Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Gesloten onderwerp
 
Onderwerpopties Waardering: Onderwerp waardering: 1 stemmen, 3,00 gemiddeld. Weergavemodus
Oud 20 May 2007, 17:34   #451
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Uiteindelijk kan en zal ook iedereen naar een slachtoffer rol grijpen. Sowieso vind ik het begrip slachtoffer rol niet gepast. Ik keur het geweld naar aanleiding van een tekening niet goed, en veel moslims delen die mening. Maar ik zei al, het verbeelden van de profeet, of Allah, is verboden in de islam. En als je het als grapje aanziet als ongelovigen oke, maar zelfs zo een klein tekening raakt een moslim o-zo hard. Ik snap dat niet waarom mensen dan afvragen waarom moslims zo boos worden? Is dit geen bewijs hoe sterk de islam in ons leven speelt?

Hoe jullie ook denken, wat ik al eerder zei in dit topic, ongelovigen en gelovigen met elkaar discuseren kan gewoon niet. De moslims bijv houden zich aan het oude, het vertrouwlijke en de ongelovigen houden zich aan de wet, die je kan veranderen en ook steeds veranderd. Het botst zo erg tegen elkaar en daar uit ontstaat onbegrip en frustratie, deze discussie kan zo lang duren maar uiteindelijk blijven we hetgeen wat we vertrouwen. Het jezelf afvragen of God wetenschappelijk bestaat vind ik zelf een klote vraag, omdat je er geen doel mee heb.

"Voor mij is de enige oplossing naar jezelf kijken want andere jaag je alleen in het zadel."

Ik hoop dat je dit voor beide (allochtonen en autochtonen) bedoeld.
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline  
Oud 20 May 2007, 17:45   #452
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Alleen die termen waarmee je schermt vind ik al verachtelijk, blanke ras dit, ongelovigen dat. Je bent gewoon net zo'n grote racist en fundamentalist aan het worden als diegene waartegen je ageert.
 
Oud 20 May 2007, 18:35   #453
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door PFP Bekijk Bericht
Alleen die termen waarmee je schermt vind ik al verachtelijk, blanke ras dit, ongelovigen dat. Je bent gewoon net zo'n grote racist en fundamentalist aan het worden als diegene waartegen je ageert.
Alleen blanken kunnen toch discrimineren?
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline  
Oud 20 May 2007, 19:24   #454
drunken_munkey
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Banaan Bekijk Bericht

"Voor mij is de enige oplossing naar jezelf kijken want andere jaag je alleen in het zadel."

Ik hoop dat je dit voor beide (allochtonen en autochtonen) bedoeld.
Ja en ik denk ook dat je dat uit mijn toon van mijn post kan halen. Ik probeer al de hele tijd duidelijk te maken dat ik niet met 2 maten meet. Maar uit die bevestiging waar jij om vraagt zou ik kunnen afleiden dat jij toch weer zoekt naar een negatieve toon. Dat vind ik nou iets lastigs in deze discussie. Als mensen nou met een iets andere instelling discussieren over dit onderwerp zou er een stuk meer bereikt worden. En ja dat bedoel ik van beide kanten.

En dat je je verweerd tegen het beledigen van je profeet is natuurlijk volstrekt te begrijpen. Alleen moet jij het volgens jou onbegrip van andere mensen omzetten in woede? Ik denk dat een profeet die zijn volk zou willen aanzetten met dit wantrouwen en die negatieve lading te willen laten leven niet goed bezig is. En hiermee zeg ik niks over ''Allah". Maar over de jihad waar de koran het geloof blijkbaar toe aanzet. Voor mensen die de wereld een betere plek willen maken doen ze dat volgens mij met de verkeerde insteek. En ja tuurlijk de westerse wereld doet ook van alles en nog wat fout. Maar als je puur kijkt naar de Jihad en waar die vandaan komt. Laat jij dan nog steeds die woede toe over jou gekrenkte trots, als je ziet waar dat toe leid. Kijk dan durf ik te zeggen dat de Islam alle ratio wegdrijft. En dat ivnd ik beangstigend
 
Oud 20 May 2007, 19:50   #455
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

(Leuk avatar trouwens, heb z'n shirt hiero hehe.)

Verder, nog even als toevoeging. Jihad is iets heel anders wat vele mensen denken. Zelfs de Wiki-site geeft wat heel anders weer. Jihad is niet de heilige oorlog of mensen laten bekeren tot de islam, of strijden voor je geloof. Ik ga hier verder ook niet uitleggen wat het is, want dan krijg ik weer een hoop gezeik. Ik vind het alleen beangstigend dat er inderdaad zulke moslims bestaat die deze vorm van heilige oorlog willen toepassen in Nederland.
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline  
Oud 20 May 2007, 19:57   #456
drunken_munkey
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

(thnx )

Ja ik had ook een keer zoiets gehoord dat Jihad verkeerd geinterpeteerd is. Maarja in ieder geval ik bedoel wat de meeste mensen denken dat de Jihad is: ''een heilige oorlog'', maar volgens mij zijn we beetje off topic intussen. Opzich interessantere discussie dan die oneindige over "Is geloof bedacht?"
 
Oud 20 May 2007, 20:03   #457
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Ja kijk ik wil je wel even kort uitleggen over de Jihad. De Jihad betekend eigenlijk het streven naar een beter leven. Je hebt grote Jihad en kleine Jihad.

Grote Jihad houdt zich bezig met de moslim zelf. Hij moet bijv een pen pakken en artikels schrijven om mensen ervan te overtuigen dat de islam goed is bijv. Maar ook zijn best doen om te slagen voor school, zijn buren goed behandelen etc.

Kleine Jihad is wanneer een moslimland zomaar aangevallen wordt. Dan moet de moslim meestrijden met wapens. Dat lijkt me niet meer dan logisch...

Jihad betekent in elk geval niet een heilige oorlog in de zin van een oorlog om anderen te dwingen tot de Islam - het is Muslims ten andere verboden aan zulk een oorlog deel te nemen. De Koran garandeert immers voor iedereen godsdienstvrijheid en verbiedt Muslims uitdrukkelijk anderen te dwingen tot de Islam.
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline  
Oud 20 May 2007, 20:14   #458
drunken_munkey
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ja ok dus de Palestijnen bijvoorbeeld voeren nu wel een volgens de Koran gerechtvaardigde Jihad? (Zonder kant te kiezen hoor gewoon neutrale vraag)

En natuurlijk kan een oorlog om Irak bijvoorbeeld gezien worden als een aanval op de algemene Arabische wereld. Waardoor door elk arabisch land een aanval op Amerika een gerechtvaardigde Jihad is?
Maar wat Mohammed B deed is volgens de koran niet gerechtvaardigheid?
 
Oud 20 May 2007, 20:16   #459
Leh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Banaan Bekijk Bericht
Sinds Fortuyn zijn uitspraken deed, lijkt het alsof we teveel mogen zeggen. Maar geloof mij nou, het is pas 6 jaar dat hij dood is, in die zes jaar, denk je dan echt dat je ineens alles over de islam mag zeggen? En niet eens op een fatsoenlijke manier: 'Islam is achterlijk'. 'Mohammed is een zielige pedo.' en meer van dat soort trieste uitsprake door Theo en tegenwoordig door Geert. Zet dat ons niet aan tot geweld? Of is het dan tóch de moslimcultuur die tot haat aangezet wordt, wat er onder andere in de koraan geschreven staat? Nou, makkelijk toch? Als ik een oproep krijg om de helft van de koraan te verscheuren om in dit land te blijven, krijg ik inderdaad gevoelens om Geert te vermoorden, maar ik ben dan iemand die geen mes of pistool trekt, nee, ik val het blanke ras net zo hard aan met woorden.
Wat Theo en Geert zeggen is respectloos, Spiegelend gedrag misshien??!!! en tuurlijk is het niet goed wat die lui doen deden zeggen en vertelden. en dat valt ook niet goed te praten.
Maar wat we IN DEZE TOPIC hebben is een DISCUSSIE, en bij een DISCUSSIE moet je met ARGUMENTEN komen en die ARGUMENTEN moet je kunnen ONDERBOUWEN. dat heeft verder niks met het vernederen van mensen te maken. maar je moet gewoon op een GEZONDE manier een discussie (kunnen) voeren. iets waarin je blijkbaar wat minder ervaring hebt, dat maakt niet uit, want je bent nooit te oud om te leren.
en ik ben helemaal niet uit om je geloof onderuit te trappen en ik ben er ook geen voorstander voor om de Koraan te verscheuren, of de bijbel of het telefoonboek of WAT DAN OOK.
Ik ben er gewoon op uit om een GEZONDE discussie te voeren. en als je nou eens met GOED onderbouwde argumenten komt en dan bedoel ik niet van "God bestaat want dat staat in de bijbel" dat is in mijn ogen een zwak standpunt, en dat zou je beter moeten kunnen, of wie dat dan ook heeft gezegt. DUS discussieren is als 2 groepen een andere mening hebben, en elkaar door middel van goed onderbouwde argumenten te overtuigen van hun gelijk, maar je moet dan ook naar ELKAAR LUISTEREN en lezen wat iemand zegt en waarvoor, en niet meteen mensen gaan uitschelden en vergelijken met moordenaars, want IK heb Theo en Pim niet vermoord en JIJ hebt dat ook niet gedaan. Theo is vermoord door een radicalist iemand die helemaal de verkeerde opvattingen heeft en die dingen gebeuren.
damn man "ik wis nie as je kwaad werd"
 
Oud 20 May 2007, 20:27   #460
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door drunken_munkey Bekijk Bericht
Ja ok dus de Palestijnen bijvoorbeeld voeren nu wel een volgens de Koran gerechtvaardigde Jihad? (Zonder kant te kiezen hoor gewoon neutrale vraag)

En natuurlijk kan een oorlog om Irak bijvoorbeeld gezien worden als een aanval op de algemene Arabische wereld. Waardoor door elk arabisch land een aanval op Amerika een gerechtvaardigde Jihad is?
Maar wat Mohammed B deed is volgens de koran niet gerechtvaardigheid?
Wat de Palestijnen doen is inderdaad een gerechtvaardigde Jihad ja.

Het geval Irak is zeer moeilijk, want Saddam was niet een lievertje, hoe Amerika daar mee omging is fout. Dus ja, je kan tegen de Amerikanen strijden, maar Amerika had volgens eigen zeggen een reden. De mensen leefden daar in angst, mocht dat niet uiten, dus schreeuwde ook niet om hulp van buitenaf. Daar greep Amerika dus op in...

Mohammed B heeft een afschuwelijke daad begaan, maar ik begrijp zijn frustratie. Je moet als moslim omgaan met kritiek. Dat wil zeggen of tegen strijden op papier of via je mond, of proberen jezelf sterk te houden en 'er niets van aantrekken'. Moord plegen mag sowieso niet.

Je moet ook rekening houden met andere stromingen van Islam. Zo heb je in Nederland Extreem links en rechts maar ook gewoon een midden stuk. In de Islam heb je heel veel verschillende stromingen (Nation of Islam bijv) die een andere opvatting hebben. Daardoor wordt meestal het middenstuk van de Islam ook zo 'geweldadig' opgevat en wordt de Koraan ook 9 uit 10 keer verkeerd begrepen.
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline  
Oud 20 May 2007, 20:28   #461
drunken_munkey
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

@Leh

Maar het is opzich nog wel te begrijpen dat als je je hele leven word opgevoed met de gedachte dat er een hogere ontastbare macht is dat het je iets doet als die beledigd of bespot word. Ik zeg niet dat het iets goeds is maar het is wel te begrijpen.

En in deze discussie een vraag stellen als heb je bewijs dat god bestaat is natuurlijk ook best dom. Hoe kan je bewijs hebben dat hij wel bestaat. Niet is makkelijk maar bewijs voor iets ontastbaars is toch best onmogelijk.
Daarintegen als je ergens in wil geloven kan je misschien beter niet aan deze discussie meedoen want de tegen bewijzen wat wel feiten zijn zijn eigenlijk soms niet te ontkennen. Mij boeit het dan ook niks als je aan je geloof wilt houden. Maar doe het dan met een positieve grond, want bestaan doet hijw aarschijnlijk toch niet. Maar elke hulp voor eenbetere wereld is welkom toch? Waarom dan niet vanuit een soort versterkend middel voor je geweten als religie.
 
Oud 20 May 2007, 20:30   #462
drunken_munkey
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

@banaan

Ja ik weet wel dat er bijvoorbeeld nu in Turkije daar veel om te doen is. Dat binnen de Islam ook steeds meer verdeeldheid ontstaat.
 
Oud 20 May 2007, 20:34   #463
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Jaa, shit zeg wat een discussie . Dat ga ik dus echt niet lezen, maar volgens mij ben ik het grotendeels met drunken_munkey eens.
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline  
Oud 20 May 2007, 20:37   #464
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Ja natuurlijk ben je het met drunken_munkey eens. Omdat jij niet gelooft, en hij niet gelooft. Maar ik hoop dat een paar mensen hier nu eindelijk van dat ik-wil-wetenschappelijk-bewijs houding af zijn.
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline  
Oud 20 May 2007, 20:37   #465
Leh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Banaan Bekijk Bericht
Grote Jihad houdt zich bezig met de moslim zelf. Hij moet bijv een pen pakken en artikels schrijven om mensen ervan te overtuigen dat de islam goed is bijv. Maar ook zijn best doen om te slagen voor school, zijn buren goed behandelen etc.

Kleine Jihad is wanneer een moslimland zomaar aangevallen wordt. Dan moet de moslim meestrijden met wapens. Dat lijkt me niet meer dan logisch...
weer even off topic hoor
OK die kleine jihad is inderdaad logisch, ik zou mijn land ook verdedigen, en ik vind dat elke man (en vrouw if possible) dat moet doen.
Maar die grote Jihad, dit is een vraag en niet meteen boos worden, aangevallen voelen, gediscrimineerd voelen of gekleineerd voelen... het is GEWOON een vraag Komt het erop neer, dat als een Moslim (en in andere geloven ongeveer hetzelfde) een ander mens/dier goed behandeld, dan ZELF in de hemel of waar je dan ook in geloofd komt?

(even wat over mijn geloof, ik geloof dat als je dood bent, dat er dan helemaal niks meer is... over en uit, klaar.... dood... maar jah 1 manier om achter te komen)
 
Oud 20 May 2007, 20:44   #466
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

De grote jihad is simpel gezegd een strijd tegen het slechte. Ik geloof ook dat er iets slechts is (Shaytan > Duivel) en datgene wat mensen tot slechte dingen kan leiden, zoals bijvoorbeeld alcohol drinken, om een simpel voorbeeld te noemen. Als jij jezelf daarin kan beheersen, dan ben je een stap dichterbij het paradijs. Ik dronk vroeger best veel alcohol, sinds ik ben bekeerd niet. Ben wel zo eerlijk om te zeggen dat het verleidend is en dat ik avondjes in een cafe wel mis, maar ik beheers me. Dat is de grote Jihad.

Andere mensen of dieren helpen? Ja, dat geeft je veel hoop om toegelaten te worden tot het paradijs. Mensen helpen, vooral arme mensen, is zo belangrijk voor mijn geloof dat het in het rijtje van bidden, ouders verzorgen etc staat. Dat is het geval van de islam, ik weet niet hoe andere geloven daarmee omgaan. Ik als moslim vat het leven op als een examen. Hoe beter je er mee omgaat, hoe meer kans je krijgt om toegelaten te worden.
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline  
Oud 20 May 2007, 20:51   #467
drunken_munkey
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Leh Bekijk Bericht
weer even off topic hoor
OK die kleine jihad is inderdaad logisch, ik zou mijn land ook verdedigen, en ik vind dat elke man (en vrouw if possible) dat moet doen.
Nou ik dus echt niet hoewel ik het begrijp als je in een land woont waar je meer een eenheid bent ok. Maar voor Nederland zelf zou ik het nooit geven. Dit land is slechts een Economische eenheid waar ik niks voor geef. Maar dat terzijde

Maar ik ben het wel met banaan eens dat een wetenschappelijke benadering niet een juiste toenadering is als je het over geloof hebt. Kijk voor niet gelovigen is het een goede bevestiging.

Maar voor de meeste gelovigen(behalve staphorstenaren en naievelingen als sandraatje) is geloof meer dan een paar verhaaltjes uit de bijbel/koran. Dus het is naar mijn mening een betere discussie hoe je het geloof inpast in een gesegregeerde maatschappij. Of zelfs een maatschappij zoals Nederland waar geloof zelfs als iets negatiefs word ervaren door de meeste.
 
Oud 20 May 2007, 20:51   #468
Leh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door drunken_munkey Bekijk Bericht
@Leh

Maar het is opzich nog wel te begrijpen dat als je je hele leven word opgevoed met de gedachte dat er een hogere ontastbare macht is dat het je iets doet als die beledigd of bespot word. Ik zeg niet dat het iets goeds is maar het is wel te begrijpen.

En in deze discussie een vraag stellen als heb je bewijs dat god bestaat is natuurlijk ook best dom. Hoe kan je bewijs hebben dat hij wel bestaat. Niet is makkelijk maar bewijs voor iets ontastbaars is toch best onmogelijk.
Dit snap ik donders goed, maar ik snap niet wat er mis is met het open staan voor andere opvattingen, er over nadenken.
Ik heb zat discussies gehad met gelovigen.
Een client van mij is moslim, en gaat elke dag van 1 uur tot 23 uur naar de Moskee.
Medicatie helpt niet meer tegen zijn Epilepsie. en hij is er heilig van overtuigt, dat als hij genoeg Bid, dat Allah hem dan geneesd van zijn epilepsie. En opzich een mooie gedachte, maar die epilepsie verdwijnt nou eenmaal niet door te bidden. dus als hij aan het eind van zijn leven staat, dan zou het heel lullig voor hem zijn dat hij zijn hele leven zich zo goed mogelijk heeft gedragen, want dat heeft ie tot op heden, elk moment, dat hij moet bidden, want dat doet ie, heeft gebeden, en dan niet zijn gebden zijn gehoord. Hij is er van overtuigt dat Allah eerst de andere helpt, en als hij aan de beurt is dat ie dat dan zal voelen. Maar bidden (welk geloof dan ook) geneesd geen ziektes als epilepsie, kanker of dat soort dingen... een griepje misschien wel

=====================================
Nog even een edit, ik weet dat er op dit moment druk wordt getypt:
Citaat:
Origineel gepost door drunken_munkey Bekijk Bericht
@
En in deze discussie een vraag stellen als heb je bewijs dat god bestaat is natuurlijk ook best dom. Hoe kan je bewijs hebben dat hij wel bestaat. Niet is makkelijk maar bewijs voor iets ontastbaars is toch best onmogelijk.
Ik kan en ik ga ook niet bewijzen dat god wel of niet bestaat, Ik kan gewoon echt niet in iets geloven wat er voor mij niet is, ik zou het wel willen, als de gelovigen met GOEDE argumenten komen ben ik meer dan bereidt me te bekeren. Maar hoe meer ik me verdiep in welk geloof dan ook, hoe verder ik ervanaf kom te staan. ik weiger de bijbel te volgen in de uitspraak dat de aarde op 28 october 4004 vCHR is geschapen door god. Kijk als gelovigen met dit soort argumenten komen, dan vind ik ze heel naief en dan hebben ze duidelijk hun onderzoeken niet 100% afgerond, en het is wel goed dat ze onderzoek doen naar wanneer bijvoorbeeld de aarde is ontstaan, maar wat ik bedoel te zeggen is, probeer ook andere dingen uit te sluiten. anders ben je gewoonweg NIET geloofwaardig, en het is echt niet fout om van mening te veranderen. en bijvoorbeeld te erkennen: Ok we zaten er inderdaad een paar jaartjes naast, we hebben jullie gegevens uitgezocht en we zijn (bijv) tot de conclussie gekomen, dat de aarde al bestond en dat god wellicht een andere rol heeft gespeeld in het ontstaan van de mensheid... als de gelovigen met ZULKE uitspraken komen, dan kom ik voor mezelf een stap dichterbij het geloof (om weer even On topic te komen)

Laatst aangepast door Leh : 20 May 2007 om 21:09
 
Oud 20 May 2007, 20:58   #469
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Als je genezen kan worden door middel van medicijnen, moet dat zeker gedaan worden. Staat in de koraan en is doorgegeven door meerdere profeten. Echter, als je een arts heb die niet moslim is, dan mag je van hem wel behandeld worden en adviezen opnemen, maar je mag geen raad opvolgen als hij bijv zegt: je moet dit behandelen met alcohol, of je moet het gebed afbreken. Dat mag alleen als een patiënt dat te horen krijgt van een moslim arts.
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline  
Oud 20 May 2007, 21:09   #470
drunken_munkey
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

@Banaan

Dit zijn wel goede dingen om te weten want ik moet wel toegeven dat het beeld van wat een moslim zou moeten doen om 100% zijn geloof te volgen bij mij een stuk extremer was.

Maarja hoewel jij dit zo zegt zijn er wel moslims die nooit naar een westerse dokter zou gaan. Net zoals mensen uit Urk die hun kinderen niet inenten, omdat je dan gods wil zou tegengaan.

Dat vind ik wel nog iets verschrikkelijk irritants als je als religieus leider mensen wil doen geloven dat je uit gods naam kan spreken. Religieus leider worden met je interpetatie van een heilig geschrift ok, maar zoiets als de paus vind ik echt heel moelijk te geloven.....die moet toch zelf ook weten dat hij de boel belazerd?
 
Oud 20 May 2007, 21:16   #471
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Ik kan niks over de Paus zeggen, ik weet niet hoe hij sommige denken opvat.

Er zijn inderdaad veel moslims die te extreem zijn (had ik net uitgelegd). Die vertrouwen de westerse wereld te weinig of helemaal niet. Bijv een imam die Verdonk geen hand wil geven. Dat soort dingen, dat gaat vrijwel nergens over. De moslims moeten goed lezen en begrijpen hoe de profeten leefde (dmv de door hun geschreven teksten) en de moslim moet zich zoveel mogelijk daar aan aanpassen.

Zo las ik een verhaal over een Jood die veroordeeld moest worden, omdat hij verdacht was van diefstal. Het hele dorp verdacht hem omdat hij Joods was maar de profeet liet hem gaan, onschuldig en nodigde hem zelfs uit bij zijn eigen gezin om te eten.

Zulke kleine verhalen maar het zegt zoveel. Een Jood die uitgenodigd wordt om bij de profeet te gaan eten. Rechtvaardigheid, gastvrijheid en vroomheid. Zo zie je ook dat veel moslims juist die Jood wouden straffen, terwijl dat erg tegen de islam is, en datzelfde beeld zie je heel veel terug in de maatschappij. Heel jammer.
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline  
Oud 20 May 2007, 21:20   #472
Leh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Banaan Bekijk Bericht
Als je genezen kan worden door middel van medicijnen, moet dat zeker gedaan worden. Staat in de koraan en is doorgegeven door meerdere profeten. Echter, als je een arts heb die niet moslim is, dan mag je van hem wel behandeld worden en adviezen opnemen, maar je mag geen raad opvolgen als hij bijv zegt: je moet dit behandelen met alcohol, of je moet het gebed afbreken. Dat mag alleen als een patiënt dat te horen krijgt van een moslim arts.
ho stop, even iets rechtzetten, hem wordt absoluut niet gezegt te stoppen met bidden, als hij zijn steun hierin vind, dan moet hij doorgaan, we hebben respect voor hem dat hij zijn steun hierin vind, maar hij moet ook weten, dat bidden nou eenmaal geen geneesmiddel is. Die aanvallen blijven komen, en worden erger als hij stopt met medicatie (en dat is bewezen haha)

Laatst aangepast door Leh : 20 May 2007 om 21:23
 
Oud 20 May 2007, 21:20   #473
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Leh Bekijk Bericht
ho stop, even iets rechtzetten, hem wordt absoluut niet gezegt te stoppen met bidden, als hij zijn steun hierin vind, dan moet hij doorgaan, we hebben respect voor hem dat hij zijn steun hierin vind, maar hij moet ook weten, dat bidden nou eenmaal geen geneesmiddel is
Ik gaf een voorbeeld
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline  
Oud 20 May 2007, 21:20   #474
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Banaan Bekijk Bericht
Ja natuurlijk ben je het met drunken_munkey eens. Omdat jij niet gelooft, en hij niet gelooft. Maar ik hoop dat een paar mensen hier nu eindelijk van dat ik-wil-wetenschappelijk-bewijs houding af zijn.
Ik ben het zeker weten niet automatisch eens met mede niet-gelovigen hoor.
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline  
Oud 20 May 2007, 21:23   #475
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door blabla1993 Bekijk Bericht
Ik ben het zeker weten niet automatisch eens met mede niet-gelovigen hoor.

Citaat:
Maar gelovigen afzijken en zo mogelijk bekeren is zoveel leuker dan wat oorspronkelijk de bedoeling was van dit topic.
Wedden van wel?
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline  
Oud 20 May 2007, 21:25   #476
drunken_munkey
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ja er zijn natuurlijk altijd mensen die het voor de rest verzieken. Ook mensen die het niet op kunnen brengen een Koran goed te kunnen interpeteren. DIe hebben juist die leiding nodig van een Imam. En het gevaarlijke is dan ook dat die het verkeerd kunnen gebruiken. Ik denk dat dat ook veel gebeurt. Het is een grote macht het zijn van een invloedrijk spiritueel leider. Maar dat vind ik gevaarlijk aan geloof. Kijk maar naar kruistochten in de middeleeuwen, heksenjachten dat is allemaal pure godsdienstwaanzin. Maar dat zijn uiteindelijk dingen die in retroperspectief juist een geloof zijn ondergang word. Christendom heeft op die manier door een paar foute koninginnen en christenen een slechte naam gekregen, en volgens mij is de Islam daar nu ook mee bezig.
 
Oud 20 May 2007, 21:27   #477
Leh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Banaan Bekijk Bericht
Ik kan niks over de Paus zeggen, ik weet niet hoe hij sommige denken opvat.

Er zijn inderdaad veel moslims die te extreem zijn (had ik net uitgelegd). Die vertrouwen de westerse wereld te weinig of helemaal niet. Bijv een imam die Verdonk geen hand wil geven. Dat soort dingen, dat gaat vrijwel nergens over. De moslims moeten goed lezen en begrijpen hoe de profeten leefde (dmv de door hun geschreven teksten) en de moslim moet zich zoveel mogelijk daar aan aanpassen.

Zo las ik een verhaal over een Jood die veroordeeld moest worden, omdat hij verdacht was van diefstal. Het hele dorp verdacht hem omdat hij Joods was maar de profeet liet hem gaan, onschuldig en nodigde hem zelfs uit bij zijn eigen gezin om te eten.

Zulke kleine verhalen maar het zegt zoveel. Een Jood die uitgenodigd wordt om bij de profeet te gaan eten. Rechtvaardigheid, gastvrijheid en vroomheid. Zo zie je ook dat veel moslims juist die Jood wouden straffen, terwijl dat erg tegen de islam is, en datzelfde beeld zie je heel veel terug in de maatschappij. Heel jammer.
Oohw ik zie het bij de moslims in hoofddorp, geweldige lui, je hoort me ook nie zeggen dat ze slecht zijn. Ik zie het aan die client van mij, hij wordt super begeleidt door de imam in hoofddorp, wordt echt goed opgevangen door de marrokaanse medelui (hij is zelf uit euh niet Albanie (ligt toch naast tunesie en Marroko? anders was het niet albanie namelijk)
maareuh die lui zijn super gastvrij en vriendleijk en lache, maar dat is erg off topic
 
Oud 20 May 2007, 21:31   #478
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door drunken_munkey Bekijk Bericht
Ja er zijn natuurlijk altijd mensen die het voor de rest verzieken. Ook mensen die het niet op kunnen brengen een Koran goed te kunnen interpeteren. DIe hebben juist die leiding nodig van een Imam. En het gevaarlijke is dan ook dat die het verkeerd kunnen gebruiken. Ik denk dat dat ook veel gebeurt. Het is een grote macht het zijn van een invloedrijk spiritueel leider. Maar dat vind ik gevaarlijk aan geloof. Kijk maar naar kruistochten in de middeleeuwen, heksenjachten dat is allemaal pure godsdienstwaanzin. Maar dat zijn uiteindelijk dingen die in retroperspectief juist een geloof zijn ondergang word. Christendom heeft op die manier door een paar foute koninginnen en christenen een slechte naam gekregen, en volgens mij is de Islam daar nu ook mee bezig.
Ja, ondergang of niet, het zijn wij Moslims die voor elkaar moeten zorgen, en elkaar op het rechte pad houden. Wij moeten ons eigenlijk zorgen maken over mensen die het voor ons verzieken, PUUR om bijvoorbeeld ongelovigen er van te overtuigen dat wij ook strijden voor een beter leven.
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline  
Oud 20 May 2007, 21:36   #479
Leh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

maar echt, we lijken wel wijven, zoveel wordt er gediscucieerd...

en Banaan, het is absoluut niet mijn bedoeling om ruzie te zoeken, en iemand te bekeren naar het nietgelovige, en buiten deze discussie "even goede vrienden" maar ik wil juist bekeerd worden tot een geloof, maar het moet geloof waardig zijn en maakt niet uit welk geloof, want het de bijbel en de koran verschillen volgens mij qua inhoudt minder van elkaar dan vaak wordt gedacht, misschien qua style wel.
maar zolang het niet geloof waardig is, wat het christendom zegt, wordt het voor mij niet makkelijker om te gaan geloven in God/Allah (Allah is term voor God, dus is hetzelfde)
 
Oud 20 May 2007, 21:39   #480
drunken_munkey
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Leh Bekijk Bericht
maar echt, we lijken wel wijven, zoveel wordt er gediscucieerd...

en Banaan, het is absoluut niet mijn bedoeling om ruzie te zoeken, en iemand te bekeren naar het nietgelovige, en buiten deze discussie "even goede vrienden" maar ik wil juist bekeerd worden tot een geloof, maar het moet geloof waardig zijn en maakt niet uit welk geloof, want het de bijbel en de koran verschillen volgens mij qua inhoudt minder van elkaar dan vaak wordt gedacht, misschien qua style wel.
maar zolang het niet geloof waardig is, wat het christendom zegt, wordt het voor mij niet makkelijker om te gaan geloven in God/Allah (Allah is term voor God, dus is hetzelfde)

boeddhisme
 
Oud 20 May 2007, 21:40   #481
Leh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Banaan Bekijk Bericht
Ja, ondergang of niet, het zijn wij Moslims die voor elkaar moeten zorgen, en elkaar op het rechte pad houden. Wij moeten ons eigenlijk zorgen maken over mensen die het voor ons verzieken, PUUR om bijvoorbeeld ongelovigen er van te overtuigen dat wij ook strijden voor een beter leven.
haha als we met zijn 3en (dan bedoel ik niet ons 3, maar de moslim, de christen en de nietgelovigen) blijven strijden om een beter leven, dan wordt het uiteindelijk door onbegrip alleen maar slechter... dus we proberen iets te bereiken, maar we bereiken het tegenovergestelde. grappig... Als jullie maar niet denken dat ik Jennifer Love Hewitt geen lekkere griet vind, want dat vind ik namelijk wel!
 
Oud 20 May 2007, 21:42   #482
Leh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door drunken_munkey Bekijk Bericht
boeddhisme
hahaha Kijk... nog een geloof om me in te verdiepen...
 
Oud 20 May 2007, 23:32   #483
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Europa is echt verloren, aan de ene kant staan fundamentalisten en aan de andere kant mensen die te dom zijn om hun eigen naam te spellen. Mensen die onze waarden verkwanselen om andere niet te beledigen. Ik hoop de dag nog mee te maken dat hier verandering in komt
 
Oud 21 May 2007, 16:35   #484
drunken_munkey
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Europa verloren? In welke zin. Ik vind de kwaliteit van mijn dagelijks leven nogal hoog. Als cultureel geheel, als politieke eenheid misschien maar ik ben het eens met banaan dat dit soort dingen nogal uitvergroot worden. Misschien krijgen we gewoon teveel informatie binnen om te bevatten beangstigende informatie, maar als je kijkt naar je dagelijks leven is de beinvloeding nogal nihil. De allochtone jongeren die onze maatschappij zogenaamd verzieken? Aanvaringen met hun blijven nihil als je het niet opzoekt. Voor elke waar ik in mijn leven een aanvaring heb gehad zijn er weer drie waar ik bevriend mee ben dus... problemen worden vaak uitvergroot naar mijn mening.

Slachtoffer worden van fundamentalisme? De kans dat ik word getroffen door een aanslag in nihil. Oftewel ik ben gelukkig met mijn staat van leven en ik denk dat je dat zeker voorlopig nog in eigen hand hebt. Misschien wel altijd.
 
Oud 21 May 2007, 19:06   #485
Leh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik moet eerlijk bekennen, dat ik me ook niet echt "verloren" voel hoor... Als je naar Irak kijtk...DAT is een verloren zaak... dat hebben de Amerikanen maar weer eens "goed" gedaan
 
Oud 27 May 2007, 18:14   #486
Sick Boy
Lid
 
Sick Boy's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 February 2007
Locatie: Noordwijkerhout
Berichten: 180
Standaard

Een man ging naar de kapper om zijn haar en baard bij te laten knippen.
Ze begonnen te discussiëren en spraken over vele zaken.
Al gauw kwamen ze bij de bekende vraag of God wel bestaat.
De kapper zei: "Kijk, ik geloof niet dat God bestaat."
"Waarom zeg je zoiets ?" - Vroeg de man.
"Nou, iemand hoeft alleen maar naar de wereld te kijken en hij zal zien dat God niet bestaat. Als God echt bestaat, zouden daar dan zoveel zieke mensen zijn?
Zouden daar zoveel gehandicapte kinderen zijn?
Nee, Als Hij echt bestond, zou er geen ellende zijn op de aarde.
Ik kan me niet voorstellen dat een God dit allemaal kan toestaan.
De man was even stil maar zei verder niets.
De kapper was inmiddels klaar en de man verliet de zaak.
Onderweg naar huis zag hij een oude man op straat met heel lang haar en ongetrimde baard.
De man ging onmiddellijk weer terug naar de kapperszaak en zei tegen de kapper: "KAPPERS BESTAAN NIET !"

"Maar ik ben toch een kapper en ik sta hier vlak voor je. " antwoordde de kapper."
"NEE!" - schreeuwde de cliënt. "Kappers bestaan gewoon niet.
Als zij echt bestonden, zouden er geen mensen meer rond lopen met lang haar en ongetrimde baarden op de wereld." De kapper antwoordde: "Ach, wij kappers bestaan zeer zeker wel.
Het zijn gewoon de mensen die niet naar ons komen. "
"Exact!" - ging de man verder. "Dat is het hem nou juist. God bestaat ook zeer zeker wel.
Het zijn juist de mensen die niet naar hem gaan en Hem niet opzoeken
en daarom is er zoveel ellende op de wereld.
Sick Boy is offline  
Oud 27 May 2007, 19:58   #487
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

En na deze opmerkingen bestaan nu ook kabouters en eenhoorns ook.
Pakspul is offline  
Oud 27 May 2007, 21:55   #488
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

Sorry mensen, maar m'n verveling drijft me tot wanhopige tijdsverdrijven.
Citaat:
Origineel gepost door Sick Boy
verhaaltje
Het verschil is alleen dat mensen die een kapper opzoeken worden geholpen (tenminste, misschien niet altijd naar wens, maar toch). Mensen die zich tot God keren om hun haar te laten knippen moeten meestal lang wachten.
Het argument dat God de kappers heeft geschapen en dat de gelovigen op die manier van hun lange haar worden afgeholpen gaat niet helemaal op, want ook de niet-gelovigen maken daar immers gebruik van.
Het verhaaltje beweert dat alle ellende van de wereld ontstaan is door het gebrek aan geloof (in god). Immers, de langharige man had zijn probleem kunnen verhelpen als hij zich tot een kapper had gekeert (dus kunnen de ongelovigen alle ellende verhelpen als zij zich tot God keren). Klopt het dan dat hoe meer mensen geloven, hoe minder ellende de wereld zal kennen? Mocht dit kloppen, heb ik een andere vraag. Denk jij dat er in de middeleeuwen, relatief gezien, meer mensen geloofden dan nu? (Dit is gewoon een vraag, het hangt van jou af hoe ik verder ga met m'n verhaal.)

Voordat je begint Banaan, ik val hem niet aan omdat hij gelooft, maar omdat zijn verhaal in mijn ogen niet klopt. In mijn opvoeding is mij geleerd dat ik beweringen niet zomaar moet aannemen maar zelf moet controleren (met argumenten etc) om te kijken of de bewering wel waar is. Het zou toch een vreemde wereld zijn als we alles zomaar zouden geloven wat ons gezegd word. Misschien is die houding volkomen fout; moet je dan mij aanvallen of mijn opvoeding .
Stel dat ik fout zit en dat ik idd niet gelovigen zou moeten 'aanvallen' op hun geloof. Dan zou jij mij niet aan moeten vallen in mijn geloof dat ik alle bewereingen zou moeten controleren. Dit zou beteken dat ik er gewoon mee door zou moeten gaan. Volgens jou zou ik dan gelovigen dus niet moeten aanvallen, maar indirect ook weer wel...
De wondere wereld van de paradox?
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline  
Oud 28 May 2007, 09:46   #489
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Allereerst weiger ik vergelijkingen te maken tussen Hem en een kapper. Sowieso kan ik niks vergelijken met zo iets moois, tegelijkertijd heb je geen wetenschappelijk bewijs nodig. In het volgend leven hangen er misschien geen beveiligingscamera's, of hebben ze daar geen laboratoria om shit te onderzoeken.

Ik vind het prima als je niet gelooft, de Koraan zegt zelf dat je moet geloven, en als je niet gelooft is dat ook goed. Je mag niet dwingen om iemand te laten geloven, en je bent vrij om te geloven in wat je wilt. Maar ik vind het dan nog steeds erg dom en eerlijk gezegd laf om te vragen naar bewijs of god wel of niet bestaat.

Gelovigen zoeken een uitweg naar iets wat beter voor hen kan zijn. Normaal praat ik liever niet openlijk over dat ik moslim ben omdat 99% dan bang voor me wordt, en me dan verwijst naar mijn eigen land. Ook omdat ikzelf als persoon verre van perfect ben en dat ik het geloof een slechte naam kan geven mochten mensen weten dat ik moslim ben. Maar ik ben niet zomaar bekeerd omdat ik bang voor Hem ben, ik heb gelezen en kreeg vragen op al mijn antwoorden, en geloof het of niet, ik heb er alleen maar voordeel uitgehaald. Ik heb meer succes toen ik bier dronk en zei: fuck the world.

Misschien is het niet het bewijs wat je wilt hebben en ben jij eenmaal zo opgevoed, ik ben het bewijs voor mezelf en ik overtuig mezelf door andere verdwaalde moslims te helpen zodat het geloof niet geschaad wordt, ik ben (imo) ook goed voor de maatschappij, tegenover nederlanders (ongeacht huidskleur of afkomst whatever).

Je hebt in mijn geval twee keuzen; of je gelooft dat de islam de vrouwen onderdrukken, en dat de islam aanzet tot haat

of je gelooft dat het zo iets moois is dat het voor jullie geen bewijs nodig heeft voor het bestaan. Wij gelovigen zijn bewijs genoeg, en als mensen die ervoor kiezen niet te geloven ons gaan beledigen en aankomen met vragen als: 'bewijs of je praat bullcrap' dan tjah sorry, dan kom ik ook met harde woorden.

Niet direct een antwoord op je vraag, maar ik hoop dat je iets meer begrijpt hoe ik er voor sta bij de vraag: "bestaat-ie ja of nee". Ik kan trouwens meer vragen voor je beantwoorden hoe een moslim met bepaalde situaties zou moeten omgaan of whatever, vragen zijn welkom.
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline  
Oud 28 May 2007, 10:06   #490
Astrada
Lid
 
Geregistreerd op: 19 March 2007
Berichten: 82
Standaard

Psychiatrische stoornissen zijn ook bedacht door... psychiaters zelf.

Die hebben ze in een groot pseudowetenschappelijk boek gezet; de DSMIV

Ze noemen dit boek de psychiatrische bijbel.

Nu mijn punt:
De psychiatrische bijbel, de Koran en de christelijke bijbel zijn allen bedacht.

Maar toch geven echte onafhankelijke wetenschappers een grotere kans dat er een god bestaat dan dat de DSM-bijbel ook maar één zinnetje van waarheid bevat...

Het geloof van psychiaters en psychologen in hun eigen bijbel is fictiever te noemen dan het geloof van alle gelovigen in hun bijbels bij elkaar opgeteld!

kijk maar op www.antipsychiatrie.pagina.nl

Astrid
Astrada is offline  
Oud 28 May 2007, 10:57   #491
Leh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Banaan Bekijk Bericht

Maar ik ben niet zomaar bekeerd omdat ik bang voor Hem ben, ik heb gelezen en kreeg vragen op al mijn antwoorden, en geloof het of niet, ik heb er alleen maar voordeel uitgehaald. Ik heb meer succes toen ik bier dronk en zei: fuck the world.
================
@astrid: Flikker ff op met je psychiatrische gedoe
================
Maar is het niet zo, dat JIJ hebt besloten om van bier drinken en the world te fucken (ff zo uitgedrukt hoor ) naar een beter leven te gaan. Daar heeft God niks mee te maken. kijk dat je er beter van bent geworden neem ik onmiddelijk van je aan. het is immers zo, dat je met een instelling als "fuck the world" enzo niet echt goed bezig bent .

================
@Sick Boy, met zulke verhaaltjes maak je het allemaal alleen maar ongeloofwaardiger, je kan een kip niet met een auto vergelijken. Je bent je eigen geloof ongeloofwaardig aan het maken.
================
en nog een keer @ astrid...
 
Oud 28 May 2007, 11:08   #492
Sick Boy
Lid
 
Sick Boy's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 February 2007
Locatie: Noordwijkerhout
Berichten: 180
Standaard

Hier een "gelijkenis" uit de bijbel die jezus gaf.

Het is met het koninkrijk van de hemel als met een mens die goed zaad op zijn akker uitzaaide. Terwijl de mensen sliepen, kwam zijn vijand onkruid tussen het graan zaaien en vertrok weer. Toen het jonge gewas opschoot en vrucht begon te dragen, kwam ook het onkruid te voorschijn. De knechten kwamen de heer des huizes vragen: “Heer, hebt u soms geen goed zaad op uw akker gezaaid? Waar komt dat onkruid dan vandaan?” Hij antwoordde: “Dat is het werk van een vijand.” De knechten zeiden tegen hem: “Wilt u dat wij er het onkruid tussenuit wieden?” Hij antwoordde: “Nee, want dan zouden jullie met het onkruid ook het graan lostrekken. Laat beide samen opgroeien tot aan de oogst, dan zal ik, wanneer het oogsttijd is, tegen de maaiers zeggen: ‘Wied eerst het onkruid, bind het in bundels bij elkaar en verbrand het. Breng dan het graan bijeen in mijn schuur.’”’

Daarop stuurde hij de mensen weg en ging naar huis. Zijn leerlingen kwamen bij hem en vroegen: ‘Wilt u ons de gelijkenis van het onkruid op de akker uitleggen?’ Hij antwoordde hun: ‘Hij die het goede zaad zaait is de Mensenzoon, de akker is de wereld, het goede zaad dat zijn de kinderen van het koninkrijk; het onkruid dat zijn de kinderen van het kwaad, de vijand die het zaait is de duivel, de oogst staat voor de voltooiing van deze wereld en de maaiers zijn de engelen. Zoals het onkruid bijeengebonden wordt en in het vuur verbrand, zo zal het gaan bij de voltooiing van deze wereld: de Mensenzoon zal zijn engelen erop uitsturen, en ze zullen uit zijn koninkrijk allen die anderen ten val hebben gebracht en de wetten hebben verkracht bijeenbrengen en hen in de vuuroven werpen; daar zullen ze jammeren en knarsetanden. Dan zullen de rechtvaardigen in het koninkrijk van hun Vader stralen als de zon. Laat wie oren heeft goed luisteren!
Sick Boy is offline  
Oud 28 May 2007, 12:08   #493
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Leh Bekijk Bericht

Maar is het niet zo, dat JIJ hebt besloten om van bier drinken en the world te fucken (ff zo uitgedrukt hoor ) naar een beter leven te gaan. Daar heeft God niks mee te maken. kijk dat je er beter van bent geworden neem ik onmiddelijk van je aan. het is immers zo, dat je met een instelling als "fuck the world" enzo niet echt goed bezig bent .
Ik heb gewoon domme dingen gedaan, wat hou ik maar even voor mezelf. Na een tijd besloot ik naar een moskee te gaan, samen met een paar goeie vrienden en leerde daar steeds meer over het geloof. Uiteindelijk heb ik het toch daar aan te danken? Tjah, of ik zoek naar de waarheid of ik ga zeiken op anderen. Je kiest er echt zelf voor. De mensen in de moskee hebben mij zo goed geholpen met alles waar ik hulp voor nodig had, met alleen al verhalen uit de koraan en overleveringen van profeten, maar nooit hebben ze gezegd: je moet bekeren. Uiteindelijk heb ik daar zelf voor gekozen, omdat ik Hem wat schuldig ben, en heel wat dingen in te halen heb.
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline  
Oud 28 May 2007, 13:11   #494
Leh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

nee dat snap ik wel, maar ik denk, dat je het HEM niet schuldig bent, maar juist jezelf uiteindelijk bepaal jijzelf wat je met je leven doet, jij hebt de touwtjes in handen, tuurlijk zijn er wel verleidelijke factoren van buitenaf, maar uiteindelijk bepaal jezelf wat je doet en ben jezelf verantwoordelijk voor je acties, en niet een ander of een God


@SickBoy... wat een agressieve gast die Jezus... ik dacht dat je respect voor je medemens moet hebben. goede en slechte mensen zijn ook medemensen. en tuurlijk is hetgeen wat "De Vijand" heeft gedaan in dit geval niet correct, maar dit is een voorbeeld van kwaad met kwaad bestrijden, en is dat niet in strijd met een van de basis principes van het geloof??

Laatst aangepast door Leh : 28 May 2007 om 13:15
 
Oud 28 May 2007, 13:44   #495
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Leh Bekijk Bericht
nee dat snap ik wel, maar ik denk, dat je het HEM niet schuldig bent, maar juist jezelf uiteindelijk bepaal jijzelf wat je met je leven doet, jij hebt de touwtjes in handen, tuurlijk zijn er wel verleidelijke factoren van buitenaf, maar uiteindelijk bepaal jezelf wat je doet en ben jezelf verantwoordelijk voor je acties, en niet een ander of een God
De islam draait niet alleen om jezelf... Het gaat erom dat je als persoon samen met een gemeenschap een zo goed mogelijk en sterk mogelijk leven leidt en in onze maatschappij is het onmogelijk om perfect te zijn. Daar heb je de islam en de gelovigen voor. Ik zei het al en zeg het nog een keer; ik heb liever dat me ouders vermoord worden dan dat ik afstand van mijn geloof neem.
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline  
Oud 28 May 2007, 13:45   #496
Sick Boy
Lid
 
Sick Boy's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 February 2007
Locatie: Noordwijkerhout
Berichten: 180
Standaard

Hier een voorbeeld wie je medemens is

Op een dag was er een godsdienstleraar die wilde onderzoeken of Jezus' ideeën wel zuiver waren. "Meester", vroeg hij, "wat moet ik doen om eeuwig leven te krijgen?"

Jezus vroeg: "Wat zegt de wet van Mozes daarover?"

Hij antwoordde: "U moet van de Here, uw God houden met heel uw hart, heel uw ziel, heel uw kracht en heel uw verstand. En u moet net zoveel van uw medemens houden als van uzelf."

"Goed!" zei Jezus. "Doe dat en u zult eeuwig leven krijgen."

De man voelde zich aangesproken. Om zich te rechtvaardigen, vroeg hij: "Wie is eigenlijk mijn medemens?"

Als antwoord gaf Jezus hem dit voorbeeld: "Een man reisde van Jeruzalem naar Jericho. Onderweg werd hij door rovers overvallen. Zij rukten hem de kleren van het lijf, sloegen hem bont en blauw en lieten hem halfdood langs de weg liggen.

Toevallig kwam een priester langs. Maar toen hij de man zag liggen, ging hij aan de overkant van de weg voorbij.

Een tempeldienaar die voorbijkwam, deed hetzelfde en liet de man gewoon liggen.

Gelukkig kwam er ook iemand langs die medelijden kreeg toen hij hem daar zag liggen. Het was een Samaritaan, een vijand van de Joden. (A)

De Samaritaan knielde naast hem neer, verzorgde zijn wonden met olie en wijn en legde er verband om. Daarna tilde hij hem op zijn ezel en ging er zelf naast lopen. Zij kwamen bij een herberg, waar hij hem verder verzorgde.

De volgende morgen gaf hij de herbergier twee zilveren munten en zei: 'Zorg goed voor hem. Mocht dit geld niet genoeg zijn, dan betaal ik de rest de volgende keer wel.'

Wat denkt u? Wie van deze drie was de medemens van het slachtoffer van de roofoverval?"

"De man die medelijden met hem had", was het antwoord. "Precies", zei Jezus. "Volg zijn voorbeeld dan."
Sick Boy is offline  
Oud 28 May 2007, 14:15   #497
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

En wat moeten wij met dat gelul?
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline  
Oud 28 May 2007, 16:10   #498
Leh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Banaan Bekijk Bericht
De islam draait niet alleen om jezelf... Het gaat erom dat je als persoon samen met een gemeenschap een zo goed mogelijk en sterk mogelijk leven leidt en in onze maatschappij is het onmogelijk om perfect te zijn. Daar heb je de islam en de gelovigen voor. Ik zei het al en zeg het nog een keer; ik heb liever dat me ouders vermoord worden dan dat ik afstand van mijn geloof neem.
Ik ruik een uitdaging nee flauw grapje,
nee maar ik snap dat het niet om jezelf draait, maar wat ik bedoel is:
In jou geval heb je spijt van wat je in je verleden hebt gedaan en om het goed te maken ben je een moskee in gegaan en ben je lid geworden en heb je je, uiteraard vrijwillig, bekeerd. Maar wat jij in jou geval (wat je ook gedaan of niet gedaan hebt, maar dat doet er niet toe)hebt mee gemaakt, hoef je niet tegen over een god te verontschuldigen, of goed te maken. JIJ hebt op dat moment voor jou de goede keuze gemaakt, of dat daadwerkelijk de goede was, dat blijkt later. maar dan hoef je je niet tegenover een ander/god te verontschuldigen (tenzij je natuurlijk iemand op zijn bek ramt)
Jij bent degene die uiteindelijk hebt gekozen een beter pad in te slaan. en als je dan op een beter pad bent, in jou geval de Islam, dan ben je klaar om je geloof uit te voeren zoals dat moet of hoort of wat dan ook. Maar met dat proces heeft God niks te maken, dus hoef je je niet tegen over hem te verontschuldigen (ik zou dat sowieso niet doen, omdat ik daar niet in geloof maargoed)
Maargoed het gaat allemaal erg off topic.

Ik blijf altijd van mening, dat alles te onderzoeken is. Zo is de bijbel tenslotte ook ontstaan, alleen hadden ze toen nog niet de middelen om VERDER onderzoek te doen. en DAAR staat of valt ALLES bij. En tuurlijk is het goed om te geloven, als je daar je rust mee krijgt, maar ik snap niet wat er fout aan is, om te kijken/onderzoeken of dingen zijn gegaan zoals staat beschreven. Het is juist leuk om dat soort dingen te onderzoeken, want dan krijg je een beeld van hoe mensen "toen" leefden. en waarom dingen zijn gebeurd.
 
Oud 28 May 2007, 16:14   #499
Leh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Sick Boy Bekijk Bericht
Hier een voorbeeld wie je medemens is

Op een dag was er een godsdienstleraar die wilde onderzoeken of Jezus' ideeën wel zuiver waren. "Meester", vroeg hij, "wat moet ik doen om eeuwig leven te krijgen?"

Jezus vroeg: "Wat zegt de wet van Mozes daarover?"

Hij antwoordde: "U moet van de Here, uw God houden met heel uw hart, heel uw ziel, heel uw kracht en heel uw verstand. En u moet net zoveel van uw medemens houden als van uzelf."

"Goed!" zei Jezus. "Doe dat en u zult eeuwig leven krijgen."

De man voelde zich aangesproken. Om zich te rechtvaardigen, vroeg hij: "Wie is eigenlijk mijn medemens?"

Als antwoord gaf Jezus hem dit voorbeeld: "Een man reisde van Jeruzalem naar Jericho. Onderweg werd hij door rovers overvallen. Zij rukten hem de kleren van het lijf, sloegen hem bont en blauw en lieten hem halfdood langs de weg liggen.

Toevallig kwam een priester langs. Maar toen hij de man zag liggen, ging hij aan de overkant van de weg voorbij.

Een tempeldienaar die voorbijkwam, deed hetzelfde en liet de man gewoon liggen.

Gelukkig kwam er ook iemand langs die medelijden kreeg toen hij hem daar zag liggen. Het was een Samaritaan, een vijand van de Joden. (A)

De Samaritaan knielde naast hem neer, verzorgde zijn wonden met olie en wijn en legde er verband om. Daarna tilde hij hem op zijn ezel en ging er zelf naast lopen. Zij kwamen bij een herberg, waar hij hem verder verzorgde.

De volgende morgen gaf hij de herbergier twee zilveren munten en zei: 'Zorg goed voor hem. Mocht dit geld niet genoeg zijn, dan betaal ik de rest de volgende keer wel.'

Wat denkt u? Wie van deze drie was de medemens van het slachtoffer van de roofoverval?"

"De man die medelijden met hem had", was het antwoord. "Precies", zei Jezus. "Volg zijn voorbeeld dan."
Dit heeft helemaal NIKS met geloof te maken. dit is gewoon de goedheid van een persoon... ik snap niet wat dit stuk tekst toevoegt aan het geheel.
Als ik een oud omaatje zie die over wilt steken, dan help ik haar, er zijn ook lui die haar beroven, er zijn ook lui die haar negeren. Die heb je overal, dat heeft NIKS met geloof te maken.
Het enige wat het laat zien, is dat in de tijd dat Jezus bestond, er ook al tering lijers waren die het verzieken voor anderen
 
Oud 28 May 2007, 17:18   #500
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door blabla1993 Bekijk Bericht
En wat moeten wij met dat gelul?
Nu is het aan ons om het psychologie boek er bij te pakken en daaruit dingen te kopieren zodat het bij hun duidelijk wordt dat ze aan een dwangneurose lijden. Lijkt me logisch toch.
Pakspul is offline  
Gesloten onderwerp


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 12:15.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.