Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 14 December 2003, 11:13   #1
SpiNe
Trots van het noorden.
 
SpiNe's Avatar
 
Geregistreerd op: 13 August 2002
Locatie: grunn
Berichten: 3.893
Stuur een bericht via MSN naar SpiNe
Standaard saddam mogelijk opgepakt

Saddam zeer waarschijnlijk opgepakt

Gepubliceerd op zondag 14 december 2003

De voormalige Iraakse leider Saddam Hussein is mogelijk in zijn eigen land gearresteerd.
Saddam zou in de noord-Iraakse stad Tikrit zijn opgepakt. Dat heeft het Iraanse persbureau IRNA zondagochtend gemeld. Het baseert zich op uitspraken van de Iraakse Koerdische leider Jalal Talabani, leider van de Patriottische Unie van Koerdistan, die een kantoor heeft in de Iraanse hoofdstad Teheran.

Een woordvoerder van het Iraaks Nationaal Congres (INC) heeft gezegd dat uit DNA-onderzoek al zou zijn gebleken dat het inderdaad om Saddam gaat, waardoor het bericht zo goed als zeker waar is.

Het bericht is echter nog niet bevestigd door het Amerikaanse ministerie van Defensie. IRNA's bericht kwam uit Qasr-e-Shirin in Iran. Een andere woordvoerder van de Patriottische Unie van Koerdistan, Nazem Dabag, zou ook hebben bevestigd dat Saddam is opgepakt, meldt Reuters. Onafhankelijke bevestigingen zijn nog niet gegeven.

Bestorming
Amerikaanse troepen zouden Tikrit hebben bestormd nadat ze inlichtingen hadden gegeven dat Saddam er zich zou schuilhouden. Ze zouden hem er inderdaad hebben aangetroffen en hem hebben gearresteerd. Het zou gaan om een gezamenlijke actie van Amerikaanse en Koerdische troepen.

Volgens een woordvoerster van de Amerikaanse troepen in Irak, zal er vandaag op een persconferentie een 'belangrijke mededeling' worden gedaan, maar ze wilde niet in detail treden.

Saddam
Saddam is de nummer een op de lijst met de meest gezochte Irakezen. Sinds Bagdad in april in de handen van de Amerikanen en Britten viel, is er niks meer van hem vernomen, op enkele bandopnames waarin hij de Irakezen oproept tot verzet tegen de 'bezetters' na.

Op 22 juli werden Uday en Qusay, Saddam's zoons, gedood in het noord-Iraakse Mosul tijdens een Amerikaanse aanval.

Saddam zou de Amerikaanse troepen het afgelopen halfjaar hebben misleid door om de paar uur naar een andere plaats te verhuizen. Zijn arrestatie is een grote opsteker voor de geallieerde troepen in Irak, die zich in toenemende mate met aanslagen geconfronteerd zagen. Ook voor de Amerikaanse president Bush, die wegens de oorlog al tijden wereldwijd onder vuur ligt, is de arrestatie uitzonderlijk goed nieuws.

Bronnen: BBC, CNN, Reuters
__________________
Sick liaisons raised this monumental mark the sun sets forever over Blackwater park.
SpiNe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 December 2003, 11:16   #2
Stapper
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

cool
is een opsteker voor bush, nu ook maar hopen dat die snel bin laden vind
  Met citaat antwoorden
Oud 14 December 2003, 11:17   #3
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

tis officieel O.o DNA onderzoek enz.
Banaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 December 2003, 11:19   #4
SpiNe
Trots van het noorden.
 
SpiNe's Avatar
 
Geregistreerd op: 13 August 2002
Locatie: grunn
Berichten: 3.893
Stuur een bericht via MSN naar SpiNe
Standaard

ik hoop dat het niet weer een look a like is
__________________
Sick liaisons raised this monumental mark the sun sets forever over Blackwater park.
SpiNe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 December 2003, 11:28   #5
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

haha echt goed zou dat zijn, en dan gaan ze saddam achter de auto van bush spannen en dan gaan ze door alle straten in New York rijden, goed plan
  Met citaat antwoorden
Oud 14 December 2003, 11:41   #6
dieterke
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

mja miss 1 van zijn 9 dubelgangers
  Met citaat antwoorden
Oud 14 December 2003, 11:48   #7
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

het is nu bijna officieel


Saddam in Tikrit opgepakt

Gepubliceerd op zondag 14 december 2003

De voormalige Iraakse leider Saddam Hussein is zondag opgepakt in Tikrit.
Volgens Iraakse overheidsfunctionarissen hebben DNA-tests uitgewezen dat het inderdaad om Saddam gaat. Ook de Britse premier Tony Blair heeft het bericht inmiddels bevestigd.

Het iraanse persbureau IRNA maakte zondagochtend als eerste melding van de arrestatie.. Het baseerde zich op uitspraken van de Iraakse Koerdische leider Jalal Talabani, leider van de Patriottische Unie van Koerdistan, die een kantoor heeft in de Iraanse hoofdstad Teheran.


http://www.planet.nl/planet/show/id=...7964/sc=f76708
  Met citaat antwoorden
Oud 14 December 2003, 12:02   #8
FunFair
.
 
Geregistreerd op: 1 March 2001
Berichten: 8.845
Standaard

het is een dubbelganger waar ze het bloed van saddam bij hebben gecloned en vervolgens hem een complete bloedtransfusie gegeven
__________________
hardstikke doooooood
FunFair is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 December 2003, 12:03   #9
SpiNe
Trots van het noorden.
 
SpiNe's Avatar
 
Geregistreerd op: 13 August 2002
Locatie: grunn
Berichten: 3.893
Stuur een bericht via MSN naar SpiNe
Standaard

dat hij dit genoegen de amerikanen nog gunt ik dacht echt dat hij zichzelf wel zou koudmaken...
__________________
Sick liaisons raised this monumental mark the sun sets forever over Blackwater park.
SpiNe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 December 2003, 12:20   #10
TheGroovMaster
Über Mensch
 
TheGroovMaster's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 April 2002
Locatie: Haarlem
Berichten: 9.069
Stuur een bericht via MSN naar TheGroovMaster
Standaard

nu hebben ze hem..... en nu???
TheGroovMaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 December 2003, 12:24   #11
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

nu?

uhh, misschien wordt ie eindelijk echt anaal genomen door bush.
  Met citaat antwoorden
Oud 14 December 2003, 12:36   #12
Lampie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard



Goed voor die ouwe baardaap
  Met citaat antwoorden
Oud 14 December 2003, 14:12   #13
siNix
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Yep, bush is weer happy , nu Bin laden nog en bush z`n populairteit is weer top
  Met citaat antwoorden
Oud 14 December 2003, 19:19   #14
The6thgate
Lid
 
The6thgate's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 April 2002
Berichten: 11.029
Standaard

pfff net in het nieuws een interview met een of andere amerikaanse pipo over de berechting. hij vond dat saddam de doodstraf verdient en daarom ook alleen berecht moet worden op een plaats waar ze de doodstraf kunnen uitspreken.

de tering hey, wat een domme amerikaan is dat ook weer maak m dan gelijk af als ie toch geen eerlijk proces krijgt
The6thgate is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 December 2003, 11:12   #15
Irene!!!!
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik gun het Bush totaal niet, maar ik ben wel blij voor de Irakezen, die kunnen nu hopelijk een democracie of dergelijke opbouwen (okeej, zal wel ff duren, maar toch).
Maar nu gaat Bush z'n populariteit natuurlijk weer omhoog.. Dat wil ik absoluut niet. Vooral als de aanslagen minder worden zou het kunnen betekenen dat ie in 2004 herkozen wordt.. Al denk ik niet dat de aanslagen meteen minder worden maar na een tijdje zeker wel. En dan als de economie nog omhoog gaat is z'n populariteit helemaal hoog
  Met citaat antwoorden
Oud 15 December 2003, 15:15   #16
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by The6thgate
pfff net in het nieuws een interview met een of andere amerikaanse pipo over de berechting. hij vond dat saddam de doodstraf verdient en daarom ook alleen berecht moet worden op een plaats waar ze de doodstraf kunnen uitspreken.

de tering hey, wat een domme amerikaan is dat ook weer maak m dan gelijk af als ie toch geen eerlijk proces krijgt
Tja, wat wel in ieder geval wel duidelijk is, is dat Saddam voor zn misdaden de hoogst denkbare straf verdient, vergeet niet hoeveel mensen hij over de kling gejaagd heeft. De vraag is welke straf je de dan toereikend vindt, en in de ogen van de Amerikanen is dat de doodstraf. En hoe eerlijk het proces ook, vrijgesproken zal hij in ieder geval niet worden... en van mij mag de man ook niet meer vrij komen. Mijn bezwaren tegen de doodstraf zouden voor een geval als deze zowat allemaal aan de kant geschoven kunnen worden
  Met citaat antwoorden
Oud 15 December 2003, 18:11   #17
The6thgate
Lid
 
The6thgate's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 April 2002
Berichten: 11.029
Standaard

Citaat:
Originally posted by Ar-Tuur
Tja, wat wel in ieder geval wel duidelijk is, is dat Saddam voor zn misdaden de hoogst denkbare straf verdient, vergeet niet hoeveel mensen hij over de kling gejaagd heeft. De vraag is welke straf je de dan toereikend vindt, en in de ogen van de Amerikanen is dat de doodstraf. En hoe eerlijk het proces ook, vrijgesproken zal hij in ieder geval niet worden... en van mij mag de man ook niet meer vrij komen. Mijn bezwaren tegen de doodstraf zouden voor een geval als deze zowat allemaal aan de kant geschoven kunnen worden
klopt maar het ging me meer om de redenatie van die gast. daar kan k me nogal aan ergeren. denk ook dat ie wel de hoogste straf gaat krijgen
The6thgate is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 December 2003, 18:13   #18
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik vind eigenlijk niet dat iemand de doodstraf moet krijgen. Ik vind niet dat je dat iemand aan kan doen, wat diegene ook heeft gedaan.

Het zou juist een teken zijn van waardigheid en beschaafdheid als deze man levenslang kreeg ergens in een ander land dan Irak.
  Met citaat antwoorden
Oud 15 December 2003, 18:48   #19
electricity
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

stel je voor dat ie ontsnapt, en dat ie dan balletje balletje met zn andere saddams gaat doen.
  Met citaat antwoorden
Oud 15 December 2003, 19:08   #20
Nightwolf
Nerd
 
Nightwolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 July 2001
Locatie: oosterhout
Berichten: 12.844
Standaard

de doodstraf van Saddam zou denk ik voor meer provocatie zorgen van de kant van Islamitische mensen denk ik
Nightwolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 December 2003, 14:58   #21
Irene!!!!
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ja de doodstraf zal ie wel krijgen..Ik ben er normaal ook fors tegen maar zo'n man als Saddam kun je absoluut niet ergens opsluiten. Die man heeft nog zo verschrikkelijk veel aanhangers, die zouden er alles voorover hebben om hem vrij te laten. Ze zullen hem de komende maanden/weken nog wel overhoren, en over een jaar ofzo zal z'n rechtzaak wel beginnen. De Irakezen zullen wel voor de doodstraf kiezen, dan is het "Oude Irak" helemaal voorbij, en kunnen ze in rust een nieuwe regering opbouwen
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 20:37.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.