Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 24 January 2004, 17:44   #1
Saarah
Girls JustWannaHave Fun
 
Saarah's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 August 2003
Locatie: Heist O/D Berg
Berichten: 2.764
Standaard Gescheiden ouders

Wie onder jullie heeft gescheiden ouders?
Die van mij zijn gescheiden, m'n vader is alleen gebleven, maar m'n moeder is hertrouwd en ze heeft een dochtertje van 6, mijn (half)zusje.
Maar nu is m'n moeder opnieuw (voor de 2de x dus) aan het scheiden, ik vind dit heel erg voor m'n zusje, en ook voor m'n moeder natuurlijk.
Hoe zouden jullie ermee omgaan? Voor mezelf is dit niet zo erg, maar voor m'n zusje natuurlijk wel, het is tenslotte haar vader...
__________________
** You're pulling me close, I just say no...
I say I don't like it, but you know I'm a liar...
'Cause when we kiss, oooh, fire! **
Saarah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 January 2004, 17:52   #2
electricity
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

smam en spap zijn ook gescheiden.
we wonen nu bij smam en dr vriend (zonder kinderen) thuis,
en spap heeft ook een vriendin (met kinderen).

scheiden is meestal kut. en je ouders veranderen er ook door..

sinds we bij die vriend wonen, zeurt smam opeens over allerlei dingen (mag niet zeggen dat ik het eten niet lekker vind, mag dit niet zeggen, mag dat niet zeggen, mag niemand blijven slapen..)
ze bemoeit zich nu overal mee en denkt dingen van mij te weten terwijl ze niet weet wie ik ben, wat ik denk en wat ik voel.
en op die vriend wacht ze wel met eten, maar op mij niet.
normaal mocht alles, zoalng ik t zelf ermaar mee ens was, maar nu.. maarja..

en spap is lekker gewoon gebleven..

maarja
  Met citaat antwoorden
Oud 24 January 2004, 17:57   #3
Saarah
Girls JustWannaHave Fun
 
Saarah's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 August 2003
Locatie: Heist O/D Berg
Berichten: 2.764
Standaard

Citaat:
Originally posted by electricity


sinds we bij die vriend wonen, zeurt smam opeens over allerlei dingen (mag niet zeggen dat ik het eten niet lekker vind, mag dit niet zeggen, mag dat niet zeggen, mag niemand blijven slapen..)
ze bemoeit zich nu overal mee en denkt dingen van mij te weten terwijl ze niet weet wie ik ben, wat ik denk en wat ik voel.
en op die vriend wacht ze wel met eten, maar op mij niet.
normaal mocht alles, zoalng ik t zelf ermaar mee ens was, maar nu.. maarja..

en spap is lekker gewoon gebleven..

maarja
Ja, is bij mij ook ongeveer zo... Toen m'n mama nog bij haar vriend was, mocht ik plots nix meer... M'n zusje werd vreselijk voorgetrokken door haar vriend, natuurlijk als m'n moeder dat niet zag. Zij mocht alles, ik mocht nix. Zij kreeg superveel, ik moest alles maar van m'n eigen geld kopen.
Tuurlijk kan m'n zusje er nix aan doen, maar het was wel supervervelend.
Nu is dat gelukkig veranderd

En m'n vader, tsja, hij is het omgekeerde geval bij hem mag ik alles. Waarschijnlijk omdat hij zelf ook nogal los is, hij heeft een café enzo.

Ik woon (sinds een jaar) een week bij m'n moeder, week bij m'n vader, ...
Daarvoor ging ik om de 2 weken 1 weekend naar m'n vader, maar dat vond ik veel te weinig.
M'n zusje gaat nu ook om de 2 weken 1 weekend naar haar vader, zoals ik in het begin dus.
__________________
** You're pulling me close, I just say no...
I say I don't like it, but you know I'm a liar...
'Cause when we kiss, oooh, fire! **
Saarah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 January 2004, 19:05   #4
Sanne
Whooohooo
 
Sanne's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 December 2003
Locatie: Tilburg
Berichten: 7.664
Standaard

Mijn ouders zijn ook gescheiden, omdat mijn vader al 3 jaar vreemdging. Hij is bij die vrouw gaan wonen en mijn moeder en ik hebben een kleein huisje ergens anders gekocht. Inmiddels heeft mijn moeder een vriend en wonen we met z'n 3en in een groter huis. Het contact met mijn vader is nooit meer echt goed gekomen, omdat ik me zo bedonderd door hem voelde/voel.
Ik heb me in de tijd van de scheiding heel groot gehouden en er voor mijn moeder geprobeerd te wezen, maar later heb ik daar veel last van gehad. Het beste wat je kunt doen is zoveel mogelijk proberen te praten met elkaar.
__________________
Well they said it changes when the sun goes down
Around here
Sanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 January 2004, 19:08   #5
LoeLoe
 
LoeLoe's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 October 2000
Locatie: VenrayCity
Berichten: 4.876
Standaard

Mijn ouders zijn een dikke 4 jaar terug uit elkaar gegaan

En nog dagelijks gaan er telefoontjes en brieven van advocaten over en weer omdat ze mekaar maar niet met rust kunnen laten blablabla

Ach jah lang verhaal maar ik voel me behoorlijk in de steek gelaten door hen beide. Op psychologie staan genoeg verhalen van mijn hand over dingen die hier thuis zijn gebeurd. Dus als je daar benieuwd naar bent, naar de ellende die het met zich meebrengt enzo, dan kun je de searchfunctie wel gebruiken.

Ik heb geen zin om het nogmaals op te schrijven want het doet me nog dagelijks heel veel pijn
__________________
Tjah...
LoeLoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 January 2004, 07:22   #6
Psycho_Killer
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Net zoals bij LoeLoe zijn mijn ouders ook 4 jaar geleden gescheiden, en ook hier nog steeds brieven van de advocaat enzo.
Maar dat boeit me niet zo alleen het feit dat m'n pa dus nix om mij of me broer geeft en dus echt alleen maar uit is op geld, en dat meen ik serieus.
Hij heeft echt een super betaalde baan, hij moest vorig jaar zijn auto van de zaak inleveren en ach naja dan kopen we toch wel een nieuwe jeep( ) en hij heeft ook een sportwagen gekocht daarvoor(Mazda mx5 voor de liefhebbers).
En zijn vriendin woont bij hem, en om minder alementatie te hoeven te betalen aan ons heeft tie gezegd dat zij niet bij hem woont enzo, maar toen heb ik zeg maar me vader 'genaait' door te getuigen dat ze daar wel woont en daar was tie flink pissed om ( :respect: ), maarja wat wil je als je er voor een ander wijf vandoor gaat...
Maar ik heb ook bij hem gewoond helaas(in duitsland) en dat was echt een hell kben daarom op een dag dat ik naar school moest(ik zat in Venlo op school) heb ik m'n kleren gepakt en ben toen met de trein naar me ma toe gereisd en daar was m'n pa niet zo blij mee. Maar ik heb dan nog geluk gehad, me broer bleef daar wonen en die is nogal psychisch mishandel hij was vorig jaar uber bang voor alles...
Maar er is nog veel meer crap wat er is gebeurd alleen weet ik zo ff niet meer.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 January 2004, 12:26   #7
annomeisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Mijn ouders zijn ook gescheiden, alleen dat heb ik niet mee gekregen want ik toen in een inrichting zat.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 January 2004, 15:01   #8
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Citaat:
Originally posted by annomeisje
Mijn ouders zijn ook gescheiden, alleen dat heb ik niet mee gekregen want ik toen in een inrichting zat.
t zal ook eens niet zo zijn he
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 January 2004, 15:47   #9
eneri
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

mijn ouders zijn gescheiden toen ik 2 was, en daarvoor woonden ze ook niet bij elkaar, hadden wel een relatie. Ik weet dus niet beter. Heb mn hele leven op en neer gereisd, een paar keer per week.
Er zijn nog wel wat problemen geweest toen ze al uit elkaar waren, ruzie's enzo waar ik bij was en das nie leuk

Maar inmiddels kunnen ze goed met elkaar overweg.

Mijn vader woont nu al n jaar of 11 samen me een andere vrouw en die hebben een dochter van 10. Mijn moeder is alleen, hoewel er wel wat relatie's zijn geweest. Ik kan er goed mee leven, hoewel ik het wel vervelend vind dat ik me telkens zo moet aanpassen aan het andere gezin. Bij mijn moeder gelden er hele andere regels dan bij mn vader, plus dat we bij mn vader met zn 4en zijn en bij mn moeder met zn 2en.

Ik ben meer verknipt door de manier van opvoeden van hun beide, dan door de scheiding. Hoewel het waarschijnljk wel een enorme rust zal geven zodra ik op kamers woon, omdat ik niet meer op en neer hoef telkens.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 January 2004, 15:52   #10
Raspberry
Ja?
 
Raspberry's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 April 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 6.207
Standaard

Mijn ouders zijn niet gescheiden.
__________________
Er was eens...
Raspberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 January 2004, 18:26   #11
ViveLaFète
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Mijn ouders zijn drie jaar geleden gescheiden en indirect was dat het begin van al mijn problemen nu ....
  Met citaat antwoorden
Oud 25 January 2004, 19:31   #12
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

En wat kunnen we hier uit concluderen dan? dat mensen te snel scheiden of te snel trouwen?
  Met citaat antwoorden
Oud 25 January 2004, 22:38   #13
LoeLoe
 
LoeLoe's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 October 2000
Locatie: VenrayCity
Berichten: 4.876
Standaard

En dat de kinderen er nog het meeste onder lijden
__________________
Tjah...
LoeLoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 January 2004, 16:33   #14
eneri
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by PFP
En wat kunnen we hier uit concluderen dan? dat mensen te snel scheiden of te snel trouwen?
te snel trouwen denk ik. Als ik ooit ga trouwen en aan kinderen denken, denk ik wel 10 keer na voor t vaststaat, ik wil dat mijn kinderen in één, gelukkig gezin opgroeien.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 January 2004, 16:43   #15
electricity
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by PFP
En wat kunnen we hier uit concluderen dan? dat mensen te snel scheiden of te snel trouwen?
vroeger MOESTEN vrouwen trouwen, voor het inkomen. want zonder man, geen inkomen. tegenwoordig zijn vrouwen geemancipeerd en werken zij ook. daarom scheidden zij makkelijker. ik weet zeker dat er een hele hoop mensen gescheiden zouden zijn als ze in deze periode nog "jong" geweest waren..
ligt aan de ontwikkelingen dat mensen eerder uit elkaar gaan. vroeger was het ook raar om veel vriendjes/vriendinnetjes gehad te hebben, LAT relatie bestond niet.. we zijn veel vrijer geworden en daarom is de drempel om te scheiden veel lager..
  Met citaat antwoorden
Oud 26 January 2004, 17:10   #16
miesje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Mijn ouders zijn 3 jaar geleden gescheiden. Mn moeder heeft een nieuwe vriend waar we ook wonen, mn vader woont alleen en daar ga ik af en toe langs. Ik vind dat ze allebij in een positieve zin verandert zijn en wat ik ook heel belangrijk vind is dat ze nog vrienden zijn. We zijn nu gewoon allemaal happy
  Met citaat antwoorden
Oud 26 May 2004, 21:10   #17
st33f
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

kijk, mijn ouders gaan op het moment scheiden, omdat mijn vader een half jaar vreemd is gegaan . nu moet ik weg uit mn ouderlijk huis (wat opzich al ontzettend balen is) en mn moeder weet niet meer wat ze nu moet gaan doen... ze weet niet meer waar ze moet beginnen en hoe ze iets aan moet gaan pakken. ik help haar zoveel ik kan, en mijn broer en zus van 22 en 18 ook. zelf lijd ik er ook flink onder. mn punten op school zijn flink minder, en ik ben de hele tijd zo'n beetje in een depressieve bui. dit probeer ik meestal te verbergen (op school enz) om de dag voor anderen niet te verkloten. maar dit lukt lang niet altijd, dus zeg ik dat ik ziek ben en ga ik naar huis, om dan samen met mijn moeder te gaan praten. de situatie thuis is nu echt niet meer te houden, mijn vader en moeder hebben ontzettende herrie, en ik kan nergens heen, want mijn vrienden zijn er niet altijd, en ik heb geen vriendin... ik weet niet of jullie nog tips voor me hebben... ik hoop van wel...
  Met citaat antwoorden
Oud 27 May 2004, 10:21   #18
0Vera
Lid
 
Geregistreerd op: 24 February 2003
Locatie: Lelystad
Berichten: 5.130
Standaard

zoek eens hulp bij een instantie als ik et zo hoor zijn jij en je moeder allebei redelijk de weg kwijt. En kijk eens of je moeder geen recht heeft op dat huis of kan ze dat niet betalen? je vader ging toch vreemd dan moet die ook maar het huis uit.

maar zoek echt eens hulp, desnoods praat je er eens met een leraar over, die weten vaak wel waar je aan kunt kloppen.

sterkte
__________________
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :)
0Vera is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 May 2004, 16:33   #19
st33f
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ja daar heb je dan wel weer gelijk in, maar mijn moeder kan dat huis niet betalen, ze heeft zowiezo geen geld om zichzelf en ons te kunnen voeden en onderdak te bieden, en de bijstand levert ook niet erg veel op...

en ik praat ook wel met mn mentor en met mn afdelingsleider, dat lucht soms ook wel op ja, maar ze wijzen me niet door naar iemand.. mijn ouders zeggen wel dat ik ook eens naar de schoolarts kan gaan, maar ik heb het niet zo op vreemde mensen. ze hebben wel hun beroepsplicht of zoiets dat ze niks mogen doorvertellen, maar ik vertrouw dat zaakje niet zo goed...

gelukkig heeft mijn vader een appartement gevonden waar hij volgende week vrijdag (4 juni) in kan trekken, zodat het hier rustiger wordt. gelukkig kunnen mijn punten dan weer een beetje de goeie kant op gaan...
  Met citaat antwoorden
Oud 28 May 2004, 15:31   #20
Jennifer1203
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Heb geen vader
  Met citaat antwoorden
Oud 29 May 2004, 15:34   #21
Tjana
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik vind dat er de laatste tijd meer mensen cheiden als dat er ''gelukkige gezinnetjes'' blijven.
Mijn ouders zijn ook gescheiden. Mijjn vader heeft verschillende vriendinnen gehad en met eentje is hij getrouwd geweest. Ik mocht haar niet en heb mijn vader daarom anderhalf jaar niet meer gezien. Omdat hij niet inzag wat zij mij allemaal aandeed. Gelukkig ziet hij het nu in, hij gaat van haar scheiden en wil mij weer zien. Ik ben daar nog niet echt klaar voor maar ik zie wel hoe het loopt.
Ik zou et je zusje vooral vertellen over hoe het allemaal is gegaan bij jou ouders, en haar vertellen dat ze alles wat ze niet leuk vind tegen jou moet zeggen. Misschien dat jij dan weer iets kan regelen met je moeder ofzo. Ik vind dat er namelijk nooit echt naar de kinderen wordt geluisterd bij een scheiding. Kinderen zijn meestal de dupe....
  Met citaat antwoorden
Oud 29 May 2004, 16:01   #22
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

wat dat betreft leeft mijn hele familie nog ver in het verleden. Op een één of andere manier kunnen ze in de familie aan me vaders en moeders kanten gewoon niet scheiden en zitten al me 11 ooms en 9 tantes nog steeds trouw met dezelfde partner als ruim 20 jaar terug. En laat t ook maar lekker zo, want het is veel te gezellig
  Met citaat antwoorden
Oud 29 May 2004, 22:51   #23
Jennifer1203
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Tjah..
kinderen zijn meestal de dupe
Ik denk dat dat ook één van de oorzaken is dat kinderen weglopen, zich eenzaam voelen of iets in die richting, drugs gaan gebruiken, of automutilatie...van alles
Maar ja
  Met citaat antwoorden
Oud 31 May 2004, 22:38   #24
Alco
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

mijn pap en mams zijn nog gewoon bij elkaar, al heb ik wel is et gevoel gehad dat het niet voor lang bleef.. maar dat is allemaal weer normaal geworden

x Evert-Jan
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 22:05.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.