Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 25 September 2002, 20:09   #1
miss hutspot
Guest
 
Berichten: n/a
Arrow ik heb een prob

hallo allemaal
ik heb dus een probleem, een goeie vriendin van mij, snijd inzichzelf.... ze heeft een ziekte... (ik zeg liever ni van die persoonlijke dingen want ik wil ni dat ik haar verlul enzzzzz) maar ze heeft dus een ziekte aan haar benen. ze loopt op krukken enzo heeft lang in het ziekenhuis gelegen... en is duz een beetje stevig... maar ze zegt: ik ben dik invaliden en wil dood .
maar.... ze snijd dus ook heel veel in zichzelf.. ze zegt: dan voel ik me nie meer zow klote! maarrrrr ik steun haar, en dan belooft ze b.v er meej opte houden.. en dan heeft ze de volgende dag weer een (5 cm) lange snee in zichzelf gesneden. Ik word dan zo verdrietig... .
Haar ouders weten het wel geloof ik, maar denken dat ze "is gestopt" .... en ik weet niet meer wat ik moet doen!!!!!!!! ze is ook al bij een psygiater (ofzowiets) geweest...... maar da helpt volgens mij ook niet :S.

kunnen jullie mij mischien helpen????????????????

-xxxxxxx- een verdrietig missjuh...
  Met citaat antwoorden
Oud 25 September 2002, 21:40   #2
Melch
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Okay, dit moet je niet verkeerd opvatten, maar leg in iedereen geval wat mesjes en shit uit haar buurt, zodat de kans en de verleiding kleiner is voor haar...
En praat nog eens met haar, ga (indien mogelijk) een stukje lopen (rijden als het moet), en praat over alles. Wat zit haar allemaal dwars? Wat zou ze (wat mogelijk is) anders willen hebben? Probeer haar te helpen.
Probeer niet elke keer als je met haar praat, het over het snijden te hebben, maar doe dit op goede momenten.

Okay, ze heeft een ziekte aan haar benen, dat is echt so 'fucked', maar ze is geestelijk nog in orde? Zo ja, zeg haar dan dat haar 'mind' er helemaal niks aan doen, mensen overkomen dingen, mensen gebeuren dingen, normale dingen, goede dingen, slechte dingen... En niemand kan je echt vertellen waarom er zoveel slechte dingen gebeuren in de wereld, niemand weet het... Maar probeer het beste te maken van je leven, doe wat je kunt doen. En als je het echt niet meer ziet zitten? Leef dan niet meer voor jezelf, maar voor anderen!

-m-
  Met citaat antwoorden
Oud 26 September 2002, 11:02   #3
Narya
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik heb werkelijk geen idee, maar het is wel kut ovor je en voor haar waarschijnlijk nog meer. ehm.. Misschien nog een keer naar een psycholoog? (of psychiater). Maak haar duidelijk dat ze wel de moeite waard is voor het leven en dat je met een stel zieke benen ook best lol kunt hebben en een goeie toekomst!

succes ermee!
  Met citaat antwoorden
Oud 26 September 2002, 19:07   #4
miss hutspot
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Melch
Okay, dit moet je niet verkeerd opvatten, maar leg in iedereen geval wat mesjes en shit uit haar buurt, zodat de kans en de verleiding kleiner is voor haar...

-m-
ik vroeg duzzz... waar snij je je eigenlijk mee? ze zegt : met m'n nagels.. en met scharen.. maar dat kan volgens mij niet :S als ik die joekels van sneejen in haar armen zie...... maar ik zal het doen!


En praat nog eens met haar, ga (indien mogelijk) een stukje lopen (rijden als het moet), en praat over alles. Wat zit haar allemaal dwars? Wat zou ze (wat mogelijk is) anders willen hebben? Probeer haar te helpen.
Probeer niet elke keer als je met haar praat, het over het snijden te hebben, maar doe dit op goede momenten.

jah dat doe ik ook wel, op school praten we ook wel over jongens en veel leuke dingen enzo.. dat we alle winkels leeg gaan shoppen enz als haar benen weer okee zijn.. :S maar ik snap het ook wel.......... ze heeft alleen maar tegenslagen.... en haal haar "duz niet echte" vriendinnen laten haar zitten... daar wordt ze duz heel depresief van.


Okay, ze heeft een ziekte aan haar benen, dat is echt so 'fucked', maar ze is geestelijk nog in orde? Zo ja, zeg haar dan dat haar 'mind' er helemaal niks aan doen, mensen overkomen dingen, mensen gebeuren dingen, normale dingen, goede dingen, slechte dingen... En niemand kan je echt vertellen waarom er zoveel slechte dingen gebeuren in de wereld, niemand weet het... Maar probeer het beste te maken van je leven, doe wat je kunt doen. En als je het echt niet meer ziet zitten? Leef dan niet meer voor jezelf, maar voor anderen!

COLOR=darkred]ze is dus verder helemaal okee.. doet vmbo enzo..... gaat voorderest allemaal lekker...... maar't lijkt gewoon dat ze :Soverspannen:S is... omdat het telkens weer verkeerd gaat...... [/COLOR]

bedankt!!
-xxxxxxxx- me

[
  Met citaat antwoorden
Oud 26 September 2002, 19:10   #5
miss hutspot
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by hezz
ik heb werkelijk geen idee, maar het is wel kut ovor je en voor haar waarschijnlijk nog meer. ehm.. Misschien nog een keer naar een psycholoog? (of psychiater). Maak haar duidelijk dat ze wel de moeite waard is voor het leven en dat je met een stel zieke benen ook best lol kunt hebben en een goeie toekomst!

succes ermee!

een psygiater dat helpt denk ik niet...... ze is al bij een psygiater geweest. en ze zegt ook wel eens : ik moet stoppen.... want anders moet ik er weer heen :S en ik kan niet stoppen ... echt niet.... dat zecht ze... :S tuurlijk is het de moeite waard!! en ik ga haar dat nog ff vertellen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

bedankt!!!!!!

-xxxxxxxxxxxxxxxxxx- tineke
  Met citaat antwoorden
Oud 26 September 2002, 19:12   #6
ViXEN
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

nja ik heb ook een vriendin gehad die dat deed... ook met zelfmoordneigingen enzo, ik heb dr verplicht meegesleept naar een vertrouwenspersoon op school, ze kreeg ammel gesprekjes en is later doorgestuurd naar het riagg.
niet alleen om dat snijden hoor..
zoiets hoort gewoon niet, je moet het echt niet zomaar aan jezelf voorbij laten gaan hoor. veel praten kan ook wel helpen. vertellen dat ze zeker wel wat waard is enzo (er zit meestal ook een groot aandachtstekort achter!)

succes!
  Met citaat antwoorden
Oud 27 September 2002, 12:40   #7
miss hutspot
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by ViXEN
nja ik heb ook een vriendin gehad die dat deed... ook met zelfmoordneigingen enzo, ik heb dr verplicht meegesleept naar een vertrouwenspersoon op school, ze kreeg ammel gesprekjes en is later doorgestuurd naar het riagg.
niet alleen om dat snijden hoor..
zoiets hoort gewoon niet, je moet het echt niet zomaar aan jezelf voorbij laten gaan hoor. veel praten kan ook wel helpen. vertellen dat ze zeker wel wat waard is enzo (er zit meestal ook een groot aandachtstekort achter!)

succes!

ze heeft duz al vaak met iemand gepraat.... het helpt wel... maar voor een paar dagen/weken ofzo :S
en dan gaat't weer fout....... maar het gaat volgens mij wat beter!!! ze heeft nu een halfe week niet meer inzich zelf gesneden... gelukkig...... ik praat veel met haar!! "echt!" .... maar ze heeft absoluut geen zelfvertrouwen.... en ze zecht dat ze dik, invaliden.... enz enz enz is..... maar dat is helemaal niet zo!!
bedankt!!
-xxxxxx- me
  Met citaat antwoorden
Oud 27 September 2002, 19:47   #8
ViXEN
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by miss hutspot



ze heeft duz al vaak met iemand gepraat.... het helpt wel... maar voor een paar dagen/weken ofzo :S
en dan gaat't weer fout....... maar het gaat volgens mij wat beter!!! ze heeft nu een halfe week niet meer inzich zelf gesneden... gelukkig...... ik praat veel met haar!! "echt!" .... maar ze heeft absoluut geen zelfvertrouwen.... en ze zecht dat ze dik, invaliden.... enz enz enz is..... maar dat is helemaal niet zo!!
bedankt!!
-xxxxxx- me

sjaa.. duidelijk geval van tekort aan zelfvertrouwen, dat kan natuurlijk niet zomaar goedkomen heeft tijd nodig, en heel veel mensjes hebben dit soort buien, maar moet wel goed komen echt waar...
  Met citaat antwoorden
Oud 28 September 2002, 09:05   #9
miss hutspot
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by ViXEN



sjaa.. duidelijk geval van tekort aan zelfvertrouwen, dat kan natuurlijk niet zomaar goedkomen heeft tijd nodig, en heel veel mensjes hebben dit soort buien, maar moet wel goed komen echt waar...
denk je? ik hoop van wel natuurlijk!
-xxxxxxxxxxxxx- me
  Met citaat antwoorden
Oud 28 September 2002, 12:44   #10
ViXEN
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by miss hutspot


denk je? ik hoop van wel natuurlijk!
-xxxxxxxxxxxxx- me


vast wel, het is vast een fase..
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 19:39.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.