Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > The Lounge
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

The Lounge Post hier al je onderwerpen die wat meer zijn dan alleen ouwehoersel! Subforum: Schrijf je in voor de actuele forummeetings!

Antwoord
 
Onderwerpopties Waardering: Onderwerp waardering: 1 stemmen, 4,00 gemiddeld. Weergavemodus
Oud 10 June 2006, 20:31   #1
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard Nederlandstalige campings in Frankrijk

Omdat Nederlanders in België bekend staan als campinggangers .

Voor het eerst sinds jaren hebben we beslist om weer met de caravan op reis te gaan. Omdat papa zijn Frans beperkt is tot oui, non en monsieur, madame en mijn Frans ook niet echt vermeldenswaardig is (met middelbareschoolfrans kom je niet ver; om over mijn broertjes maar te zwijgen), zijn we op zoek naar een camping waar ze enigszins kennis hebben van de wonderen der Nederlandsche taal.

Liefst in het zuiden en ook niet al te duur als het kan.


Alle suggesties zijn welkom .
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 June 2006, 22:53   #2
L_angeldc
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Waarom wil je naar een Nederlands camping, je gaat toch juist op vakantie om daar weg van komen? Wij wel in ieder geval, ik zou het echt verschrikkelijk vinden om in Frankrijk met alleen maar Nederlands op een camping te gaan staan zeg
Naja taalbarriere is natuurlijk vervelend, maar op zich kom je met middelbare school frans een heel stuk. Tenminste ik kan me wel redden met makkelijke toeristische zinnetjes

Voor de rest weet ik eigenlijk niets, maar misschien is de groene vakantie gids oid iets? Die hadden wij altijd, gewoon een dik boek met allerlei campings in frankrijk en met alle informatie erbij. Of gewoon via google/startpagina dingen zoeken, tegenwoordig hebben de meeste fatsoenlijke campings wel een website waar alles op staat.

Succes in ieder geval
  Met citaat antwoorden
Oud 11 June 2006, 01:36   #3
Bird Of Prey
the bearded lady
 
Bird Of Prey's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 6.828
Standaard

Idd, als je zo graag op een camping wil staan met allemaal Nederlandstaligen, dan kun je net zo goed in Nederland/België blijven. Heb je het weer niet altijd even mee, maar tis een stuk goedkoper dan wanneer je naar zo'n Nederlandse kolonie aan de Meditterraanse kust gaat.

Als je naar Spanje zou gaan dan is Salou btw een uitkomst, maar in Frankrijk zou ik t niet weten. Misschien dat je kunt gaan naar 1 van die Kanaaleilanden? Die horen weliswaar bij Engeland, maar op vakantie ga je nie zitten mierenneuken dunkt me.
__________________
What do the innocent know, except what the guilty teach them.
Bird Of Prey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 June 2006, 15:52   #4
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

Twee zomers geleden hadden we een staancaravan (?) gehuurd op een Franse camping en dat was gewoon verschrikkelijk, dus ik weet waarover ik praat . Franse jongeren zijn niet zo heel erg tof en mijn broertjes hebben graag al eens contact met jongens van hun leeftijd.

Daarnaast zijn wij mensen die eigenlijk heel weinig terug te vinden zijn in ons 'vakantieverblijf'. We gaan altijd wel ergens enkele steden bezoeken of wandelen in de buurt.
(Het hoeft ook niet een supertoeristische streek te zijn zoals Salou is.)

Maar het is vooral voor de praktische zaken dat een Nederlandstalige camping ontzettend handig is. Als je 's avonds na een hele dag rijden aankomt en nog moet beginnen denken in het Frans om alles te regelen, dan kijk je daar echt niet naar uit.
Ook omdat ik nu ik in Italië geweest ben en ik eigenlijk niets van die taal ken, weet hoe vervelend het is als je je niet kan uitdrukken in een taal.
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 June 2006, 17:36   #5
ash-hôôle
Super Lid
 
ash-hôôle's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 August 2005
Berichten: 15.694
Standaard

Er is zo'n camping, ik weet niet niet meer waar, maar daar zenden ze zelf goede tijden uit, hebben ze chocoladehagelslag, kaas en drop enzo.!
__________________
I never would have loaded up a 44 and put myself behind a jail house door if it hadn't been for love. Four cold walls against my will but at least I know she's lying still. Four cold walls without parole, Lord have mercy on my soul.
ash-hôôle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 June 2006, 17:38   #6
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

Engelsen man dat volk is echt geniaal
Pakspul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 June 2006, 19:14   #7
Bird Of Prey
the bearded lady
 
Bird Of Prey's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 6.828
Standaard

Het volk op zich wel, alleen is de mengeling van dat volk en alcohol een niet zo'n geslaagde combi...
__________________
What do the innocent know, except what the guilty teach them.
Bird Of Prey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 June 2006, 19:19   #8
Stevie
Lid
 
Stevie's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 December 2002
Berichten: 13.264
Standaard


en al uw taalproblemen zijn opgelost
__________________
We were somewhere around Barstow, on the edge of the desert, when the drugs began to take hold.
Stevie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 June 2006, 19:45   #9
AMF
Super Lid
 
AMF's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 December 2002
Locatie: Utrecht
Berichten: 8.609
Standaard

http://www.anwb.nl/ig/campings/vakantie/bestemming.jsf

__________________
Uw advertentie hier?
AMF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 June 2006, 20:23   #10
ash-hôôle
Super Lid
 
ash-hôôle's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 August 2005
Berichten: 15.694
Standaard

Reclame
__________________
I never would have loaded up a 44 and put myself behind a jail house door if it hadn't been for love. Four cold walls against my will but at least I know she's lying still. Four cold walls without parole, Lord have mercy on my soul.
ash-hôôle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 June 2006, 20:24   #11
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Stevie

en al uw taalproblemen zijn opgelost
*quoteert cursus Nederlands*: "De snelheid waarmee (door (alle) kinderen) taal verworven wordt wijst ook op het feit dat het aangeboren moet zijn. [blablabla] Merk op dat de taalverwerving afneemt naarmate men ouder wordt.
Aangezien ik al aan het aftakelen ben, heeft dat geen nut meer .

Dankjewel, AMF .
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 14:38.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.