Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Multi Media > Films, Tv en Radio
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Films, Tv en Radio Praat hier over jouw favoriete films, de nieuwste tv-series en de leukste radio-programma's!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 29 August 2004, 13:25   #1
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Question DVD: origineel of kopie?

Op elke straathoek kun je tegenwoordig bijna al gekopieerde dvd's kopen.. Kwaliteit is meestal prima in orde en ze kosten meestal een euro of 5 tot 7.... Vaak heb je ook de nieuwste films. Zelfs films die nog niet eens uit zijn in de bioscoop.
Aan de andere kant is dit natuurlijk gewoon van piraterij. Het is verboden en je 'benadeelt de makers'..
Daarbij kent het hebben van een originele dvd ook heel wat voordelen. Je hebt vaak extra's en een betere kwaliteit.
Vaak ziet het hoesje er ook nog een stuk beter uit...

Wat is jullie mening? Gaan jullie voor de kopietjes of staan er bij jou enkel originele dvd's in de kast? Of een tussenweg?
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 August 2004, 13:26   #2
Atjeuh
Amanda
 
Atjeuh's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 October 2002
Locatie: Den bosch
Berichten: 7.665
Stuur een bericht via MSN naar Atjeuh
Standaard

Ik heb kopietjes en originele, ligt eraan of ik de film echt goed vind. En vaak kijk ik de extra's nog geen eens, gaat mij meer om de film en het hoesje ligt toch maar in de kast.
__________________
Lowlands ja!
Atjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 August 2004, 13:30   #3
Denden 100 piek
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ach, ik heb kopietjes met alle extraatjes en goede kwaliteit, maar het liefst heb ik gewoon origineel. Ik weet niet wat het is, maar ik heb er gewoon een goed gevoel bij om van een goede film gewoon de originele DVD gekocht te hebben.
  Met citaat antwoorden
Oud 29 August 2004, 16:23   #4
Headliner
Slechtst Geklede Forummer
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Berichten: 15.298
Standaard

eerst altijd origineel, sinds 1,5 jaar ofzo kopietjes.. maar soms zie ik in de winkel wel een leuke afprijzertje en dan kan ik het wee niet laten liggen

en wat de hoesjes betreft: hier staat een hele goede printer en die covers print ik ook uit.. superkwaliteit, heel glad enzo.. je ziet bijna geen verschil
Headliner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 August 2004, 18:02   #5
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

dvd's heb ik alleen maar origineel..

want zeg nou zelf, als ik het waard vind om een film op dvd te hebben, dan is de aanschaf je die natuurlijk ook waard.

een gekopieerde dvd vind ik gewoon een opgepompte versie van een divx film. en dat is natuurlijk ook gewoon ' illegaal ' .
als ik een film koop, koop ik die juist omdat ik hem legaal wil hebben, de originele hoesjes. etc.. idem met cd's.

en als ik al gekopieerde dvds in de toekomst zou hebben, zou ik er geen geld voor willen neerleggen...(dus zelf branden..)
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 August 2004, 18:26   #6
bloempjuh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik wil het liefst alles wat ik heb origineel hebben. CD's, DVD's.. Maar ook boeken heb ik het liefst in hardcover-uitvoering. Gewoon om de materialistische reden: 'hebben, hebben!'
  Met citaat antwoorden
Oud 29 August 2004, 18:34   #7
Sedes
° Blub °
 
Sedes's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 June 2003
Locatie: Gent & Brugge
Berichten: 5.634
Standaard

gekopieerde vooral..

Nu ja, meeste films die ik heb liggen zijn divx en sommige dvd's die ik heb gekopieerd omdat ik de extra's erbij wou...
Seizoen 1 van 24 heb ik origineel op dvd, maar seizoen 2 heb ik gekopieerd omdat het nog 10maand ging duren tegen dat de koopdvd uitkwam maar de huurdvd was dus al lang uit...
__________________
(\_/)
(O.o) This is Bunny.
(> <) Copy Bunny into your signature to help him on his way to world Domination.
Sedes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 August 2004, 20:09   #8
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Toch best veel gekopiëerde films helaas, maar als excuus kan ik aanvoeren dat wij thuis om raadselachtige redenen nog geen DVD speler hebben. We hebben wel een mooi schermpje bij de computer, maar dat is toch heel anders. Het klinkt slap, maar zodra we een DVD speler bij de TV hebben, ga ik denk ik wel meer DVD's kopen.
  Met citaat antwoorden
Oud 30 August 2004, 18:56   #9
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

De echte toppers wil ik wel origineel hebben, maar de films die ik een enkele keer kijk hoef ik echt niet origineel te hebben...

Nieuwe films koop ik overigens ook meestal op kopie. Een Potc die 20 euro kost.. Met alle respect, maar dat vind ik gewoon teveel voor een film waar ik ook al een bioscoop-kaartje voor gekocht heb... Doe hem dan maar op kopie-dvd, waarvan de kwaliteit top is en er ook nog een leuk hoesje omheen zit.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 August 2004, 20:35   #10
Red_Scorpion
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Maar goed dat koelkast hier niet meer rondloopt met al die illegale praktijken van jullie
  Met citaat antwoorden
Oud 30 August 2004, 20:39   #11
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik zelf heb 5 orginele dvd's en 1 gekopieerde . Verder leen ik van me overbuurman gekopieerde dvd's die nog niet in de bios enzo draaien. Ik hoef ze dan ook echt niet ook gekopieerd omdat ik toch zo naar de beste man toe kan stappen om dr één te lenen
  Met citaat antwoorden
Oud 30 August 2004, 20:54   #12
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Red_Scorpion
Maar goed dat koelkast hier niet meer rondloopt met al die illegale praktijken van jullie
De kans dat hij het dan uberhaupt gelezen had was miniem geweest... En back ontopic nu weer.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 August 2004, 21:09   #13
Red_Scorpion
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ja, nou ik download 99% van de films.
Kijk ze gewoon op mn tv, ondertitels erbij downloaden en klaar.

Must-haves, films die (bijna) niet te downloaden zijn, en een leuk budget dvd'tje koop ik dan wel eens.

Verder ga ik geen nieuwe dvd's van 20 euro kopen als ik in diezelfde tijd de film in bijna dezelfde kwaliteit ook kan downloaden. Ik kijk de film daarna toch nooit meer.
  Met citaat antwoorden
Oud 30 August 2004, 21:34   #14
bloempjuh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
De echte toppers wil ik wel origineel hebben, maar de films die ik een enkele keer kijk hoef ik echt niet origineel te hebben...

Nieuwe films koop ik overigens ook meestal op kopie. Een Potc die 20 euro kost.. Met alle respect, maar dat vind ik gewoon teveel voor een film waar ik ook al een bioscoop-kaartje voor gekocht heb... Doe hem dan maar op kopie-dvd, waarvan de kwaliteit top is en er ook nog een leuk hoesje omheen zit.
Ja maar ik vind 't dan wel weer leuk dat we POTC alsnog op origineel hebben, al is het maar om de tien uur extra's. Ik vind extra's leuk
  Met citaat antwoorden
Oud 30 August 2004, 22:20   #15
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bloempjuh
Ja maar ik vind 't dan wel weer leuk dat we POTC alsnog op origineel hebben, al is het maar om de tien uur extra's. Ik vind extra's leuk
we? jullie wonen nog niet eens samen joh!
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 August 2004, 22:59   #16
bloempjuh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dext0r
we? jullie wonen nog niet eens samen joh!
Haha.. Het is al wel een gezamelijke collectie. Dvd's die Tijs koopt samen met films die ik krijg enz
  Met citaat antwoorden
Oud 31 August 2004, 06:31   #17
bootje
Meest gerespecteerde forummer
 
bootje's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 December 2001
Locatie: België
Berichten: 7.675
Standaard

ik heb nog nooit kopies gekocht, gewoon omdat ik niet weet of ze wel deugen en waar ik ze moet kopen.
__________________
We'll meet again, don't know where, don't know when, but I know we'll meet again some sunny day.

Laatst aangepast door bootje : 31 August 2004 om 06:35
bootje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 August 2004, 08:40   #18
Headliner
Slechtst Geklede Forummer
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Berichten: 15.298
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bootje
ik heb nog nooit kopies gekocht, gewoon omdat ik niet weet of ze wel deugen en waar ik ze moet kopen.
zelf branden
Headliner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 September 2004, 13:17   #19
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

euhmm meer origineel toch. ik heb nu ongeveer 150 origineel en ik vind het beter kijken zo. geluidskwaliteit en beeldkwaliteit is veel beter dan gekopieerde troep. al download ik soms wel wat ripjes of divxjes, vooral nieuwere films want bioscoop is beetje duur, ik kijk nietgrootpubliek-films in de bios (eternal sunshine) en gewoone grote films thuis (dayaftertomorrow, spider-man2) maar ik schaf ze later toch wel origineel aan natuurlijk.
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 September 2004, 13:38   #20
Headliner
Slechtst Geklede Forummer
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Berichten: 15.298
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Banaan
geluidskwaliteit en beeldkwaliteit is veel beter dan gekopieerde troep
is geen verschil
Headliner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 September 2004, 22:21   #21
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Headliner
is geen verschil
maar toch, is leuker als origineel is
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 September 2004, 19:10   #22
klootzak
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

De producenten benadelen mij als klant ook, dankzij hun is er de regio beveiliging, welke een beperking in het gebruik van de hardware oplegt.

natuurlijk snap ik dat ze niet van "grijze import" houden, maar hiermee hebben ze zelf een grotere markt voor illegale dvd's gecreert.

Dit is een van de punten die de platenmaatschappijen foutdoen.

Daarbij is de prijs veelste duur en geven ze hun geld verkeerd uit, in deze tijden van economische tegenslagen doe je er niet goed aan door gebruikers aan te gaan lopen klagen ze kunnen beter meewerken aan alle initatieven om goedkoper de nieuwste films te kunnen bekijken.

Het gebied van de nieuwste films voordat ze in de bioscoop kwamen was voorheen heel klein ik denk dat deze markt mede door het dvd-model flink is vergroot, een tweede is de fors toegenomen snelheid van het internet.

Als de platenmaatschappijen hun economische verantwoording een keer zouden nemen dan zal snel blijken dat deze markt minder groot wordt.

Helaas is mijn heilig overtuigd van de heksenjacht op de gebruiker van illegale muziek en dvd's

Hiermee hebben ze een grote invloed op de economische situatie, immers over illegale dvd's wordt geen belasting betaald.

Daarbij, het is niet nieuw dat films worden gekopieert, en het is ook niet per defenitie slecht voor de industrie.
De industrie wil ons graag doen geloven dat een koper van een illegale dvd ook een orginele dvd zou kopen, dit is natuurlijk niet waar.
Helaas staat de industrie hier nog niet genoeg bij stil.
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 04:34.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.