Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Seksualiteit
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Seksualiteit Hier kun je terecht met al je vragen en ervaringen op het gebied van sex en alles wat daar mee te maken heeft.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 31 May 2002, 23:18   #1
Melch
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Hoe breng je het?

Je eerste keer met je vriendin (niet de eerste keer, maar met this girl)...

En ik bedoel niet hét (jaha), maar gewoon seks enzo, ik wil niet over komen van IK WIL JE N***** maar gewoon van 'ik wil wel eens wat anders'

Alleen de vraag is, hoe maak ik dit rustig duidelijk?
  Met citaat antwoorden
Oud 31 May 2002, 23:49   #2
Kampie
LuisterNietNaarJeMoeder
 
Kampie's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 August 2001
Locatie: Groningen
Berichten: 9.448
Stuur een bericht via ICQ naar Kampie
Standaard

Gewoon rustig beginnen met strelen enzow.. dan komt het vanzelf en anders is ze er nog niet aan toe
__________________
Te horen elke woensdag op SluttieFM (http://www.sluttiefm.nl)
WeekBreek LIVE van 19.00u tot 22.00u, met daarna de GrooveMix.
Verhaaltjes?? http://www.plaintext.nl (ook voor de belgen)
Kampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 May 2002, 23:57   #3
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

subtiel vragen of ze aan de pil is =))
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 June 2002, 10:54   #4
Melch
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Hehe, en wat versta jij onder 'subtiel vragen'
  Met citaat antwoorden
Oud 1 June 2002, 10:58   #5
DarkAngel
Looking at you
 
DarkAngel's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 February 2002
Locatie: tuut tuut tuut tuut
Berichten: 8.408
Standaard

Citaat:
Originally posted by Melch
Hehe, en wat versta jij onder 'subtiel vragen'
HEE BEN JE AAN DE PIL!!


Iets in die trant
__________________
tuut tuut
DarkAngel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 June 2002, 11:03   #6
The6thgate
Lid
 
The6thgate's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 April 2002
Berichten: 11.029
Standaard

Citaat:
Originally posted by DarkAngel


HEE BEN JE AAN DE PIL!!


Iets in die trant
nee man
gewoon zoiets: O ja ik las laatst iets op internet dat er steeds meer meisjes aan de pil zijn, zat me eigenlijk af te vragen of jij dat ook doet
jaja
The6thgate is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 June 2002, 11:45   #7
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

gewoon romantisch doen. Doe een aanzoek met een codoom (TV spot)

Bij mij werkte de romantische kant goed...
  Met citaat antwoorden
Oud 1 June 2002, 21:40   #8
Melch
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Hehe DarkAngel, jij vraagt zeker ook om het te doen op deze manier:

HEE JIJ, NEUKEN?

Subtiel...
  Met citaat antwoorden
Oud 1 June 2002, 22:28   #9
Headliner
Slechtst Geklede Forummer
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Berichten: 15.298
Standaard

hmm.. ja meestal kijk ik haar aan en gebeurt het vanzelf
Headliner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 June 2002, 00:28   #10
LifeSucks
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

colaatje, neuken?
NEE?
sinas dan?
  Met citaat antwoorden
Oud 2 June 2002, 17:13   #11
Melch
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
hmm.. ja meestal kijk ik haar aan en gebeurt het vanzelf
Ah damn, leg eens uit hoe je dat doet
  Met citaat antwoorden
Oud 3 June 2002, 19:42   #12
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

gewoon eh...zoenen en dan je handen de boel wel laten aftasten?
moet redelijk vanzelf gaan... als ze tenminste in een lichtelijke staat van geilheid verkeert =)
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 June 2002, 19:46   #13
Sheila
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

gewoon vanzelf laten gaan, tis voor een meisje ook spannender dan t propt te vragen...iig voor mij dan..
  Met citaat antwoorden
Oud 3 June 2002, 21:23   #14
Melch
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
als ze tenminste in een lichtelijke staat van geilheid verkeert =)
En dat is niet altijd het geval (of nooit )
  Met citaat antwoorden
Oud 4 June 2002, 05:25   #15
Plankje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Melch


En dat is niet altijd het geval (of nooit )
Mja dan moet je zorgen dat ze dat wordt...
  Met citaat antwoorden
Oud 4 June 2002, 17:53   #16
Cookie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Liedje zingen van de Dikke lulband
Ben je geil of wil je een koekjuh?
Moet juh maar s downen...
  Met citaat antwoorden
Oud 5 June 2002, 10:53   #17
admiral95
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Cookie
Liedje zingen van de Dikke lulband
Ben je geil of wil je een koekjuh?
Moet juh maar s downen...
die is van tit'n
  Met citaat antwoorden
Oud 5 June 2002, 19:10   #18
Melch
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Mja dan moet je zorgen dat ze dat wordt...
Wil ik best doen, tell me how...
  Met citaat antwoorden
Oud 5 June 2002, 23:17   #19
Smarthezz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard How..

Als je gezellig bij haar op haar kamer ligt, op haar bed met haar, beetje zoenen enzo, je kent dat wel.. dan ligt zij op haar rug en jij wat meer over haar heengebogen.. (zo schijnt dat te horen ofzo (o: ) Anyway, als je haar een zoen hebt gegeven, dan kus je haar langzaam over haar kin, langs haar kaaklijn, en weer terug. Zij zal waarschijnlijk haar ogen dicht doen en er van genieten. Vervolgens doe je het weer, door haar nek. Na een paar keer zou je kunnen proberen aan haar oorlel te sabbelen, dat werkt altijd heel goed.. Nou ja, de rest moet vanzelf komen. Als ze het er niet mee eens is zal ze het echt wel zeggen.. GL!
  Met citaat antwoorden
Oud 6 June 2002, 00:16   #20
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard Re: How..

Citaat:
Originally posted by Smarthezz
Na een paar keer zou je kunnen proberen aan haar oorlel te sabbelen, dat werkt altijd heel goed..
fuckin hell it sure does !! : )

vooral bij mij btw ; P wanneer ik niet het voortouw zou hebben : )
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 June 2002, 13:26   #21
ahjah
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

haha dat had mijn vriend ook.Ik zag an zn kop dat ie meer wou maar hijk vroeg nix.Maar de 1e keer was wel goed ik zal t ff vertellen miss hebbie dr wat an.we lagen gewoon een beetje naast mekaar te zoenen.Toen begon die langzaam met zn vinger van mn neus tot precies bover aan mn borst te strelen.Toen stopte die effe en draaide rondjes om eerst mn ene borst en toen mn andere.toen ging ie langzaam naar benerden naar mn buik en even later riste die mn vestje los.En nu komt t .... hij streelde mn buik en werd ineens heel plagerig hij ging met zn vinger horizontaal langs me broek (jee hoe leg ik dat uit)toen ging ie iets eronder en hoppa weer naar boven.Toen werd ik wel erg gek en wou dat ie door ging en knoopte zijn broek los.Naja en toen gebeurde t zon beetje.Dus lief teder en langzaam dfan komt t goed.En ga niet verder als je ziet dat zij niet wil.


Jee dit lijkt wel een of ander sexverhaal...
  Met citaat antwoorden
Oud 6 June 2002, 15:47   #22
LifeSucks
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by ahjah


Jee dit lijkt wel een of ander sexverhaal...
neej want de bedoeling an het plaatsen is in dit geval niet entertainen
  Met citaat antwoorden
Oud 6 June 2002, 22:39   #23
Melch
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Toen werd ik wel erg gek en wou dat ie door ging en knoopte zijn broek los
Jah, het is makkelijker als het meisje laat merken dat ze het wil, laat merken dat ze het 'goed vind'... En zolang me girl dat niet doet, ben ik bang dat ik het doe terwijl ze het niet wil, maar dat ze het misschien niet durft te zeggen wanneer ik bezig ben ofzo weetje...
  Met citaat antwoorden
Oud 7 June 2002, 09:44   #24
ahjah
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Komt vanzelf wel gewoon doorgaan maar als ze bijv je hand uit haar broek haalt of aangeeft dat ze niet wil moet je stoppen.Niet iedereen vind t makkelijk om aan te geven wat ze willen je moet haar gewoon een duwtje in de goeie richting geven,pak bijv haar hand en leg die op jou lul ofzo iets als ze daar wat mee begint te doen weet je t helemaal zeker.Komt wel goed hoor,na een tijdje raak je aan elkaar gewend alleen de eerste keer is altijd een beetje moeilijk.Sucses!
  Met citaat antwoorden
Oud 7 June 2002, 09:59   #25
Melch
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ahjah, ik weet het... Maar het is wel moeilijk wanneer je bv vraagt aan je girl of ze er klaar voor is, of ze wil... En dan een antwoord krijgt van 'dat weet ik niet'. Of dat ze eerst wel zeggen klaar te zijn, en 2 dagen later weten ze het niet meer, dan weet ik ook niet wat ik wel en niet kan doen...

grtz
  Met citaat antwoorden
Oud 7 June 2002, 13:46   #26
xta-rulezzz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard tja..

Citaat:
Originally posted by Melch
ahjah, ik weet het... Maar het is wel moeilijk wanneer je bv vraagt aan je girl of ze er klaar voor is, of ze wil... En dan een antwoord krijgt van 'dat weet ik niet'. Of dat ze eerst wel zeggen klaar te zijn, en 2 dagen later weten ze het niet meer, dan weet ik ook niet wat ik wel en niet kan doen...

grtz
hoi! ik=ook n meiske.. en ik begrijp het goed als ze eerst zou zeggen dat ze wel wil en dan dat ze het niet weet. Ik denk dat ze er dan wel graag klaar voor wil zijn, maar het miss niet is. Of ze is er wel klaar voor maar durft het niet goed..
Ik denk dat je er het beste gewoon met haar over kan gaan praten. Zo kun je dr over beginnen:

Als je bijv. samen op bed ligt en jullie zijn aant zoenen dan haar gewoon strelen (niet op de intieme plekjes, gewoon dr gezicht en buik enzoow) langzaam ga je dan naar "beneden". Meestal kun je idd wel aan dr reactie merken wat ze wil maar het kan idd ook zo zijn dat ze niet durft te zeggen dat ze niet wil. Daarom moet je dr vragen of ze dit wel wil. Als ze "ja" zegt moet je dr gerust stellen dat je ( als het haar 1e x is) voorzichtig zal zijn of dat je bij dr blijft (als het de 1e x met jou is). Als ze "nee" zegt moet je dat respecteren en haar ook dan gerust stellen. Dat je het oke vindt enzoow. Als ze zegt dat ze het niet weet kun je denk ik het beste door vragen. Hoezo ze het niet weet. Wat ze voelt enzoow. Want jij hebt wel het recht om dit te weten natulak. Wat ze ook zegt of doet, ze moet weten dat jij haar keuze respecteert.. Mocht ze wel willen dan gata het hele boeltje wel vanzelf. Dat verhaal hierboven ergens vind ik heel erg goed. De ander een bje plagen... daar worden ze egt jax (geil) van!! *ik spreek uit ervaring.... DAMN!*
iig heel veel suc6 ermee!
KuZ
  Met citaat antwoorden
Oud 7 June 2002, 16:19   #27
Melch
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Ik denk dat ze er dan wel graag klaar voor wil zijn, maar het miss niet is. Of ze is er wel klaar voor maar durft het niet goed..
Ik denk die tweede, maar hoe kan ik het nou zeker weten, wanneer ze me niks vertelt....

Citaat:
Als ze zegt dat ze het niet weet kun je denk ik het beste door vragen. Hoezo ze het niet weet. Wat ze voelt enzoow. Want jij hebt wel het recht om dit te weten natulak. Wat ze ook zegt of doet, ze moet weten dat jij haar keuze respecteert..
Dat deed ik, maar ze zei steeds dat ze het niet wist... Dus ik vroeg maar vind je het eng, ja dat vond ze. Vind je het nieuw (dus spannend), ja ook... Dus wanneer ik dingen zeg, zegt ze wel ja of nee ofzo, maar zelf kan ze het blijkbaar niet zeggen. Misschien durft ze het niet, ik weet het niet. Maar ik vind het wel jammer dat ze niet open met me praat weet je? Want ik respecteer haar toch wel, dat weet ze. Maar toch zegt ze nooit echt wat ze denkt, wat ze wil of wat ze voelt... En dat is niet makkelijk, want dan moet ik steeds raden, en dan zit je er nog wel eens naast
  Met citaat antwoorden
Oud 7 June 2002, 23:41   #28
ahjah
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

lieve jongen,begin gewoon je merkt t egt wel vanzelf en wij meisjes zijn heus niet zon zwak geslacht en we kunnen prima voor ons eigen opkomen als dat nodig is ze laat t je vast wel merken.En ik snap de reactie van je vriendin ook heel goed,egt t is tog jou eigen gebied en dan ineens deel je dat met iemand anders,das effe eng maar als je dr nooit aan begint zal t ook nooit wennen.
  Met citaat antwoorden
Oud 7 June 2002, 23:46   #29
ahjah
Guest
 
Berichten: n/a
Arrow

het kan trouwens ook nog zo zijn dat n meisje zich schaamt...voor haar lijf of geslachtdelen of wat dan ook.Gewoon rustog aan doen...zeg haar dat ze mooi is dat je van dr houd stel haar gewoon op dr gemak.dan komt t wel goed.En als ik jou was zou ik ipv hier maar zitten twijfelen een beetje actie ondernemen..Sucses hou me op de hoogte
  Met citaat antwoorden
Oud 8 June 2002, 00:03   #30
Melch
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
we kunnen prima voor ons eigen opkomen als dat nodig is ze laat t je vast wel merken.
Mwah, daar vergis je je toch in... Niet iedereen is zo zelfverzekerd als jij, er zijn ZAT meiden die alles doen voor de jongen, omdat ze bang zijn om hem kwijt te raken!

Citaat:
zeg haar dat ze mooi is dat je van dr houd stel haar gewoon op dr gemak.dan komt t wel goed.
Doe ik ook...

Citaat:
En als ik jou was zou ik ipv hier maar zitten twijfelen een beetje actie ondernemen..
Mwah, ik twijfel niet, maar ik wil haar niet kwijt raken doordat ik te ver ga ofzo, snap je me? Chill... Tijd zat
  Met citaat antwoorden
Oud 8 June 2002, 10:57   #31
ahjah
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ja ok daar heb je wel gelijk in.Hmm als je vriendin egt zo onzeker is kan je t miss beter stapje voor stapje doen...de 1e keer beetje strelen..2e keer iets verder en dan net zolang tot je bereikt heb wat je wilt.ik denk dat je t dan beter zo kan doen zodat je vriendin langzaam aan zich wel op dr gemak gaat voelen.En nee doe niet iets als je denkt dat je dr dan kwijt raakt.Ik denk dat als t jou egt om de liefde gaat de sex nog wel ff kan wachten tog?
  Met citaat antwoorden
Oud 8 June 2002, 14:22   #32
Melch
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ja dat vind ik wel goed, gewoon 'rustig opbouwen'... Kijken of dat werkt!!! hope so...

Ennuh, voor mij hoeft het niet persé als ze echt niet wil, maar 't zou wel leuk zijn als het kan!
  Met citaat antwoorden
Oud 8 June 2002, 21:23   #33
Sir_Psycho
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by ahjah
haha dat had mijn vriend ook.Ik zag an zn kop dat ie meer wou maar hijk vroeg nix.Maar de 1e keer was wel goed ik zal t ff vertellen miss hebbie dr wat an.we lagen gewoon een beetje naast mekaar te zoenen.Toen begon die langzaam met zn vinger van mn neus tot precies bover aan mn borst te strelen.Toen stopte die effe en draaide rondjes om eerst mn ene borst en toen mn andere.toen ging ie langzaam naar benerden naar mn buik en even later riste die mn vestje los.En nu komt t .... hij streelde mn buik en werd ineens heel plagerig hij ging met zn vinger horizontaal langs me broek (jee hoe leg ik dat uit)toen ging ie iets eronder en hoppa weer naar boven.Toen werd ik wel erg gek en wou dat ie door ging en knoopte zijn broek los.Naja en toen gebeurde t zon beetje.Dus lief teder en langzaam dfan komt t goed.En ga niet verder als je ziet dat zij niet wil.


Jee dit lijkt wel een of ander sexverhaal...
(laat zijn hand nu langzaam zn broek in glijden en begint vieze dingen te doen
  Met citaat antwoorden
Oud 9 June 2002, 09:22   #34
xta-rulezzz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Sir_Psycho


(laat zijn hand nu langzaam zn broek in glijden en begint vieze dingen te doen
oeh u naughty boy...damn
  Met citaat antwoorden
Oud 9 June 2002, 09:24   #35
xta-rulezzz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Melch
Ja dat vind ik wel goed, gewoon 'rustig opbouwen'... Kijken of dat werkt!!! hope so...

Ennuh, voor mij hoeft het niet persé als ze echt niet wil, maar 't zou wel leuk zijn als het kan!
hehe voglges mij ben je heul lieve jongen!! goed van je dat je er zo over nadenkt wat zij wil enzoow! egt top! rustug opbouwen is idd goed lijkt me! suc6!
  Met citaat antwoorden
Oud 9 June 2002, 14:45   #36
Melch
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Bedankt

Maar zo denk ik er wel over, ik zie wel wat er gebeurt, It's All Good...
  Met citaat antwoorden
Oud 10 June 2002, 11:41   #37
xta-rulezzz
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs up

Citaat:
Originally posted by Melch
Bedankt

Maar zo denk ik er wel over, ik zie wel wat er gebeurt, It's All Good...
SWEEETTTT!!!!!!!
kijk hier zijn we nou allemaal naar op zoek lijkt me... DaMn......
  Met citaat antwoorden
Oud 10 June 2002, 13:44   #38
Melch
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

mwah stuur maar een foto dat praten we er over

msn me lmelchl@hotmail.com
  Met citaat antwoorden
Oud 10 June 2002, 13:49   #39
lieve colafles
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by the6thgate

nee man
gewoon zoiets: O ja ik las laatst iets op internet dat er steeds meer meisjes aan de pil zijn, zat me eigenlijk af te vragen of jij dat ook doet
jaja
je kan beter meteen vragen HEEU ben je aan de pil
want dit heeft ze ook wel door maar komt heel scheinheilig over
  Met citaat antwoorden
Oud 10 June 2002, 17:21   #40
ahjah
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ok dan doe je best en heel veel sucses dr mee.en jee zo erg ist tog nie om nog ff te wachten??
xx
  Met citaat antwoorden
Oud 10 June 2002, 20:52   #41
Melch
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
erg ist tog nie om nog ff te wachten??
Nee precies, en ik vind het al leuk zat om erover te praten hehe Beetje uitdagen enzo is ook leuk
  Met citaat antwoorden
Oud 11 June 2002, 16:48   #42
devilisch_lady
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

eejuuh jij bent cker cute mag ik je ook toevoegen?
  Met citaat antwoorden
Oud 11 June 2002, 17:00   #43
chica
Bianca
 
chica's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: de Zilk
Berichten: 6.892
Stuur een bericht via MSN naar chica
Standaard

Citaat:
Originally posted by devilisch_lady
eejuuh jij bent cker cute mag ik je ook toevoegen?
__________________
http://juf-bianca.blogspot.com
- Als je loslaat heb je twee handen vrij -
- Verander vastbesloten van mening -
chica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 June 2002, 19:43   #44
Melch
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Tuurlijk

Onee eerst foto zien (grapje grapje)
  Met citaat antwoorden
Oud 13 June 2002, 07:23   #45
Panthera
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Maak der toch lekker stoned, ken je alles doen! Dan komen ze ook meestal VEEEEEEEEEEEEEEEL losser
  Met citaat antwoorden
Oud 14 June 2002, 01:29   #46
Melch
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Nah dat wil ze niet meer, heb ik geprobeert mja
  Met citaat antwoorden
Oud 14 June 2002, 07:13   #47
Panthera
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Jammer voor oe....Uhmmmm Heeft die chick MSN? kan ik der ondervragen
  Met citaat antwoorden
Oud 15 June 2002, 00:24   #48
Melch
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ja dikke lul...

Anyway, ik weet al wat ik wil:
Wat zij wil! Niet meer niet minder, ik volg m'n girl... Mij boeit het na vanacht echt niet meer, ik heb kort nagedacht, en weet het nu: Liefde is belangrijker dan wat dan ook. Als seks zo belangrijk zou zijn, dan komt dat vanzelf wel. Voor mij gaat de liefde dik voor. Mijn vriendin komt voor mij op de eerste plaats, met alles wat ik doe, en met alles wat ik ga doen. En ik ga zeker geen dingen doen, waarvan ik weet dat ze er eigenlijk nog niet klaar voor is. D IS MY GIRL
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 22:31.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.