Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 5 April 2005, 13:35   #1
4sch0l
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard stelling over stalking!

Privé-huishoudens ongevraagd benaderen voor commerciële doeleinden is een vorm van ‘stalking’ en moet strafbaar gesteld worden.

Wie kan er zo veel mogelijk voor argumenten hiervoor verzinnen..ik kom zelf niet zo ver

Alvast Bedankt
  Met citaat antwoorden
Oud 5 April 2005, 13:54   #2
4sch0l
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

niemand?
  Met citaat antwoorden
Oud 5 April 2005, 14:53   #3
slobjong
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

geef mensen de kans om het te lezen en te verzinnen.

wij hebben er niet zo een last van en persoonlijk vind ik het niet echt vervelend maar als er mensen elke avond gestoord worden is het wel vervelend, maar stalking vind k het niet
  Met citaat antwoorden
Oud 5 April 2005, 15:37   #4
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Ik werk zelf voor een marktonderzoekbureau. Niet alle onderzoeken vind ik even relevant, maar het is simpelweg niet uitvoerbaar. KPN is een commerciële instelling en mag zelfs de geheime nummers doorverkopen.

Daarbij hebben mensen altijd de gelegenheid om te weigeren en dan wordt men ook niet nogmaals benaderd voor het onderzoek; van stalken is dus geen sprake.

Sorry, ik kan je niet helpen dus
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 April 2005, 18:22   #5
annomeisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Nou sorry, maar ik vind het wel inbreuk van de privecy als ze voor die stomme reclame of enquêtes bellen of voor je voordeur staan. Stel je voor dat iemand ziek is ofzo, of dat iemand op echt belangrijk nieuws wacht. En dan heb je in een keer zo'n *** die wilt dat je de Telegraaf koopt. Nou sorry hoor, maar in mijn ogen mag het strafbaar worden.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 April 2005, 19:55   #6
luie-donder
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

maar is het stalking???
  Met citaat antwoorden
Oud 6 April 2005, 09:49   #7
slobjong
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

nee, want ze houden het niet vol als je het niet wilt, het is steeds weer voor een andere maatschappij wat gebeld wordt
  Met citaat antwoorden
Oud 6 April 2005, 10:33   #8
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door annomeisje
Nou sorry, maar ik vind het wel inbreuk van de privecy als ze voor die stomme reclame of enquêtes bellen of voor je voordeur staan. Stel je voor dat iemand ziek is ofzo, of dat iemand op echt belangrijk nieuws wacht. En dan heb je in een keer zo'n *** die wilt dat je de Telegraaf koopt. Nou sorry hoor, maar in mijn ogen mag het strafbaar worden.
Je kunt altijd weigeren. Als jij op belangrijk nieuws zit te wachten en een vriend beld je op dan word je ook gestoord, en moet je diegene ook even afpoeieren. Je kunt het storen noemen, maar niet inbreuk op je privacy.
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 April 2005, 18:40   #9
annomeisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ja, maar de manier waarop behoord niet te mogen in mijn ogen. Sorry hoor, maar te gaan lopen bellen op elk onmogelijk tijdstip om niks vind ik ronduit belachelijk!
  Met citaat antwoorden
Oud 7 April 2005, 10:16   #10
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Dat kun jij vinden maar het is simpelweg bij de wet niet verboden. Zeker wanneer het gaat om opinie-onderzoek voor de overheid is het wel degelijk belangrijk. Mensen kunnen later dan nooit zeggen dat hen niets gevraagd is (al doen ze dat vaak wel).

Ik werk zelf bij zo'n bedrijf dus en er zijn nog steeds zat mensen die wel meedoen.
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 April 2005, 12:29   #11
annomeisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Je zit zelf bij zo'n bedrijf en je kunt het niet hebben dat iedereen jou stront vervelend vind als je aan het werk bent.
  Met citaat antwoorden
Oud 7 April 2005, 12:43   #12
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Thumbs down

Wat een onzin zeg Aub normaal reageren en anders niet.
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 April 2005, 18:00   #13
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

het is irritant, frustrerend en als ik die troep wil kopen dan hoef ik daar niet voor aangemoedigd te worden.

maar om het stalken te noemen, nee man.

sterker nog als je het wettelijk bekijkt komt het niet eens in de buurt van de definite stalking.
  Met citaat antwoorden
Oud 13 April 2005, 17:19   #14
Nevsehirli
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik wordt gestalkt door mijn maten maar ik shceld ze4 dan altijd 40 keer uit

Zou je ook eens moeten doen
  Met citaat antwoorden
Oud 14 April 2005, 09:09   #15
Lampie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Stalken nee.

Die gasten zijn gewoon super irritant!!!

Hier hebben we periodes dat ze opeens heel veel bellen en periodes weer helemaal niet.

We hebben al een aantal keer gehad, dan zeg je beleefd nee geen interesse en dan gooien ze de hoorn op
Echt debielen.
  Met citaat antwoorden
Oud 14 April 2005, 10:26   #16
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lampie
Stalken nee.

Die gasten zijn gewoon super irritant!!!

Hier hebben we periodes dat ze opeens heel veel bellen en periodes weer helemaal niet.

We hebben al een aantal keer gehad, dan zeg je beleefd nee geen interesse en dan gooien ze de hoorn op
Echt debielen.
Dat kan bij ons echt niet Als ze je daarop betrappen vlieg je er meteen uit. Meestal zijn dat soort instellingen instellingen die je echt iets willen verkopen. Die krijgen ook extra geld wanneer ze iets verkopen en willen dus snel werken.

Die gasten verzieken het voor de echte onderzoekbureau's
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 22:29.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.