Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > Games
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Games Blijf jij nog steken bij Tetris, of heb je Quake 8 al uitgespeeld? Breng je ook je weekenden door met het spelen van de Kolonisten van Catan of wint jouw xbox het ook van je buurman zijn ps2?

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 18 January 2005, 10:24   #1
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Thumbs up Axis and Alies

Ik weet niet of het echt op games thuishoort, maar het is per slot van rekening een spel.

Wie van jullie kent het bordspel Axis and Alies? Ik heb het onlangs voor mijn verjaardag gekregen, maar speelde het daarvoor al vaak bij vrienden, en ben redelijk veslaafd eraan.

Voor zij die het niet kennen; Axis and Alies is een soort Risk, maar dan veeeeel uitgebreider. In dit spel wordt (bij de normale editie althans) de WO II gesimuleerd. De 5 grootmachten uit de oorlog worden ingevuld door de 5 spelers: Duitsland, Engeland, Amerika, Rusland en Japan. Qua leger en geld klopt het spel precies;
Duitsland heeft veel geld en een sterk leger, maar is makkelijk aan te vallen.
Engeland heeft een klein leger, weinig geld maar is lastig aan te vallen.
Rusland is arm, heeft een zwak leger, maar kan sterk verdedigen.
Amerika is rijk, maar heeft aan het begin van het spel nog geen groot leger, is vanwege het eiland natuurlijk lastig aan te vallen.
Japan is niet zo rijk, maar heeft een erg sterke vloot.

Hiermee begint het spel, waarbij de Axis elkaar helpen, en de Alies. De Alies moeten snel zijn, want wanneer Duitsland snel doorstoor naar Rusland krijgt het erg veel geld. Wanneer je landen verovert krijg je geld, wanneer je verliest uiteraard minder. Net als bij Risk zijn landen onderverdeeld.

Om dit alles te bewerkstelligen zijn er ontzettend veel verschillende legers op te bouwen. Zo heb je de gewone soldaten, ondersteundende wapens voor de soldaten, tanks, anti-aircraft, fabrieken, fighters, bombers, submarines, battleships, aircraftcarriers, transporters en nog een boot waarvan ik de naam even vergeten ben. Allemaal hebben ze hun sterkten en zwaktes.

Als je het spel goed speelt kan het uren duren. Heerlijk gewoon Wie kent het en wat vinden jullie ervan?
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 January 2005, 10:37   #2
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Het klinkt idd wel goed, heb je plaatjes, nadeel is dat je wel vrienden nodig hebt die ook uren serieus willen spelen
  Met citaat antwoorden
Oud 18 January 2005, 10:47   #3
SpiNe
Trots van het noorden.
 
SpiNe's Avatar
 
Geregistreerd op: 13 August 2002
Locatie: grunn
Berichten: 3.893
Stuur een bericht via MSN naar SpiNe
Standaard

goed idee voor een meeting
__________________
Sick liaisons raised this monumental mark the sun sets forever over Blackwater park.
SpiNe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 January 2005, 10:47   #4
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
Het klinkt idd wel goed, heb je plaatjes, nadeel is dat je wel vrienden nodig hebt die ook uren serieus willen spelen
Klopt ja, maar je kunt ook eventueel met 2 landen spelen. Voordeel is dat iedereen ongeveer een kwartier per beurt bezig is, dus je hebt tijd zat om na te denken. Maar het spel verveelt geen moment. Je valt aan, en kunt aangevallen worden, en de tactieken zijn schier oneindig.





Dit zijn plaatjes van de oude versie. In de nieuwe is Duitsland opgesplitst in meer landen. Er zijn tig aanpassingen gedaan, maar wij hebben het als een vooruitgang ervaren. Allies is trouwens met dubbel l, foutje van mij Hier staann trouwens wel erg weinig legers op het spel
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 January 2005, 11:09   #5
Nightwolf
Nerd
 
Nightwolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 July 2001
Locatie: oosterhout
Berichten: 12.844
Standaard

dat bord ziet er best klein uit om uren op te spelen

zulke spelen zijn trouwens idd wel leuk en zou t zelf ook wel eens willen proberen
__________________
Networked Intelligent Guardian Hardwired for Terran Warfare and Online Logical Fighting
mail: nightwolf@leerlingen.com
Nightwolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 January 2005, 11:18   #6
Alpha
FORE!!!
 
Alpha's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 April 2003
Locatie: Den Bosch
Berichten: 3.523
Stuur een bericht via MSN naar Alpha
Standaard

lijkt me een leuk spel maar heb eignelijk niet echt de tijd om uren een spel te gaan zitten spelen ...
__________________
(\_/)
(O.o) This is Hassan bin Ali.
(> <) Copy Hassan bin Ali into your signature to help him on his way to world Domination.
Alpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 January 2005, 11:49   #7
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nightwolf
dat bord ziet er best klein uit om uren op te spelen

zulke spelen zijn trouwens idd wel leuk en zou t zelf ook wel eens willen proberen
Normaal staat t een stuk voller Het gaat echt landje voor landje, en de Axis en de Allies helpen elkaar voortdurend. Je moet keuzes maken. Ga je als Amerika Japan tegenhouden, of ga je Rusland helpen. En doe je dat laatste via Afrika, via Noorwegen, via Engeland of via West-Europa? Als Duitsland zijnde moet je je aan alle kanten verdedigen. Japan kan vrij snel opstomen, en moet je dus ook niet vergeten..
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 January 2005, 12:11   #8
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nightwolf
dat bord ziet er best klein uit om uren op te spelen

zulke spelen zijn trouwens idd wel leuk en zou t zelf ook wel eens willen proberen
Zeker nooit monopoly of risk gespeeld
Pakspul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 January 2005, 12:29   #9
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pakspul
Zeker nooit monopoly of risk gespeeld
Dit wil wel eens 2 nachten lang duren
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 January 2005, 12:53   #10
Alpha
FORE!!!
 
Alpha's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 April 2003
Locatie: Den Bosch
Berichten: 3.523
Stuur een bericht via MSN naar Alpha
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Dit wil wel eens 2 nachten lang duren
uhu ... wel lachen
__________________
(\_/)
(O.o) This is Hassan bin Ali.
(> <) Copy Hassan bin Ali into your signature to help him on his way to world Domination.
Alpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 January 2005, 14:03   #11
Nightwolf
Nerd
 
Nightwolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 July 2001
Locatie: oosterhout
Berichten: 12.844
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pakspul
Zeker nooit monopoly of risk gespeeld
al tig keer, beiden spellen alleen zijn die borden groter maar zoals ik al indirect zei, ik heb dit spel nog nooit gespeeld en weet dus ook persoonlijk niet het hoe, wat en hoe lang
__________________
Networked Intelligent Guardian Hardwired for Terran Warfare and Online Logical Fighting
mail: nightwolf@leerlingen.com
Nightwolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 January 2005, 14:37   #12
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

risk vind ik helemaal niets aan, je kan nog zo n groot leger hebben ,als je pech hebt met de dobbelsteen verlies je
  Met citaat antwoorden
Oud 19 January 2005, 16:33   #13
niemand
Super Lid
 
Geregistreerd op: 13 January 2004
Berichten: 11.656
Standaard

doe mij dan maar Kolonisten van Catan
__________________
Last edited by niemand; Vandaag at 01:19.
niemand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 January 2005, 09:37   #14
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nightwolf
al tig keer, beiden spellen alleen zijn die borden groter maar zoals ik al indirect zei, ik heb dit spel nog nooit gespeeld en weet dus ook persoonlijk niet het hoe, wat en hoe lang
Mijn bord van Axis and Alies is ongeveer anderhalf keer zo groot als een normaal standaard spel. Daarnaast zijn er nog verschillende 'bordjes' waarop zaken bijgehouden worden, hetb strijdveld enzovoorts. Hierop lijkt het kleiner, maar het is in feite toch groter..
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 January 2005, 12:04   #15
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Wist je dat er ook een computergame gemaakt is van dit spel?
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 January 2005, 12:30   #16
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazzemans
Wist je dat er ook een computergame gemaakt is van dit spel?
Ja, maar die vind ik persoonlijk minder sterk
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 January 2005, 13:42   #17
TheGroovMaster
Über Mensch
 
TheGroovMaster's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 April 2002
Locatie: Haarlem
Berichten: 9.069
Stuur een bericht via MSN naar TheGroovMaster
Standaard

bord spellen zijn meestal leuker als remake computerspellen vind ik.

doet me denken aan RISK dit! Daar kan je ook uren op spelen alleen gaat wel iets sneller. Ziet er leuk uit, hoe duur is het!?
TheGroovMaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 January 2005, 13:46   #18
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Ja, maar die vind ik persoonlijk minder sterk
Klopt!
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 January 2005, 22:53   #19
L_angeldc
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nightwolf
dat bord ziet er best klein uit om uren op te spelen

zulke spelen zijn trouwens idd wel leuk en zou t zelf ook wel eens willen proberen
ik vind het nog niet eens zo'n klein bord. het neemt zowat heel de tafel in beslag joh

Ik kende dat spel verder niet, klinkt wel leuk vind ik.

Als dit in een nieuw topic moet dan verplaats maar aangezien het toch over bordspelen gaat
maar kent iemand het spel El Grande?
  Met citaat antwoorden
Oud 28 January 2005, 17:38   #20
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Talking

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheGroovMaster
bord spellen zijn meestal leuker als remake computerspellen vind ik.

doet me denken aan RISK dit! Daar kan je ook uren op spelen alleen gaat wel iets sneller. Ziet er leuk uit, hoe duur is het!?
Het kost €59,90. Ik zag het toevallig vandaag bij de V&D staan, maar normaal hebben ze het niet overal. Ik heb mijne bij de Atomic gekocht, das een stripwinkel. Enfin, iedereen snapt denk ik wel in wat voor genre winkel je moet zoeken.

Ik ben zelf van plan binnekort de Europe-version of de Pacific-version te kopen. Pacific lijkt me vooral stoer omdat je dan heel veel vloot moet bouwen. Het is veeeeeeeeeeeeeeeeeel ingewikkelder dan Risk, hoor. Al die verschillende soorten wapens Heb t nu een paar weken niet gedaan, maar het kriebelt weer
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 January 2005, 19:54   #21
Banshee
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SpiNe
goed idee voor een meeting
liever niet, ik HAAT bordspellen, zo saai
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 09:28.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.