Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 17 February 2004, 21:48   #1
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard AEL gaat weer eens demonstreren

De AEL gaat weer eens in amsterdam demonstreren. Ik zag in de stad al overal affiches hangen over een demonstratie op de dam en nu heb ik even op hun site gekeken www.ael.nlen idd ze gaan op 22 februari demonstreren op de dam tegen het verbod op de hoofddoek, maar ongetwijfeld ook wel weer Israel. Ongetwijfeld zal het wel weer een manifestatie worden waar vele rel marokknen aanwezig zullen zijn. Mensen zonder een echt duidelijk ideaal.

Als ik zo een beetje die site bekijk moet ik werkelijk kotsen van alle eenzijdige verslagen die er staan met betrekking op politiek. Verschillende onderwerpen roepen op tot haat en verzet tegen de openbare orde.

Ik vind het dan ook zwaar triest dat hier niet hard wordt opgetreden. Dit soort mensen zouden met wortel en tak moeten worden uitgeroeid. Ik word echt kwaad van die gasten


  Met citaat antwoorden
Oud 17 February 2004, 21:50   #2
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Eigenlijk zou hier een organisatie tegenover moeten staan


ik haat ze echt en nee ik ben geen racist want moslims zijn geen ras

Laatst aangepast door PFP : 17 February 2004 om 21:55
  Met citaat antwoorden
Oud 17 February 2004, 22:25   #3
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

in de metro van vandaag staat een leuke brief over de manier waarop moslims omgaan met euh..zogenaamde discriminatie richting hun... en hun verweer hierop... (dat hun juist degene zijn die de boel veralgemeniseren e.d... )
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 February 2004, 11:31   #4
Red_Scorpion
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Dat mag natuurlijk weer wel van de AFA .

Maar de demonstratie van de Nationale Alliantie voor een 71 jarige invalide man die een overvaller heeft doodgeschoten willen dat (s)linkse tuig weer verbieden

Citaat:
De 71-jarige invalide garagehouder Cees Gardien uit Leidschendam werd afgelopen januari opgepakt nadat hij als slachtoffer van een gewapende roofoverval op zijn bedrijf een illegaal in ons land verblijvende Turkse crimineel heeft doodgeschoten. Cees Gardien, die lijdt aan keelkanker en suikerziekte, zich voortbeweegt middels een rolstoel en eerder slachtoffer was van drie andere overvallen en negen inbraken, wordt beticht van doodslag. Er hangt hem een gevangenisstraf van maar liefst 12 jaar boven het hoofd
:kwaaist:
  Met citaat antwoorden
Oud 18 February 2004, 12:59   #5
Babysmurfie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik ben het niet eens met het programma van de AEL, maar ze hebben het recht om te demostreren.
Ze hebben groot gelijk dat ze tegen een verbod op hoofddoeken zijn, en dat mogen ze absoluut tonen.
  Met citaat antwoorden
Oud 18 February 2004, 13:10   #6
MarvinV
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

moet je eens kijken in hoeveel talen het er staat.

de tering leer GVD eens nederlands.... dat je wil demonstreren oke geloofsovertuigingen tot daar aan toe

MAAR LEER EENS DE TAAL als je wat wilt bereiken

volgens mij is dat natuurlijk in nederland niet nodig...

gewoon doen alsof je neus bloed en je krijgt hier alles:kwaaist: :kwaaist:

*edit* zie nu pas dat ze in drie landen demonstreren , domme ik*edit*

Laatst aangepast door MarvinV : 18 February 2004 om 14:35
  Met citaat antwoorden
Oud 18 February 2004, 14:14   #7
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

Citaat:
Originally posted by Babysmurfie
Ze hebben groot gelijk dat ze tegen een verbod op hoofddoeken zijn, en dat mogen ze absoluut tonen.

waarom? zelfs in turkije is het verboden om op openbare plaatsen (gebouwen) met sluiers te vertonen...

geloof toon je niet door je uiterlijk.....geloof toon je door hetgeen in je zit...en daar heb je geen hoofddoekjes bij nodig...
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 February 2004, 17:29   #8
koelkast
ubergruber
 
koelkast's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 March 2001
Locatie: Rhoon
Berichten: 1.959
Stuur een bericht via AIM naar koelkast
Standaard

het zijn nooit massaale demonstraties en als ik serieus een keer weer lachen met collega's op het werk waar over het algemeen veel rechtse ballen werken dan registreren we ons op het AEL forum en lachen ons kriek om de topics en collums op hun website


Die mensen zijn zo simpel en niet na denkend dat het geen gevaar is voor ons land. er zijn een paar slimme kopstukken die serieus zo denken en werkelijk goed zijn. maar hun 'volgelingen' zijn echt van het allersimpelste kalieber en te stom om uberhaupt het goede stem hokje te vinden mochten ze ooit die politieke partij van de grond krijgen
__________________
Je moet niet zeggen wat je meent, maar menen wat je zegt!
koelkast is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 February 2004, 18:29   #9
Babysmurfie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by dext0r
waarom? zelfs in turkije is het verboden om op openbare plaatsen (gebouwen) met sluiers te vertonen...

geloof toon je niet door je uiterlijk.....geloof toon je door hetgeen in je zit...en daar heb je geen hoofddoekjes bij nodig...
Waarom niet? Voor hun is dat wel een uiting van hun geloof, en ze doen er niemand kwaad mee.
  Met citaat antwoorden
Oud 18 February 2004, 18:42   #10
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by koelkast
het zijn nooit massaale demonstraties en als ik serieus een keer weer lachen met collega's op het werk waar over het algemeen veel rechtse ballen werken dan registreren we ons op het AEL forum en lachen ons kriek om de topics en collums op hun website


Die mensen zijn zo simpel en niet na denkend dat het geen gevaar is voor ons land. er zijn een paar slimme kopstukken die serieus zo denken en werkelijk goed zijn. maar hun 'volgelingen' zijn echt van het allersimpelste kalieber en te stom om uberhaupt het goede stem hokje te vinden mochten ze ooit die politieke partij van de grond krijgen
Dat mag wel zo zijn, maar deze simpele lieden ( ) zoals jij ze noemt zorgen wel voor overlast en criminaliteit. Bij de vorige demonstratie werd er veel vernield en zijn er een paar mensen in elkaar geslagen omdat ze keppeltjes droegen en als ik dan al die jongens zie met van die doeken om hun kop dan vraag ik toch serieus af waar we mee bezig zijn om dit toe te laten. Voor mij is dat al reden genoeg om die demonstratie te verbieden.
  Met citaat antwoorden
Oud 18 February 2004, 23:19   #11
Xero
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Babysmurfie
Waarom niet? Voor hun is dat wel een uiting van hun geloof, en ze doen er niemand kwaad mee.
Omdat je je geloof en je samenleving in de maatschappij apart van elkaar moet houden.
  Met citaat antwoorden
Oud 19 February 2004, 03:55   #12
JEANUS
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

PFP JONGEN........voor het eerst ben ik het 200 % met je eens
Die gasten maken me kwaad. Je weet nu gewoon al dat dat op rellen uitloopt. Want er komen mensen op die demonstratie`s af die helemaal niet komen om te demonstreren , die hebben niet eens een duidelijke mening over hoofddoekjes , of WAT DAN OOK. En ja , ik ben het ook eens met wat dextor zegt. Ik ben in marokko geweest en dara lopen de meisjes gewoon rond in rokjes en truitjes en ontblote hoofden en haren , maar zodra ze hier zijn MOETEN er oppeens een hoofddoekjes gedragen worden vanwege het geloof ? Geloof zit in je , en dat uit je niet door een stukje stof op je hoofd.

Vind ik.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 February 2004, 13:38   #13
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by JEANUS
PFP JONGEN........voor het eerst ben ik het 200 % met je eens
Die gasten maken me kwaad. Je weet nu gewoon al dat dat op rellen uitloopt. Want er komen mensen op die demonstratie`s af die helemaal niet komen om te demonstreren , die hebben niet eens een duidelijke mening over hoofddoekjes , of WAT DAN OOK. En ja , ik ben het ook eens met wat dextor zegt. Ik ben in marokko geweest en dara lopen de meisjes gewoon rond in rokjes en truitjes en ontblote hoofden en haren , maar zodra ze hier zijn MOETEN er oppeens een hoofddoekjes gedragen worden vanwege het geloof ? Geloof zit in je , en dat uit je niet door een stukje stof op je hoofd.

Vind ik.
Je doet net alsof vrouwen opgelegd wordt hoofddoekjes te dragen. Ik denk dat de meeste moslima's zélf graag uit geloofsovertuiging hoofddoekjes willen dragen. Als het onderdeel is van het geloof en gelovigen zich daarin willen uiten, is wat lomp om als buitenstaander dat te verbieden omdat "geloof in je zit" In Nederland kennen we godsdienstvrijheid, en uitingen die daarbij horen (keppeltjes, hoofddoekjes, kruizen, etc.) zouden dus wat mij betreft toegestaan moeten worden, zolang het de communicatie niet ondermijnt (zoals complete burqa's e.d.). Maar goed, dat is een andere discussie.

Demonstratreren is ook een recht dat bij democratie hoort en helaas zijn er altijd gasten die de zaak verneuken voor de rest. Maar ik vind niet dat je de AEL moet gaan bestrijden of hun demonstraties moet gaan verbieden vanwege een groepje van buitenaf dat er op afkomt om te rellen. Als neonazi's ook mogen demonstreren, dan is er wat dat betreft dus geen grens om bepaalde demonstraties wel en andere niet toe te staan.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 February 2004, 13:40   #14
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Xero
Omdat je je geloof en je samenleving in de maatschappij apart van elkaar moet houden.
Als je zo redeneert, moeten kerken, moskeeën, de EO, de SGP, en dergelijken ook verboden moeten worden. Je haalt dingen door elkaar. Als je geloof en maatschappij gescheiden wil houden, moet je alle geloven in zijn geheel verbieden Nederland is seculier, dat wil zeggen, bestuur/overheid/regering en geloof zijn gescheiden, dat is heel wat anders...
  Met citaat antwoorden
Oud 22 February 2004, 15:04   #15
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Ar-Tuur
Je doet net alsof vrouwen opgelegd wordt hoofddoekjes te dragen. Ik denk dat de meeste moslima's zélf graag uit geloofsovertuiging hoofddoekjes willen dragen. Als het onderdeel is van het geloof en gelovigen zich daarin willen uiten, is wat lomp om als buitenstaander dat te verbieden omdat "geloof in je zit" In Nederland kennen we godsdienstvrijheid, en uitingen die daarbij horen (keppeltjes, hoofddoekjes, kruizen, etc.) zouden dus wat mij betreft toegestaan moeten worden, zolang het de communicatie niet ondermijnt (zoals complete burqa's e.d.). Maar goed, dat is een andere discussie.
Tuurlijk zullen er mensen zijn die uit eigen wil een hoofddoek dragen, maar er is ook een grote groep die niet wordt geaccepteerd zonder hoofddoek. Ik zie het soms pure provocatie tegen de westerse waarden en normen, ik persoonlijk zie het als een vernedering van de vrouw. Je kan mij hier niet gaan vertellen dat de vrouwen in veel moslim gemeenschappen wordt gezien als de gelijken van de man. Dat heeft niets met godsdienst te maken maar met waarden en normen. Als dit echter wordt verstaan onder jouw godsdienst vrijheid, dan vind ik dat de nederlandse politiek die maar nog eens ernstig onder de loep moet nemen.

Citaat:
Originally posted by Ar-Tuur

Demonstratreren is ook een recht dat bij democratie hoort en helaas zijn er altijd gasten die de zaak verneuken voor de rest. Maar ik vind niet dat je de AEL moet gaan bestrijden of hun demonstraties moet gaan verbieden vanwege een groepje van buitenaf dat er op afkomt om te rellen. Als neonazi's ook mogen demonstreren, dan is er wat dat betreft dus geen grens om bepaalde demonstraties wel en andere niet toe te staan.
Het is hun recht om te demonstreren, maar dit mag echter niet zoals de vorige keer verlopen. Toen waren er spandoeken met hakenkruizen, verscheidene scheldpartijen en intimidaties en grote vernielingen. Wat doet de politie? helemaal niets ze zijn bang om voor racist uitgemaakt te worden. Dit geldt echter ook voor de neo nazies alleen worden die nogal snel verwart met nationalisten
  Met citaat antwoorden
Oud 22 February 2004, 19:25   #16
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by PFP
Tuurlijk zullen er mensen zijn die uit eigen wil een hoofddoek dragen, maar er is ook een grote groep die niet wordt geaccepteerd zonder hoofddoek. Ik zie het soms pure provocatie tegen de westerse waarden en normen, ik persoonlijk zie het als een vernedering van de vrouw. Je kan mij hier niet gaan vertellen dat de vrouwen in veel moslim gemeenschappen wordt gezien als de gelijken van de man. Dat heeft niets met godsdienst te maken maar met waarden en normen. Als dit echter wordt verstaan onder jouw godsdienst vrijheid, dan vind ik dat de nederlandse politiek die maar nog eens ernstig onder de loep moet nemen.
In het argument dat geloofsuitingen in bijvoorbeeld het onderwijs niet toegestaan zijn (mits consequent uitgevoerd) kan ik me nog enigszins vinden. Maar wat jij nou wil is veranderen is een complete een godsdienst en cultuur? Man en vrouw zijn lang niet altijd gelijk in de islamitische wereld, inderdaad, maar dat staat los van het dragen van een hoofddoekje. Onder integratie versta ik daarnaast niet dat we allemaal volgens dezelfde, Westerse manier van leven (tradities) moeten samenleven, dat wil zeggen, ik zie hierin niet de rol van hoofddoekjes. Zolang vrouwen niet onderdrukt worden, zoals in streng islamitische landen als Iran, Saudi-Arabië, het noorden van Nigeria en destijds Afghanistan, moet je niet de Islam en de hoofddoekjes de schuld geven van ongelijkheid en het gebrek aan emancipatie. Er zijn moslima's die bijvoorbeeld 'gewoon' studeren, een prima baan hebben, volledig geintegreerd zijn en waar niets mis is met het gezinsleven. Ze willen echter uit geloofsovertuiging wél een hoofddoekje dragen...
  Met citaat antwoorden
Oud 22 February 2004, 21:47   #17
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Hoofddoekjes zijn echt geen probleem van de hedendaagse maatschappij. Het verwijderen van de hoofddoekjes uit het straatbeeld zal echt geen betere maatsschappij tot gevolg hebben.

Wil niet zeggen dat ik het in sommige gevallen niet gerechtvaardigd zou vinden als hoofddoekjes kunnen worden verboden (daar waar objectief en/of presentatief verschijnen een vereiste is bijvoorbeeld)
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"

Laatst aangepast door theo tank : 22 February 2004 om 21:49
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 February 2004, 22:22   #18
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Zullen de Fransen hun gehoord hebben??
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 02:23.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.