Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 10 November 2005, 20:57   #1
Rikketikketik
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Bevolkingsgroei beperken?

We weten allemaal dat de bevolking nog steeds groeit en dat
de beschikbare ruimte stilaan allemaal aan het opraken is.
Berendrecht was bijvoorbeeld nog niet zo lang geleden een klein rustig dorpje, nu heeft de grootte al veel meer weg van het stad
en wordt nog meer en meer volgebouwd. Nu vraag ik jullie om allemaal oplossingen te verzinnen tegen deze bevolkingsgroei.
Ik ga er zelf enkele geven, en ze zullen mss wel grof zijn, ni da ik ze zou willen toepassen, maar het zijn wel mogelijkheden.
Ook: zijn deze mogelijkheden in jullie ogen verantwoord en eerlijk?

1:Geboortebeperking:
mensen met een strafblad: Kunnen 1 "proefkind" krijgen als er de voorbije 5 jaar niets meer aan het
strafblad is toegevoegd. Als er nadien nog iets gebeurd dat niet
door de beugel kan verliezen ze het recht op nog andere kinderen. Als er na 3jaar nog geen feiten meer zijn gebeurd, mogen ze een 2de kind krijgen mits een bewijs van goed gedrag.

mensen in psychiatrische behandeling:: Zolang de persoon in behandeling is=>geen kinderen.

mensen die mentaal mindervalide zijn: Geen kinderen.

mannen ouder dan 50 jaar die willen hertrouwen met een nog vruchtbare vrouw: =>sterrilisatie van een van beide.

Vaste ocmw klanten:: die volgens rapport van een ocmw medewerker niet in staat zijn een kind op te voeden => Geen kinderen


Daarnet las ik dit en ik was toch wel geschrokken.
Wat vinden jullie hier van?
  Met citaat antwoorden
Oud 10 November 2005, 20:59   #2
bootje
Meest gerespecteerde forummer
 
bootje's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 December 2001
Locatie: België
Berichten: 7.675
Standaard

ik vind de "oplossingen" eerlijk gezegd nogal radicaal en sommige ook vergezocht, zoals die van die gevangenen.
__________________
We'll meet again, don't know where, don't know when, but I know we'll meet again some sunny day.
bootje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 November 2005, 21:31   #3
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

Geboortebeperking? Ik denk ook dat dat een slecht idee is. Momenteel is er al zoveel tumult rond dat generatiepact: mensen willen op pensioen gaan op hun achtenvijftigste, maar er is een tekort aan actieve bevolking om dat pensioen te betalen. Men klaagt al jaren over de vergrijzing en dan durft iemand zoiets neer te schrijven... Ik vrees dat men op deze manier een situatie gaat creëren als in Amerika: ieder voor zich; heb je een appeltje voor de dorst? Fijn. Crepeer je door geldgebrek? Ook fijn.

Ik vraag me af waarom zij het recht niet zouden hebben om kinderen te krijgen. Er bestaan trouwens landen waar ze mentaal gehandicapten verplicht laten steriliseren.
Citaat:
[...]This line of argument was eagerly seized upon by some of the States, especially in the South, anxious to cut the cost of welfare. Virginia in particular fought a case right up to the Supreme Court for the right to sterilise a black girl called Carrie Buck. Delivering judgement in favour of Virginia, Justice Oliver Wendell Holmes ruled that Buck was "the daughter of a feeble-minded mother" and the "probable potential parent of socially inadequate offspring".
The Court therefore ordered "that she may be sexually sterilised without detriment to her general health, and that her welfare and that of society will be promoted by her sterilisation". Holmes added: "It's better for all the world if instead of uniting to execute degenerate offspring for crime, or to let them starve for their imbecility, society can prevent those who are clearly unfit from continuing their kind."
Bron: The Sunday Telegraph[...]
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 November 2005, 10:56   #4
Ienke
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Wie heeft iemand het recht om te beslissen over het (toekomstige)leven van anderen?

Ik vind deze oplossing helemaal fout. Daarbij hoorde ik onlangs dat er over 10jaar sowieso minder kinderen zullen zijn . Hmm dat laatste weet ik niet meer zeker, dus don't shoot me hé.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 November 2005, 15:30   #5
Xero
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Wat een onzin. Theoritisch gezien past de hele wereldbevolking in Nederland. Het duurt dus wel heel lang voordat de wereld vol is.
Daarnaast creeer je hierdoor vergrijzing. Als er meer ouderen dan jongeren zijn, wordt het leven nog duurder. Helemaal als mensen ook nog eerder met de VUT willen.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 November 2005, 17:54   #6
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xero
Wat een onzin. Theoritisch gezien past de hele wereldbevolking in Nederland. Het duurt dus wel heel lang voordat de wereld vol is.
Dat is een vrij vreemde vergelijking.
Ik vind het al tegen m'n gevoel in gaan, vind het onprettig als ik er bij nadenk, wanneer ik naar een vriend loop, 5 straten verderop en alleen maar door straten loop waar overal mensen wonen. Geen enkel stukje land of grond of wat dan ook dat niet door de mens in het dagelijks even wordt gebruikt. Zodra mensen hun eigen privé stukje verlaten, wat ook al in lagen gebouwd worden, anders past het niet, zitten ze op een gemeenschappelijk stuk grond (of land) wat ontzettend druk is als iedereen z'n huis zou verlaten. Maar ik kan niet goed uitleggen en het zal wel heel persoonlijk zijn, bij iedereen verschillen. En echt veel keus is er natuurlijk niet.

Je bent trouwens één van de weinige die vind dat er plek genoeg is hier. Half Nederland schreeuwt dat we vol zitten.
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 November 2005, 19:28   #7
Xero
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Sterker nog, als je iedereen 1m² geeft, passen we zelfs met z'n alle op de Veluwen.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 November 2005, 22:25   #8
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Tja een feit is dat afrikanen en aziaten veel meer fokken dan Europeanen en dat die verhouding al helemaal scheef staat. Er zijn landen in afrika waar meer dan 50% 20 jaar of jonger is en waar iedereen 8 kinderen neemt. Terwijl bij dat soort mensen het aantal exponentieel toeneemt, neemt het onder Europeanen af. Dus men zou eigenlijk het kinderen krijgen moeten stimuleren in nederland wil de bevolking een beetje op peil blijven
  Met citaat antwoorden
Oud 11 November 2005, 23:43   #9
Doperwt
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

De oplossingen zijn soms wel radicaal, maar ook wel beter voor de gemeenschap. Iemand die bijvoorbeeld gehandicapt leeft of in armoede, heeft neit dezelfde kansen om zijn kind op te voeden als beter gestelde mensen. Deze kinderen, leven dus ook in "armoede" of met een handicap. Zij worden dus een grotere kostenpost voor de maatschappij.
Het zou helemaal beter zijn voro de maatschappij als de mensen minder oud zouden worden.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 November 2005, 12:21   #10
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

Dan vraag ik me af of jij het over je hart zou krijgen om je kind te laten doden omdat hij/zij gehandicapt is en geen goede bijdrage kan leveren aan de maatschappij.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
Tja een feit is dat afrikanen en aziaten veel meer fokken dan Europeanen en dat die verhouding al helemaal scheef staat. Er zijn landen in afrika waar meer dan 50% 20 jaar of jonger is en waar iedereen 8 kinderen neemt. Terwijl bij dat soort mensen het aantal exponentieel toeneemt, neemt het onder Europeanen af. Dus men zou eigenlijk het kinderen krijgen moeten stimuleren in nederland wil de bevolking een beetje op peil blijven
Maar de kindersterfte in Afrika is veel groter dan hier in Europa. Als ik me niet vergis sterft per minuut één kind aan aids. In ontwikkelingslanden sterven jaarlijks 3.5 miljoen mensen omdat ze geen toegang hebben tot drinkbaar water en door gebrekkige hygiëne. Ze mogen dan nog kweken als konijnen, hun levensstandaard is daar dan ook veel lager.
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 November 2005, 13:45   #11
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thaliaaglaja


Maar de kindersterfte in Afrika is veel groter dan hier in Europa. Als ik me niet vergis sterft per minuut één kind aan aids. In ontwikkelingslanden sterven jaarlijks 3.5 miljoen mensen omdat ze geen toegang hebben tot drinkbaar water en door gebrekkige hygiëne. Ze mogen dan nog kweken als konijnen, hun levensstandaard is daar dan ook veel lager.
Er blijven er hoe dan ook netto meer over want de bevolkingsgroei is extreem groot. Sla iedere bevolkingstabel in een atlas er maar op na het aandeel van afrikanen en aziaten in de wereldbevolking groeit alleen maar
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 15:48.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.