Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Archief > Archief > Vrije Tijd > Feestdagen
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Feestdagen Sinterklaas, de kerstman, het nieuwe jaar dat er bijna is .. genoeg stof dus om te feesten en erover te forummen !

 
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 25 December 2003, 10:00   #1
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Hoe vier jij kerst?

Hoe vier jij nou eigenlijk kerst? Echt op de traditionele christelijke manier, dus o.a. naar de kerk gaan op kerstavond? Of zie je het vooral als mooi meegenomen vrije dagen waarin je ook nog ekker eet?

Ik ben zelf niet eens gedoopt, dus van huis uit gaan wij niet naar de kerk. Vroeger ben ik wel eens met mijn moeder meegeweest, maar dat was dan vooral omdat ze de mis in bepaalde kerken wel mooi vond Eigenlijk is het wel schijnheilig om dan één keer per jaar te gaan. Ik hoorde op het journaal trouwens dat 1 op de 3 mensen niet eens wist wat er met kerst gevierd werd
Dat weet ik dan nog net wel, maar ik hou het bij een gezellige paar dagen met lekker kerstontbijt en diner. En dat als heiden
 
Oud 25 December 2003, 13:31   #2
Babysmurfie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ben vroeger wel naar de kerk geweest, onder zachte dwang van thuis, maar dat doe ik niet meer.
Voor mij zijn het ook gewoon gezellige dagen met eten, pakjes, mensen op bezoek (en vrede).
 
Oud 25 December 2003, 15:31   #3
ViveLaFète
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik zie het als een goede dag voor de commercanten
 
Oud 25 December 2003, 15:50   #4
WhizzCat
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

niet

Easy as that
 
Oud 25 December 2003, 15:54   #5
Youssef
Banned
 
Geregistreerd op: 1 March 2000
Berichten: 3.643
Standaard

Lekker 2 dagen vrij. Eindelijk uitslapen, en ECHT de hele dag vrij op een andere dag dan zondag.
Youssef is offline  
Oud 25 December 2003, 17:36   #6
eneri
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

kerst..omdat t moet.
mn ouders willen dat ik gezellig mee doe en echt andere opties heb ik niet, dus nouja.
ben inderdaad heel schijnheilig naar de kerk geweest gisteravond, en ja ook cadeautjes, en ook gourmetten vanavond en ook kerstontbijt 2 keer en morgen ook weer kerstdiner, alleen dan bij mn vader ipv moeder. Vooral die verplichte gezelligheid en verplicht sociaal mee doen en verplicht vrolijk zijn..

Het idee van vrede enzo vind ik allemaal heel goed, alleen beetje jammer om dat maar 2 dagen per jaar te bedenken.
 
Oud 25 December 2003, 17:57   #7
CharmedOne
Lid
 
CharmedOne's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 July 2003
Locatie: Rotterdam
Berichten: 8.304
Stuur een bericht via MSN naar CharmedOne
Standaard

Ik heb er nooit zin in...
Maar enigste wat wij doen is, eten, op 2e kerstdag naar me oma, films kijken...
En nu zijn me vader, moeder en broer aan het discuseren.
CharmedOne is offline  
Oud 25 December 2003, 17:58   #8
WhizzCat
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by eneri
kerst..omdat t moet.
mn ouders willen dat ik gezellig mee doe en echt andere opties heb ik niet, dus nouja.
ben inderdaad heel schijnheilig naar de kerk geweest gisteravond, en ja ook cadeautjes, en ook gourmetten vanavond en ook kerstontbijt 2 keer en morgen ook weer kerstdiner, alleen dan bij mn vader ipv moeder. Vooral die verplichte gezelligheid en verplicht sociaal mee doen en verplicht vrolijk zijn..

Het idee van vrede enzo vind ik allemaal heel goed, alleen beetje jammer om dat maar 2 dagen per jaar te bedenken.
Ik mag jouw denkwijze wel

Zo denk ik er ook over
 
 

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 06:01.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.