Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > The Lounge
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

The Lounge Post hier al je onderwerpen die wat meer zijn dan alleen ouwehoersel! Subforum: Schrijf je in voor de actuele forummeetings!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 27 September 2004, 09:11   #1
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard zaterdag 2 oktober

ik vind een aantal maatregelen van het kabinet zeer terecht, ik heb meer rechtse denkbeelden dan linkse, maar de bezuinigingen in het onderwijs vind ik echt niet kunnen.
dus ik ben er.
hoop dat meer mensen hun stem laten horen.
------------------------------------------------------------------------------------


Zaterdag 2 oktober 2004.
Start 11:30 uur op de Dam in Amsterdam.
Aansluitend een demonstratie naar het Museumplein.

Er waait momenteel een harde rechtse wind door Nederland. Stevig aangewakkerd door het kabinet Balkenende-2. De aanval op de sociale zekerheid leidt tot grote ongelijkheid. Uitkeringsgerechtigden en gehandicapten worden gekort, de huren en het collegegeld gaan omhoog en de kwaliteit van onderwijs en openbaar vervoer wordt alsmaar slechter. Ondertussen worden de hoge inkomens door dit kabinet ongemoeid gelaten. In dit rechtse klimaat worden bovendien burgerrechten afgebroken en minderheden en vluchtelingen buitengesloten. Ook op internationaal niveau laat dit kabinet de kloof tussen arm en rijk groeien. In dit half jaar dat Nederland voorzitter is van de EU wil het kabinet met zijn harde neoliberale beleid de toon zetten in Europa.

Keer het Tij
  Met citaat antwoorden
Oud 27 September 2004, 12:29   #2
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik ga, samen met me pa.

  Met citaat antwoorden
Oud 27 September 2004, 12:46   #3
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTurtle
ik ga, samen met me pa.


ik vind het soms wel gezellig hoor met mn ouwe wat doen..

ik heb trouwens wel het idee dat het druk wordt als het weer meewerkt..
  Met citaat antwoorden
Oud 27 September 2004, 14:20   #4
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik had misschien ter verduidelijking wat meer moeten uitlichten wat ik bedoelde met dat gefronsde smily.

ik ga dus samen met me pa, omdat we allebei ontzettend pissed off zijn op de huidige gang van zaken.

ik ben nog nooit naar een grote demonstratie geweest en dit word de eerste , maar ik heb er zin in!

en reken er op dat het groot word.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 September 2004, 14:58   #5
LoeLoe
 
LoeLoe's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 October 2000
Locatie: VenrayCity
Berichten: 4.876
Standaard

Ik heb dan ercht iets heeeeeeeeel belangrijks op het programma staan

Maar anders was ik zeker wel gegaan!
Ik steun deze actie!
__________________
Tjah...
LoeLoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 September 2004, 16:00   #6
bloempjuh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik heb de meest belachelijke reden om niet te komen: Ik moet werken..

Ben wel bij de vorige Keer het Tij geweest..
  Met citaat antwoorden
Oud 27 September 2004, 16:09   #7
TheGroovMaster
Über Mensch
 
TheGroovMaster's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 April 2002
Locatie: Haarlem
Berichten: 9.069
Stuur een bericht via MSN naar TheGroovMaster
Standaard

ik zit wel te dneken om te gaan hoor, zeg ik scouting maar een keertej af!


heb ook een voorgevoel dat dit een grote gaat worden
TheGroovMaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 September 2004, 18:16   #8
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik denk het dus ook dat het big wordt..
ik vond die studentendemonstraties met 20 000 altijd al big!!
  Met citaat antwoorden
Oud 30 September 2004, 16:26   #9
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

zo dit is echt percfect man, luister :

ik had een mail gestuurd naar de fnv of ik niet misschien een treinkaartje kon krijgen (ze hebben alle leden een treinkaartje opgestuurd) om met me pa mee te demonstreren.

en verdomme, 2 dagen later lag die in de bus!!!!!

DAT SCHEELT WEER 20 EURI WHAHAHHA
  Met citaat antwoorden
Oud 30 September 2004, 16:44   #10
eneri
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik twijfel nog. ik ben al bij verschillende keer het tij demonstraties geweest en ik vind het ook heel goed enzo.

maar ik heb dr al eens eerder gestaan in de herfst, pokkekoud en 3 uur wachten.

waarschijnlijk trekt de politiek er zich toch niks van aan
  Met citaat antwoorden
Oud 30 September 2004, 17:55   #11
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Er wordt niet bezuinigd in het onderwijs en de vakbonden lokken mensen daarheen met leugens en halve waarheden. Ik hoop dat het een fiasco wordt, maar ik vrees dat men nog dommer is dan ik hoop
  Met citaat antwoorden
Oud 30 September 2004, 17:57   #12
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: zaterdag 2 oktober

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anemic
ik vind een aantal maatregelen van het kabinet zeer terecht, ik heb meer rechtse denkbeelden dan linkse, maar de bezuinigingen in het onderwijs vind ik echt niet kunnen.
dus ik ben er.
hoop dat meer mensen hun stem laten horen.
------------------------------------------------------------------------------------


Zaterdag 2 oktober 2004.
Start 11:30 uur op de Dam in Amsterdam.
Aansluitend een demonstratie naar het Museumplein.

Er waait momenteel een harde rechtse wind door Nederland. Stevig aangewakkerd door het kabinet Balkenende-2. De aanval op de sociale zekerheid leidt tot grote ongelijkheid. Uitkeringsgerechtigden en gehandicapten worden gekort, de huren en het collegegeld gaan omhoog en de kwaliteit van onderwijs en openbaar vervoer wordt alsmaar slechter. Ondertussen worden de hoge inkomens door dit kabinet ongemoeid gelaten. In dit rechtse klimaat worden bovendien burgerrechten afgebroken en minderheden en vluchtelingen buitengesloten. Ook op internationaal niveau laat dit kabinet de kloof tussen arm en rijk groeien. In dit half jaar dat Nederland voorzitter is van de EU wil het kabinet met zijn harde neoliberale beleid de toon zetten in Europa.

Keer het Tij

Collegegeld gaat niet omhoog: leugen
  Met citaat antwoorden
Oud 30 September 2004, 19:59   #13
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
Er wordt niet bezuinigd in het onderwijs en de vakbonden lokken mensen daarheen met leugens en halve waarheden. Ik hoop dat het een fiasco wordt, maar ik vrees dat men nog dommer is dan ik hoop
Doe nou niet alsof je opeens beter bent dan de rest, dat is pas onzin
  Met citaat antwoorden
Oud 30 September 2004, 20:16   #14
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door not-known
Doe nou niet alsof je opeens beter bent dan de rest, dat is pas onzin
Ik denk dat de gemiddelde demonstrant op 2 oktober niet eens weet wat de plannen zijn van het kabinet en zelden de politiek volgt, maar diegene die het luidst kan schreeuwen...
  Met citaat antwoorden
Oud 30 September 2004, 20:30   #15
LexS
BeHeerser
 
Geregistreerd op: 25 March 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.800
Standaard

Ik moet voetballen en werken.

Anders was ik ook zeker gegaan met een paar vrienden die wél gaan. Het moet niet steeds gekker worden met het onderwijs...
LexS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 September 2004, 22:01   #16
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
Ik denk dat de gemiddelde demonstrant op 2 oktober niet eens weet wat de plannen zijn van het kabinet en zelden de politiek volgt, maar diegene die het luidst kan schreeuwen...
je kan mij echt niet gaan vertellen dat jij het met alle plannen eens ben.

ik zeg nederland moet het hebben van

1: kennis -> onderwijs
2: dienstensector, vervoerssector -> infrastructuur

daar zie ik beide geen extra investeringen.
Die investeringen zijn mijns inziens zeer nodig, want Nederland begint de voorsprong al lang kwijt te raken.

buitenlandse studenten krijgen geen vergoeding hier, boeien kan je dan denken, maar dat betekent dat er dus ook geen Nederlandse studenten naar het buitenland kunnen.

Het geld van de hbo fraude gaat ipv weer naar het onderwijs naar sociale zaken. studentenwoningen zijn niet gebouwd zoals beloofd was.

Daarnaast wordt er bezuinigd op allerlei culturele zaken, wat geen FUCK oplevert (100 miljoen = 6 euro pp) en zoveel verenigingen/zalen naar de klote helpt terwijl het bedrag dat aan uitkeringen uitgegeven wordt ABNORMAAL hoog is.

in plaats van dit bij elkaar schrapen zouden ze eens naar uitkeringen, bijdrage aan EU en ontwikkelingssamenwerking moeten kijken.

rest my case voor mij genoeg redenen om er wel te staan.
ik zit al helemaal niet te wachten op een linkse regering, maar dit zijn ook (deels) foute keuzes naar mijn idee.
  Met citaat antwoorden
Oud 30 September 2004, 22:06   #17
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Re: zaterdag 2 oktober

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
Collegegeld gaat niet omhoog: leugen
volgens mij moet jij je bronnenonderzoek wat beter doen, dan zie je wanneer dit gepost is en dan kijk je de kranten na van deze week..
  Met citaat antwoorden
Oud 1 October 2004, 08:26   #18
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Re: Re: zaterdag 2 oktober

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anemic
volgens mij moet jij je bronnenonderzoek wat beter doen, dan zie je wanneer dit gepost is en dan kijk je de kranten na van deze week..
Maar het wordt mooi wel gezegd en mensen worden erheen gelokt met leugens, zoals ook vandaag een mooi artikel in de telegraaf staat over alle leugens en fabeltjes van de vakbonden.

Ik ben zeker wel voor dit kabinet
  Met citaat antwoorden
Oud 1 October 2004, 11:03   #19
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Re: Re: Re: zaterdag 2 oktober

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
Maar het wordt mooi wel gezegd en mensen worden erheen gelokt met leugens, zoals ook vandaag een mooi artikel in de telegraaf staat over alle leugens en fabeltjes van de vakbonden.

Ik ben zeker wel voor dit kabinet
o, is dat zo?

en waarom dan wel?


edit:

AHHAHA dus jij vind de telegraaf een geloofwaardig medium?
  Met citaat antwoorden
Oud 1 October 2004, 12:44   #20
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Re: Re: Re: Re: zaterdag 2 oktober

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTurtle
o, is dat zo?

en waarom dan wel?


edit:

AHHAHA dus jij vind de telegraaf een geloofwaardig medium?
ja dacht ik ook al
als we het dan over dom achterlijk kuddevolk hebben dan zijn het de geabonneerden op de telegraaf wel!
  Met citaat antwoorden
Oud 3 October 2004, 17:19   #21
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Re: Re: Re: Re: zaterdag 2 oktober

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTurtle
o, is dat zo?

en waarom dan wel?


edit:

AHHAHA dus jij vind de telegraaf een geloofwaardig medium?
Hoezo is de telegraaf geen goed medium?


Het kudde volk stond op het museumplein opgehitst en dom gehouden, ik heb werkelijk genoten van de reactie van Zalm vanuit New York.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 October 2004, 17:23   #22
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Re: Re: Re: Re: Re: zaterdag 2 oktober

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
Hoezo is de telegraaf geen goed medium?


Het kudde volk stond op het museumplein opgehitst en dom gehouden, ik heb werkelijk genoten van de reactie van Zalm vanuit New York.
hehe je wordt steeds minder serieus genomen in dit topic ben ik bang..

dude ik heb zelfs op school (commerciele opleiding) geleerd dat de doelgroep van de telegraaf dom, arm kuddevolk is..
alleen dan werd het anders omschreven...

en ik ben bang dat je zelf wel weet dat je moet toegeven dat de vakbonden een puntje gescoord hebben gister..
en niet zalm een puntje gescoord heeft..
  Met citaat antwoorden
Oud 3 October 2004, 17:32   #23
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: zaterdag 2 oktober

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anemic
hehe je wordt steeds minder serieus genomen in dit topic ben ik bang..

dude ik heb zelfs op school (commerciele opleiding) geleerd dat de doelgroep van de telegraaf dom, arm kuddevolk is..
alleen dan werd het anders omschreven...

Laat me niet lachen, volgens mij is de doelgroep gewoon iedereen, dat het NRC zich nu alleen op intellectuelen richt en dat daardoor sommige artikelen zo droog als gort zijn(en vooral op loeders die denken dat ze intellectueel zijn) Je ziet ook dat het zeer slecht gaat met dit soort kranten. maar ok het staat wel heel interessant als je met een NRC'tje onder de arm over het perron loopt

Overigens is de telegraaf wel de enige rechtse krant die er is.

De vakbonden hebben weinig indruk gemaakt, als je iedereen gratis treinkaartjes aanbied en een showtje geeft, ja dan komen ze wel weer opdraven.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 October 2004, 17:40   #24
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Telegraaf staat toch wel bekend als een sensatiekrant en niet als een objectief, echt geloofwaardig medium..

De Telegraaf brengt nieuws zeer regelmatig op de manier zoals het grootste deel van het volk (lager geschoolden dus) willen zien... Daar richten ze zich dus op. Als nieuws scoort, dan wordt het breed uitgemeten in de Telegraaf. Daarbij worden vooroordelen etc niet geschuwd.

Maakt allemaal niet uit, want de Telegraaf verkoopt goed en als commercieel bedrijf is het je daar natuurlijk om te doen in eerste instantie. Maar een geloofwaardig medium kun je de Telegraaf zeker niet noemen.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 October 2004, 17:43   #25
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
Telegraaf staat toch wel bekend als een sensatiekrant en niet als een objectief, echt geloofwaardig medium..

De Telegraaf brengt nieuws zeer regelmatig op de manier zoals het grootste deel van het volk (lager geschoolden dus) willen zien... Daar richten ze zich dus op. Als nieuws scoort, dan wordt het breed uitgemeten in de Telegraaf. Daarbij worden vooroordelen etc niet geschuwd.

Maakt allemaal niet uit, want de Telegraaf verkoopt goed en als commercieel bedrijf is het je daar natuurlijk om te doen in eerste instantie. Maar een geloofwaardig medium kun je de Telegraaf zeker niet noemen.
Al zou dat zo zijn (wat in mijn ogen een vooroordeel is van 10 jaar terug) dan doet dat nog niets af van het artikel dat ik hier aanhaal, dus is deze discussie niet relevant
  Met citaat antwoorden
Oud 3 October 2004, 17:45   #26
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Kun je het artikel dan ff plaatsen, want ik ben wel benieuwd..
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 October 2004, 18:03   #27
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Artikel: "Feiten of vakbond" van 1 oktober 2004

Ik ga niet die hele tekst overtikken, kijk wel of ik iets digitaals kan vinden.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 October 2004, 18:07   #28
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

het aantal is bijgesteld naar 300 000 door de politie
was ook wel erg druk
  Met citaat antwoorden
Oud 4 October 2004, 22:39   #29
klootzak
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
Telegraaf staat toch wel bekend als een sensatiekrant en niet als een objectief, echt geloofwaardig medium..

De Telegraaf brengt nieuws zeer regelmatig op de manier zoals het grootste deel van het volk (lager geschoolden dus) willen zien... Daar richten ze zich dus op. Als nieuws scoort, dan wordt het breed uitgemeten in de Telegraaf. Daarbij worden vooroordelen etc niet geschuwd.

Maakt allemaal niet uit, want de Telegraaf verkoopt goed en als commercieel bedrijf is het je daar natuurlijk om te doen in eerste instantie. Maar een geloofwaardig medium kun je de Telegraaf zeker niet noemen.
Komt die rechtstreeks van de pvda of ofzo dat gedemoniseer.

Dit is wel vaker gezegt werd ook gezegt over de lpf (voordat Pim zelf lijk werd)
Maar het slaat natuurlijk nergens op de Telegraaf is een betrekkelijk rechtse krant waarde andere kranten allemaal een andere denkrichting kiezen.
Daardoor kan een artikel afwijken, maar om het maar meteen sensatie te gaan noemen.

Naast sensatie dingen waar andere kranten ook aan meedoen kan ik geen sensatie artikelen in de telegraaf ontdekken.

Daarbij praat je over resultaten uit het verlden, die geven geen garantie voor de toekomst.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 October 2004, 22:50   #30
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Bild is een sensatiekrant. De enige sensatie in de Telegraaf kan je verwachten op pagina 'prive'. Verder hoor ik nog wel meer vooroordelen over de Telegraaf die nergens op slaan.
Met het rondbrengen bracht de Telegraaf ook nog eens het meer op dan NHD, volkskrant en NRC
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 13:35.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.