Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Multi Media > Computers & Internet
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Computers & Internet Problemen met je computer, of weet je niet welke router nu te moeten installeren voor je breedbandje? Dit, en andere zaken vind je hier!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 29 January 2004, 01:39   #1
Nightwolf
Nerd
 
Nightwolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 18 July 2001
Locatie: oosterhout
Berichten: 12.844
Question te weinig vermogen?

ik heb geen idee of mijn voeding genoeg vermogen geeft aan de rest van mijn onderdelen. ik heb wel eens dagen dat mijn computer opeens uitvalt en dan zou dat dan komen omdat m'n voeding overbelast zou raken.

anyway, ik vraag me dus of ik een nieuwe voeding nodig heb, ik heb nu een 300W voeding, alleen weet ik niet wat die maximaal kan halen voor die uit valt.

misschien dat jullie me kunnen helpen.

Moederbord: Asus A7V8X-X
Processor: AMD Athlon XP 2400+
Geheugen: 512MB DDR-333 (geloof ik, anders 400)
Beeldscherm: Xerox XL775 17" (TFT)
Videokaart: Leadtek GF4 TI4200
Geluidskaart: Creative Soundblaster Live! 5.1
Harddisks: Maxtor 60GB 7200rpm
Quantum Fireball SE 6.2 6,5GB ongeveer
Netwerkkaart: Sitecom PCI Ethernet Card 10-100Mbps
CD-brander: Lite-on 52x24x52
DVD-ROM: Asus 12x
Muis: Microsoft Wheelmouse Optical
Keyboard: Oud standaard toetsenbord van Microsoft

nu heb ik er er ook een scanner aanhangen. ook al scan ik niks, ontvangt m'n scanner dan gewoon een bepaald vermogen van de voeding? en hoe zit t met als je een webcam hebt?
Nightwolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 January 2004, 01:50   #2
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

mja merk van je voeding is ook wel van belang aangezien de wat duisterdere merken bij lange na hun volle vermogen niet kunnen halen.
maargoed voor dit systeem is 300W ook wel wat krap, dat is zeker waar.
op gathering.tweakers.net lopen ook aardig wat topics over voedingen, ik zou daar ook zeker ff rondneuzen.
  Met citaat antwoorden
Oud 29 January 2004, 02:01   #3
Nightwolf
Nerd
 
Nightwolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 18 July 2001
Locatie: oosterhout
Berichten: 12.844
Standaard

ah natuurlijk, vergeet ik m'n voeding. t is een voeding van Herolchi, een HEC-300LR-PT, ook een keer besproken bij Tom's Hardware maar ik geloof dat ik m iets langer had dan die review

en ja, op GoT heb ik die hele grote topic al gezien, paar berichten bekeken in t begin en op t eind maar ik raak er nog niet veel wijs uit
Nightwolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 January 2004, 07:02   #4
WhizzCat
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by not-known
mja merk van je voeding is ook wel van belang aangezien de wat duisterdere merken bij lange na hun volle vermogen niet kunnen halen.
maargoed voor dit systeem is 300W ook wel wat krap, dat is zeker waar.
op gathering.tweakers.net lopen ook aardig wat topics over voedingen, ik zou daar ook zeker ff rondneuzen.
Uhuh, 300 is wat krapjes want huidige videokaarten en amd procs zuipen echt als een gek wattages, zeker tijdens gamen en full load cpu acties.

Máár, stabiliteit is feitelijk belangrijker.
Ik zou een goede 400 watt voeding kopen (enermax of zalman). Dan kan je zonder probs uren achterelkaar gamen en andere rare dingen doen
  Met citaat antwoorden
Oud 29 January 2004, 12:16   #5
Nightwolf
Nerd
 
Nightwolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 18 July 2001
Locatie: oosterhout
Berichten: 12.844
Standaard

defineer raar

maar toen ik vannacht sliep, is m'n computer ook blijkbaar uitgegaan. zou ook wel te maken kunnen hebben dat m'n virusscanner toen misschien bezig was met de wekelijkse beurt. maar hiervoor heeft ie t ook wel eens enkele dagen zo gedaan dat ie uitviel en verder deed ie t gewoon goed. omdat ie uitvalt, denk ik aan de zekering ofwel dat t iets met de spannning heeft te maken dus de voeding.

of t moet de mobo weer zijn aangezien ik daar slechte ervaringen mee heb in dat geval vind ik t nog niet eens raar want ik heb m vrijwel lang aan staan normaal ik zal over een paar dagen anders verder kijken en als ie nog zo doet, zal ik een nieuwe voeding kopen en als ie nog door blijft gaan.....tja
Nightwolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 January 2004, 22:22   #6
ik_ben_de_man
www.funing.nl
 
ik_ben_de_man's Avatar
 
Geregistreerd op: 24 February 2001
Locatie: Arnemuiden
Berichten: 1.475
Stuur een bericht via AIM naar ik_ben_de_man Stuur een bericht via Yahoo naar ik_ben_de_man
Standaard

300 watt te krap mijn ass.

als je een redelijk merk heb ( ik heb a-open , iig beter dan gemiddeld ) is dat genoeg hoor.

heb 1 dvd rom , cdrw , 1 hd , asrock mainboardje en dan nog een 2800+ , gf fx 5200 en nooit laast van te weinig watts en dergelijke.
ik_ben_de_man is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 January 2004, 00:27   #7
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by ik_ben_de_man
300 watt te krap mijn ass.

als je een redelijk merk heb ( ik heb a-open , iig beter dan gemiddeld ) is dat genoeg hoor.

heb 1 dvd rom , cdrw , 1 hd , asrock mainboardje en dan nog een 2800+ , gf fx 5200 en nooit laast van te weinig watts en dergelijke.
uhuh, ga dat maar vertellen aan alle mensen die wél geholpen waren met een zwaardere voeding. als je vierkant wordt uitgelachen kan je iig niet zeggen dat ik niet gewaarschuwd heb
  Met citaat antwoorden
Oud 30 January 2004, 16:39   #8
FunFair
.
 
Geregistreerd op: 2 March 2001
Berichten: 8.845
Standaard

leen ff een voeding van iemand anders.. of gebruik er 1tje die zelfs nog zwakker is.. dan merk je het vanzelf.. als het een zwakkere is, maar die wel goed werkt, is je voeding gewoon onstabiel (met een sterkere natuurlijk ook )
__________________
hardstikke doooooood
FunFair is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 January 2004, 17:57   #9
ik_ben_de_man
www.funing.nl
 
ik_ben_de_man's Avatar
 
Geregistreerd op: 24 February 2001
Locatie: Arnemuiden
Berichten: 1.475
Stuur een bericht via AIM naar ik_ben_de_man Stuur een bericht via Yahoo naar ik_ben_de_man
Standaard

Citaat:
Originally posted by not-known
uhuh, ga dat maar vertellen aan alle mensen die wél geholpen waren met een zwaardere voeding. als je vierkant wordt uitgelachen kan je iig niet zeggen dat ik niet gewaarschuwd heb
ik word niet vierkant uitgelaggen hoor , 300 watt is ( mits een stabiele voeding ) echt wel genoeg voor zulke systemen.
ik_ben_de_man is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 January 2004, 18:02   #10
FunFair
.
 
Geregistreerd op: 2 March 2001
Berichten: 8.845
Standaard Re: te weinig vermogen?

onderdelen die veel stroom vreten:
Moederbord: Asus A7V8X-X
Processor: AMD Athlon XP 2400+
Videokaart: Leadtek GF4 TI4200
Harddisks: Maxtor 60GB 7200rpm
Quantum Fireball SE 6.2 6,5GB ongeveer


Je moet ff uitzoeken hoeveel Watt die hardeschijven vreten en van de rest van de onderdelen ook... als het goed is staan deze gegevens op de site van de ontwikkelaars.

over het algemeen is 300watt voldoende... hoewel 350Watt wel aan te raden is... 300 is NIET altijd voldoende... de AMD's vreten stroom en een GF4 is ook niet bepaald zuinig!
HDD's kunnen er ook wat van!
__________________
hardstikke doooooood
FunFair is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 January 2004, 19:34   #11
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

nog een tip om de stabiliteit te meten: installeer een progje om de voltages te meten in je systeem. bijvoorbeeld mbm5.
als de voltages meer dan 5% afwijken van wat ze zouden moeten zijn, dan weet je iig vaak al genoeg.
  Met citaat antwoorden
Oud 30 January 2004, 19:57   #12
Nightwolf
Nerd
 
Nightwolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 18 July 2001
Locatie: oosterhout
Berichten: 12.844
Standaard Re: Re: te weinig vermogen?

die zitten allemaal onder de 5%, behalve Vcore...erg?

Citaat:
Originally posted by FunFair
onderdelen die veel stroom vreten:
Moederbord: Asus A7V8X-X
Processor: AMD Athlon XP 2400+
Videokaart: Leadtek GF4 TI4200
Harddisks: Maxtor 60GB 7200rpm
Quantum Fireball SE 6.2 6,5GB ongeveer


Je moet ff uitzoeken hoeveel Watt die hardeschijven vreten en van de rest van de onderdelen ook... als het goed is staan deze gegevens op de site van de ontwikkelaars.
had ik al geprobeerd te doen maar ik kan t nergens vinden, dan zou ik al die bedrijven moeten emailen
Nightwolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 January 2004, 20:29   #13
FunFair
.
 
Geregistreerd op: 2 March 2001
Berichten: 8.845
Standaard Re: Re: Re: te weinig vermogen?

Citaat:
Originally posted by Nightwolf
die zitten allemaal onder de 5%, behalve Vcore...erg?
Vcore is de spanning op je CPU... die heeft weinig te maken met je voeding volgens mij.. die stel je in op je mobo duszz die moet wel goed geregeld zijn...

ik geloof dat de 2400+ op 1.65v loopt toch?



cpu trekt trouwens ongeveer 70 Watt
hardeschijf ongeveer 20 Watt geloof ik.. dus dat wordt 40 in totaal.. is 110...
en ik heb ff gezocht op google.. en de GF4ti4200 vreet zo'n 150 watt ongeveer.... (in de bios al.. dus met gamen vreet hij nog iets extra's)

komt dus op 260Watt uit... als je iemand kent met een meer vermogen PSU... vraag ff of je die kunt lenen....

Zelf heb ik een 350 Watt en heb nergens last van met m'n 2500+ en R9600pro...
__________________
hardstikke doooooood
FunFair is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 January 2004, 22:15   #14
Nightwolf
Nerd
 
Nightwolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 18 July 2001
Locatie: oosterhout
Berichten: 12.844
Standaard Re: Re: Re: Re: te weinig vermogen?

Citaat:
Originally posted by FunFair
ik geloof dat de 2400+ op 1.65v loopt toch?
t programmatje zegt dat ie zo rond de 1,696 en de 1,8 schommelt



Citaat:
cpu trekt trouwens ongeveer 70 Watt
hardeschijf ongeveer 20 Watt geloof ik.. dus dat wordt 40 in totaal.. is 110...
en ik heb ff gezocht op google.. en de GF4ti4200 vreet zo'n 150 watt ongeveer.... (in de bios al.. dus met gamen vreet hij nog iets extra's)

komt dus op 260Watt uit
1 harde schijf 20W of allebei? en daarbij komt de rest van m'n onderdelen er nog bij
Nightwolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 January 2004, 23:36   #15
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Re: Re: Re: te weinig vermogen?

Citaat:
Originally posted by FunFair
Vcore is de spanning op je CPU... die heeft weinig te maken met je voeding volgens mij..
heeft er wel mee te maken.. dat prog geeft nl niet wat die hóórt te draaien, maar wat die daadwerkelijk draait.
als het voltage dus een te grote afwijking omlaag heeft trekt je voeding het gewoon niet
  Met citaat antwoorden
Oud 30 January 2004, 23:39   #16
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Re: Re: te weinig vermogen?

Citaat:
Originally posted by Nightwolf
die zitten allemaal onder de 5%, behalve Vcore...erg?



had ik al geprobeerd te doen maar ik kan t nergens vinden, dan zou ik al die bedrijven moeten emailen
als ze er structureel onder draaien (en vooral 5v volgens mij) dan heb je te weinig spanning. bij mij draait alles met een kleine marge boven de gestelde eisen van 5v en 12v, wat betekent dat et prima draait
  Met citaat antwoorden
Oud 31 January 2004, 08:46   #17
FunFair
.
 
Geregistreerd op: 2 March 2001
Berichten: 8.845
Standaard Re: Re: Re: Re: Re: te weinig vermogen?

Citaat:
Originally posted by Nightwolf
[B]t programmatje zegt dat ie zo rond de 1,696 en de 1,8 schommelt





1 harde schijf 20W of allebei? en daarbij komt de rest van m'n onderdelen er nog bij

dat is dus al fout, want je VCore mag niet schommelen
VCore moet statisch zijn. Als deze hoger of lager ligt, kan deze onstabiel worden zonder goede koeling en dit afwisselen is ook zeker niet goed voor de core.

Overclockers die krikken hun VCore wel eens op, om meer stabiliteit te halen op hogere snelheden. Maar vaak gaan ze maar max tot 1.8v (de meeste gaan maar tot 1.75v geloof ik.)

en 1 HDD is ongeveer 20 watt. Beter lezen staat er duidelijk in bij m'n verhaal....
__________________
hardstikke doooooood
FunFair is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 January 2004, 08:51   #18
FunFair
.
 
Geregistreerd op: 2 March 2001
Berichten: 8.845
Standaard Re: Re: Re: Re: te weinig vermogen?

Citaat:
Originally posted by not-known
als ze er structureel onder draaien (en vooral 5v volgens mij) dan heb je te weinig spanning. bij mij draait alles met een kleine marge boven de gestelde eisen van 5v en 12v, wat betekent dat et prima draait
hoe bedoeld hij het nou? ze zitten allemaal onder de 5%...

bedoel je dan... dat hij minder dan 5% afwijkt?? (wat ik dus nu denk)
of bedoel je dat ze meer dan 5% onder de standaard waarden zitten?



btw... lees je uit in de bios of met een progje? als je met een progje uitleest, kun je het best ff kijken wat de bios aangeeft. Met deze ben je meer zeker dan een progje.
Om helemaal zeker te zijn kun je ook het volgende doen...

Haal je voeding helemaal los...
steek deze in het stopcontact...
dan moet je aan de gang met die grote ATX stekker die je op je mobo aansluit.
verbind de groene met 1 van de zwarte draden.... (de voeding gaat dan aan)
Vervolgens kun je met een Voltmeter ff netjes alles nameten. dus alle gekleurde draden.. wel elke keer verbinden met een zwarte natuurlijk. Die is namelijk de - !!!
rood is 5v.. oranje 3.3v en geel 12v
de 5v en 12v kun je trouwens ook wel meten aan een molex stekker (zo'n ding dat naar je hdd gaat) zonder het gedoe om de voeding eruit te halen enzow.
__________________
hardstikke doooooood
FunFair is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 January 2004, 11:41   #19
Nightwolf
Nerd
 
Nightwolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 18 July 2001
Locatie: oosterhout
Berichten: 12.844
Standaard Re: Re: Re: Re: Re: te weinig vermogen?

Citaat:
Originally posted by FunFair
hoe bedoeld hij het nou? ze zitten allemaal onder de 5%...

bedoel je dan... dat hij minder dan 5% afwijkt?? (wat ik dus nu denk)
of bedoel je dat ze meer dan 5% onder de standaard waarden zitten?
als je mij bedoelt, toch verkeerd berekend, de 2 laagste waarden zijn meer dan 5%, doch heb ik niet het gevoel dat m'n computer er instabiel van wordt oid. m'n waardes zijn: 12,16V, 4,945V, 3,248V en 1,68......dat zijn de voltages de meeste tijd. of mogen ze gerust boven de aangegeven voltage zitten?

ik lees t af met Asus Probe, niet uit de bios, maar de bios zou toch niet veel anders moeten aangeven lijkt me :-/
Nightwolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 January 2004, 13:28   #20
FunFair
.
 
Geregistreerd op: 2 March 2001
Berichten: 8.845
Standaard Re: Re: Re: Re: Re: Re: te weinig vermogen?

Citaat:
Originally posted by Nightwolf
ik lees t af met Asus Probe, niet uit de bios, maar de bios zou toch niet veel anders moeten aangeven lijkt me :-/
Controlleer het toch gewoon ff in de bios. Asus Probe schijnt niet de meest nauwkeurige en bugvrije tool te zijn duszz....

en voltages mogen maar 5% afwijken.. dus 5% meer of 5% minder... daarboven kan het zijn dat je problemen krijgt.. dit ligt er verder ook aan van welke kwaliteit er aan hardware op je mobo zit. Aangezien je een Asus hebt, kun je wel wat hebben... tenzij het een erg goedkope van Asus is.... ECS bordjes (cheapass mobo makers) kunnen bijvoorbeeld veel minder van deze stress aan...
Het kan zijn, dat je mobo het af en toe gewoon niet accepteerd.. en een andere keer wel... of gewoon het vermogen...
__________________
hardstikke doooooood

Laatst aangepast door FunFair : 31 January 2004 om 13:31
FunFair is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 January 2004, 17:38   #21
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Re: Re: Re: Re: te weinig vermogen?

Citaat:
Originally posted by FunFair
hoe bedoeld hij het nou? ze zitten allemaal onder de 5%...

bedoel je dan... dat hij minder dan 5% afwijkt?? (wat ik dus nu denk)
of bedoel je dat ze meer dan 5% onder de standaard waarden zitten?



btw... lees je uit in de bios of met een progje? als je met een progje uitleest, kun je het best ff kijken wat de bios aangeeft. Met deze ben je meer zeker dan een progje.
Om helemaal zeker te zijn kun je ook het volgende doen...

Haal je voeding helemaal los...
steek deze in het stopcontact...
dan moet je aan de gang met die grote ATX stekker die je op je mobo aansluit.
verbind de groene met 1 van de zwarte draden.... (de voeding gaat dan aan)
Vervolgens kun je met een Voltmeter ff netjes alles nameten. dus alle gekleurde draden.. wel elke keer verbinden met een zwarte natuurlijk. Die is namelijk de - !!!
rood is 5v.. oranje 3.3v en geel 12v
de 5v en 12v kun je trouwens ook wel meten aan een molex stekker (zo'n ding dat naar je hdd gaat) zonder het gedoe om de voeding eruit te halen enzow.
ik was zelf niet helemaal duidelijk volgens mij:
ik bedoelde zelf dat je spanning niet lager mag komen dan 5% onder de opgegeven spanning.. hopelijk maakt dat eea duidelijk

en verder heeft et los in het stopcontact steken natuurlijk geen zin het gaat er juist om dat alle (rand)apperatuur er ook aan zit. je heb nl de informatie nodig over de ruimte die je nog hebt tussen het verbruik nu en het maximum wat er geleverd kan worden.
dus zonder andere apparaten er aan heb je logischerwijs altijd voldoende spanning

Laatst aangepast door not-known : 31 January 2004 om 17:40
  Met citaat antwoorden
Oud 31 January 2004, 19:18   #22
FunFair
.
 
Geregistreerd op: 2 March 2001
Berichten: 8.845
Standaard Re: Re: Re: Re: Re: Re: te weinig vermogen?

Citaat:
Originally posted by not-known
en verder heeft et los in het stopcontact steken natuurlijk geen zin het gaat er juist om dat alle (rand)apperatuur er ook aan zit. je heb nl de informatie nodig over de ruimte die je nog hebt tussen het verbruik nu en het maximum wat er geleverd kan worden.
dus zonder andere apparaten er aan heb je logischerwijs altijd voldoende spanning
Je kunt wel op die manier testen of de voeding uberhaupt wel helemaal klopt.. stel als ze dan al afwijken.. dan doet hij het met apparatuur niet veel beter
__________________
hardstikke doooooood
FunFair is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 January 2004, 19:48   #23
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: te weinig vermogen?

Citaat:
Originally posted by FunFair
Je kunt wel op die manier testen of de voeding uberhaupt wel helemaal klopt.. stel als ze dan al afwijken.. dan doet hij het met apparatuur niet veel beter
hmmm ik denk dat als ze dan al niet kloppen je ook niet eens zou kunnen booten dan is je spanning mét apparaten eraan wel zooo laag
  Met citaat antwoorden
Oud 31 January 2004, 19:54   #24
WhizzCat
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: te weinig vermogen?

Citaat:
Originally posted by FunFair
Je kunt wel op die manier testen of de voeding uberhaupt wel helemaal klopt.. stel als ze dan al afwijken.. dan doet hij het met apparatuur niet veel beter
offtopic: stel dat ze dan al afwijken...
  Met citaat antwoorden
Oud 1 February 2004, 00:44   #25
FunFair
.
 
Geregistreerd op: 2 March 2001
Berichten: 8.845
Standaard Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: te weinig vermogen?

Citaat:
Originally posted by WhizzCat
offtopic: stel dat ze dan al afwijken...
ikkuh niet nederlands goed kannen...
__________________
hardstikke doooooood
FunFair is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 February 2004, 22:59   #26
Bambix
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

bluh

300 watt is voor mij voldoende

Wat er in mn compter zit ?

MSI KT3 ultra
AMD 2300+
WD 120gb
Maxtor 80gb
Gefoce ti4600
2x 256mb


En toch heb ik nooit problemen gehad met mijn voeding
  Met citaat antwoorden
Oud 8 February 2004, 23:18   #27
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Bambix
bluh

300 watt is voor mij voldoende

Wat er in mn compter zit ?

MSI KT3 ultra
AMD 2300+
WD 120gb
Maxtor 80gb
Gefoce ti4600
2x 256mb


En toch heb ik nooit problemen gehad met mijn voeding
ligt zoals al eerder gezegd ook aan et merk voeding. verder zien je specs er ook niet bijzonder extreem uit
  Met citaat antwoorden
Oud 9 February 2004, 17:07   #28
Bambix
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by not-known
ligt zoals al eerder gezegd ook aan et merk voeding. verder zien je specs er ook niet bijzonder extreem uit
I know, maar de specs van topic starter zijn niet veel beter/slechter.

Moederbord: Asus A7V8X-X
Processor: AMD Athlon XP 2400+
Geheugen: 512MB DDR-333 (geloof ik, anders 400)
Videokaart: Leadtek GF4 TI4200
Harddisks: Maxtor 60GB 7200rpm
Quantum Fireball SE 6.2 6,5GB

Wat ik er mee wil zeggen is gewoon dat 300Watt genoeg is.
  Met citaat antwoorden
Oud 9 February 2004, 17:13   #29
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 24 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

en zelfs dan kun je met 360watt ook een systeem hebben wat voorheen altijd rock solid is..en toch ineens gewoon vaak de neiging heeft om te crashen

__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 February 2004, 19:42   #30
Bambix
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by dext0r
en zelfs dan kun je met 360watt ook een systeem hebben wat voorheen altijd rock solid is..en toch ineens gewoon vaak de neiging heeft om te crashen




like do'h

dat ligt heus niet 'ineens' aan je voeding, check je windows installatie maar eens
  Met citaat antwoorden
Oud 9 February 2004, 20:33   #31
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 24 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

Citaat:
Originally posted by Bambix

like do'h
dat ligt heus niet 'ineens' aan je voeding, check je windows installatie maar eens
checked^2
en verklaar het feit dan dat hij een knoppix cdtje of gentoo install laat crashen tijdens de boot
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 February 2004, 20:44   #32
Bambix
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by dext0r
checked^2
en verklaar het feit dan dat hij een knoppix cdtje of gentoo install laat crashen tijdens de boot


en dan ligt het meteen aan je voeding ?



*ik verwijder me van dit topic, want het wordt me te onduidelijk hier
  Met citaat antwoorden
Oud 9 February 2004, 21:26   #33
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 24 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

Citaat:
Originally posted by Bambix

en dan ligt het meteen aan je voeding ?

*ik verwijder me van dit topic, want het wordt me te onduidelijk hier
haha, neej..maar eigenlijk is elke andere mogelijkheid nagenoeg uitgesloten

cpu in ander mobo ander ram compleet ander systeem > rock solid
cpu met mobo met ram in ander systeem > rock solid

cpu <> mobo swap haalt dus nix uit..blijft rock solid
(zowel swap met p4 1.6a 400fsb en p4 2.4 533fsb )

het is/was zo nu en dan dat hij vastliep...raar

alles koud gestart, pci videokaart geprobeerd... zonder andere 'peripherials' met en zonder raid...etc etc... t systeem blijft vaag

het kan
#1 de voeding zijn
#2 voltage regulators die niet meer zo goed met een 1.8v pentium4a overweg kunnen (een andere 1.5v p4 liep immers ook weer rock solid...)
#3 de cpu is gewoon...nu fucked na anderhalfjaar rock solid.. en cool op 1Ghz overclock te hebben gedraaid...
nu draait ie ook stabiel..maar voor hoe lang? wie weet voor altijd.. ik denk toeval die dat beslist
#4 moederbord vertoont toch wellicht een defect... ik heb volgens mij nog RMA

__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 February 2004, 21:42   #34
Bambix
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by dext0r
ah, kijk, nu wordt het al wat duidelijker
  Met citaat antwoorden
Oud 9 February 2004, 22:16   #35
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 24 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

oh dit op euh

abit BD7II-RAID
512mb twinmos pc3200 en 256mb samsung pc2100 (samsung draait nu op 152x2 stabiel, altijd al..., geheugen is echt niet het probleem iig )
ati radeon 64DDR VIVO (oud beestje..lief )
pentium 4 1.6a OC EVO @ 2.43Ghz (zo blijft ie zeker weten stabiel.. ook in 3d apps...max snelheid is 2.53Ghz...) stressed 55C ongeveer. (Tt spark7+ )

2x IBM 60GXP 40gb 7200rpm in raid0 (feilloos )
1x Western Digital CaviarWD1200B 120gb 7200rpm 8mb

brandertje, dvdspeler en verder niets wat stroomconsumerend is
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 11:11.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.