Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 23 May 2003, 11:47   #1
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Question Azië gaat Europa voorbij?

Tja, dat las ik gisteren in het autosportblad Formule 1, en het zette mij persoonlijk nogal aan het denken, aangezien er mijns inziens een kern van waarheid inzit Formule 1-tsaar Bernie Ecclestone deed weer van zich spreken, en meestal zegt hij dan zinnige dingen.
Het ging over het verplaatsen van GP's van Oostenrijk en San Marino, en eventueel Groot Britanië naar China en Bahrein.

Ik citeer:

'Als Ecclestone het idee krijgt dat daar sentimenteel over wordt gedaan, begint hij zich op te winden. Hij verheft zijn stem. "Maar verdorie, dat stadium zin we allang voorbij, man. Formule 1 is een commerciële bezigheid, weet je. En wat China betreft: ik probeer al 10 jaar om daar iets op poten te zetten. Er heerst nu SARS. Volgend jaar is dat wel opgelost. Voor de Formule 1 in Europa moeten we op de lange termijn denken. Dat plaatje ziet er niet leuk uit."

Ecclestone schetst vervolgens een economisch toekomstbeeld voor Europa. Hij hakt met de botte bijl. Hij stelt dat Europa over 10 jaar een 'woestenij' zal zijn. "Daar ben ik echt van overtuigt", zet hij zijn visie kracht bij. "Dit continent zal niet meer meetellen op de wereldkaart. Azië en de VS zullen over de wereld regeren, en Europa zal zijn zoals Brazilië vandaag is: een Derde Wereld economie."

Gevraagt naar een meer heldere uitleg, windt hij zich opnieuw op. "Hoe kan je als continent nu overleven als de mensen maar 35 uur per week willen werken? En daar 6 weken vakantie bovenop willen, met de best mogelijke sociale zekerheid? Jongen toch. In Azië willen de mensen wél werken, en in de VS sterf je van de honger als je de handen niet uit de mouwen wilt steken. Daarom zullen ze ons met huis en haar opvreten."


Daar zit wat in
  Met citaat antwoorden
Oud 23 May 2003, 12:34   #2
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ondoordachte onzin. Als mensen daadwerkelijk in de problemen komen, gaan ze echt wel harder werken. China met hun miljarenpopulatie zie ik zo snel nog niet een totaal goed functionerend land worden. Daarbij is de kennis van ons continent een van de beste ter wereld (Zie universiteiten e.d.) dus we komen er wel. MAar er moet iets gebeuren en 1 va die dingen is die afrikaantjes terugsturen (banaal gezegd) cq thuis laten.
  Met citaat antwoorden
Oud 23 May 2003, 16:34   #3
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Azië is een slapende reus. De middelen die daar aanwezig zijn, mits goed gebruikt, zijn vele malen meer aanwezig dan bij ons.
  Met citaat antwoorden
Oud 23 May 2003, 19:35   #4
TheGroovMaster
Über Mensch
 
TheGroovMaster's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 April 2002
Locatie: Haarlem
Berichten: 9.069
Stuur een bericht via MSN naar TheGroovMaster
Standaard

ik zat het ook al te lezen inderdaat.

Aan de ene kant ben ik het wel met hem eens maar toch ook weer niet. De huidige generatie mensen is best lui, ik ben er zelf oa 1 van. vroegah was dat minder. Ik vind het goed dat we langer door moeten werken, bedoel we leven langer als eerst en we werken minder als toen. We moeten niet TE lui worden.
TheGroovMaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 May 2003, 23:20   #5
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Aan de andere kant; we leven, om naderhand nog een beetje te kunnen genieten. Als je ziet hoeveel mensen komen te overlijden op hun 75e ongeveer.. Dan heb je gewerkt tot 65.. 65 jaar ben je bezig geweest, om 10 jaar te kunnen genieten. Dat gaat, maar stel dat je gaat werken tot je 69e ..
  Met citaat antwoorden
Oud 27 May 2003, 22:20   #6
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Er wordt weer veel gegeneraliseerd.

Er zijn veel economische verschillen binnen Azië. Je hebt er arme ontwikkelingslanden, maar ook economische tijgers zoals Singapore, Taiwan en Maleisië geloof ik ook en een economisch vrij sterk land zoals Japan (ook al gaat het daar qua conjunctuur al een tijdje minder) Maar China heeft nog genoeg (binnenlandse) problemen. En ik vind het wat makkelijk om economische en culturele verschillen terug te brengen tot "hoe hard een Aziaat of Europeaan wil werken". Bovendien zie ik niet helemaal hoe Europa een "woestenij" gaat worden?
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 11:47.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.