Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > Sport
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Sport Alles wat met sport te maken heeft, professioneel en je eigen sport!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 30 September 2005, 17:36   #101
prinskoekje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Als je m altijd zag na een overwinning wel, hoor Met zijn vingertjes het aantal bijhouden! Vooral die van San Marino vond ik persoonlijk de mooiste, dat duel met Schumi!
Ja misschien wel...

maar dat was toch nog steeds geremd... Deze niet.
Allez, dat is mijn indruk hé

San marino heb ik niet gezien
  Met citaat antwoorden
Oud 1 October 2005, 12:27   #102
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Smile

San Marina was de tweede wedstrijd van de Ferrari F2005 en Schumi leek terug te komen; was per ronde een seconde sneller dan Alonso en reed de laatste 15 rondjes pal achter m, prikte m er een paar keer naast maar kwam niet aan hem voorbij. Dat was pure vreugde erna kan ik je zeggen!
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 October 2005, 20:14   #103
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Jeaaaahh Niet meer verwacht, toch nog gekregen! Niet alleen de rijderstitel, maar ook de titel voor 'beste team', de constructeurstitel is in handen gevallen van het Renault-team. Door een prachtige zege in China van Fernando Alonso en een 4e plek voor Giancarlo Fisichella ging het uiteindelijk nog makkelijker dan gedacht!

Succes compleet voor 'dream team' Renault

Renault heeft een glorieseizoen op de best mogelijke manier afgesloten. Fernando Alonso won op overtuigende wijze de Grand Prix van China en hierdoor sleepte Renault bovendien de wereldtitel binnen. Met beide wereldtitels op zak kan Renault zich gaan opmaken voor een mooi feestje.


De Kampioenen van 2005; Fernando Alonso en het Mild Seven Renault-team

"Dit is een fantastisch gevoel", probeert Alonso zijn blijdschap onder woorden te brengen. "Ik had niet gedacht dat iets mooier zou zijn dan mijn eigen wereldtitel, maar het is echt geweldig om het hele team hier zo te zien feesten. Dit is minimaal even mooi als mijn wereldtitel. Ik wil het hele team van harte bedanken. De race in Shanghai verliep heel eenvoudig. Ik heb alleen in de openingsfase voluit gereden, daarna konden we rustig aan doen. We hebben hier laten zien dat we nog altijd races kunnen winnen!"

Ook Giancarlo Fisichella kon zijn geluk niet op, ondanks dat hij net naast het podium greep. "We zijn wereldkampioen, ik ben zo blij voor het hele team", zegt de Italiaan. "De auto was de hele race fantastisch en ik had weinig moeite om de McLarens achter me te houden. Ik snap niet precies waarom ik die drive throught-straf kreeg. Raikkonen deed in België exact hetzelfde. Jammer, want nu kon ik niet mee met Fernando en Flavio naar het podium. Ik heb zelf een geweldig jaar achter de rug, mijn beste jaar ooit. Ik heb het juiste antwoord gegeven op de kritiek die ik gekregen heb."


Flavio Briatore wist het al 4 jaar geleden, Fernando Alonso is een coureur van het kaliber Michael Schumacher

"Dit is voor het hele Renault-team een fantastische overwinning", zegt teambaas Flavio Briatore. "Het is geweldig om hier in China, waar de laatste prijs verdeeld werd, het hele weekend te domineren. We zijn als team het hele seizoen snel en betrouwbaar geweest. Ik wil iedereen bedanken, van alle teamleden tot en met de sponsoren. In het bijzonder wil ik Giancarlo en Fernando is het zonnetje zetten. Fisico heeft perfect gereden en op de juiste manier gereageerd op de kritiek die hij kreeg na de GP van Japan. Fernando was vandaag, zoals altijd, briljant. Dit Renault is een dream team."

www.f1racing.nl


Het Renault-team was dit seizoen goed voor 8 overwinningen. Giancarlo Fisichella won één keer (Australië), terwijl Alonso 7x de beste was (Maleisië, Bahrein, San Marino, Europa, Frankrijk, Duitsland en China). Het McLaren-Mercedes team kwam uiteindelijk toch te laat op stoom. Weliswaar won men 10 races, maar te vaak scoorde men helemaal niet, daar waar Renault het hele jaar constant presteerde. In het begin was de Renault ook de snelste auto; en uiteindelijk dus ook de beste. Fernando Alonso heeft Michael Schumacher toch getipt als grootste kandidaat voor de titel in 2006. Ik ben benieuwd!
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 November 2005, 16:08   #104
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Newey naar Red Bull

Vanmorgen heeft Red Bull bekend gemaakt dat designer Adrian Newey naar het team zal komen. Vanaf eind februari 2006 zal de Brit beginnen met zijn werkzaamheden voor Red Bull.


Adrian Newey wordt alom gezien als de beste ontwerper van de jaren '90. In 1992, 1993, 1994, 1996, 1997 en 1998 won het team waar hij werkte de constructeurstitel

De in 1958 geboren Adrian Newey wordt alom erkend als één van de beste ontwerpers in de Formule 1-wereld. Zijn autosportloopbaan begon bij het team van Emerson Fittipaldi. Aldaar was hij aërodynamicachef, waarna hij al binnen een jaar vertrok naar het team van March.

Binnen March werd Newey verantwoordelijk voor het GT-project en hiermee won Newey in 1983 en 1984 de wereldtitel. Even later werd hij aangesteld als lid van het Indycar-project van March. Ook hierin bleek Newey een succesfactor. In 1985, '86 en '87 behaalde een door Newey ontworpen auto de overwinning in de Indy 500. Zijn successen bleven niet onopgemerkt.

In 1990 haalde Williams Newey weg bij March. Ook bij Williams was hijzeer succesvol. Onder zijn leiding reeg het team van Frank Williams de wereldtitels aaneen. In 1997 vertrok hij tenslotte naar McLaren. Direct in 1998 behaalde Mika Hakkinen in een door Newey ontworpen auto de wereldtitel.

f1racing.nl
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 23:04.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.