Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 12 December 2002, 14:27   #1
Judith
Guest
 
Berichten: n/a
Lightbulb De politiek, om moe van te worden

Wat vinden jullie nou van onze premier? Meneer Balkenende? Op zich vind ik hem wel goed, alleen hij is een beetje te deftig, stijfjes etc.
En minister Nawijn..Wat vinden jullie van hem? Ik mag hem echt niet! Zomaar wilt hij weer de doodstraf in Nederland. Nou, al was ik de enige die er tegen was, ik zou toch demonsteren. Die man is gek bij zijn hoofd..vind ik dan!
  Met citaat antwoorden
Oud 12 December 2002, 14:31   #2
eclipse
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

doodstraf is nog best goed idee

enuh balkenende mot oprotten
  Met citaat antwoorden
Oud 12 December 2002, 14:41   #3
aarsch
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: De politiek, om moe van te worden

Citaat:
Originally posted by Judith14
Wat vinden jullie nou van onze premier? Meneer Balkenende? Op zich vind ik hem wel goed, alleen hij is een beetje te deftig, stijfjes etc.
En minister Nawijn..Wat vinden jullie van hem? Ik mag hem echt niet! Zomaar wilt hij weer de doodstraf in Nederland. Nou, al was ik de enige die er tegen was, ik zou toch demonsteren. Die man is gek bij zijn hoofd..vind ik dan!
sorry hoor maar wat maakt het uit dat Balkende een beetje stijfjes is

laatst vroeg ik aan een kennis waarom diegene stemde zijn antwoord was: mwa gewoon die ene vrouw uit VVD want die mannen zien er nietuit
  Met citaat antwoorden
Oud 12 December 2002, 16:56   #4
ik_ben_de_man
www.funing.nl
 
ik_ben_de_man's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 February 2001
Locatie: Arnemuiden
Berichten: 1.475
Stuur een bericht via AIM naar ik_ben_de_man Stuur een bericht via Yahoo naar ik_ben_de_man
Standaard

het kabinet is gevallen , dus dat zegt al genoeg , ik weet jiet of het de schuld van balkenelende is , maar nawijn is grootste idioot ever , die zouden ze mogen schieten ( figuurlijk dan , anders krijg je weer pim tragedies enzo )
__________________
betaal nooit meer te veel voor games, want games vergelijk je simpel en snel op www.budgetgaming.nl
ik_ben_de_man is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 December 2002, 17:57   #5
Judith
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Er is niks met de stijfheid ( ) van balkenende. Maar we hebben nu al lang genoeg naar die stijve harken gekeken. Kom op, we willen wat vlottere mensen in de Tweede Kamer. En wat meer mensen die ook ff naar het volk luisteren. Ze zeggen wel dat we een democratie hebben. Nou, wanneer luisteren de regering dan een keer naar ONS!!!
  Met citaat antwoorden
Oud 12 December 2002, 18:35   #6
The6thgate
Lid
 
The6thgate's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 April 2002
Berichten: 11.029
Standaard

maken zichzelf alleen maar belachelijk soms
The6thgate is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 December 2002, 18:45   #7
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Och och wat een domme reacties in dit topic zeg. Als je een politicus beoordeelt, doe dat dan op zijn daden en standpunten, niet op uiterlijk. Politici zijn er niet om vlot te zijn, maar om goed te besturen en het beste voor te hebben met een land.

Judith bijvoorbeeld, volgens mij heb jij geen benul van de werking van de politiek en democratie. Balkenende en zijn partij hebben de meeste stemmen, blijkbaar zijn veel mensen het eens met de standpunten van de partijen die nu in de regering zitten. Leg maar eens uit waarom je vindt dat de regering niet naar de bevolking luistert?
  Met citaat antwoorden
Oud 13 December 2002, 19:41   #8
Judith
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Ar-Tuur
Judith bijvoorbeeld, volgens mij heb jij geen benul van de werking van de politiek en democratie. Balkenende en zijn partij hebben de meeste stemmen, blijkbaar zijn veel mensen het eens met de standpunten van de partijen die nu in de regering zitten. Leg maar eens uit waarom je vindt dat de regering niet naar de bevolking luistert?
Luister. Kijk, de helft is tegen een aanval tegen Irak! Maar wat doet Balkenende, die gaat lekker naar een bijeenkomst voor een aanval tegen Irak. Bush vraagt iets, om mee te werken. Hup, de tweede kamer bespreekt het wel. Maar naar ons luisteren ho maar! Maar hun andere standpunten zijn wel goed, daar heb ik toch niks over gezegd!!!!
  Met citaat antwoorden
Oud 13 December 2002, 22:29   #9
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Judith14


Luister. Kijk, de helft is tegen een aanval tegen Irak! Maar wat doet Balkenende, die gaat lekker naar een bijeenkomst voor een aanval tegen Irak. Bush vraagt iets, om mee te werken. Hup, de tweede kamer bespreekt het wel. Maar naar ons luisteren ho maar! Maar hun andere standpunten zijn wel goed, daar heb ik toch niks over gezegd!!!!
Waarschijnlijk is de bevolking en de politiek verdeeld over een eventuele aanval op Irak, en volgens mij heeft Balkenende nog geen duidelijk standpunt ingenomen? Dus dit voorbeeld vind ik niet echt wat, als volgens jou de helft tegen is en Balkenende gaat naar een bijeenkomst (hij beslist niks hoor) dat wil nog niet zeggen dat hij niet naar de bevolking luistert?
  Met citaat antwoorden
Oud 13 December 2002, 22:31   #10
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

waarom politiek zo stijf en formeel is?

Omdat hun taalgebruik ondubbelzinnig, duidelijk en ter zake dienend moet zijn. Met Sjappies van de lpf in de politiek lijkt het wel interssanter te worden, maar uiteindelijk wordt het er qua besluitvorming niet beter op (dan heb ik het puur over de vorm, en de vorm die de inhoud aantast)
  Met citaat antwoorden
Oud 13 December 2002, 23:03   #11
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Balkenende kan blijven, LPF kan oprotte vinnik
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 December 2002, 12:36   #12
Karma-Killer
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik vind Balkenende ook wel goed hoor...van mij mag ie dénk ik ook wel blijven. Die rommel van de LPF en die Ratelbandzooi enzo..dat is gewoon echt belachelijk..dat er mensen zijn die dat serieus kunnen nemen
  Met citaat antwoorden
Oud 15 December 2002, 14:04   #13
Judith
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Karma-Killer
Ik vind Balkenende ook wel goed hoor...van mij mag ie dénk ik ook wel blijven. Die rommel van de LPF en die Ratelbandzooi enzo..dat is gewoon echt belachelijk..dat er mensen zijn die dat serieus kunnen nemen
Jah met Ratelband vindt ik het wel een beetje ver gaan. Kom op he, die man weet helemaal niks van politiek....Balkenende die weet er wel veel vanaf...
  Met citaat antwoorden
Oud 15 December 2002, 14:12   #14
Abnormaaltje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Politiek boeit me niet... sinds ik begon te begrijpen wat het inhield werd het een grote rotzooi
  Met citaat antwoorden
Oud 15 December 2002, 14:54   #15
Judith
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Abnormaaltje
Politiek boeit me niet... sinds ik begon te begrijpen wat het inhield werd het een grote rotzooi
Dan had je het maar niet moeten begrijpen!



Waar mijn antwoord op slaat weet ik ook niet.....
  Met citaat antwoorden
Oud 15 December 2002, 15:13   #16
Abnormaaltje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

hehehe
5 jaar geleje is de rotzooi begonne... toen was ik tien... toen wist ik niet eens wat politiek was

edit FOL:

(reden: nutteloos extra bericht voor een plaatje)

Laatst aangepast door Fade of Light : 15 December 2002 om 16:17
  Met citaat antwoorden
Oud 17 December 2002, 18:46   #17
Judith
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Abnormaaltje
hehehe
5 jaar geleje is de rotzooi begonne... toen was ik tien... toen wist ik niet eens wat politiek was

edit FOL:

(reden: nutteloos extra bericht voor een plaatje)
Trouwens, hebben jullie op het nieuws het over Pim Fortyun gehoord???
  Met citaat antwoorden
Oud 17 December 2002, 18:55   #18
Abnormaaltje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

dat ie is opgestaan?
  Met citaat antwoorden
Oud 17 December 2002, 23:21   #19
koelkast
ubergruber
 
koelkast's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 March 2001
Locatie: Rhoon
Berichten: 1.959
Stuur een bericht via AIM naar koelkast
Standaard

Citaat:
Originally posted by Abnormaaltje
dat ie is opgestaan?
als dit een grap is kan ik er niet om lachen

-----------------------

nieuw certificaat binnen!
__________________
Je moet niet zeggen wat je meent, maar menen wat je zegt!
koelkast is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 December 2002, 05:49   #20
Abnormaaltje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by koelkast


als dit een grap is kan ik er niet om lachen

-----------------------

nieuw certificaat binnen!
ja, sorry... maar dacht dat ze iets anders bedoelde...

ik zie nu trouwens ook een bericht in de telegraaf
  Met citaat antwoorden
Oud 18 December 2002, 12:46   #21
Judith
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Abnormaaltje


ja, sorry... maar dacht dat ze iets anders bedoelde...

ik zie nu trouwens ook een bericht in de telegraaf
Jah, maar het ging erover, dat hij ook zonder dat er gezeurd om werd beveiling moest hebben. Dan was de aanslag misschien voorkomen kunnen worden...
  Met citaat antwoorden
Oud 21 December 2002, 05:01   #22
A-Man
Guest
 
Berichten: n/a
Post

Citaat:
Originally posted by Judith14


Jah, maar het ging erover, dat hij ook zonder dat er gezeurd om werd beveiling moest hebben. Dan was de aanslag misschien voorkomen kunnen worden...
Achteraf praten is altijd zo makkelijk.
NU moeten ze opeens beveiligt worden omdat er 1 is doodgeschoten door een gestoort iemand?
Zouden ze dan ook niet eens wat moeten gaan regelen voor de verwachte wateroverlast?
Of het toekomstige ruimtegebrek in Nederland?
Nee die dingen zijn niet interresant, daar hebben we NU nog geen last van en daar win je stemmen mee, Dingen verbeteren waar mensen NU last van hebben of wat NU speelt in de samenleving. Zodat we er direct voordeel van kunnen verwachten.
In veel gevallen zonder echt goed te kijken of het wel nuttig is om dat te doen met oog op de toelomst.

En dan nog iets, dat de politiek stijfjes is en formeel moet ook wel want het is belangrijk als je duidelijk met elkaar wilt communiceren. Daar moet je formeel voor zijn omdat er geen onduidelijkheid mag onstaan over wat iemand bedoelt of wat er wordt begespoken en word afgespoken. Geen ondubbelzinnigheid dus.
NOu is het wel zo dat, het niet zo stijfjes hoeft te zijn en het is echt dom als ze formeel praten maar echt duidelijk om de feiten heen draaien en niet met eerlijkheid en duidelijkheid hun mening of standpunt bekend maken. (om bijvoorbeeld zichzelf te redden van een afgang want anders worden ze misschien niet herkozen)

Laatst aangepast door A-Man : 21 December 2002 om 05:03
  Met citaat antwoorden
Oud 21 December 2002, 10:26   #23
koelkast
ubergruber
 
koelkast's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 March 2001
Locatie: Rhoon
Berichten: 1.959
Stuur een bericht via AIM naar koelkast
Standaard

Dat de heer balkenende een beetje stijfjes is is juist goed, dat hoort er nu eenmaal bij als je premier bent. Dan moet je ten alle tijde serieus over komen en stijfjes zijn past daar dan erg goed bij moet ik zeggen. Vooralsnog doet hij het voortreffelijk hij is echt een goed politicus.

Meneer nawijn tjah een eerste klas badslipper zou je denken. Hij weigert de regels die binnen de politiek gelden te volgen, voor de verkiezingen kun je wel lekker blaten wat je persoonlijk allemaal wel niet vind maar als je dat petje op hebt van minister moet je daar gewoon mee stoppen want dat kun je niet meer maken. Hij ziet dat ergens niet in en snapt niet wat het ministerschap precies in houd.

-----------------------

nieuw certificaat binnen!
koelkast is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 December 2002, 21:24   #24
Jolie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by koelkast
[B]Dat de heer balkenende een beetje stijfjes is is juist goed, dat hoort er nu eenmaal bij als je premier bent. Dan moet je ten alle tijde serieus over komen en stijfjes zijn past daar dan erg goed bij moet ik zeggen. Vooralsnog doet hij het voortreffelijk hij is echt een goed politicus.
Klopt...helemaal met je eens!

Citaat:
Meneer nawijn tjah een eerste klas badslipper zou je denken. Hij weigert de regels die binnen de politiek gelden te volgen, voor de verkiezingen kun je wel lekker blaten wat je persoonlijk allemaal wel niet vind maar als je dat petje op hebt van minister moet je daar gewoon mee stoppen want dat kun je niet meer maken. Hij ziet dat ergens niet in en snapt niet wat het ministerschap precies in houd.
Ook met je eens...dat hij uitspraken over de doodstraf roept heb ik geen problemen mee, als lijsttrekker tenminste! Het meest irriteer ik mij vervolgens aan het feit dat hij dan al zijn standpunten weer intrekt en vervolgens zegt dat hij het niet zo bedoeld had.
Ongelooflijk hoe onbetrouwbaar dit overkomt, als je iets roept sta er dan ook achter, ongeacht de concequenties.

Ik kan me er overigens helemaal dood aan ergeren hoe dom mensen uit de hoek komen door Balkenende te gaan bekritiseren op zijn uiterlijk, waar zijn we dan in godsnaam mee bezig?
De man doet het in mijn ogen perfect, en het kan me echt geen ene fluit schelen hoe hij eruit ziet.
Ookal vind je dat hij het niet goed doet, heeft dit enigzins een verband met zijn uiterlijk?
Mij draait het om zijn functioneren!

Laatst aangepast door Jolie : 25 December 2002 om 21:26
  Met citaat antwoorden
Oud 27 December 2002, 18:28   #25
DemoCrates
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: De politiek, om moe van te worden

Citaat:
Originally posted by Judith14
Wat vinden jullie nou van onze premier? Meneer Balkenende? Op zich vind ik hem wel goed, alleen hij is een beetje te deftig, stijfjes etc.
Waar stem jij eigenlijk op ? Op een meneer/mevrouw of op bepaalde denkbeelden die door een bepaalde partij worden aangehangen ?

Nou dan. Dat laatste is toch het belangrijkste dacht ik zo.

Als ze een of andere blonde spetter lijsttrekker maken van b.v. de SP zal ik er toch echt niet op stemmen ....
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 05:21.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.