Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Bekijk resultaten enquête: Economie of Milieu
Economie 4 26,67%
Milieu 6 40,00%
Anders nl. 5 33,33%
Stemmers: 15. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 5 December 2002, 13:35   #1
MarkNMGN
Guest
 
Berichten: n/a
Post Economie of Milieu???

Wat is volgens jullie belangrijker, een goede economie of een goed milieu?
  Met citaat antwoorden
Oud 5 December 2002, 13:42   #2
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

te algemeen, maar over het algemeen natuur....
  Met citaat antwoorden
Oud 5 December 2002, 13:44   #3
eneri
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

haha. daar heb ik vandaag mn debat op school over gehouden.
wat mij betreft milieu, omdat er met het milieu op dit moment veel mis is.
Als het zo doorgaat als nu, dan hebben we over n tijdje grote problemen. Traditionele energiebronnen raken op, we moeten wel overstappen op groene stroom.
De temperatuur op aarde stijgt enorm door het broeikaseffect, waardoor de zeespiegel stijgt en Nederland gaat overstromen. Ook komt door de stijgende temperatuur het weer in de war, er komen veel meer orkanen en wervelstormen, waar we dan in Nederland niet zoveel last van hebben, maar Amerika bijvoorbeeld weer wel.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 December 2002, 14:30   #4
Unexplained.
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik snap niet dat het als tegenstelling wordt gesteld hier. Daarom heb ik ook op 'anders' gestemd.

Er is best een goede economie te combineren met een goed milieu.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 December 2002, 14:50   #5
koelkast
ubergruber
 
koelkast's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 March 2001
Locatie: Rhoon
Berichten: 1.959
Stuur een bericht via AIM naar koelkast
Standaard

op het einde van de rit zijn deze 2 afhankelijk van elkaar, daarom zijn ze bijde belangrijk per geval moet bekeken worden wat het meeste prioriteit heeft soms is dat een bos en soms is dat een nieuwe snelweg..

-----------------------

nieuw certificaat binnen!
__________________
Je moet niet zeggen wat je meent, maar menen wat je zegt!
koelkast is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 December 2002, 14:53   #6
boertje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

zonder goed milieu geen leven dus geen economie.


Dus ik kies voor goed milieu
  Met citaat antwoorden
Oud 5 December 2002, 14:53   #7
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by koelkast
op het einde van de rit zijn deze 2 afhankelijk van elkaar, daarom zijn ze bijde belangrijk per geval moet bekeken worden wat het meeste prioriteit heeft soms is dat een bos en soms is dat een nieuwe snelweg..
Mee eens, je kunt denk ik niet een definitieve keuze tussen milieu en economie maken, ze zijn beiden belangrijk en één van de 2 kun je niet zomaar uitsluiten. Als je de economie verwaarloost en voor het milieu kiest, heeft dit uiteindelijk weer nadelige gevolgen voor het milieu... en als het economisch goed gaat, is er meer geld voor milieubescherming en projecten, etc. Zo heeft alles invloed op elkaar en kun je dus niet zomaar een keuze maken. Je moet dus zorgen voor duurzame groei, waarbij je zowel met de economie als met het milieu rekening houdt.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 December 2002, 14:55   #8
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by boertje
zonder goed milieu geen leven dus geen economie.


Dus ik kies voor goed milieu
zondser goede ecnomoie geen goed leven, en voor zoveel mensen op de wereld waarschijnlijk zelfs 'geen leven'....
  Met citaat antwoorden
Oud 5 December 2002, 19:23   #9
boertje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Fade of Light


zondser goede ecnomoie geen goed leven, en voor zoveel mensen op de wereld waarschijnlijk zelfs 'geen leven'....
Ik denk dat je beter een goed milieu kan hebben; aan het econmische aspect heb je dan tenminste nog KANS om er aan ter werken.

Als je geen goed milieu heb gaat de hele aarde naar de klote en dan hoef je niet eens aan de economie te beginnen.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 December 2002, 19:39   #10
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by boertje


Ik denk dat je beter een goed milieu kan hebben; aan het econmische aspect heb je dan tenminste nog KANS om er aan ter werken.

Als je geen goed milieu heb gaat de hele aarde naar de klote en dan hoef je niet eens aan de economie te beginnen.
ik zou je gelijk geven, als we nog in de prehistory leven en niet met zoveel mensen als nu.

Echter jouw standpunt is toch weer te verdedigen dat zonder milieu iedereen doodgaat en met slechte economie niet....

maar ik denk dat met een goede economie we uiteindelijk zowel een goed milieu als economie overhouden...maar dat is gokwerk :/
  Met citaat antwoorden
Oud 5 December 2002, 19:46   #11
eneri
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

het is wel zo handig n goede economie te hebben, maar dat betekent niet dat we als we een goede economie hebben, ook direct n beter milieu krijgen. dat was een paar jar geleden nog zo, maar toen ging men ook niet daadkrachtig om met het milieu. wordt het toch ook wel s tijd voor lijkt me..
  Met citaat antwoorden
Oud 5 December 2002, 19:47   #12
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by eneri
het is wel zo handig n goede economie te hebben, maar dat betekent niet dat we als we een goede economie hebben, ook direct n beter milieu krijgen. dat was een paar jar geleden nog zo, maar toen ging men ook niet daadkrachtig om met het milieu. wordt het toch ook wel s tijd voor lijkt me..
een goede ecnomoie, betekent technologische vooruitgang, wat GOED kan leiden tot verbetering van het milieu. Dit is allemaal hypothesewerk
  Met citaat antwoorden
Oud 5 December 2002, 19:50   #13
eneri
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

jammer alleen dat dat nog niet echt is gebeurd toen de economie wel goed ging. maar ja als de regering veel meer gaat besteden aan milieu..kan het nog recht gezet worden. als we dat nu niet doen..zijn er over n tijd veel meer rampen dan nu, en dna moet je ineens veel meer geld betalen als regering zijnde. voorzorg voorkomt
  Met citaat antwoorden
Oud 6 December 2002, 15:47   #14
!Y!US!C!30X
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

betere economie..
als er een goede economie is, en winstgevend, dan valt er geld uit te geven aan andere dingen..
bv. het milieu
lijkt me toch vrij logisch..
  Met citaat antwoorden
Oud 6 December 2002, 16:55   #15
aarsch
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by !Y!US!C!30X
betere economie..
als er een goede economie is, en winstgevend, dan valt er geld uit te geven aan andere dingen..
bv. het milieu
lijkt me toch vrij logisch..
ja maar als er geen goed mileu is ook geen goede economie.
ik vind dit een beetje een raare stelling
  Met citaat antwoorden
Oud 9 December 2002, 16:48   #16
TheGroovMaster
Über Mensch
 
TheGroovMaster's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 April 2002
Locatie: Haarlem
Berichten: 9.069
Stuur een bericht via MSN naar TheGroovMaster
Standaard

warom denken wij mensen alleen aan onzelf als het gaat om overleven. We denken niet aan de toekomst. we verneuken de hele wereld met onze "corrupte" wereld economie.
Er moet moet een tussen lijn zijn. maar de rijke landen willen niet toegeven dat ze fout zitten, we denken dat we alles fijn op orde hebben maar wij (de rijke landen) hebben veroorzaakt dat de 3e wereld landen allemaal zo slecht gaat en corrupt. Gelukig word hieraan gewerkt maar het gaat allemaal veel te traag.
Het gaat niet goed met de aarde, over 200 jaar valt er niet veel meer te leven hier als er niks gedaan word in de 3e wereld, het mag hier dan wel allemaal zuinig en op schone energie gaan maar daar stoken ze nog alles met kolen en nog meer van die sjiit wat super vervuiling is. Daar moeten we wat aan doen, investeren en niet alleen aan onze belangen dneken in ons eigen land.
TheGroovMaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 December 2002, 21:30   #17
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Citaat:
Originally posted by TheGroovMaster
warom denken wij mensen alleen aan onzelf als het gaat om overleven. We denken niet aan de toekomst. we verneuken de hele wereld met onze "corrupte" wereld economie.
Er moet moet een tussen lijn zijn. maar de rijke landen willen niet toegeven dat ze fout zitten, we denken dat we alles fijn op orde hebben maar wij (de rijke landen) hebben veroorzaakt dat de 3e wereld landen allemaal zo slecht gaat en corrupt. Gelukig word hieraan gewerkt maar het gaat allemaal veel te traag.
Het gaat niet goed met de aarde, over 200 jaar valt er niet veel meer te leven hier als er niks gedaan word in de 3e wereld, het mag hier dan wel allemaal zuinig en op schone energie gaan maar daar stoken ze nog alles met kolen en nog meer van die sjiit wat super vervuiling is. Daar moeten we wat aan doen, investeren en niet alleen aan onze belangen dneken in ons eigen land.
Nou stoken ze in Kenia en dergelijke, niet zo gek veel kolen per gezin

Ik vind zoals eerder gezegd dat de Economie en het Milieu los van elkaar zijn. Tis niet zo of een goede economie en een slecht milieu, of andersom.

Maar ff een vraag is er echt aangetoond dat de temperatuursstijgingen komen door het broeikaseffect? Ik heb altijd begrepen dat dit een veronderstelling was. Ook als je het klimaat over de eeuwen heen ziet zit daar een duidelijk golfbeweging. Niet dat CFK's geen oorzaak (kunnen) zijn, het is toch niet de oorzaak of de enige oorzaak??
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 22:35.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.