Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Bekijk resultaten enquête: Je mag je mening uiten ookal is die beledigend voor anderen.
Ja 42 59,15%
Nee 25 35,21%
Weet niet 4 5,63%
Stemmers: 71. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Onderwerpopties Waardering: Onderwerp waardering: 1 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergavemodus
Oud 20 May 2007, 20:46   #1
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard Je mag je mening uiten ookal is die beledigend voor anderen.

Ik vind: Ja, dat mag als je het op een fatsoenlijke manier doet.(Hiermee bedoel ik dus dat je niet allerlei onzin moet uitkramen die beledigend is omdat de andere dat maar moet respecteren) En de andere heeft dat te respecteren. Jij kan er namelijk niks aan doen dat je op een andere manier tegen iets aankijkt dan iemand anders. Andersom moet jij het ook accepteren als iemand een mening heeft die voor jou beledigend is.
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 May 2007, 20:48   #2
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Dan heb je geen manieren.
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 May 2007, 21:14   #3
drunken_munkey
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ja in bepaalde gevallen wel.

Als je het niet doet....
Het probleem is dat je dan mensen toe laat alles als beledigend te ervaren. Sommige dingen moeten soms gezegd worden. En als jij een bepaalde mening hebt die toevallig beledigend is voor iemand tsja je kan neit met alles en iedereen rekening houden.

Je moet ook leren dingen waar je het niet mee eens bent te kunnen accepteren.
  Met citaat antwoorden
Oud 20 May 2007, 21:18   #4
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Je kan het ergens mee eens zijn of niet, da's normaal. Maar beledigen, kom op, dat hebben je ouders geleerd om niet te doen volgens mij.
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 May 2007, 21:24   #5
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Het is niet je bedoeling om te beledigen maar om je mening te laten weten. Bijvoorbeeld(een voorbeeld dus, dat niet gebaseerd is op realiteit )Ik zeg: Ik vind het dom dat mensen zwemmen. Dan kunnen mensen die zwemmen zich daardoor beledigd voelen, dat is dan niet mijn bedoeling maar ik vind dat gewoon zo.
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 May 2007, 21:28   #6
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Oke dat is zwemmen enzo allemaal heel onschuldig enzo. Maar als ik bijvoorbeeld zeg: ja jammer dat je moeder stervende is maar ehhh ja het was sowieso een bitch hoor.

Ja... dan gaat er wel een belletje rinkele bij mij hoor.
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 May 2007, 21:56   #7
Leh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Banaan Bekijk Bericht
Oke dat is zwemmen enzo allemaal heel onschuldig enzo. Maar als ik bijvoorbeeld zeg: ja jammer dat je moeder stervende is maar ehhh ja het was sowieso een bitch hoor.

Ja... dan gaat er wel een belletje rinkele bij mij hoor.
tja als jij dat vind, dan zal je wel je redenen ervoor hebben, misschien zal ze het er dan wel naar gemaakt hebben.
Maar ik vind dat als je (en hier moet ik even over nadenken terwijl ik mijn biertje even drink) dat als je een mening hebt die discussie waardig is, dat je die kan laten horen.
dus als je zou zeggen wat je in de bovenstaande quote zou zeggen (misschien zou een ander voorbeeld makkelijker praten) dan zou IK (in mijn geval) jou mening respecteren, wat mijn moeder tegen jouw heeft gedaan kan ook niet door de beugel haha, maarik zou je wel willen vragen om je mening met argumenten te versterken, maar ik zou ook van je verwachten (en mogen verwachten) dat je naar mijn kant van het verhaal zou luisteren, zodat je mogelijkerwijs je mening kan en bovenal mag veranderen naar dat mijn moeder af en toe een bitch is, maar ook aardige momenten kan hebben, net als de medemens.
oooooohwww wat is dit gezwans van mij allemaal erg fout en dubbelzinnig en ook walgelijk haha, maar het is wel hoe ik er over denk, en zo denk ik er ook ECHT over

Laatst aangepast door Leh : 20 May 2007 om 22:06
  Met citaat antwoorden
Oud 21 May 2007, 14:57   #8
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Banaan Bekijk Bericht
Oke dat is zwemmen enzo allemaal heel onschuldig enzo. Maar als ik bijvoorbeeld zeg: ja jammer dat je moeder stervende is maar ehhh ja het was sowieso een bitch hoor.

Ja... dan gaat er wel een belletje rinkele bij mij hoor.
Ik weet niet of jij het verschil tussen een (beledigende) mening en een belediging weet.

Belediging: Je moeder is een 'bitch'
(beledigende)Mening: Ik vind jouw moeder een 'bitch' want, <argument(en)>
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 May 2007, 17:36   #9
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

In beide gevallen heb je geen manieren.
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 May 2007, 18:06   #10
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Oh, dus dan moet ik maar liegen als ik een mening over iets heb die beledigend kan zijn voor iemand? Mooi niet, ik uit mijn mening.
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 May 2007, 18:14   #11
drunken_munkey
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Tsja, met een beetje rationeel denken moet je wel voor jezelf kunnen bedenken waar de grens ligt. Sommige dingen moeten gezegd worden, maar andere moeten soms is wat meer voor je gehouden worden.
  Met citaat antwoorden
Oud 21 May 2007, 19:02   #12
Leh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Maar ik ben het wel met banaan eens, dat je, in zijn voorbeeld, niet tegen iemand kan zeggen waarvan zijn moeder op sterven ligt, dat het toch een bitch is... dat is misschien je mening, en je mag het vinden, maar je hoeft het niet te zeggen, en dan lieg je niet.
het ligt denk ik helemaal aan de situatie, en het onderwerp, en de manier waarop je je boodschap brengt
  Met citaat antwoorden
Oud 21 May 2007, 21:15   #13
drunken_munkey
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Leh Bekijk Bericht
Maar ik ben het wel met banaan eens, dat je, in zijn voorbeeld, niet tegen iemand kan zeggen waarvan zijn moeder op sterven ligt, dat het toch een bitch is... dat is misschien je mening, en je mag het vinden, maar je hoeft het niet te zeggen, en dan lieg je niet.
het ligt denk ik helemaal aan de situatie, en het onderwerp, en de manier waarop je je boodschap brengt

Oftewel wat ik zei

Nee hoor, maarja iedereen is het daar wel mee eens denk ik... discussie gesloten?
  Met citaat antwoorden
Oud 23 May 2007, 08:44   #14
Bon
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

art 1 van het BW staat het en zo is het.

Iedereen weet de bedoelign ervan, niet iedereen streeft het na en die komen zichzelf wel tegen... ooit
  Met citaat antwoorden
Oud 23 May 2007, 19:18   #15
Leh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door drunken_munkey Bekijk Bericht
Oftewel wat ik zei

Nee hoor, maarja iedereen is het daar wel mee eens denk ik... discussie gesloten?
sorry je heb gelijk
  Met citaat antwoorden
Oud 28 May 2007, 21:41   #16
Sndr
I <3 Leiden.
 
Sndr's Avatar
 
Geregistreerd op: 22 April 2006
Locatie: Zuidland
Berichten: 73
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door blabla1993 Bekijk Bericht
Belediging: Je moeder is een 'bitch'
(beledigende)Mening: Ik vind jouw moeder een 'bitch' want, <argument(en)>
Is precies wat al het verschil maakt.

Meningen zijn er om te uiten, zolang deze maar niet rechtstreeks beledigend zijn. Het hangt een beetje van de situatie af ook, als iemands moeder inderdaad op sterven ligt en hij/zij vraagt om steun, en je zegt op dat moment dat het je weinig kan schelen omdat je haar een bitch vindt (wel of niet ondersteund met kleurrijke argumenten), dan vind ik dat toch wel ver gaan. Een beetje begrip moet je zoiezo wel tonen, stervende moeder of niet; dat geldt dus ook voor degene die jouw mening ontvangt.
__________________
16:22 Chiw: you will all see
16:22 Mork: not all
16:22 Mork: stevie wonder wont
Sndr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 May 2007, 09:14   #17
Ancalagon
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Sndr Bekijk Bericht
Is precies wat al het verschil maakt.

Meningen zijn er om te uiten, zolang deze maar niet rechtstreeks beledigend zijn. Het hangt een beetje van de situatie af ook, als iemands moeder inderdaad op sterven ligt en hij/zij vraagt om steun, en je zegt op dat moment dat het je weinig kan schelen omdat je haar een bitch vindt (wel of niet ondersteund met kleurrijke argumenten), dan vind ik dat toch wel ver gaan. Een beetje begrip moet je zoiezo wel tonen, stervende moeder of niet; dat geldt dus ook voor degene die jouw mening ontvangt.
dus het mag wel.
  Met citaat antwoorden
Oud 29 May 2007, 16:17   #18
Sndr
I <3 Leiden.
 
Sndr's Avatar
 
Geregistreerd op: 22 April 2006
Locatie: Zuidland
Berichten: 73
Standaard

Om t nog ff duidelijk te maken dan:

Ik vind dat het mag, als je er maar een zinnige onderbouwing bij geeft. Bijvoorbeeld iemands moeder rechtstreeks een bitch noemen vind ik niet kunnen. (Het zou misschien ook wat subtieler kunnen). Het punt is: Respecteer de mening van de ander.
__________________
16:22 Chiw: you will all see
16:22 Mork: not all
16:22 Mork: stevie wonder wont
Sndr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 May 2007, 20:24   #19
Ancalagon
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ja, een beetje na denken over wat je roept zou wel prettig zijn, maar de probleemgevallen zijn nou juist de mensen die dat niet doen. En ik vind het wel fijn dat die er zie er zijn eigenlijk.
  Met citaat antwoorden
Oud 30 May 2007, 08:47   #20
Sndr
I <3 Leiden.
 
Sndr's Avatar
 
Geregistreerd op: 22 April 2006
Locatie: Zuidland
Berichten: 73
Standaard

Haha, omdat?
__________________
16:22 Chiw: you will all see
16:22 Mork: not all
16:22 Mork: stevie wonder wont
Sndr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 May 2007, 09:51   #21
insanity
Banned
 
insanity's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 June 2006
Locatie: Leeuwardennnn
Berichten: 10.927
Stuur een bericht via MSN naar insanity
Standaard

Ik zie niet in waarom ik mijn mening aan moet passen omdat iemand dat beledigent vind, het is mijn recht toch?

Trouwens, wie bepaalt er wanneer iets beledigent is?
precies dat is ook een mening....
insanity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 May 2007, 17:43   #22
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door insanity Bekijk Bericht
Ik zie niet in waarom ik mijn mening aan moet passen omdat iemand dat beledigent vind, het is mijn recht toch?

Trouwens, wie bepaalt er wanneer iets beledigent is?
precies dat is ook een mening....
Geef je wel een moer om andermans gevoelens? Je hebt toch een hart, je hebt toch gevoel, als iemand beledigt is, dat jij dan bevredigt wordt heb ik vrede mee maar je moet eens goed gaan nadenken wat nou wel en niet beleefd is. En dat geldt ook voor vrijheid van meningsuiting.

Leuk toch, Theo en Pim die gestorven zijn voor onze recht. Leuk alle soldaatjes die vermoord zijn om dit een vrij land te maken. Nu betekent het dat we elkaar mogen beledigen, en dat we ons zelf mogen entertainen om het waardeloze gevoel van een ander. En we vragen ons nog steeds af wat er mis is met de maatschappij...
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 May 2007, 11:02   #23
insanity
Banned
 
insanity's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 June 2006
Locatie: Leeuwardennnn
Berichten: 10.927
Stuur een bericht via MSN naar insanity
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Banaan Bekijk Bericht
Geef je wel een moer om andermans gevoelens? Je hebt toch een hart, je hebt toch gevoel, als iemand beledigt is, dat jij dan bevredigt wordt heb ik vrede mee maar je moet eens goed gaan nadenken wat nou wel en niet beleefd is. En dat geldt ook voor vrijheid van meningsuiting.

Leuk toch, Theo en Pim die gestorven zijn voor onze recht. Leuk alle soldaatjes die vermoord zijn om dit een vrij land te maken. Nu betekent het dat we elkaar mogen beledigen, en dat we ons zelf mogen entertainen om het waardeloze gevoel van een ander. En we vragen ons nog steeds af wat er mis is met de maatschappij...
Ik geef wel om andersmasn gevoelens, maar confrontatie is de beste remedie tegen alles. waarom zou je doekjes om dingen winden? dat is beledigent voor beide partijen... je helpt diegene niet omdat hij/zij niet leert omdat die denkt, na het is toch nog redelijk, en je zet jezelf voor lul omdat je niet als een zak te boek wilt staan...

En wat een gelul dat 2e stuk, ik ben helemaal niet voor het contstant beledigen van andere mensen, maar ik vind niet dat ik om mijn point of view heen hoef te draaien alleen omdat iemand anders me dan niet lief meer vind. en het gene wat mis is met deze maatschapij is dat wij mensen niet durven om voor onze overtuigingen op te komen en onze bek open te trekken.
insanity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 May 2007, 17:30   #24
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Je hebt toch wel manieren? Ja toch? Dan weet je wat je wel en niet mag zeggen, zeker als je weet dat je iemand aan het beledigen bent. Sorry, maar dan hebben je ouders je wel heel slecht opgevoed. Sinds Fortuyn de politiek wakker geschud heeft lijkt het alsof het een hype is geworden alles te zeggen wat je denkt. Vooral de rechtse kerk (leuk toch, woordgrapjes) denkt vooral alles te kunnen zeggen.

Hou je mening lekker voor jezelf of hou gewoon je bek dicht. Het kan me werkelijk geen moer schelen als mensen mij proberen te beledigen, wat 99% hier op dit forum probeert te doen, maar ga vooral zo door. Wat ik net al zei, ik noem je moeder een bitch als ze stervende is. Kijken of je dan lacht.
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 May 2007, 19:57   #25
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Wat zit je nou steeds te zeiken over manieren. Natuurlijk ga je niet lopen schreeuwen en zeiken over wat je vind als dat beledigend is voor een ander. Maar als dat noodzakelijk is of als er om je mening word gevraagd moeten mensen het accepteren dat jij een andere mening hebt dan zij. Alleen gebruiken sommige mensen dat als excuus om maar mensen te gaan beledigen zonder na te denken wat ze zeggen.
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 June 2007, 08:27   #26
insanity
Banned
 
insanity's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 June 2006
Locatie: Leeuwardennnn
Berichten: 10.927
Stuur een bericht via MSN naar insanity
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Banaan Bekijk Bericht
Je hebt toch wel manieren? Ja toch? Dan weet je wat je wel en niet mag zeggen, zeker als je weet dat je iemand aan het beledigen bent. Sorry, maar dan hebben je ouders je wel heel slecht opgevoed. Sinds Fortuyn de politiek wakker geschud heeft lijkt het alsof het een hype is geworden alles te zeggen wat je denkt. Vooral de rechtse kerk (leuk toch, woordgrapjes) denkt vooral alles te kunnen zeggen.

Hou je mening lekker voor jezelf of hou gewoon je bek dicht. Het kan me werkelijk geen moer schelen als mensen mij proberen te beledigen, wat 99% hier op dit forum probeert te doen, maar ga vooral zo door. Wat ik net al zei, ik noem je moeder een bitch als ze stervende is. Kijken of je dan lacht.
Ik heb wel manieren, maar ik zie niet in wat dat met het geven of hebben van een mening te maken heeft. Daarnaast staat nergens dat ik dingen niet mag zeggen, natuurlijk zijn sommige dingen not done om te zeggen maar daar zijn ze nog niet verboden mee toch? En grappig dat je over rechts begint, ik herinner mij een zekere Hans Dijkstal (PvdA toch?) die diezelfde Fortuyn in 1 zin met Haider, le Pen en Hitler noemde. Dus ga alsjeblieft niet roepen dat het vooral rechts is die dat doet, daar zet je alleen jezelf mee voor schut.

En ik denk dat ik je ook aan kan raden even met mensen te praten die je kunnen helpen, je lijkt me wat paranoïde…
insanity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 June 2007, 11:43   #27
Ancalagon
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door insanity Bekijk Bericht
En grappig dat je over rechts begint, ik herinner mij een zekere Hans Dijkstal (PvdA toch?) die diezelfde Fortuyn in 1 zin met Haider, le Pen en Hitler noemde. Dus ga alsjeblieft niet roepen dat het vooral rechts is die dat doet, daar zet je alleen jezelf mee voor schut.
oei
  Met citaat antwoorden
Oud 1 June 2007, 11:47   #28
insanity
Banned
 
insanity's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 June 2006
Locatie: Leeuwardennnn
Berichten: 10.927
Stuur een bericht via MSN naar insanity
Standaard

Het was trouwens Ad Melkert, mijn excuus zie het nu pas.
insanity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 June 2007, 15:49   #29
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Oh ten eerste, ga alsjeblieft geen namen noemen waar je blijkbaar 0,0% verstand van heb. Toch verbetert met Ad Melkert, maar alsnog erg teleurstellend.

Ten tweede, jou moeder ligt op sterven, en ik vind haar een bitch maar ik hou het voor mezelf en laat het nevernooit blijken. Hey kijk! Beschaving! Manieren! Zo, heb ik dat even goed voor mekaar! Als je normale ouders heb, hebben ze je dat 100% aangeleerd. Mocht je vragen hebben over opvoeding kan je bij mij terecht he, PMtje, en ik zal je gerust helpen.

Verder, vrijheids van meningsuiting betekent niet dat je alles mag zeggen, vooral niet in een beledigende manier, of om iemand te beledigen. Het staat misschien wel nergens, maar je komt er niet zonder kleerscheuren vanaf. Blijkbaar leer je te weinig van Fortuyn en Van Gogh.

Misschien moet je eerst maar leren inburgeren voordat je shit gaat roepen. Vrijheid van meningsuiting wordt nog eens de dood van deze maatschappij. En volgens mij laat de site die jij bezoekt, ja GS, dat heek goed zien.
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 June 2007, 17:08   #30
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Banaan Bekijk Bericht
Ten tweede, jou moeder ligt op sterven, en ik vind haar een bitch maar ik hou het voor mezelf en laat het nevernooit blijken. Hey kijk! Beschaving! Manieren! Zo, heb ik dat even goed voor mekaar! Als je normale ouders heb, hebben ze je dat 100% aangeleerd. Mocht je vragen hebben over opvoeding kan je bij mij terecht he, PMtje, en ik zal je gerust helpen.
Natuurlijk houd je dat in dat soort situaties je mening voor je. Maar de vraag was helemaal niet wanneer wel/niet maar over het algemeen ja/nee
Citaat:
Origineel gepost door Banaan Bekijk Bericht
Verder, vrijheids van meningsuiting betekent niet dat je alles mag zeggen, vooral niet in een beledigende manier, of om iemand te beledigen. Het staat misschien wel nergens, maar je komt er niet zonder kleerscheuren vanaf. Blijkbaar leer je te weinig van Fortuyn en Van Gogh.
Nee, natuurlijk betekend het niet dat je zomaar iedereen uit moet gaan schelden maar ik laat me niet bang maken door een of ander zielig figuur die zich op zn teentjes getrapt voelt door jouw mening.

Citaat:
Origineel gepost door Banaan Bekijk Bericht
Vrijheid van meningsuiting wordt nog eens de dood van deze maatschappij.
Nee, dan worden de veel te snel beledigde gestoorde aanstellers de dood van deze maatschappij.
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 June 2007, 18:59   #31
Leh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik ben van mening dat je best je mening mag geven. in het genoemde voorbeeld over iedereens moeder die op sterven ligt, waarvan iedereen vind dat het een bitch is je hebt juist manieren, als je degene die VIND dat jou stervende moeder een bitch is, de hand schudt en zegt: "je hebt gelijk, ze was af en toe een bitch, maar nu/binnenkort zal je geen last meer van haar hebben"

maar in zulke gevallen is het beter om het voor je te halen, maar degene (weet ff niet wie) die deze topic startte doelde niet op mensen die deze manieren WEL hebben, maar volgens mij op mensen die deze manieren NIET hebben
  Met citaat antwoorden
Oud 1 June 2007, 20:30   #32
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door blabla1993 Bekijk Bericht
Nee, natuurlijk betekend het niet dat je zomaar iedereen uit moet gaan schelden maar ik laat me niet bang maken door een of ander zielig figuur die zich op zn teentjes getrapt voelt door jouw mening.
Om jou even blij te maken, want volgens mij is dit topic gebaseerd op dat geloof-topic. JA je mag een mening hebben over een geloof, maar ik vind het niet gepast als je discuseert enkel en alleen jezelf te vermaken. JA, ik voel mij op mijn tenen getrapt als jij mijn stervende moeder een bitch noemt, blame me.

Geloof me, je mag best een mening hebben maar dat je het oke vind om iemands stervende moeder een bitch te laten noemen... sorry maar dan draai je echt door.
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 June 2007, 21:08   #33
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Banaan Bekijk Bericht
Geloof me, je mag best een mening hebben maar dat je het oke vind om iemands stervende moeder een bitch te laten noemen... sorry maar dan draai je echt door.
Ik zeg toch dat je in dat soort situaties je mening voor je moet houden uit fatsoen maar blijkbaar lees jij dat niet.

Citaat:
Origineel gepost door Leh Bekijk Bericht
maar in zulke gevallen is het beter om het voor je te halen, maar degene (weet ff niet wie) die deze topic startte doelde niet op mensen die deze manieren WEL hebben, maar volgens mij op mensen die deze manieren NIET hebben
Nee ik vroeg gewoon of, je vond of je in een neutrale situaties (zonder stervende bitch-moeders of wat dan ook)je mening mag uiten ookal is die beledigend voor anderen.
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 June 2007, 22:29   #34
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

Euh, hebben we het over iets wettelijk vast leggen of over bepaalde manieren (cultuur- en opvoedingafhankelijk) die men zou moeten hebben?
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 June 2007, 08:59   #35
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door blabla1993 Bekijk Bericht
Ik zeg toch dat je in dat soort situaties je mening voor je moet houden uit fatsoen maar blijkbaar lees jij dat niet.
Lees je eigen posts van het Geloof is bedacht topic nog eens door, echt fatsoenlijk. Ben trots op je.
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 June 2007, 21:23   #36
insanity
Banned
 
insanity's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 June 2006
Locatie: Leeuwardennnn
Berichten: 10.927
Stuur een bericht via MSN naar insanity
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Banaan Bekijk Bericht
Oh ten eerste, ga alsjeblieft geen namen noemen waar je blijkbaar 0,0% verstand van heb. Toch verbetert met Ad Melkert, maar alsnog erg teleurstellend.
gnpmf, ik vind dit een hele zwakke reactie goos. ik had het idee dat er met jou discussie te voeren was maar als je zo mijn posts wil weerleggen vind ik je wle heel zwak...

besides, beiden zaten in paars

Citaat:
Origineel gepost door Banaan Bekijk Bericht
Ten tweede, jou moeder ligt op sterven, en ik vind haar een bitch maar ik hou het voor mezelf en laat het nevernooit blijken. Hey kijk! Beschaving! Manieren! Zo, heb ik dat even goed voor mekaar! Als je normale ouders heb, hebben ze je dat 100% aangeleerd. Mocht je vragen hebben over opvoeding kan je bij mij terecht he, PMtje, en ik zal je gerust helpen.

Beetje triest dit he? hier een beetje de grote moraalridder uithangen en op de rest van het forum de grote jongen zijn
als je mij pm`t dan zal ik je leren je rug recht te houden en bij je eigen persoonlijkheid te blijven ok? zoals je nu doet stel je me teleur.

Citaat:
Origineel gepost door Banaan Bekijk Bericht
Verder, vrijheids van meningsuiting betekent niet dat je alles mag zeggen, vooral niet in een beledigende manier, of om iemand te beledigen. Het staat misschien wel nergens, maar je komt er niet zonder kleerscheuren vanaf. Blijkbaar leer je te weinig van Fortuyn en Van Gogh.
ik vind niet dat Fortuyn en Van Gogh gestorven om wat ze zeiden, maar om door zwakke rug van mensen als volkert van der graaf en mohamed bouali. Het is niet de mening van mannen als Van Gogh en Fortuyn die dit land kapot maken, het zijn de mensen die het "fout" vinden om de waarheid te zeggen en er liever omheen draaien die het stukje bij beetje verkloten.

Citaat:
Origineel gepost door Banaan Bekijk Bericht
Misschien moet je eerst maar leren inburgeren voordat je shit gaat roepen. Vrijheid van meningsuiting wordt nog eens de dood van deze maatschappij. En volgens mij laat de site die jij bezoekt, ja GS, dat heek goed zien.
En weer mag ik je betrappen op ene vooroordeel, je kent me niet maar denk meteen, omdat ik GS lees, dat ik mijn ideen van hun heb. ik geef toe dat ik op veel punten met hun eens ben, maar niet op alle fronten en ik had mijn mening al gevormd voor ik las dat zij er net zo over dachten.


doe eens kijken voor je shit praat?
insanity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 June 2007, 22:32   #37
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Banaan Bekijk Bericht
Lees je eigen posts van het Geloof is bedacht topic nog eens door, echt fatsoenlijk. Ben trots op je.
Forum vergelijken met realiteit? Slecht idee.
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 June 2007, 22:39   #38
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door insanity Bekijk Bericht
gnpmf, ik vind dit een hele zwakke reactie goos. ik had het idee dat er met jou discussie te voeren was maar als je zo mijn posts wil weerleggen vind ik je wle heel zwak...

besides, beiden zaten in paars
Ik ga hier niet eens op in, want je weet zelf dat we beide triest bezig zijn. Ik geef je maar een hint. V.... V.... en dan nog iets. Ik heb geen idee of je het kan raden.



Citaat:
Origineel gepost door insanity Bekijk Bericht
Beetje triest dit he? hier een beetje de grote moraalridder uithangen en op de rest van het forum de grote jongen zijn
als je mij pm`t dan zal ik je leren je rug recht te houden en bij je eigen persoonlijkheid te blijven ok? zoals je nu doet stel je me teleur.
Oh en jij weet wat een PM is!? Nee.. daar zeg je me wat. Misschien moet je weten waar je serieus kan zijn en waar niet. Nee wacht even, volgens mij weet jij het verschil niet. Hier ben ik de moraalridder omdat ik een serieuze mening heb. Nee, maar Insanity denkt vast: je bent pas goed als je mijn mening deelt. Dan ben ik vast geen moraalridder!

Ik heb een rechte rug hoor. Ik ben alles met rechts. Ik stem rechts. Ik vinger me vriendin met mn rechterhand. En mijn rug is ook recht. Het enige wat ontbreekt is... iets met een grond, misschien kan je me daarbij helpen, als je toch dingen recht wil... trekken. .


Citaat:
Origineel gepost door insanity Bekijk Bericht
ik vind niet dat Fortuyn en Van Gogh gestorven om wat ze zeiden, maar om door zwakke rug van mensen als volkert van der graaf en mohamed bouali. Het is niet de mening van mannen als Van Gogh en Fortuyn die dit land kapot maken, het zijn de mensen die het "fout" vinden om de waarheid te zeggen en er liever omheen draaien die het stukje bij beetje verkloten.
Toon jij een rechte rug als ik je constant beledig op een gevoelig punt. Bij jou is het misschien een familielid of een gebeurtenis. Bij een ander is dat Jezus Christus. Bij Volkert ... dat weten wij beide vast wel.

Verder ga ik Mohammed B. niet meer verdedigen, heb ik overigens nooit gedaan. Ik toon enkel begrip voor zijn frustratie. Dat hij geen ruggegraat toonde bij zijn actie, ben ik 100% met je eens. Maar misschien moet je verder dan zijn daad kijken. Kijk wat theo en geert losmaken bij moslims. Het is niet de islam wat radicaliseert, eerder de uitspraken van van Gogh en Wilders.

Citaat:
Origineel gepost door insanity Bekijk Bericht
En weer mag ik je betrappen op ene vooroordeel, je kent me niet maar denk meteen, omdat ik GS lees, dat ik mijn ideen van hun heb. ik geef toe dat ik op veel punten met hun eens ben, maar niet op alle fronten en ik had mijn mening al gevormd voor ik las dat zij er net zo over dachten.

doe eens kijken voor je shit praat?
Leuk he, als iemand je over één kam ehhh tjah, maak zelf de gezegde maar af. Alleen als je het kan hoor!

'Doe eens kijken voor je shit praat' + 'dat ik mijn ideen van hun heb' = GS-brainwasht. Golfclap!!
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 June 2007, 22:42   #39
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door blabla1993 Bekijk Bericht
Forum vergelijken met realiteit? Slecht idee.
Ooooh, je wou gewoon wat opschudding!? Zeg dat dan joh! En ik maar denken dat jij het niet met mij eens ben. Zo man, nu kunnen we realistisch ons mening uiten! Fijn he!
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 June 2007, 14:00   #40
drunken_munkey
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

@Banaan

Opzich heb je een punt over het nutteloos beledigen van mensen, maar het punt waarover jij dit topic hebt geopend heeft een hele andere strekking. Namelijk je mening uiten. Als ik denk aan de vraag of je je mening mag uiten ook al is die beledigend. Denk ik niet aan het domme stompzinnige voorbeeld over je moeder ligt op stervende en je noemt haar een bitch. Hiermee kies je een totaal overtrokken voorbeeld wat totaal niet relevant is. Want dat is een logisch iets. Het verschil of je asociaal en onopgevoed bent als je een beledigende mening geeft ligt heel ergens anders.
Bijvoorbeeld hebben jou favoriete 2 personen in deze discussie nooit iemands moeder die op sterven ligt een bitch genoemd. Wat hun hebben gezegd is deels provocatie deels gegronde kritiek.
Sommige mensen moet in hun gezicht gezegd worden waar het op staat. Zo is het nou eenmaal. Dat kom ik tegen in me dagelijkse leven dat zie je in de media. Dat mensen niet tolerant zijn ligt meer aan de kant van de ontvangers die hun eigen emoties niet in de hand hebben en niet kunnen relativeren met welk doel de mening word gegeven, want als een mening je beledigt dan is het de vraag is het beledigend maar gegrond? indat geval was het misschien nodig om gezegd te worden, en als het niet gegrond dan meot je er maar boven kunnen staan dat aantonen en verder gaan met je leven. Er zijn natuurlijk altijd mensen die dat niet kunnen door bijvoorbeeld een cultureel gebrek.

Jij lijkt me een goed voorbeeld van zo iemand.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 June 2007, 18:23   #41
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

En zo komen we bij het discrimineren door autochtonen/allochtonen!
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 June 2007, 19:27   #42
drunken_munkey
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Foetsy Bekijk Bericht
En zo komen we bij het discrimineren door autochtonen/allochtonen!

Ja ik type alleen even wat banaan wil lezen..hij geilt op discussies over discriminatie ik maak alleen even een beginnetje voor hem.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 June 2007, 09:59   #43
insanity
Banned
 
insanity's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 June 2006
Locatie: Leeuwardennnn
Berichten: 10.927
Stuur een bericht via MSN naar insanity
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Banaan Bekijk Bericht
Ik ga hier niet eens op in, want je weet zelf dat we beide triest bezig zijn. Ik geef je maar een hint. V.... V.... en dan nog iets. Ik heb geen idee of je het kan raden.
Lieverd, ik weet dat Dijkstal vvder was... Maar ik herstel mijn fouten toch? en dat nog voor jij kon reageren

Citaat:
Origineel gepost door Banaan Bekijk Bericht
Oh en jij weet wat een PM is!? Nee.. daar zeg je me wat. Misschien moet je weten waar je serieus kan zijn en waar niet. Nee wacht even, volgens mij weet jij het verschil niet. Hier ben ik de moraalridder omdat ik een serieuze mening heb. Nee, maar Insanity denkt vast: je bent pas goed als je mijn mening deelt. Dan ben ik vast geen moraalridder!
Now your playing stupid right? ik ben ook serieus. ik vind best dat je kan zeggen wat je denkt. ik vind dat je ook moet kunnen zeggen dat iemands moeder een bitch is, ongeacht de omstandigheden. tuurlijk is het niet altijd even aardig om dat te zeggen. maar ik zie niet in waarom het niet zou mogen

Citaat:
Origineel gepost door Banaan Bekijk Bericht
Ik heb een rechte rug hoor. Ik ben alles met rechts. Ik stem rechts. Ik vinger me vriendin met mn rechterhand. En mijn rug is ook recht. Het enige wat ontbreekt is... iets met een grond, misschien kan je me daarbij helpen, als je toch dingen recht wil... trekken. .
verzin zelf maar iets met kansloos antwoord en niveau in 1 zin ok? scheelt mij weer...

Citaat:
Origineel gepost door Banaan Bekijk Bericht
Toon jij een rechte rug als ik je constant beledig op een gevoelig punt. Bij jou is het misschien een familielid of een gebeurtenis. Bij een ander is dat Jezus Christus. Bij Volkert ... dat weten wij beide vast wel.
Mwa ik zeg niet dat ik dat kan, ik zeg dat het jou recht is en dat ik je dat moet doen als je daar geil van word. Het feit dat je dat zegt kan ik niets aan doen. iets met grondrechten enzo ;]

Citaat:
Origineel gepost door Banaan Bekijk Bericht
Verder ga ik Mohammed B. niet meer verdedigen, heb ik overigens nooit gedaan. Ik toon enkel begrip voor zijn frustratie. Dat hij geen ruggegraat toonde bij zijn actie, ben ik 100% met je eens. Maar misschien moet je verder dan zijn daad kijken. Kijk wat theo en geert losmaken bij moslims. Het is niet de islam wat radicaliseert, eerder de uitspraken van van Gogh en Wilders.

Tuurlijk heeft Van gogh het aan zichzelf te danken dat er iemand is die schijnbaar de rechten in dit land niet begrijpt of niet wil erkennen. kom op he, doe een serieus! Van Gogh deed NIETS dat bij de wet verboden is. Hij gaf zijn visie op moslims en mischien ging hij daar te ver in, maar dat mag NOOIT een reden zijn dat hij dat niet mag zeggen. als je dat wel als reden ziet ben je net zo erg als de duitsers in de jaren van Hitler met zijn propaganda.

Citaat:
Origineel gepost door Banaan Bekijk Bericht
Leuk he, als iemand je over één kam ehhh tjah, maak zelf de gezegde maar af. Alleen als je het kan hoor!
Och dat doet me niet echt iets, ik wou je er gewoon op pointen dat jij tegen mij zegt dat ik mensen over die spreekwoordelijke kam scheer terwijl jij dat dus ook doet, beetje dubbel op niet?


Citaat:
Origineel gepost door Banaan Bekijk Bericht
'Doe eens kijken voor je shit praat' + 'dat ik mijn ideen van hun heb' = GS-brainwasht. Golfclap!!
Sure, wat is het volgende? dat ik op 4 mei met kransen ga voetballen? ajb gozert je kent me niet dus ga geen beeld bij me vormen ik lees de GS artikelen altijd met een korrel zout. ik lees, verzamel feiten (ook buiten GS om) en vorm mijn eigen mening. GS zit er in mijn ogen ook vaak genoeg naast.
insanity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 June 2007, 17:59   #44
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door drunken_munkey Bekijk Bericht
@Banaan

Opzich heb je een punt over het nutteloos beledigen van mensen, maar het punt waarover jij dit topic hebt geopend heeft een hele andere strekking. Namelijk je mening uiten. Als ik denk aan de vraag of je je mening mag uiten ook al is die beledigend. Denk ik niet aan het domme stompzinnige voorbeeld over je moeder ligt op stervende en je noemt haar een bitch. Hiermee kies je een totaal overtrokken voorbeeld wat totaal niet relevant is. Want dat is een logisch iets. Het verschil of je asociaal en onopgevoed bent als je een beledigende mening geeft ligt heel ergens anders.
Bijvoorbeeld hebben jou favoriete 2 personen in deze discussie nooit iemands moeder die op sterven ligt een bitch genoemd. Wat hun hebben gezegd is deels provocatie deels gegronde kritiek.
Sommige mensen moet in hun gezicht gezegd worden waar het op staat. Zo is het nou eenmaal. Dat kom ik tegen in me dagelijkse leven dat zie je in de media. Dat mensen niet tolerant zijn ligt meer aan de kant van de ontvangers die hun eigen emoties niet in de hand hebben en niet kunnen relativeren met welk doel de mening word gegeven, want als een mening je beledigt dan is het de vraag is het beledigend maar gegrond? indat geval was het misschien nodig om gezegd te worden, en als het niet gegrond dan meot je er maar boven kunnen staan dat aantonen en verder gaan met je leven. Er zijn natuurlijk altijd mensen die dat niet kunnen door bijvoorbeeld een cultureel gebrek.

Jij lijkt me een goed voorbeeld van zo iemand.
Als ik iemands stervende moeder een bitch noem, is dat zeer gegrond. En totaal niet beledigend, maar het is gewoon zo. Zelfde als Moslims. Die bidden een profeet aan die kleine meisjes neukte en vrouwen onderdrukken, want Theo zei dat, dus het zal vast wel zo zijn. En wat dacht je van 65+'ers? Wat hebben die voor bijdrage, gerimpelde kutjes en zweetlullen, zo mag je ze noemen, zolang het gegrond is?

In deze discussie verdedig ik puur en alleen de Islam. Niks is erger om aan te horen hoe de meeste bijv denken dat vrouwen onderdrukt worden (psst, kijk een naar de Joden) of hoe debiel de profeten waren (om maar een paar voorbeelden te noemen). Verder denk ik ook wel dat je iemand beledigt mag laten voelen, want het is nou eenmaal hoe je het opvat, maar het ergste is dan nog dat mensen geen rekening met elkaar en elkaars gevoelens houden. Beetje een eng gedachte, ieder met een koud hart... Ik kijk bijv net in een foto topic hier waar iemand andermans scooter 'lelijk' noemt en diegene wordt daar op gewezen. En dat gebeurd niet in discussies over een geloof? Echt, dan zet ik heel veel vraagtekens neer. Maar natuurlijk is dit internet en zeg je niet iets in iemands gezicht, maar dat betekent voor mij niet dat je meteen alles mag zeggen, datgene wat ik dus afgelopen tijden in discussies als deze ervaren heb.

Oh 'cultureel gebrek' ik accepteer alle kritiek over mijn huidskleur, afkomst, gedrag, Whatever it may be. Daarbij heb ik een enorme dosis aan zelfspot (volgens mij was ik degene die mezelf tot jood verklaarde midden op de dam, terwijl ik moslim ben, en een aantal marokkaantjes daarmee boos kreeg.) en overigens heb ik altijd, altijd, mijn steun laten zien aan homoseksuele, na uitspraken van imams, want iedereen weet toch dat homoseksualiteit een ziekte is? Volgens mij ben ik degene die een bos bloemen durft te komen op spijt en steun te geven aan homo's. Volgens mij ben ik degene die kutjongeren op straat aanspreekt en elke dag probeer te verwijzen naar het rechte pad.

Maar ja, ik heb een cultureel gebrek. Integratie bestaat nou eenmaal niet.

@Insanity; sorry, maar ik heb momenteel alleen even tijd om één iets te quoten. Ik wil best verder gaan op je andere punten maar dan zal je even moeten wachten, hehe.

'ik vind dat je ook moet kunnen zeggen dat iemands moeder een bitch is, ongeacht de omstandigheden. tuurlijk is het niet altijd even aardig om dat te zeggen. maar ik zie niet in waarom het niet zou mogen'

Aan tafel mag je ruften, op straat mag je tegels beffen, je mag rook van een sigaret in iemands gezicht uitblazen, je mag vinden wat je vind van iemand, maar zoals je zegt het is niet altijd even aardig. En wat Theo deed, zoals ik al zei, raakt mij harder dan dat iemand mijn stervende moeder een bitch noemt. Wel respecteer ik Theo omdat hij woorden gebruikten, en dat is altijd goed.
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 June 2007, 20:01   #45
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Banaan Bekijk Bericht
Als ik iemands stervende moeder een bitch noem, is dat zeer gegrond. En totaal niet beledigend, maar het is gewoon zo. Zelfde als Moslims. Die bidden een profeet aan die kleine meisjes neukte en vrouwen onderdrukken, want Theo zei dat, dus het zal vast wel zo zijn. En wat dacht je van 65+'ers? Wat hebben die voor bijdrage, gerimpelde kutjes en zweetlullen, zo mag je ze noemen, zolang het gegrond is?
Wat wil je hier mee zeggen?
Citaat:
Origineel gepost door Banaan Bekijk Bericht
Verder denk ik ook wel dat je iemand beledigt mag laten voelen,
Het gaat niet om iemand beledigd laten voelen maar om je mening te uiten.
Citaat:
Origineel gepost door Banaan Bekijk Bericht
want het is nou eenmaal hoe je het opvat, maar het ergste is dan nog dat mensen geen rekening met elkaar en elkaars gevoelens houden.
Er zijn zulk soort mensen ja, maar je al dan niet beledigende mening uiten is (again) iets anders dan iemand ongegrond beledigen.
Citaat:
Origineel gepost door Banaan Bekijk Bericht
Ik kijk bijv net in een foto topic hier waar iemand andermans scooter 'lelijk' noemt en diegene wordt daar op gewezen. En dat gebeurd niet in discussies over een geloof? Echt, dan zet ik heel veel vraagtekens neer. Maar natuurlijk is dit internet en zeg je niet iets in iemands gezicht, maar dat betekent voor mij niet dat je meteen alles mag zeggen, datgene wat ik dus afgelopen tijden in discussies als deze ervaren heb.
Laat ik je dan mededelen dat ik IRL wel rekening houd met gelovigen en echt niet dingen ga zeggen als: haha gestoorde sukkel wie gelooft er nou in god. (oid) Maar ik maak ze wel duidelijk wat ik van hun geloof vind als ze dat vragen.
Citaat:
Origineel gepost door Banaan Bekijk Bericht
Oh 'cultureel gebrek' ik accepteer alle kritiek over mijn huidskleur, afkomst, gedrag, Whatever it may be. Daarbij heb ik een enorme dosis aan zelfspot (volgens mij was ik degene die mezelf tot jood verklaarde midden op de dam, terwijl ik moslim ben, en een aantal marokkaantjes daarmee boos kreeg.) en overigens heb ik altijd, altijd, mijn steun laten zien aan homoseksuele, na uitspraken van imams, want iedereen weet toch dat homoseksualiteit een ziekte is? Volgens mij ben ik degene die een bos bloemen durft te komen op spijt en steun te geven aan homo's. Volgens mij ben ik degene die kutjongeren op straat aanspreekt en elke dag probeer te verwijzen naar het rechte pad.
Respect voor die dingen die je doet, ik noem het geen cultureel gebrek maar een cultureel verschil(waarvan ik sommige opzichten onnozel vind).
Citaat:
Origineel gepost door insanity Bekijk Bericht
ik vind dat je ook moet kunnen zeggen dat iemands moeder een bitch is, ongeacht de omstandigheden. tuurlijk is het niet altijd even aardig om dat te zeggen. maar ik zie niet in waarom het niet zou mogen
Het mag wel maar, je hebt nog zoiets als beleefdheid en fatsoen.
Citaat:
Origineel gepost door Banaan Bekijk Bericht
En wat Theo deed, zoals ik al zei, raakt mij harder dan dat iemand mijn stervende moeder een bitch noemt.
Wat Theo deed was dom. Hij gaf geen mening maar flapte zomaar het een en ander eruit zonder erbij na te denken.
Citaat:
Origineel gepost door Banaan Bekijk Bericht
Wel respecteer ik Theo omdat hij woorden gebruikten, en dat is altijd goed.
Precies. En dat is de reden waarom ik hem altijd beter blijf vinden dan zijn moordenaar.
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 June 2007, 19:22   #46
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door blabla1993 Bekijk Bericht
Er zijn zulk soort mensen ja, maar je al dan niet beledigende mening uiten is (again) iets anders dan iemand ongegrond beledigen.
Tuurlijk mag je je mening houden maar zoals vele al aangeven op mijn voorbeeld over de stervende moeder: het is gewoon niet altijd beleefd. Er zijn nou eenmaal onderwerpen waar je af en toe gewoon je woorden voor je moet houden. Ik begrijp best dat er veel kritiek is op gelovigen (ik heb bijv veel kritiek op katholieken) maar ik vind het jammer dat veel mensen onderschatten hoe belangrijk een geloof is voor een persoon, en hoe hard je iemand raakt als je zomaar je mening uit. Daarom vind ik het zo raar dat hier wel over fatsoen en beleefdheid gesproken wordt maar dat dit niet in het gevalletje 'geloof' gebruikt wordt.

Citaat:
Origineel gepost door blabla1993 Bekijk Bericht
Precies. En dat is de reden waarom ik hem altijd beter blijf vinden dan zijn moordenaar.
Daar staan we dan wel op één lijn, maar toch ben ik geneigd te zeggen dat Mohammed B misschien wel een verkeerde uiting had, hij is in ieder geval wel een groot voorbeeld van wat ik net omschrijf. Een gelovige die niet doorslaat vanwege zijn geloof maar vanwege de harde woorden, harde woorden richting religie wat tegenwoordig een trend lijkt te zijn.

Overigens wil ik best nog een voorbeeld nemen, om Mohammed B maar even te vergelijken. Ik herinner me nog wel een gozer die zijn eigen vader vermoorden omdat zijn vader hem 'mentaal' erg pijn deed. Gast op vrij voeten, nooit meer wat van gehoord. Misschien wel terecht maar ik vind het wel vergelijkbaar.


En Blabla1993, ik snap best dat je een heel stuk anders ben IRL. Vele dachten ook dat ik heel anders was irl maar IRL kon ik zelfs met de meest rechtse persoon hier opschieten dus die vergelijking van real life and internet kan ik mij goed voorstellen, echter hoop ik wel dat je enigzins kan begrijpen dat geloof een enorm gevoelig onderwerp is. Want tegenwoordig worden we beschuldigd een slachtofferrol te hebben terwijl het meeste gejankt van 'up north' komt. Wat ik dus wil zeggen, zowel als IRL en internet; laat mensen gewoon in hun waarde, toon wel kritiek maar op een fatsoenlijke manier.

Nu ben ik weer even helemaal weg...
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 June 2007, 17:37   #47
drunken_munkey
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Ja of je verteld het op een forum ,
Kijk nou eens eerst naar jezelf voordat je met je vingertje naar andere mensen gaat wijzen. Welke reactie had je dan verwacht? Totaal begrip zoals The Wiz had. Nog een paar tips voor effectief snijden? Kom op zeg, je god zal trots op je zijn als je bij de voor jou zeker weten aanwezige hemelpoort staat. Je zei dat god de man voor de vrouw had geschapen en niet de man voor de man. Maar volgens mij heeft"god" jou lichaam geschapen om die met respect te behandelen, en volgens mij heeft ''god'' datzelfde lichaam niet geperfectioneerd om er eens lekker met een bot mes in te snijden. Of wel? Nou ja misschienben je katholiek dan ga je een paar minuutjes lekker biechten... is alles weer goed
Ik vind bijvoorbeeld dat dit gezegd mag worden. In de trant van beledigende meningen, omdat sommige dingen gezegd moeten worden.
  Met citaat antwoorden
Oud 8 June 2007, 08:37   #48
insanity
Banned
 
insanity's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 June 2006
Locatie: Leeuwardennnn
Berichten: 10.927
Stuur een bericht via MSN naar insanity
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Banaan Bekijk Bericht
@Insanity; sorry, maar ik heb momenteel alleen even tijd om één iets te quoten. Ik wil best verder gaan op je andere punten maar dan zal je even moeten wachten, hehe.

'ik vind dat je ook moet kunnen zeggen dat iemands moeder een bitch is, ongeacht de omstandigheden. tuurlijk is het niet altijd even aardig om dat te zeggen. maar ik zie niet in waarom het niet zou mogen'

Aan tafel mag je ruften, op straat mag je tegels beffen, je mag rook van een sigaret in iemands gezicht uitblazen, je mag vinden wat je vind van iemand, maar zoals je zegt het is niet altijd even aardig. En wat Theo deed, zoals ik al zei, raakt mij harder dan dat iemand mijn stervende moeder een bitch noemt. Wel respecteer ik Theo omdat hij woorden gebruikten, en dat is altijd goed.

Ik wacht wel op de rest dan he

Maar wat is hier nou je punt? Je herhaald mijn woorden (“, je mag vinden wat je vind van iemand, maar zoals je zegt het is niet altijd even aardig “) Dat vind ik lief, maar zo is het geen discussie meer De topic titel is trouwens Je mag je mening uiten ook al is die beledigend voor anderen. Er staat nergens dat je het moet doen, en dat zeg ik ook niet. Ik vind alleen dat we in Nederland zo fucking schijnheilig zijn en er overal en altijd maar omheen lullen terwijl we stiekem gewoon elkaar een stel teringlijers vinden (uitzonderingen daargelaten uiteraard ) We gaan niet kapot van de dingen die we zeggen maar van de dingen die we verzwijgen


Citaat:
Origineel gepost door blabla1993 Bekijk Bericht
Het mag wel maar, je hebt nog zoiets als beleefdheid en fatsoen.
Ik ben liever een lul die eerlijk is dan iemand die aardig gevonden word omdat ie om zijn woorden heen lult

Citaat:
Origineel gepost door blabla1993 Bekijk Bericht
Wat Theo deed was dom. Hij gaf geen mening maar flapte zomaar het een en ander eruit zonder erbij na te denken.
Dat hete een mening knul, iets wat je zonder na te denken vind.
insanity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 June 2007, 13:27   #49
drunken_munkey
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door insanity Bekijk Bericht
Ik vind alleen dat we in Nederland zo fucking schijnheilig zijn en er overal en altijd maar omheen lullen terwijl we stiekem gewoon elkaar een stel teringlijers vinden (uitzonderingen daargelaten uiteraard ) We gaan niet kapot van de dingen die we zeggen maar van de dingen die we verzwijgen
Nederland is daar echt geen bijzonder erg geval in hoor. Duitsers, Arabieren en vooral Amerikanen zijn nog veel minder direct bijvoorbeeld. Nederlanders staan bekend over het algemeen vrij direct te zijn behalve onze gemiddelde politicus dan, maarja dat is ook overal zo...

,maar banaan kijk 1 aflevering van oprah word je daar vrolijk van? Alles is geweldig alles verdient 20 complimenten dat is respect en manieren en lief zijn?.....Dat is gewoon een plastic, hypocriete maatschappij.
  Met citaat antwoorden
Oud 8 June 2007, 13:40   #50
Leh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door drunken_munkey Bekijk Bericht
,maar banaan kijk 1 aflevering van oprah word je daar vrolijk van? Alles is geweldig alles verdient 20 complimenten dat is respect en manieren en lief zijn?.....Dat is gewoon een plastic, hypocriete maatschappij.
AMERIKAAAAAA
ik heb een keer in een andere topic gezet dat ik amerikanen dom vind, ik ga dat niet onderbouwen, want inderdaad wat je zegt, kijk eens naar oprah. Maar ik zal maar niet meer zeggen dat ik ze dom vind. Laat ik het zo formuleren, Europeanen zijn intelligenter en dan met name de Scandinaviers.
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 04:35.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.