Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Multi Media > Films, Tv en Radio
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Films, Tv en Radio Praat hier over jouw favoriete films, de nieuwste tv-series en de leukste radio-programma's!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 5 April 2004, 13:39   #1
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Question Pearl Harbor

Vanavond komt ie op TV..

Is die film nou eigenlijk het kijken waard? Ik kan net als velen best mee gaan in de kritiek dat het zo'n matig liefdesverhaaltje is, dat de oorlog geromantiseerd wordt, dat het vol Amerikaans patrotisme zit en dat er historisch van alles rammelt aan de film.

Maar aan de andere kant laat het wel een machtig beeld zien van hoe het op 7 december 1941 op Hawaii geweest moet zijn. Eigenlijk zou je pas na 1,5 uur ofzo moeten gaan kijken, dan komt het interessante deel. En dus ga ik vanavond wel weer kijken denk ik, ik moet het beginstuk toch missen.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 April 2004, 14:35   #2
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Die heb ik nog niet eens gezien geloof ik Toen ik hoorde waar het over ging in die tijd dachtik: fuck it, volgens mij zuigtie. Maar ik zal em wel gaan kijken vandaag.
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 April 2004, 14:47   #3
SpiNe
Trots van het noorden.
 
SpiNe's Avatar
 
Geregistreerd op: 13 August 2002
Locatie: grunn
Berichten: 3.893
Stuur een bericht via MSN naar SpiNe
Standaard

het is mede dankzij de special effects nog wel te pruimen maar still geef mij maar saving private ryan maar dat is mijn mening
__________________
Sick liaisons raised this monumental mark the sun sets forever over Blackwater park.
SpiNe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 April 2004, 15:02   #4
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

major fuck up of all kind

die film vind ik dus echt matig
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 April 2004, 15:17   #5
Denden 100 piek
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Liefdesverhaal is best te rpuimen en de special effects zijn overdonderend. Toch duurt ie te lang, maar je moet em zeker een keer gezien hebben.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 April 2004, 16:18   #6
Headliner
Slechtst Geklede Forummer
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Berichten: 15.298
Standaard

alleen de scenes dat die jappen de boel platgooien is interessant, de rest is gewoon slaapverwekkend

niet echt de moeite waard om te kijken dus
Headliner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 April 2004, 17:20   #7
L_angeldc
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik vond hem wel aardig
niet echt boeiend ofzo, maar wel iets wat je een keer gekeken moet hebben.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 April 2004, 17:21   #8
bootje
Meest gerespecteerde forummer
 
bootje's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 December 2001
Locatie: België
Berichten: 7.675
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dext0r

die film vind ik dus echt matig
__________________
We'll meet again, don't know where, don't know when, but I know we'll meet again some sunny day.
bootje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 April 2004, 17:29   #9
Stapper
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

de aanval is wel leuk, maar klopt voor geen kant

wat dan wel weer leuk is, is dat de engelsen zoiets hebben bedacht, die hebben in 1940 italie aangevallen (torino geloof ik) iig een plaatjes in het zuiden van italie

ze vlogen met een stuk of 20 musqitto's naar dat plaatsje en dropde torpedo's en bommen
vele schepen waren uit de roelatie, sommige voor een paar maanden, andere voor altijd

leuke is wel dat jappen die plek later hebben bezocht en zo pearl harbor hebben aangevallen

over de film, die vind ik wel gaan, leuke gevechten, maar met p51 achter zero's aangaan en er veel uit de lucht knallen is onzin, netzoals het hele liefdesverhaal, beetje te zoet sappig
  Met citaat antwoorden
Oud 5 April 2004, 21:48   #10
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stapper
de aanval is wel leuk, maar klopt voor geen kant
De aanval zelf, qua opzet, zal misschien nog redelijk realistisch zijn, maar de vraag is natuurlijk of een kok zonder schietervaring vliegtuigen neer kan halen, of er wel veel vliegtuigen op konden stijgen en dan zo'n heldenrol konden vervullen midden tijdens de aanval..

Citaat:
wat dan wel weer leuk is, is dat de engelsen zoiets hebben bedacht, die hebben in 1940 italie aangevallen (torino geloof ik) iig een plaatjes in het zuiden van italie
ze vlogen met een stuk of 20 musqitto's naar dat plaatsje en dropde torpedo's en bommen
vele schepen waren uit de roelatie, sommige voor een paar maanden, andere voor altijd
Uhm, ik vraag me af of dit waar is.
In 1940 hadden de Engelsen wel wat anders aan hun hoofd: namelijk het vaderland verdedigen tegen de Luftwaffe in de Battle of Britain. Daar hadden ze maar ternauwernood genoeg kisten voor, pas later in de oorlog hadden ze de middelen om in vijandig gebied aan te vallen.
Turijn ligt daarnaast bijna in de Alpen, dat wil zeggen Noord-Italië. Het heeft dan ook geen haven. Je bent waarschijnlijk in de war met bijvoorbeeld Salerno of Palermo?

Citaat:
over de film, die vind ik wel gaan, leuke gevechten, maar met p51 achter zero's aangaan en er veel uit de lucht knallen is onzin, netzoals het hele liefdesverhaal, beetje te zoet sappig
Mee eens..

Laatst aangepast door Ar-Tuur : 5 April 2004 om 21:51
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 14:55.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.