Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Gesloten onderwerp
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 2 October 2005, 20:14   #1
Doperwt
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard station en affisches

ik liep laatst over het station en zag de nieuwe anti-racisme posters met de teksten:
*vroeger vertrok hier de trein naar auswitsch
* in '40-'45 konden de joden opkrassen, wie nu?

Ik vind persoonlijk deze teksten neit kunnen, omdat het over iets heel anders gaat. Hoe kijken jullie daartegenaan?
 
Oud 2 October 2005, 20:33   #2
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

In principe gaat het over hetzelfde: een bepaalde groep die zich gaat distanciëren van een andere en deze laatste gaat onderdrukken.

Leuk dat ze het racisme willen aanpakken, alleen is de manier waarop een beetje vergaand vind ik: W.O.II, Auswitch, etc. beginnen een beetje ingeburgerd te worden: de angst waarmee men vroeger hierover sprak, begint langzaamaan te verdwijnen. Men gaat dit gewoon vinden en volgens mij is dit het gevolg doordat er amper nog oudstrijders zijn en het al heel erg lang geleden is. Onze estheticaleerkracht zei maandag dat het merendeel van de Engelse jongeren denkt dat Hitler een mythe is en Koning Arthur echt bestaan heeft. Kan je nagaan...
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline  
Oud 2 October 2005, 20:40   #3
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik begrijp eigenlijk niet wat ze daar mee willen zeggen en welke groepen ze er uberhaupt mee bedoelen.

Verder denk ik niet dat de holocaust ingeburgerd is geraakt. Kijk maar naar willekeurige foto's van die plaatsen, dan moet je wel een taaie zijn als je dat niets doet.
 
Oud 2 October 2005, 20:49   #4
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

dit had toch ook iets te maken met de NS? en dat die nog nooit hun openlijke excuses hadden aangeboden voor het deporteren voor de mensen in die tijd?
volgens mij was dit min of meer de openlijke betuiging, of de bedoeling om dit nu als nog te doen ? Of ik heb het verkeerd begrepen.

ik vind de teksten wel kunnen, je moet alleen ff weten wat ze er mee bedoelen.
het is meer zo'n boodschap om er bij stil te staan dat die zaken niet weer moeten gebeuren.
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline  
Oud 2 October 2005, 20:50   #5
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thaliaaglaja
Onze estheticaleerkracht zei maandag dat het merendeel van de Engelse jongeren denkt dat Hitler een mythe is en Koning Arthur echt bestaan heeft. Kan je nagaan...
en hier geloof ik dan weinig van voortaan als je leraar zulke uitspraken doet zou ik even om een bron vragen
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline  
Oud 2 October 2005, 21:59   #6
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dext0r
dit had toch ook iets te maken met de NS? en dat die nog nooit hun openlijke excuses hadden aangeboden voor het deporteren voor de mensen in die tijd?
volgens mij was dit min of meer de openlijke betuiging, of de bedoeling om dit nu als nog te doen ? Of ik heb het verkeerd begrepen.
Ze hebben dat inmiddels gedaan idd.. Op deze manier willen ze benadrukken dat ze niet weglopen voor een gruwelijk verleden.. Ik vind het goed kunnen.. Geen gruwelijke beelden, wel een duidelijke tekst..
Bazzemans is offline  
Oud 2 October 2005, 22:07   #7
Doperwt
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

moet je nagaan als daar een joodse vrouw van 70 ofzo langs loopt. Dan schrik je wel even. Het gaat neit om de excuses van de ns, maar om een actie voor tolerantie. Aangezien mijn familie allemaal joods is, vind ik het persoonlijk helemaal niet kunnen. Slogans tegen racisme tot daar aan toe, maar om WO II daarbij te betrekken is een pure schande.

Weer een actie van Balkenende?
 
Oud 2 October 2005, 23:23   #8
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Moet je je toch beter laten informeren voor je blaat: http://www.telegraaf.nl/binnenland/article26187741.ece
 
Oud 3 October 2005, 10:26   #9
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Tja, op zich leuk en aardig, maar wat koop je er nog voor ruim 60 jaar later? Men heeft volgens het artikel 2x geen sorry gezegd, wat is er dan precies verandert dat het nu wel kan/moet? Mijns inziens allemaal mosterd na de maaltijd en daarbij geeft de woordvoerder ook terecht aan: de NS werd gedwongen door de bezetter.

Wat heb je nu aan excuses van mensen die in de tijd dat dit speelde nog 'vloeibaar' waren? Hoevaak moeten Duitsers, Italianen en Jappen dan nog sorry zeggen? Kom op zeg, voorbij is voorbij..
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline  
Oud 3 October 2005, 19:02   #10
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doperwt
moet je nagaan als daar een joodse vrouw van 70 ofzo langs loopt. Dan schrik je wel even. Het gaat neit om de excuses van de ns, maar om een actie voor tolerantie. Aangezien mijn familie allemaal joods is, vind ik het persoonlijk helemaal niet kunnen. Slogans tegen racisme tot daar aan toe, maar om WO II daarbij te betrekken is een pure schande.

Weer een actie van Balkenende?
Hoezo is het schande?
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline  
Oud 3 October 2005, 19:48   #11
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dext0r
en hier geloof ik dan weinig van voortaan als je leraar zulke uitspraken doet zou ik even om een bron vragen
Het is wel een "zeveraar". Ik geloof sinds de les van vandaag ook enkel nog wat er in ons boek staat. (En ik heb een hekel aan handboeken.)
Hij komt dan ook uit Antwerpen.
Maar nu terug ontopic .
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline  
Oud 4 October 2005, 17:13   #12
kurobu
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

dit is geen aanpak om racisme te bestrijden ( moest het er voor bedoeld zijn )

hoe racisme aanpakken :

begin bij de allochtonen zelf

les 1 : wat kan en wat kan niet
les 2 : wat zijn de wetten van het land waarin u zich bevindt
les 3 : waarom komen wetten boven geloof
les 4 : waarom moet je u aanpassen en de bassis van de taal kennen
les 5 : hoe vertrek je terug naar eigen land
les 6 : geen vandalisme
les 7 : verkrachtingen en meerdere vrouwen hebben wordt hier niet toegelaten
les 8 : val geen mensen lastig , ook geen vrouwen.

zou dit geen goed begin zijn ?
 
Oud 4 October 2005, 17:58   #13
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik weet nog wel wat autochtonen die ook een aantal lessen mee moeten volgen. Is er nog ruimte?
 
Oud 4 October 2005, 18:22   #14
Sanne
Whooohooo
 
Sanne's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 December 2003
Locatie: Tilburg
Berichten: 7.664
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kurobu
hoe racisme aanpakken :

begin bij de allochtonen zelf
Racisme aanpakken bij een kleine groep van de gediscrimineerde mensen....logisch
Racisme zit in mensen die zichzelf beter voelen dan andere groeperingen. Die mensen moet je aanspreken.
Inburgering is weer een heel andere zaak.
__________________
Well they said it changes when the sun goes down
Around here
Sanne is offline  
Oud 4 October 2005, 18:26   #15
kurobu
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sanne
Racisme aanpakken bij een kleine groep van de gediscrimineerde mensen....logisch
Racisme zit in mensen die zichzelf beter voelen dan andere groeperingen. Die mensen moet je aanspreken.
Inburgering is weer een heel andere zaak.
oke mijn argumenten tegen u :

een kleinere groep volgens u ?
wel die is dan makelijker aante pakken dan de grote groep. dus spreek je jezelf al tegen.
2 : als zij zich inbrugeren zullen veel minder mensen racisitsh zijn ,
dus probleem voor een klein deel al van de baan ?

oh ik ben toch dom in al die linkse hun ogen
 
Oud 4 October 2005, 18:52   #16
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Inburgeren heeft echt gigantisch veel met racisme van doen, kijk maar:
ra·cis·me (het ~)
1 het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde => rassendiscriminatie, rassenhaat
2 rassentheorie

in·bur·ge·ren (onov.ww.)
1 wennen in een nieuwe woonplaats

Of toch niet?...

Ik weet niet wat je zit te jammeren hier, maar jouw uitspraken zijn puur populistisch en slaan als een tang op een varken
 
Oud 4 October 2005, 21:44   #17
Doperwt
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

eigenlijk hebk met autochtone nooit probleme, maar elke keer als ik met een allochtoon inaanraking kom, dan heb ik ineens ruzie. En meestal zeggen ze dan dat ik de racist ben. Zij discrimineren net zo hard als wij dat doen, alleen zou het dan geen racisme zijn.
Kurobu ik geef je groot gelijk.
 
Oud 4 October 2005, 22:32   #18
kurobu
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door not-known
Inburgeren heeft echt gigantisch veel met racisme van doen, kijk maar:
ra·cis·me (het ~)
1 het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde => rassendiscriminatie, rassenhaat
2 rassentheorie

in·bur·ge·ren (onov.ww.)
1 wennen in een nieuwe woonplaats

Of toch niet?...

Ik weet niet wat je zit te jammeren hier, maar jouw uitspraken zijn puur populistisch en slaan als een tang op een varken

redenering van veel mensen :

als ze zich aanpassen en de taal spreken mogen ze blijven.
als ze enkel naar hun normen en waarden leven moeten ze terug.

dus begin bij de alochtonen en het probleem zal al fel minderen.

nu was het met de hamer op het schaap zeker ?
mijn uitspraken zijn niet populistish, jij vindt ze zo ( de waarheid is altijd grof hoor. )

@drop : danku
 
Oud 4 October 2005, 22:41   #19
Sanne
Whooohooo
 
Sanne's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 December 2003
Locatie: Tilburg
Berichten: 7.664
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kurobu
nu was het met de hamer op het schaap zeker ?
mijn uitspraken zijn niet populistish, jij vindt ze zo ( de waarheid is altijd grof hoor. )
dat was tegen mij bedoeld..
__________________
Well they said it changes when the sun goes down
Around here
Sanne is offline  
Oud 4 October 2005, 23:14   #20
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kurobu
redenering van veel mensen :

als ze zich aanpassen en de taal spreken mogen ze blijven.
als ze enkel naar hun normen en waarden leven moeten ze terug.

dus begin bij de alochtonen en het probleem zal al fel minderen.

nu was het met de hamer op het schaap zeker ?
mijn uitspraken zijn niet populistish, jij vindt ze zo ( de waarheid is altijd grof hoor. )

@drop : danku
Omdat veel mensen dat denken.. right. Dan ligt het probleem dus bij de domheid van die mensen. Daar helpt geen enkele inburgering tegen hoor. Ja, misschien een cursusje sociale omgang en maatschappijleer voor die types.

Daarbij, welke waarheid heb je het over? Jouw vreemde ideeën? Gelukkig is een waarheid veelal ernstig subjectief en is deze van jou zeker niet mijn waarheid.
 
Oud 5 October 2005, 06:03   #21
Doperwt
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik merk dat veel mensen de rechtse partijsteuners neit kunnen hebben. Allochtonen slikken ook een gigantisch deel van het staatsgeld op. Dat geld zou beter naar ziekenhuizen en andere gezondheidsinstanties gaan. Ook het immigratiebeleid is helemaal verkeerd: oww je bent topsporter, kom er maar bij. Komop man flikker toch.

Eigenlijk zie ik maar 1 oplossing voor het probleem. Algehele uitzetting van elke allochtoon uit nederland en Belgie
 
Oud 5 October 2005, 08:35   #22
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

dan moet je het woord allochtoon beter definiëren. Iedereen die een ouder heeft die in het buitenland is geboren, Nederlander of niet, is een allochtoon volgens mij.
Waar trek je de grens? Alle hindoestanen ook die hier al jaren wonen, nauwlijks opvallen en vloeiend Nederlands spreken, maar nog een Indisch paspoort hebben ook weg? Of alleen de Turken, Marokkanen en Antilianen? Alle Allochtonen uit de Mijnstreek (Bartje518 volgens mij) ook weg (daar waren toch geen problemen mee ofzo?)? Welke allochtoon moet van jou wel weg en welke niet? Ben jij alwetend en kan jij die voorwaarden stellen?

Ik denk dat het probleem iets groter is dan alleen dat al die 'allochtonen' niet inburgeren. Ik bedoel, ga nou niet zeggen dat het isoleren van bepaalde groeperingen door juist de autochtonen niet meehelpt aan het probleem.
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline  
Oud 5 October 2005, 09:04   #23
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doperwt
Eigenlijk zie ik maar 1 oplossing voor het probleem. Algehele uitzetting van elke allochtoon uit nederland en Belgie
vind je het gek dat ze je in elkaar willen slaan met zo'n instelling ... ?
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline  
Oud 5 October 2005, 09:07   #24
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doperwt
Ik merk dat veel mensen de rechtse partijsteuners neit kunnen hebben. Allochtonen slikken ook een gigantisch deel van het staatsgeld op. Dat geld zou beter naar ziekenhuizen en andere gezondheidsinstanties gaan. Ook het immigratiebeleid is helemaal verkeerd: oww je bent topsporter, kom er maar bij. Komop man flikker toch.

Eigenlijk zie ik maar 1 oplossing voor het probleem. Algehele uitzetting van elke allochtoon uit nederland en Belgie
Zie hier een reden waarom ik nooit discusseer op dit forum.
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline  
Oud 5 October 2005, 10:15   #25
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doperwt
Ik merk dat veel mensen de rechtse partijsteuners neit kunnen hebben. Allochtonen slikken ook een gigantisch deel van het staatsgeld op. Dat geld zou beter naar ziekenhuizen en andere gezondheidsinstanties gaan. Ook het immigratiebeleid is helemaal verkeerd: oww je bent topsporter, kom er maar bij. Komop man flikker toch.

Eigenlijk zie ik maar 1 oplossing voor het probleem. Algehele uitzetting van elke allochtoon uit nederland en Belgie
Zoiets heet niet rechts, maar extreem rechts. Dit heeft bar weinig meer van doen met, laten we een vaag begrip noemen "gewoon rechts".
Bovengenoemde argumenten zijn puur populaire praat en bieden in geen geval grond om nog op verder de discussiëren. Misschien dat je zelf eens aan inburgering moet gaan doen? Leren wat er dan wél speelt in de politiek en maatschappij?
 
Oud 5 October 2005, 14:32   #26
K@rima!
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doperwt


Eigenlijk zie ik maar 1 oplossing voor het probleem. Algehele uitzetting van elke allochtoon uit nederland en Belgie
Je bent Joods zei je? Gek dat je nu precies hetzelfde doet/zegt als wat SS-ers tijdens de WOII over de Joden zeiden.

Ik vind die posters zeker wel kunnen, goeie actie. NS betuigt zijn spijt op deze manier. Ik zou het wel waarderen als ik Joodse zou zijn.
Verder vind ik ''in '40-'45 konden de joden opkrassen, wie nu..'' ook een goeie omdat dit de mensen toch wakker schudt. Zoals blijkt* zijn er in Nederland steeds meer mensen met ideeen als Doperwt. Alle allochtonen uit Nederland schoppen. Ongeacht of ze hier zijn geboren, een goeie opleiding volgen, een goeie baan hebben en noem maar op. Veel mensen wordt op deze manier onrecht aangedaan. Kennelijk leert de mens nooit van zijn fouten.

* Het blijkt uit muren die beklad zijn met racistische leuzen. Het blijkt uit feiten dat bijv. een goedopgeleide autochtoon sneller wordt aangenomen dan een even goedopgeleide Marokkaan.
 
Oud 5 October 2005, 16:21   #27
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Thumbs down

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doperwt
Ik merk dat veel mensen de rechtse partijsteuners neit kunnen hebben. Allochtonen slikken ook een gigantisch deel van het staatsgeld op. Dat geld zou beter naar ziekenhuizen en andere gezondheidsinstanties gaan. Ook het immigratiebeleid is helemaal verkeerd: oww je bent topsporter, kom er maar bij. Komop man flikker toch.

Eigenlijk zie ik maar 1 oplossing voor het probleem. Algehele uitzetting van elke allochtoon uit nederland en Belgie
Aub normale reacties plaatsen. Dit soort domme, kortzichtige posts draagt op geen enkele manier bij tot een constructieve discussie
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline  
Oud 5 October 2005, 16:25   #28
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door K@rima!

* Het blijkt uit muren die beklad zijn met racistische leuzen. Het blijkt uit feiten dat bijv. een goedopgeleide autochtoon sneller wordt aangenomen dan een even goedopgeleide Marokkaan.
Het blijkt uit de radicalisering van de islamieten het blijkt uit de homofobie en het groeiende antisemitisme. En dat is niet mijn mening maar feiten die vandaag door de aivd naar buiten zijn gebracht. Dus in plaats van weer alles op autochtonen te schuiven zou je ook even wat verder kunnen kijken dan je neus lang is.
 
Oud 5 October 2005, 16:48   #29
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
Het blijkt uit de radicalisering van de islamieten het blijkt uit de homofobie en het groeiende antisemitisme. En dat is niet mijn mening maar feiten die vandaag door de aivd naar buiten zijn gebracht. Dus in plaats van weer alles op autochtonen te schuiven zou je ook even wat verder kunnen kijken dan je neus lang is.
Daar waar je wel steeds loopt te zeuren over antisemitisme (waar ik niets van terugzie in de dagelijkse gang van zaken) hoor ik je nooit over anti-islamieten? Mensen die zonder meer aannemen dat iedere islamiet een extremist is?

Begin jaren '30 vond in Duitsland exact hetzelfde plaats. Ook toen waren er Joden die geprofiteerd hadden van het Duitsland na de WOI. De NSDAP speelde daar destijds slim op in en hitste de mensen op door rond te bazuinen dat iedere Jood een profiteur was, en verbannen moest worden. Welke afschuwelijke ideëen men in werkelijkheid had (of later zou krijgen) wist toen niemand, maar de zondeboek in de economisch slechte tijden was makkelijk gevonden.

Nu worden buitenlanders die al jaren in Nederland wonen en prima zijn ingeburgerd ook met de nek aangekeken. Terecht zeg jij, want AIVD constateert dat een radicale islamieten zijn. Mijns inziens moeten mensen die dit soort feitjes oppikken als zijnde een reden om daarom maar de problemen eenduidig bij de allochtone bevolking neer te leggen, zoals jij dus, eens verder kijken dan hun neus lang is. Inderdaad, een groot deel van de allochtone bevolking zorgt voor problemen, maar dat betekend niet dat al onze maatschappelijke problemen daarom op die zondebok moeten worden afgeschoven.

Daarom een mooi oud Chinees spreekwoord: het is beter om geheel blind te zijn dan de zaak van slechts één kant te bekijken.
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline  
Oud 5 October 2005, 17:22   #30
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Daar waar je wel steeds loopt te zeuren over antisemitisme (waar ik niets van terugzie in de dagelijkse gang van zaken) hoor ik je nooit over anti-islamieten? Mensen die zonder meer aannemen dat iedere islamiet een extremist is?

Begin jaren '30 vond in Duitsland exact hetzelfde plaats. Ook toen waren er Joden die geprofiteerd hadden van het Duitsland na de WOI. De NSDAP speelde daar destijds slim op in en hitste de mensen op door rond te bazuinen dat iedere Jood een profiteur was, en verbannen moest worden. Welke afschuwelijke ideëen men in werkelijkheid had (of later zou krijgen) wist toen niemand, maar de zondeboek in de economisch slechte tijden was makkelijk gevonden.

Nu worden buitenlanders die al jaren in Nederland wonen en prima zijn ingeburgerd ook met de nek aangekeken. Terecht zeg jij, want AIVD constateert dat een radicale islamieten zijn. Mijns inziens moeten mensen die dit soort feitjes oppikken als zijnde een reden om daarom maar de problemen eenduidig bij de allochtone bevolking neer te leggen, zoals jij dus, eens verder kijken dan hun neus lang is. Inderdaad, een groot deel van de allochtone bevolking zorgt voor problemen, maar dat betekend niet dat al onze maatschappelijke problemen daarom op die zondebok moeten worden afgeschoven.

Daarom een mooi oud Chinees spreekwoord: het is beter om geheel blind te zijn dan de zaak van slechts één kant te bekijken.
Marokkanen zijn ten eerste helemaal geen nationale zondebok, daar merk ik in de dagelijkse gang van zaken helemaal niets van. Ik zou juist willen zeggen dat zij dominant aanwezig zijn in veel dorpen en steden, positief als wel negatief. Wel weet ik dat als jij met een keppeltje op door osdorp zou lopen je geen lang leven is beschoren.

Dat je mij niet hoort over het anti islamisme is omdat er al zoveel mensen daar voor op de bres staan op dit forum. Ik probeer alleen maar de dubbele standaard aan te stippen als het gaat over discriminatie. Aan de ene kant zegt Karima dat marokkanen de zondebok zijn voor de autochtonen, maar aan de andere kant groeit de homofobie en het antisemitisme in Islamitische kringen ieder jaar gestaag. Worden er mensen de wijken uit gepest, uitgescholden en vul het zelf maar in. (Dit in tegenstelling tot joden in de jaren 30 die al honderden jaren in Duitsland woonde en grof gezegd geen vlieg kwaad deden.) Aangezien iedereen maar al te graag aan die feiten voorbij loopt lijkt het mij niet onaardig om daar op te blijven hameren.

je zegt dat allochtonen in Nederland met de nek worden aangekeken, nou daar geloof ik dus helemaal niets van, er zijn maar weinig landen in de wereld en in Europa die zo liberaal en gastvrij zijn als Nederland. Dat mag ook best wel gezegd worden.
Mensen die hier komen kunnen van de beste voorzieningen ter wereld gebruik. Nu weet ik natuurlijk niet hoe dat in Limburg is waar het aantal lonsdale jongeren natuurlijk vele male hoger ligt dan in de randstad

Kort gezegd vind ik de vergelijking van joden in 1930/1945 en islamieten nu, in geen enkel opzicht opgaan. Islamieten worden niet met de nek aangekeken, mogen gewoon nog steeds in het park of zwembad komen. Kunnen van alle goede voorzieningen in Nederland gebruik maken. Ze zouden best wel wat dankbaarder kunnen zijn, want die kans krijgen ze niet in turkije marokko of afghanistan
 
Oud 5 October 2005, 19:42   #31
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foetsy
Alle Allochtonen uit de Mijnstreek (Bartje518 volgens mij) ook weg (daar waren toch geen problemen mee ofzo?)?
Ik ben gewoon Nederlander hoor 100% al 4 generaties lang en de generatie daarvoor kwam uit Duitsland van mijn moeders kant.

In de Mijnstreek zijn wel degelijk problemen met Islamtische bevolkingsgroepen, maar er zijn na de WO II allerlei soorten andere allochtonen naar deze streek gekomen die wél prima ingeburgerd zijn. Polen, Hongaren, Italianen, Tsjechen en noem maar op, zonder enige vorm van hulp. Daardoor is de Mijnstreek een smeltkroes van culturen en heerst er iets mee begrip voor de problemen met de allochtone bevolking nu; de gemeenteraden in deze regio zijn ook allemaal bevolkt door de SP. Wel is het zo dat met name grote groepen jeugd zich afzetten tegen buitenlanders (zoals PFP hierboven al aangeeft), maarja, meestal zijn dat randgroepjongeren die zelf te lui zijn om te leren en daarom op straat rondzwerven
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline  
Oud 5 October 2005, 20:56   #32
Doperwt
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

vinden jullie het niet gek dat de meeste mensen over allochtonen meestal aan anders gekleurde denken? Want over russen enzo hoor je ze niet zo snel.
Want die mensen hoor je ook niet klagen en zijn niet zo aggressief in de bevolking aanwezig. In mijn ogen zoeken ze het zelf op, aangezien ze altijd in groep ruzie zoeken en denken dat ze hier alles mogen.

Heb je ooit al een nederlander een marrokaanse filmmaker of schrijver zien afslachten omdat de mening ons niet aanstaat?

Racisme zit er in in beide richtingen
 
Oud 5 October 2005, 21:05   #33
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Dus jij gaat nu beweren dat jij kan zien of een (ex-) Rus of wat voor iemand dan ook met blanke huidskleur maar niet van origine Nederlands ruzie maakt of iets uitlokt? Mag jij mij vertellen hoe jij dat onderscheid wilt maken hoor
Wat een dóm gezwets weer. Mensen als jij zien alleen maar wat ze wíllen zien.
Je gaat schrikken als je ziet hoeveel oost europese zeer zware criminelen er hier in west europa rondlopen. Dat zijn er vele malen meer dan de door jou zoveel aangehaalde kleurlingen die zo opvallen door slecht gedrag.
Nee die vallen dus voor jou niet op nee, maar zijn tientallen malen gevaarlijker dan welke allochtoon dan ook. Nee sterker nog, die hebben een Nederlands paspoort weten te bemachtigen en zijn autochtoon! Ja wat nu he?
 
Oud 5 October 2005, 21:06   #34
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doperwt
vinden jullie het niet gek dat de meeste mensen over allochtonen meestal aan anders gekleurde denken? Want over russen enzo hoor je ze niet zo snel.
Want die mensen hoor je ook niet klagen en zijn niet zo aggressief in de bevolking aanwezig. In mijn ogen zoeken ze het zelf op, aangezien ze altijd in groep ruzie zoeken en denken dat ze hier alles mogen.

Heb je ooit al een nederlander een marrokaanse filmmaker of schrijver zien afslachten omdat de mening ons niet aanstaat?

Racisme zit er in in beide richtingen
Misschien als je even langer dan 1 seconde nadacht dan zou je beseffen dat er ook geen miljoen Russen in Nederland woonden.

We hebben te maken met een bevolkingsgroep van meer dan eem miljoen 'vreemdelingen', die er in de regel een compleet andere cultuur op nahoudt. Dat geeft spanningen over en weer maar daar zijn we grotendeels zelf schuldig aan door niet van begin af aan mogelijke problemen in de kiem te smoren.

Als er al racisme in beide richtingen zit dan betekent dat niet dat het 'dus' goed is, maar van beide kanten fout.
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline  
Oud 5 October 2005, 21:24   #35
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doperwt
Ik merk dat veel mensen de rechtse partijsteuners neit kunnen hebben. Allochtonen slikken ook een gigantisch deel van het staatsgeld op. Dat geld zou beter naar ziekenhuizen en andere gezondheidsinstanties gaan. Ook het immigratiebeleid is helemaal verkeerd: oww je bent topsporter, kom er maar bij. Komop man flikker toch.

Eigenlijk zie ik maar 1 oplossing voor het probleem. Algehele uitzetting van elke allochtoon uit nederland en Belgie
Eerst in de huid kruipen van de slachtofferrol, en vervolgens dit soort uitspraken doen..
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline  
Oud 5 October 2005, 22:01   #36
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Thumbs down

Post dopwert maar weggehaald. In godsnaam en post gewoon normaal; en anders niet
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline  
Oud 6 October 2005, 18:14   #37
kurobu
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

kheb hier goeie discutie gestart .. whiii !

jaman ... doe die oogkleppen af en besef eens dat die culturen totaal nie samen passen.
en dat het probleem echt bij de meeste allochtonen licht ... : godsdienst komt bij veel van hen boven wet ... dus kan niet samen gaan.

nu terug een zeer goeie reactie van een linkse met zeer sterke argumenten dat het weetenschapelijk bewezen is dat ik ongelijk heb ... ps : vermeld dan de bron + datum he

Bericht aangepast door Bart: ongenuanceerd dom geblèr zitten we hier niet op te wachten.

Laatst aangepast door bartje518 : 6 October 2005 om 18:19
 
Oud 6 October 2005, 19:58   #38
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Is het de taak van een forumbaas om grootschalig censuur toe te passen?
 
Oud 6 October 2005, 20:06   #39
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Ik ben gewoon Nederlander hoor 100% al 4 generaties lang en de generatie daarvoor kwam uit Duitsland van mijn moeders kant.
Ik bedoelde ook alleen maar dat jij het eens over de mijnstreek had en dat daar geen problemen waren, terwijl er vele verschillende nationaliteiten en culturen zijn.

En omdat de culturen niet samengaan moeten zij maar weg Kurobu? Over welke culturen hebben we het trouwens precies?
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline  
Oud 6 October 2005, 20:34   #40
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kurobu
kheb hier goeie discutie gestart .. whiii !

jaman ... doe die oogkleppen af en besef eens dat die culturen totaal nie samen passen.
en dat het probleem echt bij de meeste allochtonen licht ... : godsdienst komt bij veel van hen boven wet ... dus kan niet samen gaan.

nu terug een zeer goeie reactie van een linkse met zeer sterke argumenten dat het weetenschapelijk bewezen is dat ik ongelijk heb ... ps : vermeld dan de bron + datum he

Bericht aangepast door Bart: ongenuanceerd dom geblèr zitten we hier niet op te wachten.
Jij wilt een wetenschappelijk antwoord op een infantiele uitspraak?
Wanneer komen jouw wetenschappelijk aantoonbare feiten nou eens boven tafel dan? Dit oeverloze gesmijt met vreemdelingenhaat van je kennen we nou wel. Volgens mij wordt het eerder tijd dit gezever eens dicht te doen. Een echte discussie zie ik in nog geen 100 jaar ontstaan hier.
 
Oud 6 October 2005, 20:49   #41
Doperwt
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Waarom worden de allochtonen altijd als slachtoffer gezien? Dit is toch helemaal niet zo
 
Oud 6 October 2005, 21:50   #42
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Unhappy

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
Is het de taak van een forumbaas om grootschalig censuur toe te passen?
Het is de taak van een forumbaas om ervoor te zorgen dat er geen grove beledigingen en loze scheldpraat op het forum staat. En nu gewoon on-topic
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline  
Oud 6 October 2005, 21:53   #43
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Thumbs down

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door not-known
Volgens mij wordt het eerder tijd dit gezever eens dicht te doen. Een echte discussie zie ik in nog geen 100 jaar ontstaan hier.
Tja, je laat het maar open omdat mensen nu eenmaal recht hebben om hun mening te geven. Dat deze vaak slecht onderbouwd is en zeker niet de mijne neem je dan maar op de koop toe
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline  
Oud 6 October 2005, 23:18   #44
kurobu
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door not-known
Jij wilt een wetenschappelijk antwoord op een infantiele uitspraak?
Wanneer komen jouw wetenschappelijk aantoonbare feiten nou eens boven tafel dan? Dit oeverloze gesmijt met vreemdelingenhaat van je kennen we nou wel. Volgens mij wordt het eerder tijd dit gezever eens dicht te doen. Een echte discussie zie ik in nog geen 100 jaar ontstaan hier.

kijk, een echte discutie kan niet volgens u. dan laat je het maar zo.
toch wil ik er nog een en ander over kwijt.
als alochtonen niet de oorzaak zijn, waarom is er dan niemand die er probleem mee heeft als ze in hun eigen land zitten ?
ik zeg natuurlijk niet dat ze allemaal slecht zijn, je moet geen kleurling zijn om slecht te zijn.

jij zegt dat mijn uitspraken enkel om vreemdelingen haat draaien, wel dan wil ik u toch eens voorstellen aan alle vreemdelingen in mijn vrienden kring

ik ben gewoon van het principe dat ze zicht moeten gedraagen in het openbaar naar onze wetten.. en dat ze thuis hun godsdienst uitoefenen. en dat ze werken en de taal spreken en normaal doen.

ik krijg op mijn werk 2 x 15 min pauze.
een vreemdeling die bij mij werkt krijgt 2 x 15 min en 3 x 10 min om te kunnen bidden ... HALLO, waar slaat dit op.
ik mocht vroeger op school geen pet maar als die vreemde vrouwen wel een hoofddoek .. ( zeg nu niet dat dit met geloof te maken heeft he ) want dan heef je toe dat voor hen geloof boven de wet komt

denk erover hoe jij wilt, maar ik ben er 100 % zeker van dat je binnen hier en 10j volledig mijn mening steunt.

mvg
 
Oud 7 October 2005, 13:04   #45
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Ik ben in ieder geval zeker van niet. Naast 2x 15 minuten pauze ook nog eens 30 minuten extra? Wat voor werk doe jij dan in godsnaam en hoeveel uur achter elkaar? Lijkt mij heel erg sterk, en al was het zo dan nog had jij daar geen fluit mee te maken en moet je niet je collega aankijken, maar de baas die hem daar toestemming voor gaf.

Verder moet je je bedenken dat Nederland grotendeels zélf de allochtonen hierheen gehaald heeft, om werkjes op te knappen waar wij ons zelf 'te goed' voor voelden, zoals bijvoorbeeld het werken in de steenkolenmijnen in mijn omgeving. Wanneer mensen dat 10 jaar lang hebben gedaan en vervolgens niet meer nodig zijn voor dat werk, wat denk je dan, dat ze dan weer net zo snel terug gaan? Natuurlijk niet, dat 'probleem' (voor zover dat een probleem is) hebben wij ons zelf aangedaan en het is dan onze zorg hoe we die mensen zo snel mogelijk in de samenleving opnemen. Zeuren over dat wanneer ze in hun eigen land zijn er geen probleem is is kinderachter, kortzichtig en naïef. Nederland is nu ook hun land, leer er maar mee leven!
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline  
Oud 7 October 2005, 13:32   #46
kurobu
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Ik ben in ieder geval zeker van niet. Naast 2x 15 minuten pauze ook nog eens 30 minuten extra? Wat voor werk doe jij dan in godsnaam en hoeveel uur achter elkaar? Lijkt mij heel erg sterk, en al was het zo dan nog had jij daar geen fluit mee te maken en moet je niet je collega aankijken, maar de baas die hem daar toestemming voor gaf.

Verder moet je je bedenken dat Nederland grotendeels zélf de allochtonen hierheen gehaald heeft, om werkjes op te knappen waar wij ons zelf 'te goed' voor voelden, zoals bijvoorbeeld het werken in de steenkolenmijnen in mijn omgeving. Wanneer mensen dat 10 jaar lang hebben gedaan en vervolgens niet meer nodig zijn voor dat werk, wat denk je dan, dat ze dan weer net zo snel terug gaan? Natuurlijk niet, dat 'probleem' (voor zover dat een probleem is) hebben wij ons zelf aangedaan en het is dan onze zorg hoe we die mensen zo snel mogelijk in de samenleving opnemen. Zeuren over dat wanneer ze in hun eigen land zijn er geen probleem is is kinderachter, kortzichtig en naïef. Nederland is nu ook hun land, leer er maar mee leven!
1 met nederland heb ik nieks te maken .. woon in belgie.
2 alle mensen die naar belgie werden gehaald om hier te werken waaren afrikaanen die toen nog een belgishe colonie waren.
dus fuck off ik weet ook wel waar ik over praat .
ga niet zomaar dingen rond bazuinen hoor.
 
Oud 7 October 2005, 13:32   #47
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Ik ben in ieder geval zeker van niet. Naast 2x 15 minuten pauze ook nog eens 30 minuten extra? Wat voor werk doe jij dan in godsnaam en hoeveel uur achter elkaar? Lijkt mij heel erg sterk, en al was het zo dan nog had jij daar geen fluit mee te maken en moet je niet je collega aankijken, maar de baas die hem daar toestemming voor gaf.

Verder moet je je bedenken dat Nederland grotendeels zélf de allochtonen hierheen gehaald heeft, om werkjes op te knappen waar wij ons zelf 'te goed' voor voelden, zoals bijvoorbeeld het werken in de steenkolenmijnen in mijn omgeving. Wanneer mensen dat 10 jaar lang hebben gedaan en vervolgens niet meer nodig zijn voor dat werk, wat denk je dan, dat ze dan weer net zo snel terug gaan? Natuurlijk niet, dat 'probleem' (voor zover dat een probleem is) hebben wij ons zelf aangedaan en het is dan onze zorg hoe we die mensen zo snel mogelijk in de samenleving opnemen. Zeuren over dat wanneer ze in hun eigen land zijn er geen probleem is is kinderachter, kortzichtig en naïef. Nederland is nu ook hun land, leer er maar mee leven!
Hoeveel procent van het aantal allochtonen is nu nog daadwerkelijk gastarbeider? Dat gaat alleen over de oudere generatie en dan zal 25% nog veel zijn. Dus het beeld dat alle allochtonen "onze" rotklusjes hebben moeten opknappen is gewoon onjuist. De meeste mensen zijn hier gekomen door gezinshereniging, als (economische)vluchteling en uit voormalige Nederlandse gebieden zoals suriname en indie. Dan heb ik het nog niet eens over de illegale. Dat we dat allemaal hebben laten gebeuren en paspoorten als pepernoten hebben rondgestrooid valt natuurlijk zeer te betreuren. Maar het moge duidelijk zijn dat het hier al lang niet meer gaat over gastarbeiders. Ik zie niet in waarom we als Nederlanders moeten boeten voor het wanbeleid van eerdere regeringen?
 
Oud 7 October 2005, 13:38   #48
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Simpelweg omdat die mensen inmiddels ook gewoon Nederlander zijn. Het enige dat de huidige regering nog kan doen is ervoor zorgen dat het er niet nog veel meer worden.

Betekend dat dat de autochtone bevolking passief moet stilzitten en alleen maar moet lopen klagen? Niet dus, de situatie is nu eenmaal zoals ze is en we moeten er het beste van zien te maken. Helaas dringt dat maar tot zeer weinig mensen door.
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline  
Oud 7 October 2005, 18:44   #49
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Simpelweg omdat die mensen inmiddels ook gewoon Nederlander zijn. Het enige dat de huidige regering nog kan doen is ervoor zorgen dat het er niet nog veel meer worden.

Betekend dat dat de autochtone bevolking passief moet stilzitten en alleen maar moet lopen klagen? Niet dus, de situatie is nu eenmaal zoals ze is en we moeten er het beste van zien te maken. Helaas dringt dat maar tot zeer weinig mensen door.
Gelukkig is de regering er idd mee bezig om de grenzen flink te sluiten en illegale uit te zetten.
Moet de allochtonen bevolking passief stilzitten? Of kwalificeer je hun als te lui of te dom om zelf iets aan "hun" situatie te doen.

Maar goed op de NS stations staan gelukkig nog geen veewagons te wachten, dus de posters kunnen weer de kast in wat mij betreft
 
Oud 7 October 2005, 18:50   #50
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kurobu
1 met nederland heb ik nieks te maken .. woon in belgie.
2 alle mensen die naar belgie werden gehaald om hier te werken waaren afrikaanen die toen nog een belgishe colonie waren.
dus fuck off ik weet ook wel waar ik over praat .
ga niet zomaar dingen rond bazuinen hoor.
Lees je berichten in het topic eens door zou ik zeggen.. Was het maar zo
 
Gesloten onderwerp


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 23:55.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.