Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > Sport
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Sport Alles wat met sport te maken heeft, professioneel en je eigen sport!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 8 June 2005, 00:46   #1
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Unhappy PlayOffs

Tot mijn verbazing kon ik nog geen topic vinden over dit toch belangrijke onderwerp komend jaar. Het ziet er toch echt naar uit dat het ervan gaat komen. In de media wordt gedaan alsof het om het 8e wereldwonder gaat, maar ik heb nog weinig voorstanders weten te ontdekken. Voor ons supporters wordt het er in ieder geval alleen maar (nog) minder op. Enkele nadelen op een rijtje:

- De competitie is een opwarmertje. We gaan straks 34 potten voetbal zien die in feite om nog gaan. Alleen de nummer 1, 14, 15 en 18 weet na deze 34 wedstrijden hoe laat het is.
- Seizoenkaarten worden niet goedkoper, maar Play-Offs zitten er niet bij ingenomen.
- Ontelbare B- en C-wedstrijden (waarschijnlijk sowieso alle PlayOff-wedstrijden), wat betekend dat er meer combi's komen en andere supportersonvriendelijke maatregelen (varriërend van hoge toegangsprijzen tot misschien wel helemaal geen uitpubliek).
- De kampioen is, zeker komend jaar met het WK, waarschijnlijk rond februari/maart al bekend. Mocht die onverhoopt nog Europees actief zijn, dan is dat jammer voor de kampioen want wedstrijden zijn er tussendoor niet meer.
- Gezien het drukke schema zijn wedstrijden om de maandag, de dinsdag en de donderdag niet uitgesloten.
- De nummer 9 kan nog Europees halen en de nummer 2 kan met lege handen komen te staan. Lekker voor de Uefa-ranking van Nederland.
- De Playoffs moeten meer geld opleveren voor de Nederlandse clubs. Dit betekend dat tickets waarschijnlijk tegen woekerprijzen verkocht gaan worden.

Argumenten voor zijn argumenten als meer spanning en meer geld. Met die spanning valt het wel mee. Daar waar het normaal gesproken zo'n 9 maanden spannend is is alle spanning nu gestopt in 1 maand. En voor de helft van de clubs is het na 1 playoff-duel alweer afgelopen.
Dat vele geld dat het oplevert is ook geen argument. De financiële kloof naar Engeland, Spanje, Frankrijk, Duitsland en Italië zal daarmee echt niet overbrugd worden. Ken je plaats toch eens. Bovendien kun je je afvragen of die 'winst' niet net zo makkelijk weer aan de andere kant verloren wordt. Want wie koopt er nu nog een kaartje voor een wedstrijd rondom de 28e speeldag wanneer de 'playoffs' toch al binnen zijn? Hopelijk blijft het bij 1 jaar.....
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 June 2005, 15:47   #2
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik vind het grote onzin dat ze het toch hebben doorgevoerd. Ze krijgen nu een drukker schema en ik heb het niet zo op het: "Alles moet anders, want dan verdienen we nog meer geld", mentaliteit in een sport.
  Met citaat antwoorden
Oud 8 June 2005, 20:12   #3
n0sf3ratu
Lid
 
Geregistreerd op: 27 November 2004
Locatie: jj
Berichten: 868
Standaard

dommere opzet kun je niet bedenken nee, gadverdamme wat een onzin..
n0sf3ratu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 June 2005, 20:52   #4
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Ik vind t ook grote bagger, maar daar ga ik nu ff niet dieper op in.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 June 2005, 00:14   #5
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik meen me toch echt een topic te herinneren over dit topic.

Edit: Jazeker
  Met citaat antwoorden
Oud 9 June 2005, 00:18   #6
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Ik vond m nu net ook Maar dat topic ontaarde destijds in een compleet andere discussie
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 June 2005, 00:19   #7
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik krijg wel het gevoel dat er inderdaad meer nadelen aankleven dan men denkt en dat de beleidsbepalers niet of niet genoeg nagedacht hebben over gevolgen zoals Bart ze bijvoorbeeld beschrijft. Er had best wat meer discussie kunnen plaatsvinden in plaats van deze snelle besluitvorming. Er zijn weliswaar mensen gehoord uit 'het vak' en er waren kennelijk best veel mensen voor, maar tegenargumenten hadden wat beter aan bod kunnen komen. Ik ben benieuwd hoe het gaat uitpakken volgend seizoen, de Graafschap zal in ieder geval niet meedoen om de playoffs
  Met citaat antwoorden
Oud 9 June 2005, 21:47   #8
Witkop
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Wat wel kan werken is om de competitie te beginnen met 20 teams. en dan na de winterstop (als iedereen elkaar 1x heeft gehad) de bovenste 10 nog 2x tegen elkaar laten spelen in de kampioenspoule (om europees voetbal dus) en de onderste 10 in een degradatiepoule.

Punten behaald in de eerste seizoenshelft blijven uiteraard staan.

zo kom je op 19+18=37 wedstrijden.

Is misschien wat veel

Dan maar met 16 ploegen beginnen. en daarna 2 poules van 8

Dan kom je op 15+14=29 wedstrijden. Is het programma meteen wat lichter geworden.
  Met citaat antwoorden
Oud 9 June 2005, 22:14   #9
2-D
The Consultant
 
2-D's Avatar
 
Geregistreerd op: 30 January 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.927
Standaard

word t niet een beetje oververmoeiend voor de spelers?
je ziet nu al dat spelers tegen het einde van het seizoen er fysiek en mentaal doorheen zitten.

nu moeten ze binnen kortere tijd evenveel wedstrijden spelen en daarna, als ze geluk/pech hebben, nog meer wedstrijden in de playoffs.

tegen de tijd dat t WK begint zit iedere voetballer die in Nederland actief is aan de beademing en reanimatie aparatuur.
2-D is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 June 2005, 22:45   #10
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Dat kan in principe het probleem niet zijn denk ik.. Ze spelen 34 wedstrijden en daarbij hebben we ook nog een bekertoernooi dat geen fluit voorstelt en waarin topclubs via Top Oss en Volendam naar de finale gelootst worden. In alle landen om ons heen spelen ze al in een veel eerder stadium bekerduels. In Engeland hebben ze zelfs 2 bekertoernooien en een competitie over 38 duels, net als Spanje en Italië. Nee, dat 'drukke' speelschema zie ik nog als het minste probleem. Overigens moeten trainers dan maar hun trainingen daarop aanpassen..
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 June 2005, 20:25   #11
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Dit hele idee zuigt aan alle kanten..

Ben het phitje eens, de huidige €-mentaliteit staat mijn niet aan.

Kijk het een seizoen aan, maar misschien zeg ik wel na een seizoen gedag tegen het hele betaalde voetbalcircus, met al haar kutregels.

Het gaat allang niet meer om het spel en de supporters, alleen maar over het uitbuiten van de sport over de rug van een ander
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 June 2005, 11:23   #12
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Dat idee heb ik dus ook. Ik kijk het nu even aan dit jaar, maar als het daadwerkelijk zo saai en zakelijk gaat worden (lees: woekerprijzen en supportersonvriendelijke maatregelen) dan was het mijn laatste seizoenkaart. Dan ga ik wel lekker vissen in het weekend!
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 00:01.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.