Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Multi Media > Muziek Forum
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Muziek Forum Speel je in een band? Of wil je ons laten weten welk nummers jij waardeert. Kortom: Rok, Jas of Bloes. Het is allemaal klere-muziek en past hier dus perfect thuis!

Gesloten onderwerp
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 8 July 2002, 00:51   #51
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

u hebt gelijk, ik kan het niet terugvinden en neem het hierbij terug

ikz ag overigens wel dat je linkin park niet bij pop vond horen, maar wel bij nu-metal...dit is gewoon popperdepop (met in the end als top-voorbeeld)
 
Oud 8 July 2002, 00:59   #52
!Y!US!C!30X
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Fade of Light
u hebt gelijk, ik kan het niet terugvinden en neem het hierbij terug

ikz ag overigens wel dat je linkin park niet bij pop vond horen, maar wel bij nu-metal...dit is gewoon popperdepop (met in the end als top-voorbeeld)
ok

Linkin Park kan zich helaas wel vergelijken met de popmuziek omdat ze regelmatig in de top40 staan, best wel jammer maar dat laat ik niet me smaak beinvloeden,
Maar Linkin Park blijft nu-metal, of het nou in de top 40 staat of niet
 
Oud 8 July 2002, 12:23   #53
WeirdVenTje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

slipknot en al die andere metal bands is gewoon P.H.W.J.K.V.K Muziek



(P.H.W.J.K.V.K = Pokke Herrie Waar Je Koppijn Van Krijgt)
 
Oud 8 July 2002, 13:28   #54
Clayman
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

maar goed je kunt zegge waje wilt van SlipKnoT maar Corry kreeg anders wel mooi heel Dynamo op de knieën
 
Oud 8 July 2002, 17:27   #55
Isaac
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Slipknot...., SOAD en dergelijke is Nu-metal

En als ik me niet vergis is Cradle of Filth ed. Black-metal

Vertel me dan nu eens, wat Death-Metal, Gothic-metal (das CoF toch ook? is CoF dus EN black en GOTHIC?.. of is GOTHIC meer nightwish?) en , Industrial-Metal,

Nou. je kan me dom noemen dat k het allemaal niet weet of fout heb, maar zeg nou es eerlijk, wie interesseert het nou echt of het Industrial of normaal is, of het Death of Black is.. enz enz..?
 
Oud 8 July 2002, 17:28   #56
Isaac
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Clayman
maar goed je kunt zegge waje wilt van SlipKnoT maar Corry kreeg anders wel mooi heel Dynamo op de knieën
Corey
 
Oud 8 July 2002, 17:37   #57
!Y!US!C!30X
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Isaac
Slipknot...., SOAD en dergelijke is Nu-metal

En als ik me niet vergis is Cradle of Filth ed. Black-metal

Vertel me dan nu eens, wat Death-Metal, Gothic-metal (das CoF toch ook? is CoF dus EN black en GOTHIC?.. of is GOTHIC meer nightwish?) en , Industrial-Metal,

Nou. je kan me dom noemen dat k het allemaal niet weet of fout heb, maar zeg nou es eerlijk, wie interesseert het nou echt of het Industrial of normaal is, of het Death of Black is.. enz enz..?
is belangrijk
ok
slipknot/soad=Nu-metal
Cradle of Filth= Black Metal/Symphonic Metal
Nightwish= Power Metal/Symphonic Metal

En bij de gothic style hoort eigenlijk uit allerlei soorten metal, gothic, black, allemaal een beetje..
 
Oud 8 July 2002, 19:36   #58
Clayman
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Isaac


Corey
ja kom, laten we voor de verandering es gaan mierenneuken ^_^
 
Oud 8 July 2002, 19:42   #59
Clayman
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Isaac
Slipknot...., SOAD en dergelijke is Nu-metal
correct

Citaat:
En als ik me niet vergis is Cradle of Filth ed. Black-metal
ja maar van de derde generatie.. wat door velen geen echte blakc metal meer wordt genoemd.

Citaat:
Vertel me dan nu eens, wat Death-Metal is,
echte Death Metal: Death, Morbid Angel, Deranged, Cannibal Corpse
Melodic Death Metal: Soilwork, In Flames, Dark tranquillity

Citaat:
Gothic-metal
Autumn, Evergrey, After Forever, The Sins Of Thy Beloved

Citaat:
das CoF toch ook?
wel volgens de 13 jarige goths onder ons maar dat moet je met een korrel zout nemen

Citaat:
is CoF dus EN black en GOTHIC?
nee.

Citaat:
.. of is GOTHIC meer nightwish?
ja je hebt Gothic en Gothic metal. Within Temptation is bijvoorbeeld niet echt Gothic Metal meer maar gewoon Gothic.

Citaat:
Industrial-Metal
Meshuggah, Strapping Young Lad, Scarve..

Citaat:
wie interesseert het nou echt of het Industrial of normaal is, of het Death of Black is.. enz enz..?
mij.. komt vanzelf als je je er meeri n gaat verdiepen

Laatst aangepast door Clayman : 8 July 2002 om 19:45
 
Oud 8 July 2002, 19:53   #60
Isaac
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

sjonge jonge,.. je kan een hele opleiding van dat metal maken zeg!..

Maar uhm.. ik kan wel het verschil horen tussen Nu-metal, black metal, en gothic (metal)


maar was nou psies het verschil tussen Death, Black en Industrial? Want ik heb een paar liedjes gedownd en ik vind ze qua stijl ensow allemaal hetzelfde lijken: ruw, geschreeuw, geen echt zang, en ook geen rap....



Laatst aangepast door Isaac : 8 July 2002 om 20:00
 
Oud 8 July 2002, 19:56   #61
!Y!US!C!30X
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Isaac
sjonge jonge,.. je kan een hele opleiding van dat metal maken zeg!..
Het is vrij simpel hoor, tenminste ik kreeg het vrij makkelijk door, maar ik ken niet alle metalsoorten, maar wel een heleboel..
 
Oud 8 July 2002, 20:01   #62
Isaac
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by !Y!US!C!30X


Het is vrij simpel hoor, tenminste ik kreeg het vrij makkelijk door, maar ik ken niet alle metalsoorten, maar wel een heleboel..
Jah, ik ook, maar snap het verschil nie tussen black, death en industrial..
 
Oud 8 July 2002, 20:06   #63
!Y!US!C!30X
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Isaac


Jah, ik ook, maar snap het verschil nie tussen black, death en industrial..
is vrij simpel, download uit al de 3 de genre een nummer(vb. black-dimmu borgir, industrial-rammstein, death-cannibal corpse) en dan hoor je het verschil wel, maar dat valt vrij makkelijk uit te maken, ik heb er tenminste niet zoveel moeite mee
 
Oud 8 July 2002, 20:11   #64
Isaac
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by !Y!US!C!30X


is vrij simpel, download uit al de 3 de genre een nummer(vb. black-dimmu borgir, industrial-rammstein, death-cannibal corpse) en dan hoor je het verschil wel, maar dat valt vrij makkelijk uit te maken, ik heb er tenminste niet zoveel moeite mee
Ik had gedaan van die gast hierboov:
Scarve(industrial),
Death(death),...
en hij zei CoF als Black...,

en die klinken allemaal hetzelfde.. .. Het verschil tussen Dimmu Borgir, Rammstein en Cannibal Corpse ken ik wel,..

hehe...
IK SNAP ET
 
Oud 8 July 2002, 20:54   #65
Clayman
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Isaac
maar was nou psies het verschil tussen Death, Black en Industrial? Want ik heb een paar liedjes gedownd en ik vind ze qua stijl ensow allemaal hetzelfde lijken: ruw, geschreeuw, geen echt zang, en ook geen rap....
et heeft soms wel wat van elkaar weg maar in grote lijnen is et toch heel iets anders.

Death: drums met veel snelle dubbele bass derin, extreem lage grunts, lage gitaren.

Black: meestal snelle drums soms met dubbele bass, screamgrunts, keyboards.

Industrial: zijn veel verschillende stijlen.. meestal moeilijke/ongebruikelijke maatsoorten.. daar ist zo'n beetje aan te herkennen/
 
Oud 8 July 2002, 21:35   #66
Isaac
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs up

 
Oud 8 July 2002, 23:02   #67
GkuA
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Death metal: Eerst een kwaadaardigere vorm van thrash metal (voorbeelden: Possessed, Infernal Majesty, ouwe Death (vòòr Leprosy eigenlijk), etc.), maar heeft zich vrij snel ontwikkeld tot een zeer eigen stijl. In eerste instantie was het vooral sneller, bruter en lomper dan thrash metal, en vanaf eind jaren '80/begin jaren '90 door bands als Death (vanaf 'Leprosy') en Morbid Angel tot een compleet eigen genre gemaakt. Soms is het zeer technisch, snel, agressief, met een (vaak diepe) grunt als zang, soms is het minder technisch en gewoon LOMP. Technische pure death metal is bv. Suffocation of Immolation.... alleen maar lomp (en vrij oninteressant als je het mij vraagt) is bv. Cannibal Corpse, zeer lomp en 'evil' zijn Incantation en ouwe Morbid Angel (ook technisch!), death/grindcore is dan bv. Cryptopsy, death/jazzy kan ook (Atheist, Gorguts), etc. Voorbeeld van een goede band die old school death metal in een nieuw jasje maakt is Vomitory. Tja en dan heb je ook nog de melodische afdeling, meestal komt dat neer op de Gothenburg death metal. Begonnen met At the Gates en Eucharist, naar ik dacht. In Flames, Dark Tranquility (oude werk), Soilwerk (technisch) etc zijn tegenwoordige bandjes die onder deze categorie vallen, maar naar mijn mening heeft het meer met heavy metal te maken hebben dan met death metal.

Black metal: in feite kan je 3 golven onderscheiden... de eerste golf ging in feite parallel aan death metal, ook ouwe black metal was gebaseerd op muziek als Possessed (die ook met hun thema's 'black metal' waren) maar dan minder technisch en meer, ja, bijna punk-achtig (venom), laat ik vooral Celtic Frost niet vergeten te noemen (hoort ook bij death metal genoemd te worden als voorloper) en Hellhammer (meer black) , ouwe Bathory... snelle, kwaadaardige muziek, niet zozeer gefocussed op lompheid en hardheid maar eerder op een soort sfeer, veel spelen in één ritme, veel herhalingen (hypnotiserend!) ... Sodom's 'In the Sign of Evil' is trouwens ook behoorlijk old school black metal.

2e golf van black metal: hiermee is black metal groot geworden, eigenlijk door Noorwegen echt op de kaart gezet. Darkthrone (vanaf 'A Blaze In The Northern Sky'), Burzum, Mayhem, Emperor ('Wrath of the Tyrant', 'In The Nightside Eclipse') Immortal ('Diabolical Fullmoon Mysticism' en 'Pure Holocaust') bijvoorbeeld. De muziek? Black metal was de muziek van Satan (voornamelijk dan als metafoor gebruikt, meestal samen met heidense thema's) zeer duister en hypnotiserend en ook RAUW. Geen mooie geluidjes! (daarom horen keyboards eigenlijk ook niet in blackmetal thuis). Strak spelen maakt niet uit, het gaat om de sfeer en als je daaraan gaat bijschaven verlies je dat. Dus: riffs met veel mineur-akkoorden, veel herhaling, veel duisternis, oorverdovend gekrijs, een rauwe produktie (4 sporen-opnamen zijn geen uitzondering), weinig aandacht voor drumwerk, het gaat eerder om de hypnose, om het gevoel, om het zwarte gat dan om een bepaalde melodietjes.
Op een gegeven moment kwamen er navolgers en werd de duisternis die in black metal zat veranderd in een pose. En dan krijg je Dimmu Borgir, Cradle of filth en alle ellende die dat met zich meebrengt.
Gelukkig kwamen er toen met name een Franse en een Poolse underground opzetten met nieuwe interessante muziek. Ook in de Baltische staten en Zweden zijn tegenwoordig veel bandjes goed bezig (met rauwe, duistere black metal die de meerderheid hier waarschijnlijk niet tof vindt omdat er geen leuke keyboards of zangeresjes inzitten of zo).

De 3e golf is dan die techno black metal van tegenwoordig, Aborym, Zyklon, Diabolicum en dergelijke.... bloedverziekend hard, soms drumcomputergebruik, sampletjes/geluidjes e.d.
 
Oud 10 July 2002, 12:15   #68
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Clayman
maar goed je kunt zegge waje wilt van SlipKnoT maar Corry kreeg anders wel mooi heel Dynamo op de knieën
Dan waren een aantal mensen van het forum zeker niet bij
 
Oud 10 July 2002, 12:16   #69
Fallen_Engeltje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Slipknot is klote, gruwelijk, je weet niet wat ze zingen, of ja schreeuwen, echt da haat ik echt zo he:r
 
Oud 10 July 2002, 12:28   #70
Clayman
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Fade of Light

Dan waren een aantal mensen van het forum zeker niet bij
is gloovik maar beter ook
 
Oud 10 July 2002, 12:44   #71
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Clayman


is gloovik maar beter ook
yep
 
Oud 10 July 2002, 16:12   #72
Isaac
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Fallen_Engeltje
Slipknot is klote, gruwelijk, je weet niet wat ze zingen, of ja schreeuwen, echt da haat ik echt zo he:r
Ik weet toch echt wat ze zingen hoor.. en af en toe kijk ik in de lyrics wat het psies is..
 
Oud 10 July 2002, 17:51   #73
Fallen_Engeltje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Isaac


Ik weet toch echt wat ze zingen hoor.. en af en toe kijk ik in de lyrics wat het psies is..
ik weet et je mag ene eigen mening hebben, maar ik vraag me af tot op welke hoogte we dat "geschreeuw"zingen kunnen noemen maar goed
 
Oud 10 July 2002, 21:44   #74
Isaac
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Fallen_Engeltje


ik weet et je mag ene eigen mening hebben, maar ik vraag me af tot op welke hoogte we dat "geschreeuw"zingen kunnen noemen maar goed
zingen kun je doen met een normale stem. Je kan ook krijsen, gillen of schreeuwen,... das ook zingen, op een andere manier.. toch?
 
Oud 10 July 2002, 21:46   #75
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Fallen_Engeltje


"geschreeuw"zingen kunnen noemen
Het heet grunten en als je er niet van houdt, dan kun je altijd naar het playbacken en bijgewerkte studiogeluid van brtieny spears luisteren
 
Oud 11 July 2002, 02:44   #76
Clayman
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Fallen_Engeltje
Slipknot is klote, gruwelijk, je weet niet wat ze zingen, of ja schreeuwen, echt da haat ik echt zo he:r
ga jij maar es een maandje naar lompe Death Metal ala Vomitory / Mortician luisteren dan is SlipKnoT een verademing
 
Oud 12 July 2002, 21:05   #77
Fallen_Engeltje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Fade of Light


Het heet grunten en als je er niet van houdt, dan kun je altijd naar het playbacken en bijgewerkte studiogeluid van brtieny spears luisteren
nou volgens mij zit er genoeg tussen slipknot en britney spears in, wat ik wel kan luisteren zonder me eraan te ergeren, want ff voor dat je vreemde dingen van mij gaat denken, ik luister nie naar slipknot, maar da hoeft nie te beteken dat ik meteen naar brintney spears, luister want bij alletwee deze dingen krijg altijd zacht gezegd de neiging om mn stereo, mn tv, of wathever et raam uit te flikkeren.
 
Oud 12 July 2002, 21:06   #78
Fallen_Engeltje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Clayman


ga jij maar es een maandje naar lompe Death Metal ala Vomitory / Mortician luisteren dan is SlipKnoT een verademing
das de reden waarom ik daar ook nie naar luister
 
Oud 13 July 2002, 19:52   #79
Clayman
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Fallen_Engeltje


das de reden waarom ik daar ook nie naar luister
ik had al zo'n donkerbruin vermoeden ja.
 
Oud 13 July 2002, 20:00   #80
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Fallen_Engeltje


nou volgens mij zit er genoeg tussen slipknot en britney spears in, wat ik wel kan luisteren zonder me eraan te ergeren, want ff voor dat je vreemde dingen van mij gaat denken, ik luister nie naar slipknot, maar da hoeft nie te beteken dat ik meteen naar brintney spears, luister want bij alletwee deze dingen krijg altijd zacht gezegd de neiging om mn stereo, mn tv, of wathever et raam uit te flikkeren.
hehe en wij mogen niks over jouw rammsteinz eggen, maar onze muziek wordt als 'schreeuwen' en "uit het raam gooien van tv's en stereo's" bestempeld....ook niet echt gerechtvaardigd, vind je wel?
 
Oud 10 April 2004, 16:42   #81
EvilAndSatanic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard SLIPKNOT

SLIPKNOT IS GEWOON GOED

TOP GEWOON
 
Oud 10 April 2004, 16:53   #82
yor
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: SLIPKNOT

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EvilAndSatanic
SLIPKNOT IS GEWOON GOED

TOP GEWOON
haha
 
Oud 11 April 2004, 09:30   #83
SLIPKNOTMETAL
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

MAGGOTS!!!!!!SLIPKNOT!!!!!!!RULED

FUCK THE WORLD!!!!!
 
Oud 11 April 2004, 09:38   #84
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SLIPKNOTMETAL
MAGGOTS!!!!!!SLIPKNOT!!!!!!!RULED

FUCK THE WORLD!!!!!
zuch..
slotje?
ban?
 
Oud 11 April 2004, 09:48   #85
biffyclyro
Lid
 
biffyclyro's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 September 2002
Locatie: leidschendam
Berichten: 11.855
Standaard

slotje
ban
__________________
We are two mariners, our ships' sole survivors in this belly of a whale
biffyclyro is offline  
Oud 11 April 2004, 09:49   #86
Nickchange
Lid
 
Nickchange's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 May 2002
Berichten: 2.668
Standaard

Maak hem beheerder
Nickchange is offline  
Oud 11 April 2004, 09:53   #87
yor
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

wordt steeds gezelliger hier!
 
Oud 11 April 2004, 14:41   #88
L_angeldc
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anemic
zuch..
slotje?
ban?
je kan mensen niet bannen alleen omdat ze een slechte muzieksmaak hebben

(volgens mij is er een of ander hip metal forum offline gegaan of iets dergelijks want het wordt hier inderdaad steeds gezelliger zeg )
 
Oud 11 April 2004, 15:42   #89
Next 11
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

mijn ongezoute mening mist nog...

haha ik heb er geen..
 
Gesloten onderwerp


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 14:44.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.