Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Multi Media > Films, Tv en Radio
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Films, Tv en Radio Praat hier over jouw favoriete films, de nieuwste tv-series en de leukste radio-programma's!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 4 February 2005, 16:12   #1
Stevie
Lid
 
Stevie's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 December 2002
Berichten: 13.264
Standaard Genres deel 1: Animatiefilms

animatiefilms bestaan al ernstig lang. en dan heb ik het niet over gladde computeranimaties van pixar, maar ook over de getekende films. in het begin van de 20ste eeuw was walt disney die als eerste een bewegende animatie liet zien, dit was een filmpje van mickey mouse. in de loop van de eeuw zou disney nog met vele animatie-klassiekers komen, zoals assepoester, de kleine zeemeermin, sneeuwwitje en de leeuwenkoning.



in de jaren '90 kwam dan de eerste volledig computergeanimeerde film: toy story. deze film was revolutionair, want computergeanimeerd was makkelijker, sneller en mooier. pixar was dus de eerste, maar in de jaren die volgde kwam concurrent dreamworks op met concurrentie: shrek. daarna barstte de strijd los. pixar kwam met finding nemo, toy story 2 en monsters inc. dreamworks kwam met shrek 2 en shark tale.




naast al deze films heb je ook veel populaire (japanse) anime-films, wil iemand daar iets over vertellen?

enne: wat is jouw favoriete animatiefilm? ik heb met opzet geen poll gemaakt, omdat je dan altijd commentaar krijgt: waarom staat die er niet bij. daarom gewoon maar ff posten!
__________________
We were somewhere around Barstow, on the edge of the desert, when the drugs began to take hold.

Laatst aangepast door Stevie : 4 February 2005 om 16:14
Stevie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 February 2005, 23:12   #2
Denden 100 piek
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Shrek, ik ben dol op de characters in deze film, en ik ben dol op de hilarische conversaties tussen Shrek, Donkey en Fiona. Deze film ziet er prachtig uit, toffe muziek en zulke goede humor dat zelfs Shrek 2 er niet meer aan kon tippen. Ik ben gek op deze film. Verder heb ik gewoon een zwak voor computeranimatiefilms, ik ben gek op Pixar!!! Om het nog maar even over traditionele animatie te hebben, mijn persoonlijke favoriet is Robin Hood van Disney. Die film is zo cool, meer humor dan in andere disneyfilms vinnik.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 February 2005, 21:10   #3
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Mijn favoriete animatie film is Ice Age. Die ben je trouwens vergeten stevie Ookal is de animatie niet zo geweldig als Pixar. Want Pixar is topkwaliteit maar Ice Age is zooo ongelovelijk droog en lekker sarcastisch. In andere animatie films heb ik meer een feel-good gevoel. Bij Ice Age is et ook FeelGood maar op een andere manier. Vooral het idee erachter. Een paar dieren die een mens terug willen brengen Hij duurt niet zo lang, misschien maar beter ook Zeker een aanrader voor de gene die deze niet gezien hebbe. Was volgens mij Foxproductie.

Maar tis niet alleen Pixar vs Dreamworks. Vooral Pixar vs de Rest. Check et:

Monsters Inc - Ice Age. Beide gaan over een klein meisje terugbrengen. Die wordt terug gebracht door een niet-menselijk wezen.

A Bug's Life - Antz. Moet ik meer zeggen?

Toy Story - Een animatie film van levende toys, helemaal vergeten die naam

Finding Nemo - Sharktale. Zie Abugslife vergelijking.

Incredibles - ???

Nu zie ik wel verandering, nu Robots, Cars, Madagascar en Incredibles er zijn.

Tekenfilms.. das nou echt old skool! Bambi () was mn eerste animatie film en kwas jong dus kmoest huile En the lion king vond ik ook erg vet. Ik heb ze allemaal tevaak gezien en ze blijven maar niet vervelen. Ik koop ze nu ook allemaal op DVD zodra ze uitkomen (*heeft aladin box + lionking S.e!
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 February 2005, 21:27   #4
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

toch vind ik de laatste klasse disney films ook echt wel wat hebben, en dan bedoel ik dus niet de uitzuigers zoals lionking 394803843 en alladin 938403 bij wijze van.. maar brother bear, emperors new groove, etc

en anime films weet ik eigenlijk heel weinig background info over hoewel ik genoeg films ervan heb...en bovendien vele vele series.
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 February 2005, 21:39   #5
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dext0r

en anime films weet ik eigenlijk heel weinig background info over hoewel ik genoeg films ervan heb...en bovendien vele vele series.
keek jij niet die serie met aya no ceres ofzo ??s
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 February 2005, 22:10   #6
Stevie
Lid
 
Stevie's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 December 2002
Berichten: 13.264
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dext0r

en anime films weet ik eigenlijk heel weinig background info over hoewel ik genoeg films ervan heb...en bovendien vele vele series.
ik heb speciaal 1 zinnetje aan anime gewijd omdat ik hoopte dat jij met meet informatie zou komen

ja ice age vergeten!! tering dies eigenlijk wel erg leuk ja net als chicken run, die vond ik ook cool madagascar lijkt me erg cool trouwens, met o.a. de stem van ross uit friends
__________________
We were somewhere around Barstow, on the edge of the desert, when the drugs began to take hold.
Stevie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 February 2005, 22:14   #7
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Er komt trouwens ook nog Happy Feet. Daar doet onze LOTR-ster Frodo een van de stemmen. Alleen daarom zal die film wel slagen denkik .

In Madagascar, waarvan ik de trailer de shit vond, lijkt me de stem van Chris Rock(of tucker.) wel cool hehe vooral omdat hij ook de klungel van et stel is dan.

Animatie als Nightmare Before Christmas (Tim Burton) kan ik ook wel waarderen alleen daar ken ik misschien wel te weinig films van.

En trouwens, the Abyss is de eerste film waar animatie in gebruik werd Dat zag er eingelijk best wel vet uit als ze de eerste waren. Vooral als je ziet hoe Mortal Kombat 2 genaait wordt door Old Skool games graffics. Dat ziet er gewoon echt NIET uit
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 February 2005, 22:45   #8
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Banaan
keek jij niet die serie met aya no ceres ofzo ??s
ayashi no ceres de op 1 na beste serie die er is... de beste vind ik nog steeds Neon Genesis Evangelion.

maar ok Stevie, als ik tijd ervoor vind dan wil ik wel een paar regeltjes eraan besteden ;-)
maar dan ga ik het niet helemaal tot in de pokemon en yugi-oh uitdiepen hoor
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 February 2005, 22:47   #9
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dext0r
ayashi no ceres de op 1 na beste serie die er is... de beste vind ik nog steeds Neon Genesis Evangelion.

maar ok Stevie, als ik tijd ervoor vind dan wil ik wel een paar regeltjes eraan besteden ;-)
maar dan ga ik het niet helemaal tot in de pokemon en yugi-oh uitdiepen hoor
omg ja das een goeie serie echt r e s p e c t dus
ik vond lain ook wel vet. evangelion hadk bijna de 200 euro box van gekocht

totdat ik suprnova en irc ontdekte, maar ey anime reviewe wil ik best doen, alleen kmoet dan ff een paar episodes van een aantal animes bekijke en idd geen foxkidsachtige sjit. akira zeker, kank vergelijken want kheb 2 versies ook een mooie kans om mn dvdreview skills te testen
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 February 2005, 22:49   #10
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

altijd leuk om te vergelijken is ook Love Hina ... de normale 'anime' en de (amerikaanse) produktie versie (de manga) ...
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 February 2005, 22:52   #11
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dext0r
altijd leuk om te vergelijken is ook Love Hina ... de normale 'anime' en de (amerikaanse) produktie versie (de manga) ...
omg dat vindk echt raar dat de originele versies vaak gewoon engels gesproken zijn. met akira verwachten ik dikke old skool japaneze.
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 February 2005, 10:29   #12
aarsch
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik heb eergister Ghost in the shell 2 innocence gezien (heb deel 1 nooit gezien) maar wat een plaatje is dat!! grafisch gezien echt een pareltje in de vormgeving van alle onderwerpen. het verhaal is trouwens best wel ingewikkeld. veel citaten uit confusische leer, buda, bijbel, puzzels met hebreeuwse teksten. geen makkelijke film (meerdere keren kijken is geen luxe) maar wel erg mooi en vermakelijk
  Met citaat antwoorden
Oud 6 February 2005, 11:56   #13
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Ghost in the Shell 1 is zekerrr een aanrader, echt zeker één van de coolste shit wat ik ooit op een dvd gezien heb GitS2 moet ik nog zien. Kzal em wel zo snel mogelijk bekijken, zodra ik een source ofzo heb
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 February 2005, 23:30   #14
Nightwolf
Nerd
 
Nightwolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 July 2001
Locatie: oosterhout
Berichten: 12.844
Standaard

de laatste tijd vind ik japanse anime's leuker dan al die films van Pixar en Disney en degelijke. Lain en FLCL zijn de leukste die ik heb gezien daarbij komt binnenkort misschien ook nog wel Trigun bij, aangezien dat de favo anime is van m'n vriendin

had laatst ook Excel Saga gedownload maar daar snapte ik echt geen hol van, zo vet vaag is dat
__________________
Networked Intelligent Guardian Hardwired for Terran Warfare and Online Logical Fighting
mail: nightwolf@leerlingen.com
Nightwolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 February 2005, 11:22   #15
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

@ Nightwolf, trigun is echt een vette serie Zeker de moeite waard

Ik ga binnekort denk ff langs de anime winkel (ergens in de ircstraat) om een serie te kopen
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 07:10.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.