Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Multi Media > Films, Tv en Radio
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Films, Tv en Radio Praat hier over jouw favoriete films, de nieuwste tv-series en de leukste radio-programma's!

Bekijk resultaten enquête: Zijn beste film
Paths of Glory 0 0%
Lolita 0 0%
Dr.Strangelove 0 0%
2001: A Space Oddysey 3 42,86%
A Clockwork Orange 1 14,29%
The Shining 2 28,57%
Full Metal Jacket 1 14,29%
Stemmers: 7. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 3 February 2005, 21:21   #1
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard Regisseurs deel 2: Stanley Kubrick.

Ik heb het netjes aan Stevie gevraagd Waar Stevie al mee kwam om leden zelf dit soort dingen te laten schrijven. Dus dit is mijn bijdrage betreft de regisseurs en ik ga het hebben over wellicht de beste regisseur die er ooit bestaan heeft.

Levensverloop
Nouja ik begin met een kort stukje over zijn leven. Stanley Kubrick werd geboren in New York. Hij werd als intilligent beschouwd maar ondanks dat, ging het slecht op school. Zijn vader leerde hem schaken. Iets waar hij zeer goed in werd en ook gebruikte bij het maken van films. Hij kreeg later een fotocamera kado van zijn vader. Hij maakte foto's van New York en verkocht de foto's aan een tijdschrijft genaam Look Magazine. Hiermee maakte Kubrick verschillende connecties binnen de fotografie en kreeg toen ook op zijn 17de een baantje bij het tijdschrijft.

Film
Hier gaat het dus om he. Kubrick begon met filmen nadat hij voor Look Magazine een filmfreak was geworden. Hij begon zich erin te verdiepen en maakte verschillende docu's. Pas begin jaren 50 kwam zijn eerste film genaamd: Fear and Desire. Niet alles liep geheel goed bij deze film. Zijn huwelijk ging brak en de film was ronduit slecht. Maar de goeie punten waren wél zijn talent voor film. Vanaf hier begon het nogal goed te gaan. Vooral de film The Killing trok de aandacht van hollywood. Mede hierdoor kwam de geweldige Paths of Glory met Kirk Douglas.

Opmerkelijk
Kubrick had nog AI kunnen maken maar liet dit over aan Spielberg. Dit omdat hij niet lang genoeg leefde. Verder heeft hij de offer van The Exorcist 2 geweigerd. Al zijn films, op 2 na, zijn gebasseerd op een boek, wat dus bewijst dat een verfilming niet altijd slecht hoeft te zijn! Let vooral ook op wat hij vaak gebruikt als thema. Zoals oorlog is vaak aan de orde. En vaak laat hij de gemenere kant van de mensheid zien. Zoals Jack Torrence, de robot in 2001, de geschifte maggot in full metal jacket enz.

De films
Deze films selecteer ik waarop jullie kunnen stemmen. Bij sommige geef ik geen korte uitleg, want die hebbik gewoon simpelweg niet gezien.
- Paths of Glory;
- Lolita, de filmtechnieken hier in zijn gewoon geweldig.. goed verhaal.
- Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb, Hard en brutaal
- 2001: A Space Odyssey, bizarre sifi film waar weinig in gesproken wordt maar toch de meeste bekende scenes in de filmgeschiedenis. Mijn favoriete Kubruck film
- A Clockwork Orange, zoals ik al zei, zeer controversieel en antimaatschappij. Zeker een must-see.
- The Shining, natuurlijk gepusht door _Jack Nicholson_ maar hoe nauwkeurig Kubrick hierin te werk ging kan je alleen maar waarderen.
- Full Metal Jacket, in tweeën gedeeld waarin het eerste deel het meest tofste stukje film ooit is voor mij Ook zeer bizar einde.
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 February 2005, 23:40   #2
Denden 100 piek
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

A Clockwork Orange was een hele bizarre film, ik vond het wel interessant, moet je zeker een keer gezien hebben. De eerste helft van Full Metal Jacket vond ik waanzinnig, en de tweede helft was ook niet mis. De enige andere Kubrickfilm die ik (vele malen) heb gezien, is The Shining. Jack Nicholson op z'n best, en de film is gewoon ronduit creepy. Een van mijn favoriete horrorfilms en daarmee vind ik het ook Kubricks beste film. 2001 lijkt me wel interessant om eens te zien en Dr. Strangelove wil ik al jaren zien, ik weet eigenlijk niet wat me tegenhoudt. Dit jaar ga ik die film echt zien...echt waar!
  Met citaat antwoorden
Oud 4 February 2005, 10:35   #3
Stevie
Lid
 
Stevie's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 December 2002
Berichten: 13.264
Standaard

gezien: lolita, 2001, the shining, full metal jacket.
nog zien: paths of glory, dr strangelove, clockwork orange.

ik moet binnenkort echt die andere 3 kijken, ben ik zeer benieuwd naar. ik vond 2001 echt een hele indrukwekkende film, voor de liefhebbers: die komt binnenkort weer op tv geloof ik . the shining vind ik ook geweldig (eng), mede ook dankzij jack nicholson natuurlijk. lolita vond ik wel een beetje vreemd.. het verhaal is wel aardig maar dit is niet z'n beste film. en full metal jacket is wellicht de beste oorlogsfilm die ik ooit heb gezien (euhm, nouja apocalypse now was ook wel goed).

maar goed, echt jammer dat hij maar relatief weinig films op z'n naam heeft staan. wat was daar de oorzaak van dan?
__________________
We were somewhere around Barstow, on the edge of the desert, when the drugs began to take hold.
Stevie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 February 2005, 10:42   #4
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stevie

maar goed, echt jammer dat hij maar relatief weinig films op z'n naam heeft staan. wat was daar de oorzaak van dan?
daar zijn meerdere redenen voor. zijn huwelijk bijv. maar ik denk dat het script hem et langst ophield maar bijv bij Dr Strangelove duurde het zo lang omdat iedereen dacht dat het een comedy was. terwijl hij een slap in the face wou geven aan amerika. dat is em aardig gelukt moet ik zeggen. verder weet ik niet waarom hij alle tijd nam. sommige zeggen dat je hem met marlon brando kan vergelijken. iemand die niet van zn vak houdt maar wel de beste erin is.
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 February 2005, 11:03   #5
Ancalagon
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

tsja de bovenste vier moet ik nog bekijken, maar van van de films die ik wel heb gezien vond ik A clockwork Orange het meest briljant

Eyes Wide Shut was ie toch ook mee bezig, tot ie overleed?
  Met citaat antwoorden
Oud 4 February 2005, 11:12   #6
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ancalagon
Eyes Wide Shut was ie toch ook mee bezig, tot ie overleed?
Die heeft ie volgens mij ook nog afgemaakt ja
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 February 2005, 14:41   #7
Ancalagon
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Banaan
Die heeft ie volgens mij ook nog afgemaakt ja
mm die vond ik niet zo heel erg geweldig
  Met citaat antwoorden
Oud 4 February 2005, 14:47   #8
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ancalagon
mm die vond ik niet zo heel erg geweldig
hijs idd erg onder de maat maar zeker geen slechte film vondik. toch wel cool dat Cruise en Kidman erin spelen.
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 February 2005, 14:51   #9
Stevie
Lid
 
Stevie's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 December 2002
Berichten: 13.264
Standaard

ik vind eyes wide shut een zeer goede film, wellicht beter als bijvoorbeeld lolita. het acteerwerk is uitstekend, al ben ik zeker geen fan van tom cruise (wel van nicole kidman, maargoed).
__________________
We were somewhere around Barstow, on the edge of the desert, when the drugs began to take hold.
Stevie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 February 2005, 11:59   #10
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Wat vinden jullie trouwens van A.I. Die zou hij eingelijk dus maken maar uiteindelijk werd Steven Spielberg de regisseur. Zelf vind ik de film echt flut. Met alle respect voor Spielberg maar Kubrick had deze film zeker wel beter kunnen maken.

Ik bleef trouwens niet de hele film wakker.
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 February 2005, 15:49   #11
Stevie
Lid
 
Stevie's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 December 2002
Berichten: 13.264
Standaard

ik moet zeggen dat ik A.I. wel een goede film vond. je ziet duidelijk dat kubrick er iets mee te maken heeft (het deed me denken aan 2001 qua stijl, een beetje dan) maar de vraag rijst idd of kubrick het beter had gekund. tjah..
__________________
We were somewhere around Barstow, on the edge of the desert, when the drugs began to take hold.
Stevie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 05:42.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.