Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 14 November 2005, 09:26   #1
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Three strikes out?

Dertig staten in de VS (Californië was initiatiefnemer) kennen de zogenaamde 'Three strikes you're out'-wet. Het houdt in dat een crimineel na drie strafbare feiten uit de samenleving verwijderd wordt en tientallen jaren of levenslang opgesloten wordt, zonder kans op gratie. Dit betekent dat de gevangenissen in Amerika overvol raken met allerhande criminelen, met notoire gangsters, maar ook met kruimeldieven die drie keer in de fout zijn gegaan. Zo kreeg ene Leon Andrade 50 jaar na zijn derde vergrijp, de diefstal van videobanden ter waarde van 150 dollar. Op deze manier kost de wet bizar veel meer dan het oplevert en bovendien zijn de criminaliteitscijfers er nog niet door afgenomen.

Wat vinden jullie van deze wet? Ik ben er nog niet helemaal uit. Het is in ieder geval een vorm van afschrikking. Ook als je een kleinigheid steelt, weet je dat je de zak bent en dus neem je zelf het risico, ook al slaat een straf van 50 jaar voor drie keer lullige winkeldiefstal natuurlijk nergens op.
Amerika is het land met de meeste misdaad ter wereld, maar is dit de oplossing? Het is ook het land met de meeste gevangenen en je hoeft geen econoom te zijn om in te zien hoeveel dat kost. Is het niet beter dat een wet als deze er is voor zware crimintaliteit?
  Met citaat antwoorden
Oud 14 November 2005, 10:10   #2
MrInsane
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Nou dit vind ik niet bepaald een goede manier van afschrikking, want dan zou ik zelf zoiets hebben van "oww, kom we stelen bv even een Xbox en een playstation dan hoeven de bak toch niet in" Dus ik denk dat het dan juist een averechts effect gaat hebben op de samenleving en dat we dikke problemen krijgen met de criminaliteit weer onder controle te krijgen.

Maar dat three strike your out idee, vind ik wel slim om misschien te gebruiken bij de intergratie van Nederland of welk land dan ook!

Want ja, er zijn genoeg buitenlanders (of eigelijk allemaal) die niet over een kam willen worden geschoren!
Nou dit is dan hun kans om zich te onderscheidden van de rotte appels.

Gewoon 3 keer een overtreding van de wet maken, en voila het land uit bonjouren.

Tenminste dit is mijn idee hierover, ik denk dat dat beter werkt dan alle buitenlanders die de wet overtreden hier de bak in gooien.
  Met citaat antwoorden
Oud 14 November 2005, 13:51   #3
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

dat wilden ze toch al doen? Zij die uit de Antille kwamen en crimineel waren (of werden in Nederland) hop het land uit?
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 November 2005, 15:48   #4
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MrInsane
Nou dit vind ik niet bepaald een goede manier van afschrikking, want dan zou ik zelf zoiets hebben van "oww, kom we stelen bv even een Xbox en een playstation dan hoeven de bak toch niet in" Dus ik denk dat het dan juist een averechts effect gaat hebben op de samenleving en dat we dikke problemen krijgen met de criminaliteit weer onder controle te krijgen.
Het is toch niet zo dat je voor de eerste twee overtredingen helemaal niet gestraft wordt? Het lijkt me dat je alleen bij de 3e overtreding helemaal geen kans meer op vrijheid krijgt.
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 06:37.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.