Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > The Lounge
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

The Lounge Post hier al je onderwerpen die wat meer zijn dan alleen ouwehoersel! Subforum: Schrijf je in voor de actuele forummeetings!

Antwoord
 
Onderwerpopties Waardering: Onderwerp waardering: 1 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergavemodus
Oud 13 April 2003, 14:40   #1
Chatty
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Abortus

hm ik reageer altijd wel haast overal op, maar misschien ook wel leuk om zelf is met een topic te komen, anders blijve we steeds bezig met die oude dingen...
Wat vinden jullie eigenlijk van abortus? Moet het gewoon kunnen (wat nu dus al is in nederland) of zou het verboden moeten worden, omdat sommige het zien als het vermoorden van je eigen kind?

Mijn mening: Ik vind dat het moet kunnen, omdat een vrouw over haar eigen lichaam mag beslissen. En bij verkrachting kunnen zij er niks aan doen als ze zwanger raken. En in de tijd dat ze het kind dragen en als het kind geboren is, zullen ze altijd aan degene herinnerd worden die ze verkracht heeft. En soms is het kind bv nog maar 14 ofzo en raakt zwanger, dan vind ik ook dat ze het kind mogen weghalen, want anders verandert haar hele leven gewoon (jeugd) dan zit ze nog op school enz. Adoptie is dan ook een keuze, maar dat is ook vreselijk met het besef dat je kind nog leeft maar niet door jou wordt opgevoed...
  Met citaat antwoorden
Oud 13 April 2003, 16:28   #2
Irene!!!!
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Van mij mag het als die vrouw verkracht is.. anders is het je eigen schuld..
  Met citaat antwoorden
Oud 13 April 2003, 16:31   #3
Dimas
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

voor, je hebt altijd nog zoiets als een vrije keuze
  Met citaat antwoorden
Oud 13 April 2003, 16:34   #4
DaRick
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Irene!!!!
Van mij mag het als die vrouw verkracht is.. anders is het je eigen schuld..
Vind ik wel beetje kortzinnigge gedachte, du-rex kan ook wel s knappen of ander probleempje zijn
  Met citaat antwoorden
Oud 13 April 2003, 16:37   #5
L_angeldc
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik vind dat die vrouw dat zelf moet weten, maar wel voor een bepaalde tijd zeg maar dat het nog niet echt een kindje is.
  Met citaat antwoorden
Oud 13 April 2003, 21:24   #6
Xero
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Irene!!!!
Van mij mag het als die vrouw verkracht is.. anders is het je eigen schuld..
Alsof een kind leuk vindt om ongewenst op aarde te komen.
  Met citaat antwoorden
Oud 13 April 2003, 21:35   #7
Jolie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik ben voor...en ik ben zeker voor bij een verkrachting. Onmogelijk dat je een verkracht meisje verplicht het kind te houden. Als ik dan een meneer van de christen unie hoor praten dat het beter is voor zo'n meisje om het kind te houden, een betere trauma verwerking ed. dan vraag ik me toch echt af hoe zo'n man zich dat dan voorstelt. Maar oke.

Ik vind het wel vreselijk dat een abortus zo ontzettend vaak gepleegd word, maargoed...ik neem toch niet aan dat iemand voor de lol zo vaak een abortus laat plegen. Het is ook vrij kortzichtig om te zeggen dat iemand waarbij het een ongelukje was te verplichten het kind te laten houden. Zo'n kind komt dan ongewenst ter wereld. Kan ook niet positif zijn lijkt me.
  Met citaat antwoorden
Oud 13 April 2003, 21:40   #8
Queenie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Irene!!!!
Van mij mag het als die vrouw verkracht is.. anders is het je eigen schuld..
En daar wil ik nog aan toevoegen..... Als jij zo onverstandig wilt zijn en geen voorbehoedsmiddelen gebruikt moet je ook voor de concequenties opdraaien
  Met citaat antwoorden
Oud 13 April 2003, 21:42   #9
Zolena
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik ben ook zeker voor. Het meest vervelende van abortus lijkt me dat het heftig voor jezelf is een stuk van jezelf kwijt te raken.
  Met citaat antwoorden
Oud 13 April 2003, 21:43   #10
Jolie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by queenie
En daar wil ik nog aan toevoegen..... Als jij zo onverstandig wilt zijn en geen voorbehoedsmiddelen gebruikt moet je ook voor de concequenties opdraaien
Ik ben dat wel met je eens, maar dat ligt niet zo makkelijk als je denkt. Denk toch eens aan de gevolgen! Een kind komt ter wereld terwijl het totaal ongewenst is. De moeder kan er mischien helemaal niet voor zorgen omdat ze nog te jong is of weetikveel. Dat doe je een kind toch niet aan?

Ik vind van niet...en zo'n meisje leert wel van zo'n abortus lijkt me...volgens mij is dat ook geen pretje.
  Met citaat antwoorden
Oud 13 April 2003, 21:44   #11
Zolena
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by queenie
En daar wil ik nog aan toevoegen..... Als jij zo onverstandig wilt zijn en geen voorbehoedsmiddelen gebruikt moet je ook voor de concequenties opdraaien
Waarom moet dat dan? Schijnbaar hoeven dat niet perce consequenties te zijn. (En je doet vast niet zomaar abortus voor je lol, soms werkt de pil niet door bv ziek zijn, of knapt het condoom).
  Met citaat antwoorden
Oud 13 April 2003, 21:46   #12
DaRick
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Zolena

Waarom moet dat dan? Schijnbaar hoeven dat niet perce consequenties te zijn. (En je doet vast niet zomaar abortus voor je lol, soms werkt de pil niet door bv ziek zijn, of knapt het condoom).
Mee eens!!
  Met citaat antwoorden
Oud 13 April 2003, 21:47   #13
Jolie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Waarom moet dat dan? Schijnbaar hoeven dat niet perce consequenties te zijn.
Nee, maar de kans is natuurlijk wel dermate groot dat je de gok niet kunt wagen.
  Met citaat antwoorden
Oud 13 April 2003, 21:51   #14
Zolena
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Jolie

Nee, maar de kans is natuurlijk wel dermate groot dat je de gok niet kunt wagen.
Daar geef ik je helemaal gelijk in , maar om dan nou meteen als 'consequentie' te hebben dat je twintig jaar lang aan een kind vast zit die op dat moment nog niet eens een kind is en weggehaald kan worden. Dan maak je consequenties.
  Met citaat antwoorden
Oud 13 April 2003, 21:53   #15
DarkAngel
Looking at you
 
DarkAngel's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 February 2002
Locatie: tuut tuut tuut tuut
Berichten: 8.408
Standaard

in eerste instantie ben ik voor abortus..
Zeker bij verkrachting, en ook als iemand voorbehoudsmiddelen heeft gebruikt.
Maar de zin "wat nou als het condoom is geknapt" je hebt ook nog zoiets als een morning after pill en mocht het nog later zijn het pechspiraaltje.
Als iemand helemaal niets heeft gebruikt en zwanger is heb ik meer zoiets van.. eigenlijk zou je het moeten houden, maar blijft de keuze van een persoon.
__________________
tuut tuut
DarkAngel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 April 2003, 22:03   #16
Irene!!!!
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by DaRick

Vind ik wel beetje kortzinnigge gedachte, du-rex kan ook wel s knappen of ander probleempje zijn
Ja maar als je sex hebt moet je weten dat er risico's aan zitten en daar moet je rekening mee houden..
  Met citaat antwoorden
Oud 13 April 2003, 22:51   #17
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

voor,

ik moet alleen al niet denken, aan je eigen gemoedsrust om een kind op de wereld te zetten
terwijl je deze lichamelijk misschien niet eens kan, en dan vooral nog niet te spreken over opvoedkundig bezig zijn met je kind,
en vooral ook: het je kunnen veroorloven om een kind te nemen; het financiele aspect, want je wil immers toch je kind het beste gunnen.
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 April 2003, 01:06   #18
RandyJC
Lid
 
Geregistreerd op: 3 October 2002
Locatie: Zwolle
Berichten: 3.569
Stuur een bericht via MSN naar RandyJC Send a message via Skype™ to RandyJC
Standaard

ik ben ook gewoon voor...

als je vriendin aan de pil is en je gebruikt geen CD en ze raakt zwanger zou je je ook kut voelen...

dus is misschien een abortus wel zo'n goeie oplossing....
__________________
skeflau!
RandyJC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 April 2003, 09:32   #19
Queenie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Jolie
Ik ben dat wel met je eens, maar dat ligt niet zo makkelijk als je denkt. Denk toch eens aan de gevolgen! Een kind komt ter wereld terwijl het totaal ongewenst is. De moeder kan er mischien helemaal niet voor zorgen omdat ze nog te jong is of weetikveel. Dat doe je een kind toch niet aan?

Ik vind van niet...en zo'n meisje leert wel van zo'n abortus lijkt me...volgens mij is dat ook geen pretje.
Laat ik het zo zeggen ik heb het vanuit mijn oogpunt bekeken.Ik vind abortus net zoiets als "moord". en mocht ik nu per ongeluk zwanger raken dan draai ik ook voor de concequenties op..... Ja idd je "jeugd" is naar de klote om het maar even krom te zeggen. Je zult van school af moeten.....Maar daar kies je dan zelf voor. Je krijgt er uiteindelijk wel iets moois voor terug.Voor mij is een kindje dat geboren word uit wederzijdse liefde het mooist wat er kan zijn.... Maaaaar ik doe "het"lekker veilig dus voorlopig geen baby voor mij.... en mocht het condoompje knapper dan ga ik de dag erna naar de dokter voor een morning aftter pil... It's as easy as that
  Met citaat antwoorden
Oud 14 April 2003, 10:29   #20
Narya
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Dimas
voor, je hebt altijd nog zoiets als een vrije keuze
  Met citaat antwoorden
Oud 14 April 2003, 10:44   #21
Chatty
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Bedankt voor alle reactie's. Samengevat is iedereen dus voor. Wel jammer dat er niet uitzonderingen tussen zitten die tegen waren,anders zou het wel een lange discussie kunnen worden.
Maar ja, als er iemand tegen zou zijn, zou degene snel uitgepraat zijn, want alle argumenten van VOOR zijn echt veel beter, dan dat sommige voor tegen zouden kunnen bedenken.
  Met citaat antwoorden
Oud 14 April 2003, 15:40   #22
LoeLoe
 
LoeLoe's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 October 2000
Locatie: VenrayCity
Berichten: 4.876
Standaard

Ik denk dat men blij mag zijn dat de mogelijkheid er is om een (ongewenst) kind weg te laten halen.

Ik bedoel je kan nog zo zeggen dat een condoom + pil 99% veilig is..maar laat het nou net zo zijn dat die 1% bij jou uitkomt en dat je dus zwanger blijkt te zijn.

Ik ben blij dat de optie er is om abortus te laten plegen en ik denk als het binnen nu en 3 jaar mij ook overkomt dat ik zwanger blijk te zijn (daar gaan we natuurlijk niet van uit maar je weet nooit) dan laat ik het gwoon weghalen. Of je dat nou als moord ziet ofzo boeit me niet.

Dit is mijn leven en ik richt het in zoals ik het wil. En als ik zeg dat ik binnen nu en 3 jaar nog geen tijd en geld heb om een kindje op te voeden, dan denk ik dat ik op zo'n moment goed in me recht sta om abortus te laten plegen.

Ga nou eens na, al die tienermoeders. Kijk naar die kinderen..ik bedoel: Die hebben echt geen normale jeugd hoor, die zullen dagen lang bij oma meoten zitten omdat die tiener geen tijd heb voor dat kind. Nou dan laat ik het liever weghalen dan dat ik mijn kind iedere dag ergens anders moet neerdumpen zodat het geen structuur heeft.
__________________
Tjah...
LoeLoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 April 2003, 15:51   #23
Elysium
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

amen to that
  Met citaat antwoorden
Oud 14 April 2003, 16:50   #24
Jolie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by queenie


Laat ik het zo zeggen ik heb het vanuit mijn oogpunt bekeken.Ik vind abortus net zoiets als "moord". en mocht ik nu per ongeluk zwanger raken dan draai ik ook voor de concequenties op..... Ja idd je "jeugd" is naar de klote om het maar even krom te zeggen. Je zult van school af moeten.....Maar daar kies je dan zelf voor. Je krijgt er uiteindelijk wel iets moois voor terug.Voor mij is een kindje dat geboren word uit wederzijdse liefde het mooist wat er kan zijn.... Maaaaar ik doe "het"lekker veilig dus voorlopig geen baby voor mij.... en mocht het condoompje knapper dan ga ik de dag erna naar de dokter voor een morning aftter pil... It's as easy as that
Ja, maar dat is voor jou!! Jij wilt uiteinelijk je school, je jeugd eigenlijk er voor opzeggen...en je zult voor dat kind zorgen. Maar er zijn ook mensen die dat absoluut niet willen/kunnen op dat moment. Voor jou is een kindje wat er geboren word uit wederzijdse liefde dan wel het mooiste wat er is, maar voor anderen hoeft dit niet te gelden.

It isn't as easy as that!
  Met citaat antwoorden
Oud 14 April 2003, 16:51   #25
Jolie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Zolena

Daar geef ik je helemaal gelijk in , maar om dan nou meteen als 'consequentie' te hebben dat je twintig jaar lang aan een kind vast zit die op dat moment nog niet eens een kind is en weggehaald kan worden. Dan maak je consequenties.
Maar die concequenties zijn er nou eenmaal? Die maak je niet.
  Met citaat antwoorden
Oud 15 April 2003, 10:13   #26
ik_ben_de_man
www.funing.nl
 
ik_ben_de_man's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 February 2001
Locatie: Arnemuiden
Berichten: 1.475
Stuur een bericht via AIM naar ik_ben_de_man Stuur een bericht via Yahoo naar ik_ben_de_man
Standaard

ik vind dat het gewoon moet kunnen , want anders komt er straks een baby , die wilt dat meisje niet meer , die mag naar een weeshuis enz , heeft eren vet ongelukkig leven enzow , dus ik ben voor.
__________________
betaal nooit meer te veel voor games, want games vergelijk je simpel en snel op www.budgetgaming.nl
ik_ben_de_man is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 April 2003, 18:38   #27
kreej-z
Lid
 
kreej-z's Avatar
 
Geregistreerd op: 25 September 2002
Locatie: tilburg
Berichten: 3.235
Standaard

Citaat:
Originally posted by L_angeldc
Ik vind dat die vrouw dat zelf moet weten, maar wel voor een bepaalde tijd zeg maar dat het nog niet echt een kindje is.
helemaal mee eens
__________________
you know that thing you get
on your face when you are
happy?
kreej-z is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 April 2003, 20:58   #28
Queenie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Jolie
Ja, maar dat is voor jou!! Jij wilt uiteinelijk je school, je jeugd eigenlijk er voor opzeggen...en je zult voor dat kind zorgen. Maar er zijn ook mensen die dat absoluut niet willen/kunnen op dat moment. Voor jou is een kindje wat er geboren word uit wederzijdse liefde dan wel het mooiste wat er is, maar voor anderen hoeft dit niet te gelden.

It isn't as easy as that!
Nee dat is waar. Maar dan moeten ze er inderdaad voor kiezen. Bij mn vriend in de klas zit n meisje en die heeft inmiddels denk ik al een kind gekregen..... Haar vriend werkt en zij wil haar school af maken. En dan denk ik waar ben je dan mee bezig..... Dan heeft dat kind ook geen toekomst. als het mij zou gebeuren en ik kies ervoor om het kind te houden. Dan wil ik er ook voor zorgen en dat laat ik mn mama dat niet doen. Dus dan zullen zowel mijn vriend en ik veel dingen moeten opgeven. Maar gelukkig doe ik het heel veilig en zal dat nooit gebeuren en mocht het fout gaan... Dan is er idd nog de morning after pil.....
  Met citaat antwoorden
Oud 15 April 2003, 22:37   #29
Jolie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik ben het met je eens, als je ervoor kiest om het kind te houden, moet je ook alle verantwoordelijkheid er voor dragen.
  Met citaat antwoorden
Oud 16 April 2003, 08:45   #30
L_angeldc
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

als je besluit een kind te houden, dan moet je wel zeker zijn dat je kindje ook een goed leven krijgt. je kan wel zeggen 'ik vind het moord, ik hou mijn kindje' maar wat dan? je bent amper volwassen, kan niet meer studeren, je hebt een parttime baantje met oma als oppas als je moet werken
dat lijkt me nou niet een ideaal leven voor zoon klein kindje
  Met citaat antwoorden
Oud 17 April 2003, 12:51   #31
lisa_girl
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Zijn jullie dan echt allemaal gewoon voor moord??? Je kan toch niet zomaar iemand vermoorden alleen omdat het toevallig even niet uitkomt? Als je een nieuwe klasgenoot krijgt, die je totaal niet mag, en die het ook helemaal niet naar z'n zin heeft in de klas, dan vermoord je die toch ook niet. Daar leer je dan mee omgaan, en je probeert er het beste van te maken.

Ok, het is niet helemaal een goede vergelijking, maar het zegt wel wat ik bedoel, als het niet gewenst is, kan je het niet zomaar vermoorden! En misschien dat het kind dan geen leuk leven krijgt, maar daar hebben die ouders dan toch voor gekozen? Zij hebben ooit seks gehad en wisten wat de gevolgen ervan konden zijn. Dus moeten zij dat kind ook met liefde gaan opvoeden. Dat is hun verantwoordelijkheid.

En het is bekend dat heel veel vrouwen die vroeger een abortus hebben laten doen, daar later ontzettende spijt van krijgen. En zoiets is dan niet meer terug te draaien. Dan worden veel vrouwen depressief en dat is toch ook niet goed?

Ik vind het echt slecht dat er zo makkelijk over gedacht wordt. Het is en blijft gewoon een levend wezen, en dat mag je niet zomaar vermoorden omdat je er geen zin in hebt, of geen tijd voor hebt. Weet waar je aan begint voordat je met seks gaat beginnen!!!
  Met citaat antwoorden
Oud 17 April 2003, 13:31   #32
Zolena
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by lisa_girl
En misschien dat het kind dan geen leuk leven krijgt, maar daar hebben die ouders dan toch voor gekozen? Zij hebben ooit seks gehad en wisten wat de gevolgen ervan konden zijn. Dus moeten zij dat kind ook met liefde gaan opvoeden. Dat is hun verantwoordelijkheid.
Ja, de ouders hebben er dan voor gekozen, maar het kind niet!
Ik zie een embryo nog niet als een eigen leven. Het leeft van JOU, het is op zo'n moment gewoon een deel van jou lichaam. Dat het na een tijdje los komt en een eigen leven leidt is hardstikke leuk maar met mijzelf doe ik wat ik wil en dus ook met iets dat in m'n lichaam zit en op mij teert (ook al komt dat evt doordat ik sex heb gehad). Daarbij heb jij het nu wel zo mooi over moord. Een koe of schaap voelt waarschijnlijk al een stuk meer dan een (nog lang niet volgroeide) embryo, dan vermoord ik liever die embryo omdat hij/zij ongelofelijk veel gevolgen zou hebben voor mijn leven dan een koe zodat ik een lekker stukje vlees heb of een schaap omdat zij zo'n lekker zacht velletje heeft.

Even erbij gezegd lijkt me abortus helemaal niet zo'n gemakkelijke beslissing als ik hier doe overkomen hoor, maar niet uit ethische kwesties, gewoon omdat het mij pijnlijk lijkt iets dat zo van jou is weg te laten halen. Niet makkelijk maar soms uiteindelijk wel het beste denk ik.
  Met citaat antwoorden
Oud 17 April 2003, 14:44   #33
Queenie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by lisa_girl
Zijn jullie dan echt allemaal gewoon voor moord???
Allemaal?!?!? Ikke niet hoor.......
  Met citaat antwoorden
Oud 24 April 2003, 21:03   #34
lisa_girl
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik vind het echt raar dat zoveel mensen gewoon voor abortus zijn. Abortus is toch gewoon pure moord. Je kan een baby toch niet zomaar vermoorden omdat het toevallig niet uitkomt op dat moment? Daar had je dan eerder aan moeten denken, je was er toch zelf bij? Het kan altijd gebeuren dat het condoom scheurd of zo, maar dat risico heb je dan genomen, je weet dat dat kan gebeuren, dan moet je ook rekening houden met de risico's.

En weten jullie wel dat er ontzettend veel vrouwen in de problemen komen doordat ze een abortus hebben laten doen? Ze zijn moeder geweest, en hebben hun kind gewoon laten vermoorden. Zij krijgen vaak last van depressies en schuldgevoelens. Daar houd je nu nog geen rekening mee, maar dat gebeurt vaak wel.

En het kan toch niet zo zijn, dat je een baby maar mag vermoorden omdat het op dat moment niet goed uitkomt? Je kan toch ook niet een nieuwe klasgenoot vermoorden die niet goed uitkomt op dat moment? Ook al heeft hij dan nog zo'n vreselijk leven op school, je kan hem dan niet zomaar vermoorden. En dan zou je een baby wel mogen vermoorden? Wat een kromme redenering!
  Met citaat antwoorden
Oud 24 April 2003, 21:53   #35
Dimas
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by lisa_girl
Ik vind het echt raar dat zoveel mensen gewoon voor abortus zijn. Abortus is toch gewoon pure moord. Je kan een baby toch niet zomaar vermoorden omdat het toevallig niet uitkomt op dat moment? Daar had je dan eerder aan moeten denken, je was er toch zelf bij? Het kan altijd gebeuren dat het condoom scheurd of zo, maar dat risico heb je dan genomen, je weet dat dat kan gebeuren, dan moet je ook rekening houden met de risico's.

En weten jullie wel dat er ontzettend veel vrouwen in de problemen komen doordat ze een abortus hebben laten doen? Ze zijn moeder geweest, en hebben hun kind gewoon laten vermoorden. Zij krijgen vaak last van depressies en schuldgevoelens. Daar houd je nu nog geen rekening mee, maar dat gebeurt vaak wel.

En het kan toch niet zo zijn, dat je een baby maar mag vermoorden omdat het op dat moment niet goed uitkomt? Je kan toch ook niet een nieuwe klasgenoot vermoorden die niet goed uitkomt op dat moment? Ook al heeft hij dan nog zo'n vreselijk leven op school, je kan hem dan niet zomaar vermoorden. En dan zou je een baby wel mogen vermoorden? Wat een kromme redenering!
Allereerst, het weghalen van een aantal cellen kan men moeilijk moord noemen. Cellen denk niet. pas als die baby helemaal volgroeid is, zou er sprake zijn van moord, maar dan wordt die baby niet meer geaborteerd.

En jij vindt dus, als mijn vriendin op straat verkracht zou worden, en zwanger wordt, dat ze dan maar gewoon dat kind moet opvoeden? Een ongewilde zwangerschap en een ongewild kind is dus best volgens jou. Ik denk dat in zo'n geval een abortus een goede oplossing is.

Je laatste argument over een klasgenoot gaat trouwens helemaal nergens over en heeft hier ook helemaal niet mee te maken. Abortus is iets anders dan iemand doden. Andere daad, andere redenen. Heel simpel.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 April 2003, 22:37   #36
L_angeldc
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by lisa_girl
En weten jullie wel dat er ontzettend veel vrouwen in de problemen komen doordat ze een abortus hebben laten doen? Ze zijn moeder geweest, en hebben hun kind gewoon laten vermoorden. Zij krijgen vaak last van depressies en schuldgevoelens. Daar houd je nu nog geen rekening mee, maar dat gebeurt vaak wel.
nou als je in de eerste 3 weken het laat weghalen dan ben je nog echt geen moeder hoor! en wat dacht je dan van de morning after pil? als je condoom scheurt of wat voor reden dan ook.. denk je dat je je dan al moeder voelt??
Er zijn ook regels dat je na een bepaalde periode gewoon geen abortus mag laten doen omdat dan het kindje al een bewustzijn kan hebben. dat is ergens in de 3e maand dacht ik.. maar voor die tijd heb je allang voor jezelf besloten of je het echt wil of niet.

het is toch eerder erger als je het kind juist houdt en het geboren laat worden om het vervolgens door iemand anders te laten adopteren. Dan ben je echt bevallen, je kindje is geboren en iemand anders gaat het gewoon opvoeden. hoe zou je je dan voelen?

en wat dacht je van gehandicapte kinderen of kinderen met een erfelijke ziekte? als je van te voren al wist dat je kind geestelijk gehandicapt zou zijn of een ernstige ziekte heeft zodat hij of zijn nooit een normaal leven zou kunnen krijgen, zou je het dan toch houden, alleen omdat je tegen abortus bent? Ik in ieder geval niet.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 April 2003, 17:33   #37
Philosopher
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

voor abortus
in alle gevallen
  Met citaat antwoorden
Oud 26 April 2003, 14:13   #38
lisa_girl
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

[QUOTE]Originally posted by Dimas
[B]
Allereerst, het weghalen van een aantal cellen kan men moeilijk moord noemen. Cellen denk niet. pas als die baby helemaal volgroeid is, zou er sprake zijn van moord, maar dan wordt die baby niet meer geaborteerd.

En jij vindt dus, als mijn vriendin op straat verkracht zou worden, en zwanger wordt, dat ze dan maar gewoon dat kind moet opvoeden? Een ongewilde zwangerschap en een ongewild kind is dus best volgens jou. Ik denk dat in zo'n geval een abortus een goede oplossing is.


Hoe kan iets ooit groeien als er geen leven in zit? Dat die 'aantal cellen' volgroeien tot een baby zegt dan toch al genoeg? En uit wat je zegt: 'pas als die baby helemaal volgroeid is' kan je dus al opmaken dat je het ook al wel een vorm van een baby vind.
Nee, ik vind ook niet dat het al meteen een hele baby is, die ook zonder moeder al kan leven, maar vanaf het begin is het een baby, en dat vind jij ergens dus ook wel.
Over die verkrachting had ik al gezegd dat ik daar ook niet zomaar tegen abortus ben. Daar ben ik nog helemaal niet over uit. Maar wat ik al zei, het is maar een ontzettend klein percentage van de abortussen dat door een verkrachting komt. Dat is maar zo'n klein deel dat daar best uitzonderingen voor mogen worden gemaakt.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 April 2003, 11:47   #39
Zolena
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Dus dan is zo'n 'baby' het slachtoffer van die verkrachting? Dat lijkt me naar jou redenatie ook niet helemaal eerlijk...

Wanneer het eitje net bevrucht is is het een zygote (dacht ik) en daarna een embryo, nog lang geen baby! Dat is het pas wanneer het geboren is. Maargoed ik heb mijn mening al gegegeven.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 April 2003, 21:15   #40
Xero
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by lisa_girl
Liever een ongebore baby vermoorden dan een (gebore) levend wezen een slechte toekomst geven.
  Met citaat antwoorden
Oud 29 April 2003, 19:59   #41
lisa_girl
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Xero

Liever een ongebore baby vermoorden dan een (gebore) levend wezen een slechte toekomst geven.
Ze hoeven dan echt niet een slechte toekomst te hebben hoor. Als de ouders goed voor ze zorgen, en van ze houden kunnen ze best een fijn leven krijgen, daar hoef je helemaal niet veel geld voor te hebben of zo.
  Met citaat antwoorden
Oud 29 April 2003, 20:28   #42
Xero
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

En als de ouders niet voor het kind willen zorgen.
  Met citaat antwoorden
Oud 29 April 2003, 20:38   #43
lisa_girl
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Xero
En als de ouders niet voor het kind willen zorgen.
Daar hadden ze toch eerder aan moeten denken? Hallo, zij zijn er verantwoordelijk voor hoor!
  Met citaat antwoorden
Oud 30 April 2003, 13:42   #44
Zolena
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by lisa_girl


Daar hadden ze toch eerder aan moeten denken? Hallo, zij zijn er verantwoordelijk voor hoor!
Niet alleen zij. Wanneer ik per ongeluk zwanger zou worden op deze leeftijd zou ik het ook weg willen laten halen, ik zie het ook nog lang niet als een zelfstandig levend wezen (dat is het ook nog niet). Wanneer ik het niet weg mag halen zijn wij niet de enige verantwoordelijken voor het kind maar ook de mensen die ons verbieden het weg te halen zolang het nog geen kind is.
Ik zou dan uiteindelijk nooit het kind iets daarvan kwalijk nemen, maar eerder de mensen die het zouden verbieden. Maar er gebeuren zoveel kromme dingen en er zijn zoveel mensen verblind door woede, haat of onverschilligheid dat dat vaak genoeg anders zou gebeuren, dan praat jij wel lekker makkelijk... (niet iedereen voelt zich verantwoordelijk over dezelfde dingen, niet iedereen is in dezelfde mate verantwoordelijk, niet iedereen draagt zijn verantwoordelijkheden, daar moet een kind niet de dupe van worden).
  Met citaat antwoorden
Oud 1 May 2003, 11:50   #45
lisa_girl
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik zie het ook niet als een zelfstandig levend wezen, maar als een levend wezen. En die kan je niet zomaar vermoorden.
En ik vind ook dat een kind er niet de dupe van mag worden als iemand z'n verantwoordelijkheden niet draagt. Maar daarom mag je niet zomaar abortus plegen. Daarom moet er voor worden gezorgd dat iedereen wel z'n verantwoordelijkheden gaat dragen.
  Met citaat antwoorden
Oud 1 May 2003, 12:20   #46
eneri
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

de mate waarin abortus op dit moment voorkomt vind ik te hoog. Men denkt te snel van ow kut zwanger, dan maar abortus.
Ik vind dat je ook moet overwegen t kind af te staan na de zwangerschap. Als het je eigen schuld is. Als je verkracht bent, is t wat anders, maar voorderest vind ik dat er wat voorzichtiger met leven om gegaan moet worden.
Ik kan dit natuurlijk nu wel zo zeggen,ik ben nog nooit in die situatie geweest.
  Met citaat antwoorden
Oud 1 May 2003, 14:17   #47
Xero
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Mij lijkt het ook echt niet leuk om ongewenst op aarde te komen.
  Met citaat antwoorden
Oud 1 May 2003, 14:48   #48
A-Man
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Aan de ene kant vind ik dat je voorzichtig moet zijn met elk leven,

maar aan de andere kant,
er is al zo veel van, (leven)
en wat is het leven nou eigenlijk waard?

ik bedoel, ongewenst hier op aarde zijn enzo..

En het leven is nogal overvloedig, zeker wat Nederland betreft vind ik.

  Met citaat antwoorden
Oud 1 May 2003, 15:01   #49
DarkAngel
Looking at you
 
DarkAngel's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 February 2002
Locatie: tuut tuut tuut tuut
Berichten: 8.408
Standaard

Citaat:
Originally posted by lisa_girl
Ik zie het ook niet als een zelfstandig levend wezen, maar als een levend wezen. En die kan je niet zomaar vermoorden.
En ik vind ook dat een kind er niet de dupe van mag worden als iemand z'n verantwoordelijkheden niet draagt. Maar daarom mag je niet zomaar abortus plegen. Daarom moet er voor worden gezorgd dat iedereen wel z'n verantwoordelijkheden gaat dragen.
Ben jij ook vegetarier?
__________________
tuut tuut
DarkAngel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 May 2003, 15:46   #50
lisa_girl
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by DarkAngel


Ben jij ook vegetarier?
Nee hoor, een functie van dieren is om voedsel voor mensen te zijn.
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 03:29.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.