Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Archief > Archief > Eten & Drinken
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Eten & Drinken Smakelijk eten, smakelijk drinken, hap hap hap, slok slok slok... You know what to do!

 
 
Onderwerpopties Waardering: Onderwerp waardering: 1 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergavemodus
Oud 9 April 2007, 15:07   #1
Tom16
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard twijfel over gewicht...

Ik twijfel weer eens teveel aan mezelf, het zit namelijk zo:

Ik ben 17 jaar oud, bijna 1.90 meter en paar weken geleden woog ik 72 kg (dit vond ik al erg veel) net ging ik me weer eens wegen en tot mijn grote schrik kwam er 80.7 kg op de teller te staan... hier ben ik enorm van geschrokken. Ik vind het echter wel raar want ik sport veel (kracht en af en toe cardio) en ben helemaal niet dik. Toch heb ikwel een klein buikje (hier wil ik dus ook vanaf, alleen hoe?)

Verder eet ik niet heel erg veel op een dag. Ik weet wel van mezelf dat ik teveel snoep, ik weet alleen niet hoe ik hier vanaf kan komen! Wat vinden jullie ?? wat is normaal voor een jongen van 17 om te wegen? Volgens mij moet ik maar eens meer de renband op, of gaan Sonja Bakkeren...

Laatst aangepast door Tom16 : 9 April 2007 om 15:20
 
Oud 9 April 2007, 15:30   #2
DJ_Run
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Volgens mij hoef je je nergens zorgen over te maken. Volgens de BMI-calculator heb je een BMI van 22. Dit betekent een gezond gewicht.
 
Oud 9 April 2007, 17:57   #3
Tom16
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ja dat had ik ook gemeten, maarja.....dat zijn maar cijfertjes hé. Voor m'n gevoel zit het gewoon niet echt goed. Schaam me ook als mensen me zien in een zwembroek...niet echt leuk met de zomer in aantocht.
 
Oud 9 April 2007, 18:26   #4
frox
pudiecat
 
frox's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 April 2003
Locatie: lo·ca·tie (de ~(v.)~s)
Berichten: 7.966
Standaard

mindersnoepen dus
als je 1.90 is 80 kilo een prima gewicht hoor
__________________
zuurkool ≠ koolzuur
Dat je het weet.
frox is offline  
Oud 9 April 2007, 19:09   #5
Tom16
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door frox Bekijk Bericht
mindersnoepen dus
als je 1.90 is 80 kilo een prima gewicht hoor
Mind jah...maar dat is best moeilijk
 
Oud 9 April 2007, 19:19   #6
DJ_Run
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Probeer gewoon een gezonde eetstijl te maken. Dan moet je kijken naar de Dagelijkse Aanbevolen Hoeveelheden. Dus veel groente, fruit en brood. Je moet elke dag zo'n 8 sneetjes brood eten.
 
Oud 9 April 2007, 19:54   #7
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

-> gezondheid en lifestyle?
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline  
Oud 9 April 2007, 20:50   #8
Wiz
Guest
 
Berichten: n/a
Exclamation

Citaat:
Origineel gepost door Tom16 Bekijk Bericht
Ik twijfel weer eens teveel aan mezelf, het zit namelijk zo:

Ik ben 17 jaar oud, bijna 1.90 meter en paar weken geleden woog ik 72 kg (dit vond ik al erg veel) net ging ik me weer eens wegen en tot mijn grote schrik kwam er 80.7 kg op de teller te staan... hier ben ik enorm van geschrokken. Ik vind het echter wel raar want ik sport veel (kracht en af en toe cardio) en ben helemaal niet dik. Toch heb ikwel een klein buikje (hier wil ik dus ook vanaf, alleen hoe?)

Verder eet ik niet heel erg veel op een dag. Ik weet wel van mezelf dat ik teveel snoep, ik weet alleen niet hoe ik hier vanaf kan komen! Wat vinden jullie ?? wat is normaal voor een jongen van 17 om te wegen? Volgens mij moet ik maar eens meer de renband op, of gaan Sonja Bakkeren...
Pffff.. ik weeg 100 kg en ben paar cm korter.

Enne gek hé dat je gewicht omhoog gaat als je veel sport, en vooral veel kracht sport....

Spieren wegen nou eenmaal zwaarder dan vet


Je bent bijna op een ongezonde manier bezig met je gewicht :S
Volgens mij moet je een behoorlijk goed figuur hebben met de cijfers en gegevens die jij opnoemt. Heb je niet gewoon last van een tekort aan zelfvertrouwen?
 
Oud 9 April 2007, 22:19   #9
LoveIsAlive
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Je moet juist blij zijn met je gewicht voor een jongen is dat een heel goed gewicht als meisje zou het anders zijn.
ag ikzelf bn weer veel TE dun :S dat is ook niet egt leuk hoor
 
Oud 10 April 2007, 13:40   #10
Tom16
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Wiz Bekijk Bericht
Heb je niet gewoon last van een tekort aan zelfvertrouwen?

JAH!! dat is ook m'n probleem. Ik twijfel overal over. Heb dit jaar exames en zie daar enorm tegen op en ben bang dat ik het niet haal. Dit is idd een probleem, dat zelfvertrouwen
 
Oud 12 April 2007, 11:28   #11
Jamiel
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Jij hoeft je geen zorgen te maken. Zoals iemand al zei: Spierweefsel is zwaarder dan vet. En omdat jij aan krachttraining doet, kan dat weefsel heel snel ontstaan. Een buikje is niet erg, maar als jij daar graag vanaf wilt, moet je misschien wat meer buikspieroefeningen doen bij de fitnessruimte !
 
Oud 12 April 2007, 15:10   #12
sandraatje
Girlpower!!
 
sandraatje's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 April 2007
Locatie: Utrecht
Berichten: 1.418
Standaard

je zegt ook dat je veel snoept, je kan ook als je iets lekkers wil pakken een appel ofzo pakken, daar zitten minder kalorieën in! Maar ik moet je wel zeggen dat meiden het niet leuk vinden al zijn jongens überdun... Dus een beetje gewicht mag er wel aanzitten en ik zou als ik jou was ook niet nog meer gaan afvallen.. Want dan word je echt te dun denk ik..
__________________
Tot over een poosje :).
sandraatje is offline  
Oud 12 April 2007, 21:35   #13
Wiz
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs up

Citaat:
Origineel gepost door Tom16 Bekijk Bericht
JAH!! dat is ook m'n probleem. Ik twijfel overal over. Heb dit jaar exames en zie daar enorm tegen op en ben bang dat ik het niet haal. Dit is idd een probleem, dat zelfvertrouwen

Dan moet je daar aan werken en niet zo druk maken om je lichaam
 
Oud 13 May 2007, 17:57   #14
saartjeinspace
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

IK vind dat je een prima gewicht en lengte hebt, maar het kan ook zijn dat bij jou alle vet naar je buik gaat, dus mischien vandaar, je moet gewoon heel veel buikoefeningen doen. Je moet veel meer zelfverzekerder zijn. En je zult zien, als andere mensen zien dat jij tevreden over je zelf bent, zullen zij dat ook zijn, en zal die buikje niet eens opvallen.

Laatst aangepast door saartjeinspace : 14 May 2007 om 17:46
 
Oud 15 June 2007, 17:10   #15
leonie 1993
Lid
 
Geregistreerd op: 15 June 2007
Locatie: /
Berichten: 3
Standaard

ik voel me ook hééél dik ik ben 13 jaar 1.63 cm en 54 kilo sinds 2 dagen heb ik besloten niet meer te snoepen en ook geen 1 koekje meer
leonie 1993 is offline  
Oud 20 June 2007, 18:08   #16
Winds
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik ben ook 1.90 en weg 74 kilo 15 jaar.

Ik doe al een hele tijd buikspier oefeningen en als ik mn buik aanspan zie je ze ook wel een beetje zitten, wel jammer dat er een vetlaag overheen zit

En als je echt wilt afvallen ligt dat bij jezelf natuurlijk he, gewoon minder snoepen en een keertje extra op de cardio.(met rennen verbrand je het meest )

Ik ga van de zomer elke dag hardlopen en zo hoop ik die vetlaag weg te krijgen
 
Oud 2 August 2007, 17:05   #17
Marique
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik word nooit dik, geen aanleg.. kan eten wat ik wil, komt gewoon niets bij, klinkt heel leuk he maarem..kwou dat er wel is iets bij kwam..
Handige tip is gewoon veel fruit eten, je wordt snel te dik doordat je uit verveling te veel eet. je maag rekt uit en daardoor ga je nog meer eten. Als je fruit eet verteert het sneller en is het nog goed voor je ook! en water drinken!!
 
Oud 15 August 2007, 17:58   #18
Rock_Angel_x
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

heb je gespierde armen ofso? want dan verbrand je meer energie ofso iets ga je ook vanzelf meer eten. en je heb een gezond BMI ik zou me geen zorgen maken
 
Oud 16 August 2007, 01:31   #19
Winds
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

En gewoon niet meer snoepen, en inplaats van cola water drinken. Want alle kleine beetjes helpen he!

(en niet stiekem die snoepkast plunderen)
 
Oud 16 August 2007, 14:00   #20
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Hallo, die gast heeft gewoon een gezond gewicht hoor. (En dit topic is al oud)
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline  
Oud 16 August 2007, 19:57   #21
Winds
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Hallo die gast wil afvallen hoor, en laten we nu maar stil zijn dan zakt dit topic weer
 
Oud 16 August 2007, 22:25   #22
just_me_xxx
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard afvallen??

heey,
ik ben een meisje van 14 jaar,
en vind ook dat ik te zwaar ben voor mijn leeftijd.
ik ben 1m65 en weeg 52k.
ik wil afvallen tot 35-40 kilo.
ik heb dus op het internet gezocht, en daar stonden enkele tips:
1. eten in kleindere porties, 3x / dag
2. geen tussendoortjes
3. 1 uur beweging/ dag
4. als je eet er 20min. over doen, je hersenen weten dan pas dat je aan het eten bent en dan zal het hongergevoel verdwijnen, je hoeft dus niet veel te eten, zolang je er 20 min. over doet.
5. als je een hongergevoel hebt, drink dan plat water (geen bruis, zwelt namelijk je maag van op van al dat gas) dan verdwijnt dan hongergevoel ook.

ik heb dat dus gdn, de eerste dagen dronk ik 2 liter per dag en at bijna niets, maar nu kom ik met 1 liter toe, zonder te snoepen of tussendoortjes te eten, ik eet ook niet zo veel maar wel 3x / dag.

en dat buikje gaat dan vanzelf weg, wat je zeker niet mag doen is je buikspieren trainen, voordag je buikje weg is, dat zegt elke fitnessuitbater. Het zit namelijk zo dat spieren, vet vooruit duwen, dus hoe meer spieren, hoe dikker je spierlaag wordt, hoe dikker je buikje wordt.

dus eerst dieten en dan buikspieren.

je gewicht zit trouwens wel goed, maar jah, je moet dat voor jezelf uitmaken hé.

ik hoop dat dit je kan helpen


p.s.: weeg ondertussen 42kilo, maar wil toch nog doorgaan.

-x- just_me -x-

Laatst aangepast door just_me_xxx : 16 August 2007 om 22:28
 
Oud 17 August 2007, 11:59   #23
diede
Diede
 
Geregistreerd op: 17 August 2007
Berichten: 25
Arrow geen zorgen

Citaat:
Origineel gepost door Tom16 Bekijk Bericht
Ik twijfel weer eens teveel aan mezelf, het zit namelijk zo:

Ik ben 17 jaar oud, bijna 1.90 meter en paar weken geleden woog ik 72 kg (dit vond ik al erg veel) net ging ik me weer eens wegen en tot mijn grote schrik kwam er 80.7 kg op de teller te staan... hier ben ik enorm van geschrokken. Ik vind het echter wel raar want ik sport veel (kracht en af en toe cardio) en ben helemaal niet dik. Toch heb ikwel een klein buikje (hier wil ik dus ook vanaf, alleen hoe?)

Verder eet ik niet heel erg veel op een dag. Ik weet wel van mezelf dat ik teveel snoep, ik weet alleen niet hoe ik hier vanaf kan komen! Wat vinden jullie ?? wat is normaal voor een jongen van 17 om te wegen? Volgens mij moet ik maar eens meer de renband op, of gaan Sonja Bakkeren...

Je zit op een prima gewicht helemaal voor een jongen die ook kracht trainig enzo doet.
Wat denk je hoeveel goed ontwikkelde spieren wegen.veel dat kan ik je wel vertellen.
als jij zegt dat je niet dik bent, en ja iedereen snoept wel eens veel.
Je moet alleen uitkijken dat je er zelf geen probleem van maakt.
Dat heb ik namelijk wel gedaan en ik hen nu anorexia.
dus wees gewaarschuwd....
Als je echt blijft twijfelen kom dan een keer naar mijn site
anorexia.come2me.nlDaar komen mensen die ook twijfelen over hun gewicht, en onzeker zijn over hun uiterlijk.
je bent welkom
Diede
diede is offline  
Oud 17 August 2007, 12:09   #24
diede
Diede
 
Geregistreerd op: 17 August 2007
Berichten: 25
Standaard ik had hetzelfde

Citaat:
Origineel gepost door just_me_xxx Bekijk Bericht
heey,
ik ben een meisje van 14 jaar,
en vind ook dat ik te zwaar ben voor mijn leeftijd.
ik ben 1m65 en weeg 52k.
ik wil afvallen tot 35-40 kilo.
ik heb dus op het internet gezocht, en daar stonden enkele tips:
1. eten in kleindere porties, 3x / dag
2. geen tussendoortjes
3. 1 uur beweging/ dag
4. als je eet er 20min. over doen, je hersenen weten dan pas dat je aan het eten bent en dan zal het hongergevoel verdwijnen, je hoeft dus niet veel te eten, zolang je er 20 min. over doet.
5. als je een hongergevoel hebt, drink dan plat water (geen bruis, zwelt namelijk je maag van op van al dat gas) dan verdwijnt dan hongergevoel ook.

ik heb dat dus gdn, de eerste dagen dronk ik 2 liter per dag en at bijna niets, maar nu kom ik met 1 liter toe, zonder te snoepen of tussendoortjes te eten, ik eet ook niet zo veel maar wel 3x / dag.

en dat buikje gaat dan vanzelf weg, wat je zeker niet mag doen is je buikspieren trainen, voordag je buikje weg is, dat zegt elke fitnessuitbater. Het zit namelijk zo dat spieren, vet vooruit duwen, dus hoe meer spieren, hoe dikker je spierlaag wordt, hoe dikker je buikje wordt.

dus eerst dieten en dan buikspieren.

je gewicht zit trouwens wel goed, maar jah, je moet dat voor jezelf uitmaken hé.

ik hoop dat dit je kan helpen


p.s.: weeg ondertussen 42kilo, maar wil toch nog doorgaan.

-x- just_me -x-

Meid je krijgt problemen echt waar!
Ik heb precies het zelfde gedaan en als je wil weten wat er van gekomen is moet je naar anorexia.come2me.nl gaan.
Je zat op een prima gewicht. een bmi van 20 is gezond
En jij zat al met 1,65 op een bmi van 19,1 al iets wat te licht.
Maar als jij nu echt op een gewicht van 42 kilo zit ben je in levensgevaar echt waar.
Je zit op een bmi van 15,4
En als je zegt dat je door wil gaan moet ik toch enigzins de conclusie stellen dan je anorexia hebt.
Als je dit nu fijn vind om te horen en je denkt yes ik ben echt te licht zou ik hulp gaan zoeken ookal is het nu nog zo fijn.
Je bent super gevaarlijk bezig.
Kom alsjeblieft een keer naar mijn site ik hoop dat je dan beseft wat je doet.
Maar als dat niet helpt heb je anorexia meid, anorexia en daar moet je niet trots op wezen.
veel succes Diede
diede is offline  
 

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 06:32.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.