Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 4 January 2006, 19:22   #1
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard big brother

In 1984 van James Orwell wordt een wezen beschreven dat de hele maatschappij controlleert d.m.v. camera's.

In hoeverre vind jij dat er camera's mogen hangen? Door camera's op straat kan je straatcriminaliteit tegengaan, maar heb je minder bewegingsvrijheid als individu.

Waar mogen bewakingscamera's zoal hangen van jou? In straten? In huizen? Of enkel in winkels?
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 January 2006, 16:58   #2
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard Re: Re: big brother

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Saduf
waarom minder bewegingsvrijheid? die camera's zullen er hangen om de criminaliteit tegen te gaan, en als jij iets doet dat niet mag, dan doen die camera's dus waar ze voor gemaakt zijn. Namelijk alles opnemen.
Ik zou me toch wel bekeken voelen als ik over straat loop met al die camera's. Zou me toch niet op mijn gemak voelen.

En men kan ook niet elke vierkante centimeter vinden. Volgens mij verplaatst de criminaliteit zich dan naar onbewaakte plaatsen.
Denk ook eens even aan wat dat allemaal wel niet zal kosten...
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 January 2006, 12:28   #3
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Voor mijn part in elke straat. Als iemand zich de hele dag wil vermaken met beelden van langslopende mensen moeten ze dat zelf weten. Ik heb niks te verbergen en zolang ze niet in mijn eigen huis of auto komen filmen heb ik voldoende privacy
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 January 2006, 22:09   #4
meis
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Re: Re: big brother

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thali
Ik zou me toch wel bekeken voelen als ik over straat loop met al die camera's. Zou me toch niet op mijn gemak voelen.

En men kan ook niet elke vierkante centimeter vinden. Volgens mij verplaatst de criminaliteit zich dan naar onbewaakte plaatsen.
Denk ook eens even aan wat dat allemaal wel niet zal kosten...

Op de oude markt in Leuven hangen overal zo een beetje camera's.. toch heb ik me daar nog geen seconde bekeken gevoeld. Je denkt er uiteindelijk zelfs niet bij na. Soms wordt er gefilmd, soms niet.. who cares. Het belangrijkste is dat, als er iets zou gebeuren, ze het op video hebben. Meer moet dat niet zijn in een studentenstad als Leuven.
  Met citaat antwoorden
Oud 7 January 2006, 10:11   #5
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

Verplaatst de straatcriminaliteit zich dan niet naar de omliggende straten?
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 January 2006, 12:06   #6
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Re: Re: Re: big brother

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meis
Op de oude markt in Leuven hangen overal zo een beetje camera's.. toch heb ik me daar nog geen seconde bekeken gevoeld. Je denkt er uiteindelijk zelfs niet bij na. Soms wordt er gefilmd, soms niet.. who cares. Het belangrijkste is dat, als er iets zou gebeuren, ze het op video hebben. Meer moet dat niet zijn in een studentenstad als Leuven.
precies, er worden veel zaken opgelost dmv camerabewaking
  Met citaat antwoorden
Oud 7 January 2006, 12:17   #7
Haags Sappie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ben er ook niet op tegen. Zolang je niets te verbergen hebt kan het alleen maar in je voordeel werken?
  Met citaat antwoorden
Oud 7 January 2006, 20:24   #8
meis
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thali
Verplaatst de straatcriminaliteit zich dan niet naar de omliggende straten?
Niet bepaald. Het is niet echt dat er zo enorm veel echt criminaliteit is in Leuven, het zijn vooral dronken studenten die voor problemen zorgen (denk aan vernielingen, fiestendiefstal, ruzies die uit de hand lopen, ...).

De Oude Markt van Leuven staat niet voor niets bekend als “de langste toog ter wereld", en leuven is niet voor niets dé studentenstad van België... Er vloeien op een gezellige donderdagnacht dus ook heel wat litertjes bier ginder, met als gevolg een hoopje zatlappen (en een feestje ). Die mensen krijgen echt niet de gedachte in hun hoofd van: "ooh nee, hier hangen camera's, laten we ergens anders iets gaan vernielen!", in hun hoofd komt op die moment alleen op: "haha, hier hangt ne vuilbak, gaan we diee kapotstampen?"
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 09:09.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.