Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > Sport
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Sport Alles wat met sport te maken heeft, professioneel en je eigen sport!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 13 March 2003, 00:36   #1
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Anrej Kivilev overleden :{

Zozo, das een flinke schok voor een wielerliefhebber als ik . Andrej Kivilev, nooit zal ik vergeten hoe de man in zijn eentje de Tour van 2001 kleur gaf, door in een grote ontsnapping met onder andere Bram de Groot en Stewart O'Grady, en niet te vergeten François Simon mee te zitten. De Tsjech, die ook wel de naam 'De Zwijger uit het oostblok' had in het peleton was door de US Postal-ploeg van Armstrong even over het hoofd gezien, waardoor verschillen ontstonden van ruim 20 minuten.

Dinsdag kwam Kivilev ten val in de 2e etape van parijs-nice. Hij raakte in coma, en overleed vandaag in het ziekenhuis van Saint-Ettiene. Andrej Kivilev is slechts 29 jaar geworden..

Hoe het noodlot kan toeslaan.. Volgens Tristan Hoffman zette Kivilev net voor zijn achteraf fatale val zijn helm af..

De wielerwereld verliest een zeer goede en vooral vriendelijke man met de dood van Andrej Kivilev..
  Met citaat antwoorden
Oud 13 March 2003, 00:55   #2
AntiKezman
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik hoorde gisteravond ook het bericht dat hij in coma lag en werd vandaag echt opgeschrikt door het bericht dat hij was overleden. Ik voelde echt een schok door mijn lichaam en voelde me een beetje aangeslagen. Diep, diep triest dit. Hij schijnt vlak voor een beklimming zijn helm te hebben afgezet en aan zijn ploegleider te hebben gegeven. Vlak daarna is hij gevallen..niet eens in een afdaling ofzow. Gewoon helemaal verkeerd gevallen en dan sta je toch wel ff stil en ga je ff nadenken, want zoiets kan iedereen overkomen.

Zelf heb ik ook wel een aantal valpartijen meegemaakt en heb daarbij wel geluk gehad..of beter gezegd: niet zoveel pech gehad......

Ik heb wel een tijd zonder helm gereden, omdat zo'n ding niet lekker zit en ik altijd heel naief dacht dat ik toch niet zou vallen als ik alleen zou rijden (als ik met een groep ging droeg ik wel altijd mijn helm..), maar sinds een half jaar geleden draag ik altijd mijn helm en dat zal ik zeker ook blijven doen.

Ik zie nu de herhaling van het sportjournaal en zie het intervieuw met Nicco Mattan, ploeggenoot van Kivilev..die gozer is helemaal kapot en zo zal die hele ploeg zijn en het hele wielerpeleton.

In Nederland is het tijdens wielerwedstrijden verplicht om een helm te dragen en nu wil ook het UCI dat verplichten in andere landen.....denk dat dat een goede maatregel zal zijn
  Met citaat antwoorden
Oud 13 March 2003, 01:02   #3
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Toch blijf ik het beestenwerk vinden.. Met 80+ met van die dunne bandjes, soms in de stromende regen van bergen arfrijden.. Ik zie het echt als een wonder dat er niet meer mensen doodblijven.. Maarja, dan zo'n Kivilev.. Ik weet t niet hoor, maar bij mij schoten van die ged88 door mijn hoofd 'Waarom zo'n sympathieke man en niet zo'n maffia-figuur als Pantani of Vandenbroucke'.. Hele foute gedachten natuurlijk, maar ik had ze wél. Ik kreeg ook een schok toen ik het hoorde.. Echt ongeloofelijk.. En dit is wielrennen, in de F1 rijden ze soms 350...
  Met citaat antwoorden
Oud 13 March 2003, 01:27   #4
AntiKezman
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

zet me toch wel ff aant denken:

-ben met max 78 km/h van bergen afgedaald afgelopen zomer..
-ben op 12 jarige leeftijd zonder helm een ravijntje van 2 meter diep in gereden in Frankrijk..kwam op mijn kop tegen een telefoonpaal terecht op grote rotsblokken (als ik 100 m verder naar beneden was gereden was ik 50 meter naar beneden gestort..)..
-heb tijdens mijn beklimmingen afgelopen zomer voor elke beklimming mijn helm afgezet..
-heb een half jaar zonder helm gereden in Nederland..
-ben aangereden door een auto een half jaar geleden (met helm trouwens..)..

toch wel vrij gevaarlijk allemaal, maar toch blijf ik het doen..als je angst heb is de kans dat je valt alleen maar groter volgens mij, maja je hoeft maar ff verkeerd op je hoofd te vallen en je hebt serieus een probleem...
  Met citaat antwoorden
Oud 13 March 2003, 09:30   #5
JoY_RFJK
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Nog nooit van deze André gehoord.. maja gecondoleerd in ieder geval...
  Met citaat antwoorden
Oud 13 March 2003, 10:22   #6
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik hoorde het gisterenavond ook en ik was op slag minder blij na de overwinning van de Graafschap Ik vind het echt klote, en het is inderdaad een groot verlies voor de sport. Onvoorstelbaar dat hij er nu niet meer is. Verschrikkelijk voor zijn ploeggenoten en nabestaanden. En trouwens, het was een Kazach, Bart

Andrei Kivilev: R.I.P.
  Met citaat antwoorden
Oud 13 March 2003, 10:56   #7
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Ar-Tuur
Ik hoorde het gisterenavond ook en ik was op slag minder blij na de overwinning van de Graafschap Ik vind het echt klote, en het is inderdaad een groot verlies voor de sport. Onvoorstelbaar dat hij er nu niet meer is. Verschrikkelijk voor zijn ploeggenoten en nabestaanden. En trouwens, het was een Kazach, Bart

Andrei Kivilev: R.I.P.
Godsamme ja, hoe kom ik dan aan Tsjech? Geen idéé werkelijk.. Maare, Joy, tis ook niet André, maar Andrej
  Met citaat antwoorden
Oud 13 March 2003, 11:05   #8
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

klote joh,
  Met citaat antwoorden
Oud 13 March 2003, 11:17   #9
Pibbo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

heel vervelend
dat zou ik niemand toe willen wensen



maarja nu kan boogerd weer een plaatsje klimmen in de tour
  Met citaat antwoorden
Oud 13 March 2003, 12:37   #10
Superjood
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by bartje518


Godsamme ja, hoe kom ik dan aan Tsjech? Geen idéé werkelijk.. Maare, Joy, tis ook niet André, maar Andrej
ja jij bent echt dom. ik ken domme mensen maar zo dom. godver iedereen die hem kent weet toch dat het een kazach is. en jij hebt echt een trieste nick.
  Met citaat antwoorden
Oud 13 March 2003, 12:51   #11
Superjood
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by bartje518


Godsamme ja, hoe kom ik dan aan Tsjech? Geen idéé werkelijk.. Maare, Joy, tis ook niet André, maar Andrej
waarom schrijf je in je topicnaam dan Anrej ?? dus ik denk dat het hier een misverstand betreft. bart heeft het over de tsjechisch Anrej Kivilev, terwijl het nieuws het heeft over de Kazach Andrej Kivilev. dus dan neem ik me woorden terug van wat ik in me vorige post schreef.

Laatst aangepast door Superjood : 13 March 2003 om 12:54
  Met citaat antwoorden
Oud 13 March 2003, 13:25   #12
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Superjood


waarom schrijf je in je topicnaam dan Anrej ?? dus ik denk dat het hier een misverstand betreft. bart heeft het over de tsjechisch Anrej Kivilev, terwijl het nieuws het heeft over de Kazach Andrej Kivilev. dus dan neem ik me woorden terug van wat ik in me vorige post schreef.
  Met citaat antwoorden
Oud 13 March 2003, 15:30   #13
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Pibbo
maarja nu kan boogerd weer een plaatsje klimmen in de tour
Misschien een beetje ongepast?
  Met citaat antwoorden
Oud 13 March 2003, 17:55   #14
goefoe
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

shit man, ik rij nu ook al 18 jaar fiets zonder helm (en zijwieltjes) dus als ik morgen de beklimming van the Mount LOI op moet zal ik na dit treurige nieuws morgen zeker zo'n ding opdoen
  Met citaat antwoorden
Oud 13 March 2003, 17:56   #15
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Heerlijk, onzin-reacties bij een bericht dat iemand overleden is .. Tuur, wie weet een paar posts editten in deze thread?!
  Met citaat antwoorden
Oud 13 March 2003, 19:00   #16
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik vind het jammer, RIP...en zoals eerder gezegd door iemand, verbaas ook ik me erover dat er niet meer slachtoffers vallen met die dunne bandjes, weersomstandigheden en snelheden
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 20:51.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.