Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 22 April 2004, 20:51   #1
Senseless
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Intelligent Buitenaards leven

Geloven jullie hierin?
Ik alleszins wel, het is bijna onmogelijk dat er in het onmetelijke heelal geen andere intelligente wezens zijn, want wij zijn gemaakt uit kosmische stof, doodgewoon spul, het zou echt toeval moeten zijn, mochten er geen andere 'mensen' rondlopen ergens in het heelal, want er zijn wel miljarden planeten.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 April 2004, 21:29   #2
Jochemmm
jocking
 
Jochemmm's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 March 2002
Locatie: EnschedeHengelo
Berichten: 2.745
Stuur een bericht via ICQ naar Jochemmm Stuur een bericht via AIM naar Jochemmm
Standaard

zal vast wel bestaan. Het heelal is zo ongelovelijk groot, zelfs al zou het onstaan van leven op Aarde een toevals treffer zijn geweest dan zijn er nog vreselijk veel soortgelijke werelden.

Maar of ze ook bij aarde zijn geweest, dat vraag ik me af.
Maarja, misschien kan de mens over 2000 jaar ook vrij gemakkelijk bij andere sterren komen, en 2000 jaar is helemaal niks vergeleken met de leeftijd van het heelal. Dus aan de andere kant zijn er misschien wel beschavingen die al vele malen langer bestaan en dus ook al vele malen intelligenter zijn.

je weet het niet, maar het is allemaal wel mogelijk
__________________
~To alcohol! The cause of, and solution to all of life's problems~
Jochemmm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 April 2004, 21:48   #3
FiZz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik was ernaar op zoek, maar hier op aarde is de intelligentie ook niet echt te vinden, dus zoek ik wel verder. Viel me wel tegen hier...
  Met citaat antwoorden
Oud 22 April 2004, 23:18   #4
Stapper
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

er zijn zoveel plekken waar iets kan zitten dat het onmogelijk is dat wij de enige zijn
dus er moet wel iets anders zitten, er bestaat alleen een kans dat wij (als mensheid) dat nooit meer mee maken, we zitten toch al op de helft van het aantal jaren dat de aarde heeft
  Met citaat antwoorden
Oud 23 April 2004, 09:33   #5
BlackMystery
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

jup
maar ik zou niet geloven dat ze ooit hier zouden willen landen
  Met citaat antwoorden
Oud 23 April 2004, 09:51   #6
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FiZz
Ik was ernaar op zoek, maar hier op aarde is de intelligentie ook niet echt te vinden, dus zoek ik wel verder. Viel me wel tegen hier...
hahaha
  Met citaat antwoorden
Oud 23 April 2004, 20:41   #7
Senseless
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackMystery
jup
maar ik zou niet geloven dat ze ooit hier zouden willen landen
Misschien als we ze wat drank aanbieden
  Met citaat antwoorden
Oud 26 April 2004, 21:34   #8
Underworld
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jochemmm

Maarja, misschien kan de mens over 2000 jaar ook vrij gemakkelijk bij andere sterren komen, en 2000 jaar is helemaal niks vergeleken met de leeftijd van het heelal. Dus aan de andere kant zijn er misschien wel beschavingen die al vele malen langer bestaan en dus ook al vele malen intelligenter zijn.

je weet het niet, maar het is allemaal wel mogelijk
jemig het is geen startrek, lijkt me niet dat het kan aangezien elke raket brandstof nodig heeft en in de ruimte ook vergaat omdat hij ook allerlij kometen vallende sterrren en dat soort ongein tegen komt
  Met citaat antwoorden
Oud 26 April 2004, 21:44   #9
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

in de ruimte heb je vrijwel geen brandstof nodig.

denk aan satellieten, deze hebben hooguit een litertje brandstof bij zich, of zelfs minder, omdat ze enkel in geval van nood bij hoeven te sturen van hun baan, voor de rest blijven ze met een continu snelheid door bewegen in hun baan.
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 April 2004, 20:10   #10
tybootje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Tja, ik denk ook wel dat er ergens nog intelligent leven is, doordat er nog zooooveel planeten zijn. Maar je moet ook bseffen dat er ongelooflijk veel criteria voldaan moeten zijn.

Temperatuur, atmosfeer, nodige aminozuren (of andere stof die tot basis van leven kan liggen), energie... Plus dat die beesjes zich nog moeten ontwikkelen tot deftige wezens ook;

KORT GEZEGD: Ik heb er geen flauw idee van
  Met citaat antwoorden
Oud 27 April 2004, 20:49   #11
Senseless
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tybootje
Tja, ik denk ook wel dat er ergens nog intelligent leven is, doordat er nog zooooveel planeten zijn. Maar je moet ook bseffen dat er ongelooflijk veel criteria voldaan moeten zijn.

Temperatuur, atmosfeer, nodige aminozuren (of andere stof die tot basis van leven kan liggen), energie... Plus dat die beesjes zich nog moeten ontwikkelen tot deftige wezens ook;

KORT GEZEGD: Ik heb er geen flauw idee van
Inderdaad, er moet aan een aantal vitale factoren beantwoord worden, maar volgens mij is het echt wel mogelijk hoor, ik heb zelf al lichtgevende "dingen" gezien ( en NEE, ik ben niet zot, ik was niet zat en het was ook geen ster) rond hetzelfde uur 's avonds, of het nu gaat op UFO's ofzo, laat ik even in het midden, maar er moeten zeker nog andere intelligente, levende wezens zitten ergens diep in een hoekje van het heelal... denk ik

  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 21:17.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.