Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 3 September 2005, 12:27   #1
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard Katrina: Cuba wil 1100 dokters naar de VS sturen

Citaat:
(Belga)

HAVANA 03/09 (BELGA/AG) = De Cubaanse president Fidel Castro heeft vrijdag voorgesteld om 1100 dokters en 26,4 ton medicijnen te zenden om hulp te bieden aan de slachtoffers van de orkaan Katrina. Honderd dokters gingen vrijdag al aan boord van een vliegtuig richting Houston (Texas), 500 zullen zaterdag volgen en nog eens 500 zondag. Dat zei Fidel Castro in een televisietoespraak. "Cuba is bereid tot onmiddellijke hulp. Wij bieden concrete zaken aan, dokters op de plaats van de ramp. Dat is hetgene waaraan het momenteel ontbreekt" verklaarde de Cubaanse president. (KVK)
Bron.
Ik weet niet precies hoe de slechte verhouding tussen de VSA en Cuba ontstaan zijn, maar ik vind dit een stap in de goede richting.
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 September 2005, 13:09   #2
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Tja, een stap in de goede richting. Hoe de precieze verhoudingen de laatste jaren geweest zijn weet ik niet, maar het is natuurlijk al lanf niet meer zoals tijdens de koude oorlog..
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 September 2005, 17:06   #3
tieky
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

als ik cuba was zou ik dat dus echt niet doen...als bush geen geld van irak in zn eigen ramp wil stoppen, dan moet de rest van de wereld er ook maar geen geld in stoppen. Het is toch zijn volk, laat Bush t maar opknappen dan.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 September 2005, 17:56   #4
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

Is dat niet een beetje egoïstisch, tieky? Als we de wereld enigszins menselijk willen houden, moeten we zo niet gaan reageren, want zo krijg je situaties als in Irak...
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 September 2005, 19:56   #5
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

PR-stunt van Cuba
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 September 2005, 13:59   #6
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

Citaat:
Apocalyps
Misschien dat ik het
wel te subjectief bekeek:
een grote hand scheurde
het heelal in twee.

Kinderen op drie-wielers
reden hun ouders omver,
de ouders vielen bij
de buren binnen.

Ik zag hoe de buren
winkels leegroofden
en het personeel op
kinderen schoot.

Ik begreep dat het kwade
het goede overwon,

Ik droomde vannacht
Dat ik niet slapen kon.

Luuk Van Zutphen
Dit gedicht ter illustratie van wat er in New Orleans en omstreken aan het gebeuren is de laatste weken.

Ik vind het aan een kant wel de schuld van de Amerikaanse overheid dat dit gebeurt (lees: Bush). Omdat hij het belangrijker vindt om zijn troepen naar Irak te sturen, moet van overal elders in de wereld hulp komen. De Belgische overheid heeft zelfs beslist om ruwe olie naar de VSA te sturen om te voorkomen dat ze daar met een tekort zouden zitten, terwijl hier de brandstofprijzen steeds meer de hoogte ingaan.

Het absurdst vind ik nog dat het zo lang geduurd heeft voor er daar daadwerkelijk iets op gang kwam. Gisteren zag ik beelden van lijken die in het water dreven, dan had ik zoiets van haal die lijken daar dan toch tenminste weg, want dat zijn tenslotte epidemiehaarden.

Amerika het machtigste land er wereld...
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 September 2005, 14:06   #7
Ancalagon
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foetsy
PR-stunt van Cuba
verder, goede zaak!
  Met citaat antwoorden
Oud 30 September 2005, 12:59   #8
ImaginaryDreams
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Zo steunt Cuba alleen maar de oorlog in irak...Als Cuba het zaakje gaat opknappen heeft amerika genoeg geld over om in de oorlog van irak te stoppen...
  Met citaat antwoorden
Oud 30 September 2005, 20:44   #9
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

dat is wel heel erg indirect en dat soort dingen zouden bij heel veel dingen opgaan. Nederland steunt de oorlog toch ook, zou Nederland dan geen steun meer mogen krijgen van de EU om aids te bestrijden bijvoorbeeld
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 October 2005, 13:20   #10
ImaginaryDreams
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ja, Dat is waar...
  Met citaat antwoorden
Oud 1 October 2005, 19:08   #11
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Tja, een stap in de goede richting. Hoe de precieze verhoudingen de laatste jaren geweest zijn weet ik niet, maar het is natuurlijk al lanf niet meer zoals tijdens de koude oorlog..
Bush is in zijn Cuba-beleid terug gegaan naar de Koude oorlog. Hij heeft nutteloze handelsblokkades en embargo's verzwaard en Cuba zonder pardon op de hoop van 'de as van het kwaad' gegooid. Bush isoleert dat land en dat maakt het regime daar er echt niet democratischer op. Castro zal heus wel het publicitaire voordeel van deze actie inzien, maar toch vind ik het wel netjes voor een armoedig land als Cuba.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 October 2005, 10:46   #12
K@rima!
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foetsy
PR-stunt van Cuba
  Met citaat antwoorden
Oud 2 October 2005, 11:16   #13
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ar-Tuur
Bush is in zijn Cuba-beleid terug gegaan naar de Koude oorlog. Hij heeft nutteloze handelsblokkades en embargo's verzwaard en Cuba zonder pardon op de hoop van 'de as van het kwaad' gegooid. Bush isoleert dat land en dat maakt het regime daar er echt niet democratischer op. Castro zal heus wel het publicitaire voordeel van deze actie inzien, maar toch vind ik het wel netjes voor een armoedig land als Cuba.
In dat geval heb ik niks gezegd over verbeterde omstandigheden
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 21:45.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.