Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 2 July 2004, 07:57   #1
Jennifer1203
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard If you never know truth..

Then you never know love.


Wat vinden jullie van deze stelling?
  Met citaat antwoorden
Oud 2 July 2004, 09:24   #2
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

liefde en bedachte zinnen gaat nooit samen, liefde is menselijk dus onverspelbaar
Pakspul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 July 2004, 11:09   #3
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

beetje raar. neit te vergelijken.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 July 2004, 11:09   #4
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

better to have loved and lost,
than never to love at all.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 July 2004, 11:10   #5
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

the truth is created by those whose lies we believe.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 July 2004, 01:13   #6
blits
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

hoewel dit soort quasi intelligente spreuken op evenveel manieren kan worden geinterpreteerd als een horoscoop, zit er wel kern van waarheid in; zonder oprechte eerlijkheid naar en voor elkaar, zul je elkaar nooit 'volledig' lief kunnen hebben.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 July 2004, 09:46   #7
jarno109
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

mhh....sprake van tegenstrijdigheid.....maarjah t'is ook maar een mening
  Met citaat antwoorden
Oud 5 July 2004, 18:42   #8
EternalShadow
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTurtle
better to have loved and lost,
than never to love at all.
dat is de reinste onzin ooit, aangezien 't verliezen schade toebrengt, en iets wat je totaal niet kent kan je ook niet missen.

er is geen reden waarheid te moeten kennen om liefde te kennen, zoals eerder gezegd is de waarheid niets meer dan wat we besluiten te geloven. de waarheid is iets subjectiefs, en geen constante.

voor velen zijn wij in dit land vrij, terwijl we aan de andere kant nog steeds aan slavernij gebonden zijn, hoewel deze minder zichtbaar is dan een paar eeuwen geleden, echter men wenst dit niet te erkennen, dus is het niet de waarheid. (nee dit is geen gezwets, maar voortgekomen uit lang en logisch doordenken)

bovendien, dat zou tegenstrijdig zijn met een andere spreuk waar ik persoonlijk sterk aanhanger van ben "ignorance is a bliss"
daarvanuit gaande, zou liefde geen zegen zijn maar een vloek, aangezien je daarvoor die waarheid dan zou moeten kennen, wat ook weer minder prettig is.

in mijn ogen mogen beiden dan wel een vloek zijn, maar veel mensen zullen het niet met mij eens zijn dat liefde een vloek is. wat redelijk begrijpelijk is.

maar goed, tot zover dit langdradige en voor veel mense foutieve verhaal. dit is mijn waarheid, en in mijn ogen correct.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 July 2004, 19:01   #9
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EternalShadow
dat is de reinste onzin ooit, aangezien 't verliezen schade toebrengt, en iets wat je totaal niet kent kan je ook niet missen.
hoezo kun je liefde niet missen? er is een verschil tussen liefde geven, en liefde krijgen. en volgens mij komt het maar weinig tot nooit voor dat iemand geen liefde ontvangt. (ook al denken sommige dat dit wel het geval is...)
liefde kan ook ouderliefde, broederliefde, of liefde van vrienden/vriendinnen zijn.
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 July 2004, 19:33   #10
EternalShadow
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ok, maar die soorten was origineel in mijn ogen al niet op gespitst, kwestie van interpretatie. die vormen die jij noemt verlies je niet al te snel, en laten geen gapend gat achter zodra ze weg zijn.
  Met citaat antwoorden
Oud 6 July 2004, 08:44   #11
sorija
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: If you never know truth..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jennifer1203
Then you never know love.


Wat vinden jullie van deze stelling?
niet goed!!!
love heeft niks met truth te maken, vind ik
  Met citaat antwoorden
Oud 6 July 2004, 14:56   #12
jarno109
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EternalShadow
dat is de reinste onzin ooit, aangezien 't verliezen schade toebrengt, en iets wat je totaal niet kent kan je ook niet missen.

er is geen reden waarheid te moeten kennen om liefde te kennen, zoals eerder gezegd is de waarheid niets meer dan wat we besluiten te geloven. de waarheid is iets subjectiefs, en geen constante.

voor velen zijn wij in dit land vrij, terwijl we aan de andere kant nog steeds aan slavernij gebonden zijn, hoewel deze minder zichtbaar is dan een paar eeuwen geleden, echter men wenst dit niet te erkennen, dus is het niet de waarheid. (nee dit is geen gezwets, maar voortgekomen uit lang en logisch doordenken)

bovendien, dat zou tegenstrijdig zijn met een andere spreuk waar ik persoonlijk sterk aanhanger van ben "ignorance is a bliss"
daarvanuit gaande, zou liefde geen zegen zijn maar een vloek, aangezien je daarvoor die waarheid dan zou moeten kennen, wat ook weer minder prettig is.

in mijn ogen mogen beiden dan wel een vloek zijn, maar veel mensen zullen het niet met mij eens zijn dat liefde een vloek is. wat redelijk begrijpelijk is.

maar goed, tot zover dit langdradige en voor veel mense foutieve verhaal. dit is mijn waarheid, en in mijn ogen correct.
klopt want verliefd zijn en het geweest zijn liever niet.....people who let you down:@
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 21:08.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.