Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 26 October 2005, 16:19   #1
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Herdenking Theo van Gogh

2 november wordt hij herdacht, wat op zich al niet echt in lijn is met zijn gedachtegang

Maar tot mijn stomme verbazing gaat de gemeente amsterdam het allemaal regelen en Cohen gaat een toespraak houden ook zullen er enkele columnisten spreken zoals ene Yasmine Allas en het stadsdeel hoofd van de Baarsjes waarmee van Gogh vaak aanvaringen had. vervolgens zal er een debat plaatsvinden tussen allochtonen en autochtonen.

Waar halen ze het gore lef vandaan om zoiets te regelen zonder dat de familie er achter staat er zal ook geen vriend komen opdagen op deze schertsvertoning. Is het niet heel bitter dat de mensen aan wie je een hekel hebt wat gaan zeggen op je "herdenking" en vervolgens een preekje gaan houden over tolerantie en meer van dat soort onzin.

In de metro stond al heel passend dat het een bijeenkomst is van de vijanden van Van Gogh en of ze misschien ook uit de koran gaan citeren.

Jaja Cohen is de beste burgemeester van Nederland
  Met citaat antwoorden
Oud 26 October 2005, 16:28   #2
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Dat was toch die druiloor uit M'ticht?

Hoe dan ook moet Amsterdam zelf weten wat het organisseerd, kunnen vrienden en familie van Van Gogh niet gewoon zelf doen wat men wilt?
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 October 2005, 16:36   #3
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Dat was toch die druiloor uit M'ticht?

Hoe dan ook moet Amsterdam zelf weten wat het organisseerd, kunnen vrienden en familie van Van Gogh niet gewoon zelf doen wat men wilt?
Wie was een druiloor?

Misschien organiseren ze het wel zelf, ik vind het gewoon frapant dat mensen die je haat (en zij haten jou) een herdenking voor je gaan organiseren. Met ongetwijfeld valse emoties, het is om je dood te lachen als het niet zo verdomd triest was
  Met citaat antwoorden
Oud 26 October 2005, 16:41   #4
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Ik denk niet dat per definitie iedere allochtoon een hekel heeft aan Van Gogh, hoor. Er zijn wel degelijk mensen die wel na kunnen denken. Maargoed, Cohen doet wel vaker domme dingen en ook dit is weer zo'n voorbeeld van iets dat hij op zijn zachtst gezegd 'handiger' had kunnen aanpakken.

Die druiloor bedoelde ik Gert Leers mee, die gast die het leger inschakelt om de meterstanden op te meten in een woonwagenkamp, die volgens dat programma uitgeroepen was tot beste burgemeester..
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 October 2005, 16:43   #5
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik had het natuurlijk over de nieuwe burgemeester van 2005, moge dat duidelijk zijn
  Met citaat antwoorden
Oud 26 October 2005, 23:16   #6
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Tis inderdaad een schetsvertoning, lijkenpikkerij.
Het zou overigens naar mijn idee niet in de lijn van de alom geschetste gedachtengang van wijlen Theo zijn om mensen te haten omdat hij met ze van mening verschilde, hij was toch de voorvechter van het vrije woord, maar ik heb een hekel aan mensen die zich over de rug van andere mensen, zeker als ze dood zijn, zichzelf proberen te profileren.

Tis een fraaie volzin geworden, maar conclusie is dat ik het voor een keertje min of meer met PFP eens ben.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 19:10.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.