Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 22 April 2003, 21:28   #1
A-Man
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard 6% van bevolking leeft in eenzaamheid. (jullie mening)

Vraagje ,
Laatst was er op netwerk iets over mensen die in alle eenzaamheid sterven en dat die mensen pas heel laat gevonden worden en niemand voor de uitvaart wil zorgen.

Ze zeiden daarin dat ongeveer 6% (van de nederlands bevolking) boven de 18 in volledige eenzaamheid leeft en zeer waarschijnlijk ook sterft.

Wat vinden jullie daarvan?
Moet dat minder worden?
  Met citaat antwoorden
Oud 22 April 2003, 21:29   #2
FiZz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Eenzaamheid is voornamelijk een welvaardsziekte. Tja, je kunt de mensen moeilijk dwingen om met andere mensen in contact te komen... Beetje lastig
  Met citaat antwoorden
Oud 22 April 2003, 21:34   #3
A-Man
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by FiZz
Eenzaamheid is voornamelijk een welvaardsziekte. Tja, je kunt de mensen moeilijk dwingen om met andere mensen in contact te komen... Beetje lastig
Het gaat denk ik niet echt om dwingen...
  Met citaat antwoorden
Oud 22 April 2003, 21:54   #4
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

triest, ik vind het heel erg,maar net zoals al is gezegd ik zou niet zo een oplossing kunnen bedenken
  Met citaat antwoorden
Oud 22 April 2003, 22:31   #5
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

eenzaam als in geen cotnact met anderen?

wat is echt geen cotnact hebben? dat ze teren op hun voedselvoorraadje die ze in de kast hebben, omdat ze geen cotnact op straat en in de supermarkt hebben of wat?!

En familie etc?

ik vind het een behoorlijk loos cijfer die 6(%) als er neit duidelijk aangegeven wordt, wat men bedoelt met "volledige eenzaamheid"
  Met citaat antwoorden
Oud 22 April 2003, 23:33   #6
A-Man
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Het is geen probleem dat alleen over oudere mensen gaat.

Ze kunnen gewoon werk hebben. Nette en vriendelijke mensen zijn.
Alleen hebben ze geen sociale contacten.
En die proberen ze ook niet actief te krijgen waarschijnlijk dus.
Geen familie of ze hebben er geen contact meer mee.
(wat snel kan gaan ookal heb je geen "problemen" ofzo met je familie.)
  Met citaat antwoorden
Oud 23 April 2003, 07:53   #7
aarsch
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

eigenlijk wel vaag er zijn zoveel eenzame mensen op deze wereld maar niemand wilt eenzaam zijn
  Met citaat antwoorden
Oud 23 April 2003, 09:27   #8
ik_ben_de_man
www.funing.nl
 
ik_ben_de_man's Avatar
 
Geregistreerd op: 24 February 2001
Locatie: Arnemuiden
Berichten: 1.475
Stuur een bericht via AIM naar ik_ben_de_man Stuur een bericht via Yahoo naar ik_ben_de_man
Standaard

mischien moeten ze ( geen grapje ! ) wel iets van een gezelschap hoer gaan regelen bij de gemeente waar die mensen wonen , dan is tie een stuk minder eenzaam enzow , en dan komt ie ook nog aan z'n trekken , je zou voor zulke mensen ook praatgroepjes kunnen oprichten , dat ze eens per maand bij elkaar komen , en dat helpt waarschijnlijk ook wel zeer veel.
__________________
betaal nooit meer te veel voor games, want games vergelijk je simpel en snel op www.budgetgaming.nl
ik_ben_de_man is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 April 2003, 10:09   #9
Stevie
Lid
 
Stevie's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 December 2002
Berichten: 13.264
Standaard

Citaat:
Originally posted by aarsch
eigenlijk wel vaag er zijn zoveel eenzame mensen op deze wereld maar niemand wilt eenzaam zijn
misschien zijn ze heel erg verlegen en/of mensenschuw... dat vinden ze dan zelf ook erg maar ze kunnen er niets aan doen. dat soort mensen moet hulp krijgen
__________________
We were somewhere around Barstow, on the edge of the desert, when the drugs began to take hold.
Stevie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 April 2003, 10:28   #10
Dimas
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Wt zou je eraan moeten doen? Als ze geen contact willen kan je ze ook niet helpen. Dus laat ze dan lekker
  Met citaat antwoorden
Oud 23 April 2003, 11:06   #11
ik_ben_de_man
www.funing.nl
 
ik_ben_de_man's Avatar
 
Geregistreerd op: 24 February 2001
Locatie: Arnemuiden
Berichten: 1.475
Stuur een bericht via AIM naar ik_ben_de_man Stuur een bericht via Yahoo naar ik_ben_de_man
Standaard

Citaat:
Originally posted by Dimas
Wt zou je eraan moeten doen? Als ze geen contact willen kan je ze ook niet helpen. Dus laat ze dan lekker
mischien willen zel wel heel graag contact , maar durven ze gewoon hun huis niet uit , of zijn ze gewoon extreem verlegen.
__________________
betaal nooit meer te veel voor games, want games vergelijk je simpel en snel op www.budgetgaming.nl
ik_ben_de_man is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 April 2003, 12:07   #12
Stevie
Lid
 
Stevie's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 December 2002
Berichten: 13.264
Standaard

Citaat:
Originally posted by Dimas
Wt zou je eraan moeten doen? Als ze geen contact willen kan je ze ook niet helpen. Dus laat ze dan lekker
nee dat is niet het probleem lijkt mij. ik denk dat veel mensen het niet durven uit verlegenheid ofzo maar dat ze wel graag willen.
__________________
We were somewhere around Barstow, on the edge of the desert, when the drugs began to take hold.
Stevie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 April 2003, 12:25   #13
Dimas
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

dat is idd de andere kant. Het kan zijn dat je gewoon bang bent. Dan zou je dus met iemand moeten proberen daaraan te werken,a ls die persoon zelf echt wil
  Met citaat antwoorden
Oud 23 April 2003, 15:00   #14
L_angeldc
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

maar ja met iemand gaan praten over het feit dat je erg verlegen bent en met niemand omgaat lijkt me een erg moeilijke stap om te nemen. als je niet eens vrienden kan maken omdat je te bang, hoe zou het zijn om met een vreemde over je probleem te praten? dat zou voor mij misschien nog wel enger zijn dan gewoon proberen met mensen om te gaan in je buurt of op het werk of waardanook
  Met citaat antwoorden
Oud 24 April 2003, 09:50   #15
ik_ben_de_man
www.funing.nl
 
ik_ben_de_man's Avatar
 
Geregistreerd op: 24 February 2001
Locatie: Arnemuiden
Berichten: 1.475
Stuur een bericht via AIM naar ik_ben_de_man Stuur een bericht via Yahoo naar ik_ben_de_man
Standaard

ze zouden natuurlijk ook een speciale chatbox voor deze mensen kunnen aanleggen , dat ze met elkaar in contact kunnen komen , en dan mischien zoals ik al eerder zij , een praatgroepje aanmaken met meer van zulke "lotgenoten "
__________________
betaal nooit meer te veel voor games, want games vergelijk je simpel en snel op www.budgetgaming.nl
ik_ben_de_man is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 April 2003, 22:13   #16
lisa_girl
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Als iedereen nou gewoon in z'n buurt bij de mensen langs gaat, en contact met ze maakt, dan is toch niemand meer helemaal alleen? We moeten met z'n allen wat aan die eenzaamheid gaan doen. Ok, als je ziet dat je buurman ontzettend veel visite krijgt is het natuurlijk onzin om er op visite te gaan, maar als er nou een buurvrouw is die geen visite krijgt?
En als ze geen contact willen, dan zeggen ze dat toch gewoon? En dan hoef je je er verder ook niet meer druk over te maken.
We moeten samen werken aan een betere samenleving, en niet denken dat die eenzame mensen er zelf voor hebben gekozen, en er zelf maar uit moeten zien te komen.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 April 2003, 00:44   #17
A-Man
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by lisa_girl

We moeten samen werken aan een betere samenleving, en niet denken dat die eenzame mensen er zelf voor hebben gekozen, en er zelf maar uit moeten zien te komen.
:respect: :respect: :respect:
Precies.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 April 2003, 18:37   #18
Philosopher
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik verwachtniet dat er iets aangedaan gaat worden
want niemand heeft echt last van ze

de junks op de hoek zijn vervelender en dus wordt aan dat probleem iets gedaan

praatgroepen zal ook neit echt werken, de meeste mensen die eenzaam zijn wllen niet in contact komen. Ik ken via via iemand die nooit zn huis uitkomt, een soort straatvrees. En mensen over de vloer is ook eng. Je komt er gewoon niet echt uit.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 April 2003, 14:34   #19
ik_ben_de_man
www.funing.nl
 
ik_ben_de_man's Avatar
 
Geregistreerd op: 24 February 2001
Locatie: Arnemuiden
Berichten: 1.475
Stuur een bericht via AIM naar ik_ben_de_man Stuur een bericht via Yahoo naar ik_ben_de_man
Standaard

Citaat:
Originally posted by Philosopher

praatgroepen zal ook neit echt werken, de meeste mensen die eenzaam zijn wllen niet in contact komen. Ik ken via via iemand die nooit zn huis uitkomt, een soort straatvrees. En mensen over de vloer is ook eng. Je komt er gewoon niet echt uit.
mischien niet inderdaad , maar voor andere mensen die wel willen , is dat toch mischien een goede eerste stap ?
__________________
betaal nooit meer te veel voor games, want games vergelijk je simpel en snel op www.budgetgaming.nl
ik_ben_de_man is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 April 2003, 19:30   #20
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

A-man kun je me vertellen wat de definitie/grenzen van die 'eenzaamheid' is, die in het artikel gebruikt worden?

en wat is de bron?
  Met citaat antwoorden
Oud 26 April 2003, 20:59   #21
meiske
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

weinig vrienden hebben

altijd maar binnen zitten, enzo


ben nog wel geen 18 maar voel ook ergens die eenzaamheid omdat ik weinig echte vrienden heb
  Met citaat antwoorden
Oud 26 April 2003, 23:00   #22
A-Man
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Fade of Light
A-man kun je me vertellen wat de definitie/grenzen van die 'eenzaamheid' is, die in het artikel gebruikt worden?

en wat is de bron?
Zeiden ze zo op een aflevering van netwerk.

onderwerp was "Eenzame doden"
Mensen die sterven, en pas na weken of maanden door politie (vaak door stankoverlast) gevonden worden.
Ze worden door niemand gemist. De desbetreffende gemeente gaat dan op zoek naar familie of vrienden die de uitvaart willen verzorgen en als die niet gevonden worden verzorgt de gemeente dat.

Defenitie?
Beetje zoals Meiske zij denk ik he.
Je moet je voorstellen dat die mensen al een tijd weinig of geen contacten hebben.
Dat kan door verschillende dingen komen.
  Met citaat antwoorden
Oud 28 April 2003, 13:16   #23
Chatty
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by meiske
weinig vrienden hebben

altijd maar binnen zitten, enzo


ben nog wel geen 18 maar voel ook ergens die eenzaamheid omdat ik weinig echte vrienden heb
Tja dit topic gaat over helemaal geen vrienden hebben, eenzaamheid, dus wees blij met de vrienden die je hebt, ik ken het gevoel ook weinig vriende, vaak binnen zitten, beetje mensen schuw, maar ja, zolang ik nog een paar vrienden heb, ben ik blij
En ik denk dat praatgroepen op internet voor zulke mensen zeker helpt, omdat de meeste gewoon mensenschuw zijn, en chatten op internet is heel wat makkelijker dan in real life. Maar ja, als je alleen maar chat, raak je dat eenzame gevoel nog niet kwijt, omdat je geen mensen om je heen hebt.
Dus ik ben het met dat ene meissie eens dat als je iemand kent uit de buurt die haast nooit buiten komt en nooit bezoek krijgt, je er zelf misschien eens heen kunt gaan. Vaak zijn degene ook bejaarden, vooral mensen in bejaardetehuizen (eens een docu op tv over gezien hoe depressief die mensen kunnen zijn) misschien zouden ze ook vrijwilligerswerk kunnen bedenken van mensen die af en toe gewoon gezellig naar (oude) mensen toe kunnen gaan, gewoon om effe te praten, dat zou al heel wat beter zijn...
  Met citaat antwoorden
Oud 5 June 2003, 23:15   #24
FanOfFaith
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

soms overkomt eenzaamheid je... dat komt door omstandigheden dingen die je hebt meegemaakt....
  Met citaat antwoorden
Oud 6 June 2003, 10:27   #25
FanOfFaith
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Yep daar geef ik je gelijk in.... maar dat is een kwestie van gevoel of je nou alleen bent... meestal als je een beetje om je heen kijkt zijn er wel mensen die wat tijd met je willen besteden..... alleen soms voel ik me ook best alleen terwijl ik gewoon vrienden en familie heb
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 09:36.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.