Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 29 September 2003, 16:09   #1
ik_ben_de_man
www.funing.nl
 
ik_ben_de_man's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 February 2001
Locatie: Arnemuiden
Berichten: 1.475
Stuur een bericht via AIM naar ik_ben_de_man Stuur een bericht via Yahoo naar ik_ben_de_man
Standaard besnijdenis voor geloof uit eigen zak betalen

vinden jullie dat voor geloven als onder andere de isalm ( en ik dacht ook t jodendom ) , zelf de besnijdenis gaan betalen , of vinden jullie dat t uit t ziektekosten gebeuren moet komen ?

schijnbaar doet poll functie t niet
Edit Tyskie: die doet het wel.

Laatst aangepast door Tyskie : 29 September 2003 om 16:24
ik_ben_de_man is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 September 2003, 16:13   #2
bloempjuh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik vind dat 't op eigen kosten moet. Al weet ik niet hoe duur zoiets eigenlijk is. Maar als zelfs de Pil uit het ziekenfonds gaat, moet de besnijdenis er ook uit!

Besnijdenis is minder 'belangrijk' dan de Pil.
  Met citaat antwoorden
Oud 29 September 2003, 16:21   #3
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

het besnijden van een joods kindje gebeurt niet in een ziekenhuis maar word ritueel gedaan door een rabijn
  Met citaat antwoorden
Oud 29 September 2003, 16:23   #4
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Dat is natuurlijk heel erg subjectief dat de pil belangrijker is dan de besnijdenis.

Persoonlijk ben ik het wel eens met de stelling. De pil uit het ziekenfonds halen bespaart dan wel geld, maar het levert ook weer een aantal kosten op (bv de financiering van abortesklinieken)...
De pil is voor veel vrouwen een essentieel product, niet alleen om kinderen te voorkomen, maar ook om de menstruatie te regelen en dergelijke.
Een besnijdenis is soms om fyskieke redenen nodig, maar vooral voor regilieuze redenen. Best vind ik dat zij dat voor hen religie laten doen, maar dan ook op eigen kosten. Vind ik.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 September 2003, 16:28   #5
Stapper
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik vind niet dat het uit het ziekenfonds moet, er zijn genoeg niet gelovigen die om wat voor reden dan ook het voorhuidje moeten laten weg nemen, meestal omdat het te klein is
dit zou dan voor deze groep mensen een grote eenmalige kostenpost zijn

bij de joden doet de rabijn dit, want het moet allemaal kosjer zijn en dat is in het ziekenhuis niet, die zullen het niet missen

maar het is natuurlijk wel iets wat vaker voor komt, omdat we steeds meer moslims in nederland krijgen en daardoor meer aangevraagd word
het moet gewoon gekozen moeten worden bij je verzekering, als je het niet wilt, dan hoef je het toch ook niet te nemen, zelfde geld voor de pil
  Met citaat antwoorden
Oud 29 September 2003, 16:40   #6
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Citaat:
Besnijdenis om hygienische en/of cosmetische redenen wordt voor 75% vergoed en kan in een ziekenhuis plaatsvinden. Besnijdenis om rituele redenen wordt niet vergoed wanneer dit in een ziekenhuis plaatsvindt, maar wel (ook weer voor 75%) wanneer dit in een kliniek gebeurt. (Regeling per 1-1-2002)
PFP, Stapper, heeft een van jullie informatie over hoe dat zit als het door een Rabijn gebeurt? Want het lijkt mij sterk dat hij dat gewoon ergens in een kamertje met de eigen handen doet....
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 September 2003, 16:43   #7
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

http://www.nvsh.nl/Pages/DeNieuweSek...an_jongens.htm


en ik wist het ook gewoon
  Met citaat antwoorden
Oud 29 September 2003, 16:44   #8
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

hier een verhaal over een joodse besnijdenis


http://www.besnijdenisinfo.nl/joods1.html
  Met citaat antwoorden
Oud 29 September 2003, 18:12   #9
easyprintscherm
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

tuurlijk moeten ze dat zelf betalen, als wij iets van uit ons geloof doen wordt dat toch ook niet voor ons betaald!?
Waarom zouden hun een besnijdenis dan wel vergoed krijge?!!!
  Met citaat antwoorden
Oud 1 October 2003, 14:24   #10
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

volg jij de vragenrubriek in de Metro? daar is nu een discussie opgang over besnijdenis in het ziekenfonds pakket en daar worden natuurlijk de nodige religies bij betrokken,
en zo zijn er tal van zaken waar jij nu wel al voor betaald..maar wellicht zelf niet nodig hebt... (plastische chirugie vanuit psychologisch/geestelijk oogpunt bijv.. want help ik zit in het verkeerde lichaam :S , dat soort kwesties....)
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 October 2003, 14:36   #11
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by dext0r
volg jij de vragenrubriek in de Metro? daar is nu een discussie opgang over besnijdenis in het ziekenfonds pakket en daar worden natuurlijk de nodige religies bij betrokken,
en zo zijn er tal van zaken waar jij nu wel al voor betaald..maar wellicht zelf niet nodig hebt... (plastische chirugie vanuit psychologisch/geestelijk oogpunt bijv.. want help ik zit in het verkeerde lichaam :S , dat soort kwesties....)
Dan kunnen ze baarmoederhalskanker behandellingen er ook wel uithalen want dat zal ik nooit krijgen. Dat slaat gewoon nergens op, en dan moet je ook eens de posts hierboven lezen, waarin word gezegd dat bij joodse besnijdenissen als het goed gaat geen ziekenfonds aan te pas komt.
  Met citaat antwoorden
Oud 1 October 2003, 15:03   #12
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

@PFP, dit was een copy/paste vanuit ander topic...waar ik deze reply gaf voor je uberhaupt al gereageerd had...
overigens is dit het verhaal uit de metro, en niet mijn verhaal...
ook stond er in de metro al een brief waarin iemand het had over het niet vergoeden van besnijdenis op grond van religie/ritueel.
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 11:04.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.