Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > School
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

School Problemen met een verslag? Enquete houden? Plaats het hier als het met school te maken heeft.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 7 July 2004, 14:10   #1
meis
Guest
 
Berichten: n/a
Question studies

Zijn er hier toevallig ook mensen die Psychologie studeren?? questie van ns te wat reacties te horen of het meevalt of niet, zware studies?,...
ik ben namelijk van plan om volgend jaar iets in die richting gaan te doen.. maar ben er helemaal nog niet zeker van!

x.
  Met citaat antwoorden
Oud 7 July 2004, 21:15   #2
AmbyPur
Lid
 
Geregistreerd op: 12 April 2002
Locatie: Groningen
Berichten: 13.799
Standaard

waarom twijfel je?
AmbyPur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 July 2004, 15:20   #3
meis
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

mm.. twijfel nja ik heb altijd gehoort dat het nogal zware studies zijn , dus dat is de voornaamste twijfel! of ik het wel aankan of niet..
en er is ook zoveel keuze van de richtingen die ik kan uitgaan he, je hebt ergotherapie, orthopedagogiek, psychologie, politiek en sociale wetenschappen, criminologie...
het spreekt me allemaal wel op een of andere manier aan.. daarom de vraag hier! ik wil namelijk geen verkeerde keuze maken!
  Met citaat antwoorden
Oud 10 July 2004, 16:11   #4
electricity
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

------> School ?
  Met citaat antwoorden
Oud 10 July 2004, 21:11   #5
Alpha
FORE!!!
 
Alpha's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 April 2003
Locatie: Den Bosch
Berichten: 3.523
Stuur een bericht via MSN naar Alpha
Standaard

was het niet van plan ...
__________________
(\_/)
(O.o) This is Hassan bin Ali.
(> <) Copy Hassan bin Ali into your signature to help him on his way to world Domination.
Alpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 July 2004, 02:34   #6
MasterB
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Psychologie is geen zware studie. Dat is je reinste kolder. Het is een studie met weinig contacturen en een niet al te moeilijke stof. Misschien is het veel leren, maar dat moet voor een wetenschappelijk student geen probleem opleveren.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 July 2004, 20:22   #7
Ienke
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Hoi

Ik ben net afgestudeerd als graduaat psychologie en denk er ook over om verder te doen als licenciaat (unief).

Ik denk dat psychologie wel een zware richting is, net als alle andere. Iedere studie op zich is zwaar volgens mij.

Nu goed wat ik wou zeggen is dat ik denk dat psychologie een richting waarbij je goed van buiten moet kunnen leren maar tegelijkertijd ook inzicht moet kunnen verwerven in al die theorieen. Ook voor jezelf als persoon is het niet altijd even makkelijk, Ik denk dat iedereen wel eens stukken over zichzelf tegenkomen. Maar volgens mij is het heel erg boeiend en als je wil moet je dit zeker doen!!!

ALs je ervoor kiest Meis wens ik je in ieder geval veel succes!!!
  Met citaat antwoorden
Oud 12 July 2004, 20:27   #8
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MasterB
Psychologie is geen zware studie. Dat is je reinste kolder. Het is een studie met weinig contacturen en een niet al te moeilijke stof. Misschien is het veel leren, maar dat moet voor een wetenschappelijk student geen probleem opleveren.
jij gaat er echt vanuit dat iedereen met het reinste gemak op de uni terecht is gekomen hè?
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 July 2004, 12:17   #9
MasterB
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dext0r
jij gaat er echt vanuit dat iedereen met het reinste gemak op de uni terecht is gekomen hè?
Niet meer. Eerst had ik wel volledig vertrouwen in ons onderwijssysteem. Echter, om de gaten op te vullen heb ik een onderwijssysteem bedacht dat een bredere basis moet bewerkstelligen, terwijl er ook vakken voor de vervolgopleiding op hoger niveau gevolgd moeten worden.
  Met citaat antwoorden
Oud 13 July 2004, 13:46   #10
AmbyPur
Lid
 
Geregistreerd op: 12 April 2002
Locatie: Groningen
Berichten: 13.799
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meis
mm.. twijfel nja ik heb altijd gehoort dat het nogal zware studies zijn , dus dat is de voornaamste twijfel! of ik het wel aankan of niet..
en er is ook zoveel keuze van de richtingen die ik kan uitgaan he, je hebt ergotherapie, orthopedagogiek, psychologie, politiek en sociale wetenschappen, criminologie...
het spreekt me allemaal wel op een of andere manier aan.. daarom de vraag hier! ik wil namelijk geen verkeerde keuze maken!
ik zou eerst eens goed kijken welke richting je echt leuk lijkt en ik denk dat het wel een vrij zware studie is met vooral veel theorie. dat moet je aankunnen ja, ik zou het niet kunnen als je liever meer praktijk hebt kun je het altijd nog op HBO doen natuurlijk
AmbyPur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 July 2004, 13:20   #11
hegje
boooooooooooooooooooring
 
hegje's Avatar
 
Geregistreerd op: 31 May 2003
Locatie: almeloooooo
Berichten: 1.098
Stuur een bericht via MSN naar hegje
Standaard

dit is volgensmij al heel psygologies ofzoiets, past vast wel bij je
__________________
Just Swallow, and it will all be over
hegje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 July 2004, 12:55   #12
jefflover
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik studeer psycho in gent...
het is heel simpel: sommige vakken zijn rats van buiten leren en sommig vergen echt veel inzicht en denkwerk....
het is een kwestie van genoeg studeren en op tijd beginnen (ik kan dit niet genoeg benadrukken) of je geraakt er doodeenvoudig niet...
onderschat het niet... het is zwaar (vooral als je net als ik beseft dat het de eerste keer in je leven is dat je effectief je poten uit je mouwen moet steken om te slagen) en zonder karakter om door te zetten geraak je er niet (geldt trouwens voor iedere richting)
volg mn advies en je bent erdoor
anymore questions?
  Met citaat antwoorden
Oud 27 July 2004, 13:32   #13
psychobunny
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jefflover
ik studeer psycho in gent...
het is heel simpel: sommige vakken zijn rats van buiten leren en sommig vergen echt veel inzicht en denkwerk....
het is een kwestie van genoeg studeren en op tijd beginnen (ik kan dit niet genoeg benadrukken) of je geraakt er doodeenvoudig niet...
onderschat het niet... het is zwaar (vooral als je net als ik beseft dat het de eerste keer in je leven is dat je effectief je poten uit je mouwen moet steken om te slagen) en zonder karakter om door te zetten geraak je er niet (geldt trouwens voor iedere richting)
volg mn advies en je bent erdoor
anymore questions?
Moderne gedaan zeker in't middelbaar?
  Met citaat antwoorden
Oud 27 July 2004, 13:35   #14
jefflover
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

jep... moderne talen - wetenschappen

wa heeft dat ermee te maken?
  Met citaat antwoorden
Oud 27 July 2004, 19:09   #15
psychobunny
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jefflover
jep... moderne talen - wetenschappen

wa heeft dat ermee te maken?
K zou da ook graag studeren, maar k heb maar 3 jaar moderne gedaan, 3 jaar technisch, maar k heb eigenlijk nooit moeten leren, dus ik betwijfel dat ik 't karakter ervoor ga vinden :-/
  Met citaat antwoorden
Oud 27 July 2004, 19:16   #16
bootje
Meest gerespecteerde forummer
 
bootje's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 December 2001
Locatie: België
Berichten: 7.675
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door psychobunny
K zou da ook graag studeren, maar k heb maar 3 jaar moderne gedaan, 3 jaar technisch, maar k heb eigenlijk nooit moeten leren, dus ik betwijfel dat ik 't karakter ervoor ga vinden :-/
hoh ja, bij alles wat je studeert, heb je karakter nodig. het ene is wat meer doorbijten dan het andere. mijn nicht zei me laatst ook dat ze in het eerste jaar ferm geprutst had. als je alles goed bijhoudt, zei ze, veel onderlijnen en vooraf samenvatten en eens goed lezen, en dan tijdens de blok (en liefst vooraf al wat beginnen) goed je best doet, kom je er zeker.
__________________
We'll meet again, don't know where, don't know when, but I know we'll meet again some sunny day.
bootje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 July 2004, 19:32   #17
psychobunny
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bootje
hoh ja, bij alles wat je studeert, heb je karakter nodig. het ene is wat meer doorbijten dan het andere. mijn nicht zei me laatst ook dat ze in het eerste jaar ferm geprutst had. als je alles goed bijhoudt, zei ze, veel onderlijnen en vooraf samenvatten en eens goed lezen, en dan tijdens de blok (en liefst vooraf al wat beginnen) goed je best doet, kom je er zeker.
Maar dat is't net, ik heb geen karakter. IK vat altijd wel samen, maar leren is nooit echt nodig geweest, doordat ik in een te lage richting zat. Best beu, want k heb nu geen idee hoe eraan te beginnen, zowel hogeschool als unief.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 July 2004, 19:36   #18
bootje
Meest gerespecteerde forummer
 
bootje's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 December 2001
Locatie: België
Berichten: 7.675
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door psychobunny
Maar dat is't net, ik heb geen karakter. IK vat altijd wel samen, maar leren is nooit echt nodig geweest, doordat ik in een te lage richting zat. Best beu, want k heb nu geen idee hoe eraan te beginnen, zowel hogeschool als unief.
ik heb altijd geleerd en ook ik heb geen idee hoe eraan te beginnen. ik denk wel dat er mensen zijn op de hogeschool en de universiteit die je daarmee kunnen helpen, die je de goede richting kunnen wijzen. het is de juiste studiemethode die je moet vinden, dus eerst ga je wellicht moeten zoeken. dat is ook de oorzaak van al die afvallers in het eerste jaar, de aanpassing. als je samenvat, ken je meestal al een deel van de leerstof.
maar samenvatten is iets wat ik echt niet graag doe. zal het dus ook moeten leren.
__________________
We'll meet again, don't know where, don't know when, but I know we'll meet again some sunny day.
bootje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 July 2004, 20:02   #19
psychobunny
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bootje
ik heb altijd geleerd en ook ik heb geen idee hoe eraan te beginnen. ik denk wel dat er mensen zijn op de hogeschool en de universiteit die je daarmee kunnen helpen, die je de goede richting kunnen wijzen. het is de juiste studiemethode die je moet vinden, dus eerst ga je wellicht moeten zoeken. dat is ook de oorzaak van al die afvallers in het eerste jaar, de aanpassing. als je samenvat, ken je meestal al een deel van de leerstof.
maar samenvatten is iets wat ik echt niet graag doe. zal het dus ook moeten leren.
Samenvatten is net het leukste aan leren
Dus ik vat samen voor ons twee en jij maakt de examens?
  Met citaat antwoorden
Oud 27 July 2004, 20:14   #20
bootje
Meest gerespecteerde forummer
 
bootje's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 December 2001
Locatie: België
Berichten: 7.675
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door psychobunny
Samenvatten is net het leukste aan leren
Dus ik vat samen voor ons twee en jij maakt de examens?
maar dan moet ik dag en nacht leren :s slaap jij dan dubbel?
__________________
We'll meet again, don't know where, don't know when, but I know we'll meet again some sunny day.
bootje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 July 2004, 20:15   #21
psychobunny
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bootje
maar dan moet ik dag en nacht leren :s slaap jij dan dubbel?
Graag

Nah,ff ontopic: de meeste vatten niet graag samen omdat ze het gewoon niet kunnen? Ik gebruik geen mindmappen ofzo, maar gewoon, de goede oude manier. De keren dat ik ze gebruikt heb waren altijd super Mss ligt het aan je manier van?
  Met citaat antwoorden
Oud 27 July 2004, 20:20   #22
bootje
Meest gerespecteerde forummer
 
bootje's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 December 2001
Locatie: België
Berichten: 7.675
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door psychobunny

Nah,ff ontopic: de meeste vatten niet graag samen omdat ze het gewoon niet kunnen? Ik gebruik geen mindmappen ofzo, maar gewoon, de goede oude manier. De keren dat ik ze gebruikt heb waren altijd super Mss ligt het aan je manier van?
ik ben nogal perfectionistisch ingesteld en ik wil niets vergeten, vandaar dat mijn samenvattingen vaak heel erg lang uitvallen. na wat oefenen heb ik het al wat geleerd. veel mensen kunnen geen doorlopende tekst leren, dat kan ik bijvoorbeeld wel. vandaar dat ik geen samenvattingen maakte, ik had genoeg met mijn fluostift om te onderlijnen.
als je grote hoeveelheden moet leren, zijn samenvattingen dus meestal wel aangewezen. natuurlijk kan je ook niet alles samenvatten.
__________________
We'll meet again, don't know where, don't know when, but I know we'll meet again some sunny day.
bootje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 July 2004, 20:24   #23
psychobunny
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bootje
ik ben nogal perfectionistisch ingesteld en ik wil niets vergeten, vandaar dat mijn samenvattingen vaak heel erg lang uitvallen. na wat oefenen heb ik het al wat geleerd. veel mensen kunnen geen doorlopende tekst leren, dat kan ik bijvoorbeeld wel. vandaar dat ik geen samenvattingen maakte, ik had genoeg met mijn fluostift om te onderlijnen.
als je grote hoeveelheden moet leren, zijn samenvattingen dus meestal wel aangewezen. natuurlijk kan je ook niet alles samenvatten.
Hm, khad er zo ook 1 in mijn klas zitten, die haar samenvattingen waren evenlang als haar leerstof.
Dan ben je dr natuurlijk weinig mee...
Maar als je het geluk hebt dat je doorlopende tekst kan leren hoef je maar kleine geheugensteuntjes te gebruiken hé
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 00:27.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.