Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 20 March 2005, 09:17   #1
FunFair
.
 
Geregistreerd op: 1 March 2001
Berichten: 8.845
Talking Bush red een leven!!

Citaat:
Bush breekt vakantie af voor comapatiënte

De zaak rondom het leven van de comapatiënte Theresa Schiaovo krijgt een nieuwe wending. Vandaag zal de Amerikaanse president Bush zijn vakantie afbreken om speciaal een wet te ondertekenen die de dood van de vrouw moet voorkomen. Het Amerikaanse parlement zal in een buitengewone zitting bijeenkomen.

Een woordvoerder van het Witte Huis bevestigde zaterdagavond dat Bush zo spoedig mogelijk de wet wil van kracht wil laten gaan. De afgelopen dagen is er hard gewerkt om het speciale wetsvoorstel af te krijgen.

De wet is zodanig opgesteld dat Schiavo weer kunstmatige voeding zal krijgen. Althans, het parlement hoopt dat. Sinds afgelopen vrijdag krijgt de comapatiënte geen sondevoeding meer, nadat deze op verzoek van haar echtgenoot was verwijderd.

Terri Schiavo raakte vijftien jaar geleden in een coma nadat een hartaanval leidde tot zuurstoftekort in de hersenen. Haar man Michael voerde een jarenlange juridische strijd om haar te mogen laten sterven. Hij vond daarbij onder meer de ouders van zijn vrouw op zijn pad, die ervan overtuigd zijn dat hun dochter ooit uit haar coma kan ontwaken. Ruim twee jaar geleden oordeelde de rechter al dat het toedienen van kunstmatige voeding waarmee Terri Schiavo in leven wordt gehouden mocht worden stopgezet, maar via een speciale wet die gouverneur Jeb Bush van Florida destijds doorvoerde kon de gerechtelijke beslissing op het laatste moment worden tegengehouden. Het Hooggerechtshof besloot vervolgens dat die wet op een ongrondwettige manier tot stand was gekomen.

http://frontpage.fok.nl/nieuws/52319
__________________
hardstikke doooooood
FunFair is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 March 2005, 09:59   #2
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

En zo heeft hij weer een goede daad om mee op te scheppen gedurende zijn ambtstermijn ...
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 March 2005, 10:05   #3
FunFair
.
 
Geregistreerd op: 1 March 2001
Berichten: 8.845
Standaard

het zou niet echt iets zijn waarmee ik zou opscheppen, maarjah....
__________________
hardstikke doooooood
FunFair is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 March 2005, 10:18   #4
bootje
Meest gerespecteerde forummer
 
bootje's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 December 2001
Locatie: België
Berichten: 7.675
Standaard

en wat voor een leven...

daarbij, de kampen zijn verdeeld in Amerika. hij heeft net als altijd nu voor -en tegenstanders.
belachelijke zet. hij gaat zich moeien met het gerecht.

misschien is dit topic iets voor discussie?
__________________
We'll meet again, don't know where, don't know when, but I know we'll meet again some sunny day.
bootje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 March 2005, 11:36   #5
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

die kerel doet er ook alles aan om enige vorm van euthanesie te voorkomen hè... wat een stakker..
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 March 2005, 11:49   #6
AmbyPur
Lid
 
Geregistreerd op: 12 April 2002
Locatie: Groningen
Berichten: 13.799
Standaard

in mijn ogen is een leven redden van iemand die al 15 jaar in coma ligt, de stekkers er uit trekken ..
AmbyPur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 March 2005, 12:40   #7
TheGroovMaster
Über Mensch
 
TheGroovMaster's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 April 2002
Locatie: Haarlem
Berichten: 9.069
Stuur een bericht via MSN naar TheGroovMaster
Standaard

nu red hij er eentje maar hij stuurt wel weet ik hoeveel soldaten de dood in
TheGroovMaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 March 2005, 13:02   #8
eniT
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheGroovMaster
nu red hij er eentje maar hij stuurt wel weet ik hoeveel soldaten de dood in
echt he!! en dat leven zou ik toch niet echt redden noemen... die vrouw leeft echt al kei lang als een plant en kan niets zelf doen. Waarschijnlijk wil ze zelf uit het leven stappen, alleen kan ze dat niet aangeven...
  Met citaat antwoorden
Oud 20 March 2005, 13:05   #9
bootje
Meest gerespecteerde forummer
 
bootje's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 December 2001
Locatie: België
Berichten: 7.675
Standaard

Zal Bush dan ook de ziekenhuiskosten betalen of zal hij enkel voor de wet zorgen?
__________________
We'll meet again, don't know where, don't know when, but I know we'll meet again some sunny day.
bootje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 March 2005, 14:57   #10
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Als die nou eens dat wapen bezit verbiedt, dan redt die nog veel meer levens. Als die nou de doodstraf verbiedt, redt die nog veel meer levens. Als, als, als.
Genoeg regeltjes die volgens het geloof waar hij zo'n freak van is eigenlijk tegenstrijdig zijn, maar wel blijven bestaan.
Hij doet er z'n naam weer eens eer aan, die gast heeft echt de ballen verstand van regeren en al helemaal niet van prioriteiten.

Nog leuker: stel dat dit nou geen wereldwijde, of zelfs landelijke pers was geworden, zou die dan nog zoveel moeite doen?
  Met citaat antwoorden
Oud 20 March 2005, 17:02   #11
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Dat is nou precies waarom ik een grondige afkeer heb tegen zo'n neo-conservatieve of New Right regering zoals nu in de VS. Als het gaat om moral issues zoals abortus en euthanasie dan lijkt het wel of de paus president is. Treurig dat er een politiek spel gespeeld wordt over de rug van een arme vrouw in coma zonder enig perspectief.
  Met citaat antwoorden
Oud 21 March 2005, 11:37   #12
Alpha
FORE!!!
 
Alpha's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 April 2003
Locatie: Den Bosch
Berichten: 3.523
Stuur een bericht via MSN naar Alpha
Standaard

vind het allemaal maareen beetje onzin ...
__________________
(\_/)
(O.o) This is Hassan bin Ali.
(> <) Copy Hassan bin Ali into your signature to help him on his way to world Domination.
Alpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 March 2005, 15:07   #13
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FunFair
het zou niet echt iets zijn waarmee ik zou opscheppen, maarjah....
Een normale mens zou er niet mee opscheppen, maar Bush kennende...
Je moet er rekening mee houden dat het overgrote christelijke deel van Amerika strikt rooms-katholiek is. Die zijn dus tegen euthanasie, tegen abortus, enz. Als Bush als hoofd van de republikeinse partij een wet ondertekent die, in dit geval, tegen de passieve euthanasie is, is dat mooie reclame voor de republikeinse partij.



[edit]Topic een beetje opgekuist.[/edit]
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen

Laatst aangepast door thali : 1 April 2005 om 10:13
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 March 2005, 15:15   #14
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik moet meteen weer terugdenken aan die FOX propeganda over dat de Nederlandse staat kleine kinderen vermoord in Groningen.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 March 2005, 15:29   #15
Dobbo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

en meneer bush was weer op vakantie als die gast nu eens van zijn luie reet afkomt en gewoon fatsoenlijk zijn werk doet en niet zo associaal veel op vakantie gaat
  Met citaat antwoorden
Oud 22 March 2005, 15:36   #16
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thaliaaglaja
Een normale mens zou er niet mee opscheppen, maar Bush kennende...
Je moet er rekening mee houden dat het overgrote christelijke deel van Amerika strikt rooms-katholiek is. Die zijn dus tegen euthanasie, tegen abortus, enz. Als Bush als hoofd van de republikeinse partij een wet ondertekent die, in dit geval, tegen de passieve euthanasie is, is dat mooie reclame voor de republikeinse partij.
Inderdaad, zelfs tijdens zijn regeerperiode maakt hij voortdurend propaganda. Ach, anders hadden we die Kerry gehad, en dat is toch hetzelfde. Lood om oud ijzer zeg ik altijd maar.
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 March 2005, 17:03   #17
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Phit
Ik moet meteen weer terugdenken aan die FOX propeganda over dat de Nederlandse staat kleine kinderen vermoord in Groningen.
niet te zuinig inderdaad.. :/
hoe meer ik te weten kom des te meer ik anti dit soort conservatieve bs wordt...bah
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 March 2005, 17:20   #18
SpiNe
Trots van het noorden.
 
SpiNe's Avatar
 
Geregistreerd op: 13 August 2002
Locatie: grunn
Berichten: 3.893
Stuur een bericht via MSN naar SpiNe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Phit
Ik moet meteen weer terugdenken aan die FOX propeganda over dat de Nederlandse staat kleine kinderen vermoord in Groningen.
__________________
Sick liaisons raised this monumental mark the sun sets forever over Blackwater park.
SpiNe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 March 2005, 18:04   #19
annomeisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Dit is iets waarmee ik het niet eens kan zijn... Zo'n coma-patiënt is simpel weg niet meer levensvatbaar en pruductief. En zo'n persoon heeft geen leven. Alleen het hart klopt, ze voelen nog wel, en zitten onder de pijnlijke doorzitten plekken. Maar vooral moet je het niet kunnen accepteren en alles in leven houden
  Met citaat antwoorden
Oud 22 March 2005, 18:12   #20
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik vind het eigenlijk wel dom dat ze zo'n comapatient laten sterven aan een hongerdood. Trek dan gewoon de stekker er uit
  Met citaat antwoorden
Oud 22 March 2005, 18:15   #21
annomeisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Phit
ik vind het eigenlijk wel dom dat ze zo'n comapatient laten sterven aan een hongerdood. Trek dan gewoon de stekker er uit
Pfff... het helemaal laten leven is nog erger. En meestal trekken ze het stekkertje van alle benodigde apparaten eruit. De de rest kan ze waarschijnlijk nog zelf?
  Met citaat antwoorden
Oud 22 March 2005, 18:30   #22
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Phit
ik vind het eigenlijk wel dom dat ze zo'n comapatient laten sterven aan een hongerdood. Trek dan gewoon de stekker er uit
net wat annomeisje zegt, dat gaat vaak niet. Als ze totaal hersendood is is er ook geen ademhalingsreflex meer, maar ze ligt niet aan de zuurstof, ze is ook niet hersendood, ze heeft een hele zware hersenbeschadiging, maar stel jezelf dan de vraag, als jij een gewoon leven gewend ben en je beland dan kwijlend je in je broek schijtend niet kunnen pratend en totaal afhankelijk van hulp van derden, zou je dan nog verder willen leven?

of in dit geval in leven worden gehouden?

want technisch gezien is dit nieteens euthenasie, mensen zoals bush die zo conservatief zijn en er bij blijven dat gods wil moet geschieden vergeten verdomd snel dat als je de dingen laat zoals god ze in dit geval gewild heeft de meid 15 jaar geleden al gestorven zou zijn omdat ze niet kan eten, ze vergeten dus dat iemand een slang in zn strot rammen om haar te laten eten net zo onnatuurlijk is als euthenasie.

ze moesten eens niet zo krom lullen.

en als ik die vent was geweest had ze van mij al heel lang geleden haar laatste kus gehad, illegaal of niet.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 March 2005, 18:37   #23
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik zou allang een kussen op haar gezicht hebben geplaatst dan. Maarja, ik dacht dus dat ze aan de beademing zat Dan is de stekker eruit toch makkelijker.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 March 2005, 18:40   #24
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

als...
wanneer...
tenzij...

het is neit zo.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 March 2005, 13:57   #25
bootje
Meest gerespecteerde forummer
 
bootje's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 December 2001
Locatie: België
Berichten: 7.675
Standaard

,,Toestand Terri misschien minder ernstig''


07:40:52


epa
WASHINGTON - De ouders van Terri Schiavo zijn naar het federale Hooggerechtshof gestapt om te eisen dat hun dochter in leven wordt gehouden. Ondertussen ontkent Jeb Bush dat de vrouw in een ,,persistent vegetatieve toestand'' verkeert.

Experts houden de kans op welslagen voor de ouders zeer gering. Het Hooggerechtshof heeft de vier voorgaande verzoeken van de ouders in deze zaak afgewezen.
Gouverneur Jeb Bush van Florida heeft gisteren op een persconferentie verrassend gezegd dat Schiavo misschien meer bij bewustzijn is dan totnogtoe was gezegd. Dat geeft nieuwe mogelijkheden om alsnog op te treden in de zaak.

Volgens de broer van de president toonde een bekend neuroloog aan dat er mogelijk een foute diagnose is gesteld bij de patiënte. Mogelijk verkeert de vrouw in een toestand van minimaal bewustzijn in plaats van in een ,,persistent vegetatieve toestand''.

De gouverneur riep de Senaat van Florida op zo snel mogelijk een wet te stemmen om het leven van de vrouw te verlengen. Er zijn nu ook mogelijkheden om te reageren op betichtingen van ,,misbruik, verwaarlozing en exploitatie'' van de patiënte, aldus medewerkers van gouverneur Bush.

24/03/2005 - afp, dpa, belga - llc



En niet opgeven he. De zaak werd al vier keer afgewezen. Je gaat me niet vertellen dat er die 15 jaar lang een verkeerde diagnose geweest is.
__________________
We'll meet again, don't know where, don't know when, but I know we'll meet again some sunny day.
bootje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 March 2005, 14:51   #26
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

die ouders moesten eens goed bij zichzelf te rade gaan, want volgens mij gaat het allang niet meer om het welzijn van het kind maar om de egos van die ouders.

ik snap best dat je je kind niet loskunt laten, maar is dit je kind wel?

vraag jezelf af of zei zo had willen leven?

vraag jezelf dan meteen ook af of je zelf zo zou willen leven?

vraag jezelf dan ook aaf of je dit wel leven mag noemen?

en trek dan de conclusie die je het beste lijkt.


we hebben hierover in huis al vaak gesproken ook voordat dit in de media kwam, ook voordat mijn opa iets dergelijks overkwam, en al die keren hebben we mekaar beloofd dat we zo niet verder willen en dat er een eind aan gemaakt zal worden. legaal of illegaal, het zal gebeuren, ook al vind je het zelf vreselijk, het gaat er om de mening van een ander te respecteren, en als die mening is niet verder te leven dan moet je dat uitvoeren als je er zelf niet toe in staat bent.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 March 2005, 15:05   #27
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Je hebt gelijk Blackturtle, maar nog belangrijker is dat dit privé afwegingen moeten zijn van mensen in de naaste omgeving. Nu is daar dus kennelijk onenigheid over tussen nabestaanden, maar dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat een regering zich uit eigen (electoraal) belang daar mee moet bemoeien. Dat is zelfs schandelijk. Die ex-man vroeg zich ook al af wie Bush en co wel dachten dat ze waren dat ze zich zo maar lomp mengden in een ingrijpende persoonlijke kwestie als deze.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 March 2005, 16:56   #28
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

in nederland is wettelijk bepaald dat de beslissing door de partner gemaakt moet worden en niet door de ouders.

nou weet ik alleen niet hoe dat in amerika zit.

en idd. dat het smeervarken van een bush zich door deze situatie zich geroepen voelt zich ermee te bemoeien om zijn kerkelijke aanhang een warm hart toe te stoppen is gewoon walgelijk.

het gaat hem niet om die meid, het gaat hem om de stemmen van die gereformeerden.

en dat is erg jammer, zielig en verachtelijk.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 March 2005, 19:33   #29
annomeisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Eigenlijk zal Bush eens onder de lakens van coma-patiënten moeten kijken, zien of hij dan nog zo enthousiast is...

(Alles voor de kijkcijvers).
  Met citaat antwoorden
Oud 24 March 2005, 21:12   #30
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Ik las dat de 4e televisiesport in Amerika pokeren is. Je ziet live hoe mensen miljoenen verspelen.. Dus alles voor de kijkcijfers doen ze daar wel.

Feit blijft dat Bush geen enkel benul heeft van het leed bij dit soort mensen.
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 March 2005, 01:19   #31
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

dat heb ik nooit geweten, bizar
  Met citaat antwoorden
Oud 31 March 2005, 16:32   #32
FunFair
.
 
Geregistreerd op: 1 March 2001
Berichten: 8.845
Standaard

Citaat:
Na een jarenlang coma en na jarenlange juridische gevechten is de Amerikaanse Terri Schiavo overleden. Sinds 18 maart kreeg ze geen voeding meer, nadat haar sondevoeding was verwijderd. De 41-jarige Schiavo lag vijftien jaar in coma.

Het besluit om haar geen sondevoeding meer te geven was afkomstig van haar man. Hij wilde hij haar al lange tijd rustig laten sterven, maar haar ouders waren fel tegen en hebben jarenlang een felle juridische strijd gevoerd. Die strijd bracht ze zelfs bij het hooggerechtshof.

Zelfs president Bush bemoeide zich persoonlijk met de kwestie. Hij keerde terug van zijn vakantie om een speciale noodwet te kunnen bekrachtigen die het mogelijk moest maken de sondevoeding weer terug te plaatsen.
http://frontpage.fok.nl/nieuws/52751
__________________
hardstikke doooooood
FunFair is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 March 2005, 16:45   #33
fasty
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

stekker eruit halen
want na 15 jaar is er denk ik niet veel hoop meer
  Met citaat antwoorden
Oud 31 March 2005, 17:07   #34
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

dood
  Met citaat antwoorden
Oud 31 March 2005, 17:48   #35
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fasty
stekker eruit halen
want na 15 jaar is er denk ik niet veel hoop meer
Als je een topic daadwerkelijk leest, steek je wel eens wat op. Wat jij niet hebt gedaan dus.

1) Ze lag niet aan een stekker, ofwel geen hersendood kasplantje
2) Ze is inmiddels al dood, wat een post boven je staat

  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 05:42.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.