Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 28 November 2005, 19:47   #1
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard Rijden met alcohol op.

Hoe denk jij over rijden onder invloed?
Ben je voorstander van de nultollerantie? Of vind je dat rijden na twee glazen bier nog toegestaan mag zijn?
En uiteraard: waarom?
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 November 2005, 20:07   #2
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik ben voorstander van het Zweedse model. Gewoon geen alcohol in het verkeer. Dan zijn er nooit misverstanden, simpeler kan niet.
  Met citaat antwoorden
Oud 28 November 2005, 20:41   #3
Forza
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik werk in de horeca en ik duim altijd voor de mensen die met te veel alcohol na een feestje in de auto stap

het liefst rijden ze zich tegen de eerste beste boom dood

problem solved
  Met citaat antwoorden
Oud 28 November 2005, 20:57   #4
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
Ik ben voorstander van het Zweedse model. Gewoon geen alcohol in het verkeer. Dan zijn er nooit misverstanden, simpeler kan niet.
Juist.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 November 2005, 21:33   #5
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Ik hanteet zelf ook die 0-standaard. Alleen wanneer ik ga uiteten of bij iemand op bezoek ben waar ik zeker lange tijd blijf. Dan drink ik bij binnenkomst wel een drankje mee, en als ik dan 4, 5 uur later weg ga dan kan dat toch echt geen kwaad meer denk ik..
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 November 2005, 23:03   #6
DarkAngel
Looking at you
 
DarkAngel's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 February 2002
Locatie: tuut tuut tuut tuut
Berichten: 8.408
Standaard

Ik drink weleens een biertje op mijn werk dat doe ik dan om half 9. Ik weet dat ik minimaal om 2 uur 's nachts pas weer in de auto zit, en ik vind dat het dan geen kwaad kan. Maar ik zou niet eerst gaan zuipen en dan direct in de auto
__________________
tuut tuut
DarkAngel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 November 2005, 23:05   #7
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Ik hanteet zelf ook die 0-standaard. Alleen wanneer ik ga uiteten of bij iemand op bezoek ben waar ik zeker lange tijd blijf. Dan drink ik bij binnenkomst wel een drankje mee, en als ik dan 4, 5 uur later weg ga dan kan dat toch echt geen kwaad meer denk ik..
Das idd de grote vraag.. Ik ga weleens stappen en dan vloeit er best alcohol. Als ik dan zo'n 4/5 uur pit en dan op sta omdat ik moet voetballen dan stap ik ook weleens de auto in. ..
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 November 2005, 23:22   #8
Doperwt
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik drink niet als ik moet rijden. je bent niet alleen verantwoordelijk voor jezelf maar ook voor anderen. een ongeluk gebeurt snel en vaak is de bestuurder het lichtst gewond, vanwege betere veiligheid.
  Met citaat antwoorden
Oud 29 November 2005, 13:25   #9
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

Een vuist regel was toch dat per anderhalf uur 1 glas drank verwerkt werd in je lichaam (of lever).
Die nul standaard lijkt me wel wat, maar ik denk dat je daar heel veel weerstand tegen krijgt.
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 November 2005, 16:07   #10
Forza
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

het probleem is mensen kunnen na 2 biertjes niet stoppen en dan gaan ze met 5 biertje drinken en tja dan denke ze dat ze wel kunne rijden maar niet iedereen kan dat, ik gelukkig wel
  Met citaat antwoorden
Oud 29 November 2005, 17:24   #11
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazzemans
Das idd de grote vraag.. Ik ga weleens stappen en dan vloeit er best alcohol. Als ik dan zo'n 4/5 uur pit en dan op sta omdat ik moet voetballen dan stap ik ook weleens de auto in. ..
Ja, ok, maar ik drink dan niet zoveel als wanneer ik echt op stap ga. Overigens wel interessant wat je zegt, want wat je zegt gebeurt erg vaak denk ik Volgens mij kan dat als je stevig gedronken hebt nooit goed zijn!
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 November 2005, 17:30   #12
Doperwt
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Forza
het probleem is mensen kunnen na 2 biertjes niet stoppen en dan gaan ze met 5 biertje drinken en tja dan denke ze dat ze wel kunne rijden maar niet iedereen kan dat, ik gelukkig wel
ja en ik hoop dat jij ooit gepakt wordt en dat je je rijbewijs kwijt bent. Jij denkt dat je kan rijden, maar je reactiesnelheid is sowieso verlaat en je meot maar iets te laat zijn en je rijdt iemand anders de vernieling in
  Met citaat antwoorden
Oud 29 November 2005, 17:33   #13
Forza
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doperwt
ja en ik hoop dat jij ooit gepakt wordt en dat je je rijbewijs kwijt bent. Jij denkt dat je kan rijden, maar je reactiesnelheid is sowieso verlaat en je meot maar iets te laat zijn en je rijdt iemand anders de vernieling in
wat een onzin, wie heeft jou dat wijs gemaakt?
  Met citaat antwoorden
Oud 29 November 2005, 17:34   #14
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Ja, ok, maar ik drink dan niet zoveel als wanneer ik echt op stap ga. Overigens wel interessant wat je zegt, want wat je zegt gebeurt erg vaak denk ik Volgens mij kan dat als je stevig gedronken hebt nooit goed zijn!
's ochtends als ik op sta is mijn coördinatie sowieso al niet al te best, maar als ik de avond ervoor (stevig) gedronken heb merk ik zeker een verergering. Ik kan dan dikwijls bij het optaan tegen de muur aan.. Dubbel effect denk ik.. Ik ga dan met de fiets overigens
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 November 2005, 21:40   #15
AmbyPur
Lid
 
Geregistreerd op: 12 April 2002
Locatie: Groningen
Berichten: 13.799
Standaard

Ik ben erg tegen het rijden met alcohol op ook al zijn het maar een paar glazen, alleen al omdat je niet alleen jezelf maar juist ook anderen ermee in levensgevaar brengt..

Het drinken van een biertje of wijntje aan het begin van een etentje en dan minimaal een paar uur later rijden moet wel kunnen want volgens mij is de alcohol dan wel uit je lijf. Tenzij dat bij jezelf anders is maar dan moet je daar rekening mee houden. Je moet je grenzen kennen.
AmbyPur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 November 2005, 21:29   #16
tieky
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik rij zelf ook nooit als ik heb gedronken, alleen als ik op zondag ochtend moet rijden, wil er nog wel eens alcohol in mn bloed zitten, alleen merk je het dan niet zo. Dus dan is het best lastig omdat je eigelijk niet mag rijden, maar je voelt dat je t wel kan
  Met citaat antwoorden
Oud 30 November 2005, 23:11   #17
Doperwt
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Forza
wat een onzin, wie heeft jou dat wijs gemaakt?
hoezo onzin?

drinken verlaagt de reactiesnelheid
drinken verlaagt het correcte inschattingsvermogen
drinken en rijden is dus een gevaarlijke combinatie.
  Met citaat antwoorden
Oud 1 December 2005, 16:55   #18
MissDuplex
Lid
 
MissDuplex's Avatar
 
Geregistreerd op: 25 October 2005
Berichten: 973
Standaard

Ik vind gewoon dat als je wat heb gedronken niet meer moet rijden. Het ene persoon is na 2 glazen al de 'kwijt weg' en de andere pas na 10... dus ja dan kun je beter maar niets drinken.
me vriend die zal ook nooit rijden als ie maar 1 druppel op heeft... ik heb me rijbewijs nog niet, maar ookal heb ik die dan ga ik ook nooit rijden als ik wat op heb...
MissDuplex is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 December 2005, 17:09   #19
Forza
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doperwt
hoezo onzin?

drinken verlaagt de reactiesnelheid
drinken verlaagt het correcte inschattingsvermogen
drinken en rijden is dus een gevaarlijke combinatie.

hoe kom je er bij? dat zijn fabeltjes
  Met citaat antwoorden
Oud 2 December 2005, 08:12   #20
Doperwt
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Forza
hoe kom je er bij? dat zijn fabeltjes
wat zijn volgens jou dan de gevolgen van alcohol?
  Met citaat antwoorden
Oud 2 December 2005, 08:21   #21
Forza
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doperwt
wat zijn volgens jou dan de gevolgen van alcohol?


niet echt veel zoals ik al zei, sommigen mensen kunnen niet rijden met alcohol op, ik wel
  Met citaat antwoorden
Oud 2 December 2005, 09:41   #22
Doperwt
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik vraag niet wat voor jou de gevolgen zijn, maar de algemene gevolgen van alcohol.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 December 2005, 00:20   #23
Xero
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik zal nooit met drank op achter het stuur gaan zitten en rijden. Zelfs niet op de fiets.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 December 2005, 13:50   #24
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xero
Ik zal nooit met drank op achter het stuur gaan zitten en rijden. Zelfs niet op de fiets.
Mjah.. "Zelfs niet op de fiets." Dat kan ik al niet meer zeggen ..
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 December 2005, 13:58   #25
appelshampoo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik ben absoluut tegen het rijden met drank op, ik stap ook nooit bij iemand in de auto als ik weet dat diegene heeft gedronken (dus meer dan 1 biertje/wijntje).

Maar Forza, als jij in de horeca werkt, officieel moet jij volgens de regels mensen beletten in de auto stappen met drank op toch?
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 09:14.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.