Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Gezondheid & Lifestyle
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Gezondheid & Lifestyle Gezondheidsvragen? Jouw lichaam, je kleding, of gewoon je manier van leven.

Gesloten onderwerp
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 26 May 2007, 08:26   #101
Astrada
Lid
 
Geregistreerd op: 19 March 2007
Berichten: 82
Standaard

In Nederland was het jarenlang www.pelsser.nl
Van Lidy Pelsser uit eindhoven.
Maar de site pakt plotseling niet, misschien zijn ze hem aan het vernieuwen...
Zie verder internationaal.
Astrada is offline  
Oud 26 May 2007, 08:37   #102
Astrada
Lid
 
Geregistreerd op: 19 March 2007
Berichten: 82
Standaard

Het is

www.adhdenvoeding.nl

Zoek zelf verder op ADHD en voeding op google...

Vele internationale onderzoeken zijn er al verricht met o.a. het tijdelijk afschaffen van junkfood en frisdrank in de kantine en het wegnemen van automaten.
In plaats daarvan kregen de scholieren o.a. verse groenten, fruit en sap.
De resultaten(mits juist uitgevoerd) waren in ALLE studies verbluffend positief te noemen.

Dezelfde studies zijn vaak uitgevoerd in gevangenissen met dezelfde goede resultaten tot gevolg.
Astrada is offline  
Oud 26 May 2007, 11:28   #103
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Astrada Bekijk Bericht

Dezelfde studies zijn vaak uitgevoerd in gevangenissen met dezelfde goede resultaten tot gevolg.
Jij vind een onderzoekspopulatie uit een gevangenis een representatieve onderzoeksgroep voor ADHD bij kinderen?
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline  
Oud 26 May 2007, 11:45   #104
Astrada
Lid
 
Geregistreerd op: 19 March 2007
Berichten: 82
Standaard

Op scholen gaat het om hyperactief gedrag, in gevangenissen voornamelijk om agressie.

De proeven met voedingsstoffen waren meestal gelijkwaardig.

De populatie in gevangenissen word dus niet vergeleken met die van scholen.
Astrada is offline  
Oud 26 May 2007, 11:59   #105
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Astrada Bekijk Bericht
Op scholen gaat het om hyperactief gedrag, in gevangenissen voornamelijk om agressie.

De proeven met voedingsstoffen waren meestal gelijkwaardig.

De populatie in gevangenissen word dus niet vergeleken met die van scholen.
Dan kan je dat dus niet doortrekken naar adhd
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline  
Oud 26 May 2007, 12:17   #106
Astrada
Lid
 
Geregistreerd op: 19 March 2007
Berichten: 82
Standaard

onderzoek 1. voeding-ADHD-scholieren
onderzoek 2. voeding-Agressie-gevangenen

Twee aparte studies uitgevoerd door verschillende onderzoekbureau's die verder niets met elkaar te maken hebben.
Alleen de recente voeding en later de aangepaste voeding lijken op elkaar

Zo goed uitgelegd???

Wat een discussie..
je begrijpt de opzet toch?
Astrada is offline  
Oud 27 May 2007, 07:59   #107
Leh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Astrada Bekijk Bericht
Hoi Leh,
ben het met je eens dat kinderen veel te snel een ADHD-stempel krijgen.
Maar ze kunnen het echt niet aan tonen hoor, ook niet na het overlijden.
Ik heb nog nooit bewijs op een foto gezien.




Hier wat stukjes van een site over hersenscans;

·Een in september 2001 in de Journal of the American Academy of Child and Adolescent Psychiatry gepubliceerde studie stelde dat, hoewel er via het maken van neurologische plaatjes grote verschillen in omvang of symmetrie van hersenstructuren vastgesteld kunnen worden, kunnen individuele cellen of lagen van cellen nog niet in beeld worden gebracht. Dit betekent dat, hoewel de omvang en de vorm van hersenstructuren kan worden bepaald, de onderliggende oorzaak van welk verschil dan ook niet kan worden bepaald.

·Een in mei 2004 in The Mercury News gepubliceerd artikel stelt: “Veel doktoren waarschuwen tegen het gebruik van het maken van plaatjes van de hersenen als middel om tot een diagnose te komen en zeggen dat het onethisch – en wellicht gevaarlijk – is voor doktoren om [dit] te gebruiken om emotionele problemen, gedragsstoornissen en psychiatrische problemen bij een patiënt vast te stellen. Ze zeggen dat de 2.500 dollar kostende evaluatie geen bruikbare of accurate informatie oplevert.”

·M. Douglas Mar, psychiater, stelt: “Er is geen wetenschappelijke basis voor deze beweringen [over het gebruik van hersenscans voor psychiatrische diagnose].”

·“Een accurate diagnose gebaseerd op een hersenscan is simpelweg niet mogelijk,” stelde Dr. Michael D. Devous van het Nucleair Medisch Centrum aan de Medische Faculteit




bron;
http://www.ncrm.nl/rapp.%20gevaren%2...he%20drugs.doc
Op deze word ADHD veelvuldig besproken!
Hoi Astradadaaadaadadada, ik ben het verder NIET met jou eens... ik wil niet met jou gezien worden... volgens mij ben jij een hippie, en die tijd hebben we gehad... psychologen zijn cool, dankzij jou ideeen ben ik meer van psychologie gaan houden owh nee... maar wat jij allemaal zwanst, dat kan echt niet hoor en ga maar even op een ander forum je ideeen opschrijven bijvoorbeeld op www.adft.net die site is al een anderhalf jaar dood, en daar reageren alleen nog maar spam-Bots, misschien leuke gesprekspartners voor je?!
doei
misschien moet je hulp zoeken bij een psychiator
 
Oud 27 May 2007, 14:32   #108
Astrada
Lid
 
Geregistreerd op: 19 March 2007
Berichten: 82
Standaard

He die Lehééheheéheeehbléhr!

Waar vind ik die psychiator van jou,
Kruip ie op de grond of zit ie in een boom of zo???

Astrid
Astrada is offline  
Oud 27 May 2007, 14:33   #109
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Astrada Bekijk Bericht
He die Lehééheheéheeehbléhr!

Waar vind ik die psychiator van jou,
Kruip ie op de grond of zit ie in een boom of zo???

Astrid
Hahaha, je bent niet alleen slim maar ook nog eens grappig en gevat!


__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline  
Oud 28 May 2007, 20:58   #110
FernandH
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard ADHD-medicatie

Zo een twee jaar geleden raakte ik een discussie met een jonge kinderarts die voor een zaal van 150 ongeruste ouders het gebruik ( of misbruik) van Ritalin probeerde te promoten.

Uiteindelijk zuchtte zij dat ze blij was dat ze nooit bij mij een examen had moeten afleggen.
Ze is afgegaan als een gieter.

Ik ben al 37 jaar apotheker in psychiatrische ziekenhuizen en de laatste jaren was me opgevallen hoeveel psychotisch en verslaafde methylfenidaatgebruikers in de psychiatrie werden opgenomen.

Toen begon mijn kruistocht, want ik belandde van de ene verbazing in de andere en kwam tot de vaststelling dat de ganse heisa eigenlijk niet meer om kinderen draait,maar de motieven van de grote politiek die erachter steekt durf ik bijna niet te verwoorden.

Omwille van geld, macht en zelfs rasveredeling blijven wetenschap,geneeskunde en politiek zich verschuilen achter een werkingsmechanisme dat onbekend zou zijn, terwijl dat mechanisme eigenlijk wel heel goed bekend is.

Ik leg het uit in mijn boek dat nu verschenen is:
ADHD-medicatie: medische megablunder.
ISBN: 978-909021709-3.

In die tijd kreeg ik al 1 doodsbedreiging, verloor ik mijn job en werd ik bij wijze van intimidatie door de Orde van geneesheren en drie psychiaters, waaronder een universiteitsprofessor gedagvaard.

Gelukkig is toen op 21 februari 2007 FDA ( Food and Drug Administration) mij ter hulp gesneld en stelde in een dringende mededeling dat de cocaïne en amfetamineproducten waarmee men kinderen drogeert, psychotisch kunnen maken en sterfgevallen kunnen veroorzaken.

Nu precies hetzelfde wat ik in mijn boek aantoon, en waarvoor de geneeskunde mij wil betichten van een onwettige uitoefening van de geneeskunde en smaad en eerroof.

Die aanklacht is toen vanzelfsprekend helemaal niet doorgegaan.

Maar de farmaceutische industrie die vreesde dat dergelijke mededeling door FDA in de medische wereld een paniekreactie zou veroorzaken, is er nog goed vanaf gekomen.

De medische instanties en de Overheden de er anders steeds snel bij zijn om de aanbevelingen van FDA meteen aan de dokters door te geven, bleven ijzig stil en ijzig kalm.

Niemand schijnt nu te weten dat FDA iets had gepubliceerd en wat meer is .... die fameuze mededeling van FDA is een paar dagen geleden zelfs een week lang van de website van FDA weggehaald geworden.

Er is een meedogenloze krachtmeeting aan de gang met de farmaceutische lobby's, die veel geld verdienen aan het psychotisch maken, de sterfgevallen en de rasveredeling waarvoor men harddrugs bij kinderen door dokters laat dealen.
 
Oud 29 May 2007, 16:02   #111
Astrada
Lid
 
Geregistreerd op: 19 March 2007
Berichten: 82
Standaard

Beste FernandH,

Erg moedig van u dat u de strijd met het onrecht bent aangegaan.
Het is niet verwonderlijk dat er direct juridische stappen werden aangekondigd, op dit moment word er meer dan 5 miljard euro jaarlijks omgezet door de geneesmiddelenindustrie met een klantenbestand van miljoenen(Ned).
En dit hebben ze niet bereikt door een vriendelijke reclamecampagne te hebben gestart...
Het is helaas ook niet uitzonderlijk dat familieleden van de klokkeluider geïntimideerd zouden kunnen worden of dat ze hem zelfs zullen proberen op te laten nemen in een psychiatrische kliniek!

Maar goed, u deelt vast dezelfde mening als ik dat die 70.000 kinderen in Nederland die amfetamineachtige en stimulerende middelen zoals Ritalin, Concerta, Adderall of Dexedrine krijgen toch net iets belangrijker zijn dan die paar dreigementjes..
In België ken ik de cijfers niet.

Uw boek "ADHD-medicatie: medische megablunder" heeft nogal wat aandacht gekregen en belangstelling gewekt heb ik vernomen via internet.
En de bron (Apotheker) klinkt best betrouwbaar in de oren van de burger denk ik...

Wat me ook opvalt is dat de FDA vaker zijn gezicht laat zien op een goede manier de laatste jaren(zal wel moeten).

Alles bij elkaar wil u bedanken voor uw inzet.
Dankzij voornamelijk medisch onderbouwde auteurs komen er vooral de laatste jaren boeken uit die gezamelijk al honderdduizenden lezers bereikt hebben.
En niet weerlegbare feiten blijven toch echt hangen in de gedachtengang van de lezer.

Die gecompliceerde onzin uit de industrie niet.
Daarom is de kwantiteit ook zo belangrijk, anders trapt geen mens in hun indoctrinerende en manipulerende reclamesprookjes!

Bedankt.

groetjes Astrid
Astrada is offline  
Oud 23 June 2007, 14:45   #112
BroodjeBeton
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Helaas kan ik er niets mee doordat de bronnen o.a. afkomstig zijn van de psychiatrische industrie zelf.
astrada ik kan niks met al jouw amerikaans onderzoek omdat deze onderzoeken en medici altijd met een korrel zout genomen moeten worden ik vind zelf dat je met nogal weinig onderzoek kunt komen maar goed, en waarom hier? en niet bij hooggeleerden en mensen die u tegen kunnen spreken op alle fronten,
bang voor de confrontatie met waarheden? of hebben ze totaal geen behoefte tijd vrij te maken, u?!
wat doe je hier verder nog; kwakzalfster

PS erg moedig van je dat je de strijd met het onrecht bent aangegaan
op www.leerlingen.com!!!! en nu alsjeblieft als de sodemieter opgedondert,
want sinds nu sta in niet in voor mijn eigen acties.

groetjes, Freddy

Laatst aangepast door BroodjeBeton : 23 June 2007 om 14:51
 
Oud 24 June 2007, 10:32   #113
Astrada
Lid
 
Geregistreerd op: 19 March 2007
Berichten: 82
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door BroodjeBeton Bekijk Bericht
astrada ik kan niks met al jouw amerikaans onderzoek omdat deze onderzoeken en medici altijd met een korrel zout genomen moeten worden ik vind zelf dat je met nogal weinig onderzoek kunt komen maar goed, en waarom hier? en niet bij hooggeleerden en mensen die u tegen kunnen spreken op alle fronten,
bang voor de confrontatie met waarheden? of hebben ze totaal geen behoefte tijd vrij te maken, u?!
wat doe je hier verder nog; kwakzalfster

PS erg moedig van je dat je de strijd met het onrecht bent aangegaan
op www.leerlingen.com!!!! en nu alsjeblieft als de sodemieter opgedondert,
want sinds nu sta in niet in voor mijn eigen acties.

groetjes, Freddy
Gelukkig maar dat je voor jezelf spreekt Freddy!

Andere scholieren willen misschien wel de feiten omtrent ADHD, Ritalin en Concerta in gaan zien, gaan googlen op ADHD, voeding, medicatie en bijwerkingen en zullen dan o.a. onderbouwde nationale rapporten gaan tegenkomen...

Jij dus niet, jij hebt zo je eigen positieve fantasiën over de farmaceutische en psychiatrische industriën blijkbaar.
Maar dat mag je helemaal zelf weten.
Astrada is offline  
Oud 24 June 2007, 14:17   #114
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Astrada Bekijk Bericht
jij hebt zo je eigen positieve fantasiën over de farmaceutische en psychiatrische industriën blijkbaar.
Maar dat mag je helemaal zelf weten.
jij hebt zo je eigen negatieve fantasiën over de farmaceutische en psychiatrische industriën blijkbaar.
Maar dat mag je helemaal zelf weten.
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline  
Oud 25 June 2007, 16:52   #115
BroodjeBeton
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Astrada Bekijk Bericht
Gelukkig maar dat je voor jezelf spreekt Freddy!

Andere scholieren willen misschien wel de feiten omtrent ADHD, Ritalin en Concerta in gaan zien, gaan googlen op ADHD, voeding, medicatie en bijwerkingen en zullen dan o.a. onderbouwde nationale rapporten gaan tegenkomen...

Jij dus niet, jij hebt zo je eigen positieve fantasiën over de farmaceutische en psychiatrische industriën blijkbaar.
Maar dat mag je helemaal zelf weten.
de feiten of beter úw feiten, úw fantasiën, positief of niet, slaan nog geen gat in een pak smeuïge boter dat uren heeft gebakken in de brandende zon van Kazachstan. dé boter, mijn boter en de boter van vele anderen, is gewoonweg te hard voor u, u heeft het maar te slikken het is niet anders.
En googlen, of beter een gespelde variant van het woord, is een kutwoord. dag meneer van estrada
 
Oud 25 June 2007, 16:57   #116
BroodjeBeton
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

nu wij het toch over google hebben waar denk jij dat ik nu denk hoe ver jij jouw theorieën hebt gezocht; er staat meer bagger op internet.
 
Oud 25 June 2007, 17:13   #117
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Ik wil me totaal niet mengen in het gesprek ofzo, maar ik heb wel het idee dat ADHD grotendeels een hokje is om mensen in te proppen. Van iedereen die druk is zeggen ze: 'die heeft vast ADHD' en als je ook maar een beetje problemen met je concentratie hebt 'ja hij heeft ADHD'
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline  
Oud 25 June 2007, 19:49   #118
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door blabla1993 Bekijk Bericht
Ik wil me totaal niet mengen in het gesprek ofzo, maar ik heb wel het idee dat ADHD grotendeels een hokje is om mensen in te proppen. Van iedereen die druk is zeggen ze: 'die heeft vast ADHD' en als je ook maar een beetje problemen met je concentratie hebt 'ja hij heeft ADHD'
Daarom wordt de diagnose ADHD ook niet door leken gesteld...
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline  
Oud 25 June 2007, 21:47   #119
Astrada
Lid
 
Geregistreerd op: 19 March 2007
Berichten: 82
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Chrizlybeer Bekijk Bericht
Daarom wordt de diagnose ADHD ook niet door leken gesteld...
Die "deskundigen" die jij bedoeld zijn psychiaters die de "Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders" gebruiken, geschreven door leden van de "American association of psychiatrists".

Deze leden hebben recentelijk openbaar toegegeven dat ADHD een verzonnen ziekte is die niet medisch onderbouwd kan worden.
Over de oorsprong en genezing van ADHD hebben ze ook geen antwoord.

Psychiaters zijn dus net zo goed "leken" als jij en ik Chrizlybeer.
Iedereen kan iedereen de diagnose ADHD geven, 12 jarige studie OF geen studie!
Astrada is offline  
Oud 25 June 2007, 22:56   #120
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Astrada Bekijk Bericht
Die "deskundigen" die jij bedoeld zijn psychiaters die de "Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders" gebruiken, geschreven door leden van de "American association of psychiatrists".

Deze leden hebben recentelijk openbaar toegegeven dat ADHD een verzonnen ziekte is die niet medisch onderbouwd kan worden.
Over de oorsprong en genezing van ADHD hebben ze ook geen antwoord.

Psychiaters zijn dus net zo goed "leken" als jij en ik Chrizlybeer.
Iedereen kan iedereen de diagnose ADHD geven, 12 jarige studie OF geen studie!
ADHD is ook geen ziekte, het is namelijk een verwoording van een complex van verschijnselen die kenmerkend zijn voor een aandoening.

En genezing is er ook niet, er zijn wel regulerende farmaceutica voor, waaronder Ritalin (wat in diverse RCT's een significante verbetering heeft laten zien mbt symptoom verlichting).
Zelfde geld voor bijvoorbeeld essentiële hypertensie, is ook geen genezing voor, alleen regulerende middelen die aangetoond hebben dat een significante verbetering laten zien.

En nee, niet iedereen kan ADHA diagnostiseren. Zeker geen leek en al helemaal niet iemand die zo obsessief is als jij.
Zoals ik al zei is ADHD geen ziekte maar een complex van verschijnselen, en om die op een medisch relevante manier te kunnen ontdekken moet je wel degelijk gestudeerd hebben en daarom moet je ook nooit als ouder de "diagnose" van, al dan niet, ADHD aannemen van een overactieve pabo huppelkut, of een anti-farmacotherapie freakshow als jij zelf.
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....

Laatst aangepast door Chrizlybeer : 25 June 2007 om 22:58
Chrizlybeer is offline  
Oud 27 June 2007, 13:13   #121
Astrada
Lid
 
Geregistreerd op: 19 March 2007
Berichten: 82
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Chrizlybeer Bekijk Bericht
En genezing is er ook niet, er zijn wel regulerende farmaceutica voor, waaronder Ritalin (wat in diverse RCT's een significante verbetering heeft laten zien mbt symptoom verlichting)..
Een significante verbetering m.b.t. symptoom verlichting is mij niets van bekend, bronnen graag.
Citaat:
Origineel gepost door Chrizlybeer Bekijk Bericht
Zelfde geld voor bijvoorbeeld essentiële hypertensie, is ook geen genezing voor, alleen regulerende middelen die aangetoond hebben dat een significante verbetering laten zien..
Dit is echt heel wat anders, Ritalin is namelijk altijd experimenteel.

Citaat:
Origineel gepost door Chrizlybeer Bekijk Bericht
En nee, niet iedereen kan ADHD diagnostiseren. Zeker geen leek en al helemaal niet iemand die zo obsessief is als jij.
Zoals ik al zei is ADHD geen ziekte maar een complex van verschijnselen, en om die op een medisch relevante manier te kunnen ontdekken moet je wel degelijk gestudeerd hebben en daarom moet je ook nooit als ouder de "diagnose" van, al dan niet, ADHD aannemen van een overactieve pabo huppelkut, of een anti-farmacotherapie freakshow als jij zelf.
ADHD kan NOOIT medisch vast gesteld worden, dit word door de bedenkers van ADHD sinds 2004 openlijk toegegeven(A.P.A.).
Daarnaast is het gevaar des te groter als een "deskundige" jouw deze "stoornis" geeft;

Deze "deskundige" heeft geen zwijgplicht t.o.v. minimaal één andere partijdige psychiater, verpest je medisch dossier voor de rest van je leven(met niet-medische verzinsels), kan je gedwongen laten opnemen, kan je gedwongen laten slikken(sinds feb 2007), weet niet waar jouw ziekte vandaan komt, weet niet hoe het te genezen, kan het slechts onderdrukken met zware verslavende drugs en kan jouw "ziekte" slechts kunstmatig in stand houden om zodoende tonnen binnen te kunnen halen via de verzekering in die jaren dat jij als ADHD-er in zijn bestand staat.
Astrada is offline  
Oud 27 June 2007, 13:29   #122
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Astrada Bekijk Bericht
Een significante verbetering m.b.t. symptoom verlichting is mij niets van bekend, bronnen graag.

Dit is echt heel wat anders, Ritalin is namelijk altijd experimenteel.


ADHD kan NOOIT medisch vast gesteld worden, dit word door de bedenkers van ADHD sinds 2004 openlijk toegegeven(A.P.A.).
Daarnaast is het gevaar des te groter als een "deskundige" jouw deze "stoornis" geeft;

Deze "deskundige" heeft geen zwijgplicht t.o.v. minimaal één andere partijdige psychiater, verpest je medisch dossier voor de rest van je leven(met niet-medische verzinsels), kan je gedwongen laten opnemen, kan je gedwongen laten slikken(sinds feb 2007), weet niet waar jouw ziekte vandaan komt, weet niet hoe het te genezen, kan het slechts onderdrukken met zware verslavende drugs en kan jouw "ziekte" slechts kunstmatig in stand houden om zodoende tonnen binnen te kunnen halen via de verzekering in die jaren dat jij als ADHD-er in zijn bestand staat.
Doe eens een biografie van jezelf hier neerzetten, hoe oud ben je? Werk/studeer je? Zo ja, wat dan? Sociale omstandigheden (getrouwd, samenwonend, alleenstaand). Onder behandeling (geweest) van een psycholoog en of psychiater? Voorgeschiedenis (jeugd, misbruikt?, depressie, zelfmoord poging(en)?, vervelende aanvaringen met de medische wereld?)
Ik ben heel benieuwd waar bij jou de knik zit
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline  
Oud 27 June 2007, 14:01   #123
Astrada
Lid
 
Geregistreerd op: 19 March 2007
Berichten: 82
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Chrizlybeer Bekijk Bericht
Doe eens een biografie van jezelf hier neerzetten, hoe oud ben je? Werk/studeer je? Zo ja, wat dan? Sociale omstandigheden (getrouwd, samenwonend, alleenstaand). Onder behandeling (geweest) van een psycholoog en of psychiater? Voorgeschiedenis (jeugd, misbruikt?, depressie, zelfmoord poging(en)?, vervelende aanvaringen met de medische wereld?)
Ik ben heel benieuwd waar bij jou de knik zit
Jammer Chrizly,
Eerst begin je te schelden en nu begin je sarcastisch te doen.

Er zijn mensen die sportiever reageren als ze niet tegen de feiten op kunnen...
Misschien lukt dat jou op latere leeftijd ook nog wel eens.

Tot die tijd tot ziens en het ga je goed
Astrada is offline  
Oud 28 June 2007, 00:56   #124
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Astrada Bekijk Bericht
Jammer Chrizly,
Eerst begin je te schelden en nu begin je sarcastisch te doen.

Er zijn mensen die sportiever reageren als ze niet tegen de feiten op kunnen...
Misschien lukt dat jou op latere leeftijd ook nog wel eens.

Tot die tijd tot ziens en het ga je goed
Schelden? Waar?
En sarcastisch, tja het is maar hoe je het opvat, ik zie deze obsessieve drang van jou om koste wat kost mensen over te halen naar de kant van "ADHD is niks en al mijn niet relevante bronnen bewijzen dat" als een intressant psychologisch complex, daarom vraag ik naar je biografische gegevens, omdat ik er bijna zeker van ben dat jij ergens in je jeugd/tegenwoordige leven iets hebt meegemaakt waarmee dit gedrag verklaard kan worden.

Citaat:
Er zijn mensen die sportiever reageren als ze niet tegen de feiten op kunnen...
Ja inderdaad en jij bent iemand die daar niet sportief op reageerd, bronnen die het bestaan van het ADHD syndroom verklaren, danwel medicijnen die de symptomen daarvan kunnen verlichten doe jij direct af als niet ter zake doenend of niet geloofwaardig omdat jij denkt dat ieder wetenschappenschappelijk instituut onder een hoedje speelt met de hele ritalin industrie.
Over niet tegen de feiten op kunnen gesproken....
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....

Laatst aangepast door Chrizlybeer : 28 June 2007 om 11:54
Chrizlybeer is offline  
Oud 28 June 2007, 12:09   #125
Astrada
Lid
 
Geregistreerd op: 19 March 2007
Berichten: 82
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Chrizlybeer Bekijk Bericht
daarom vraag ik naar je biografische gegevens, omdat ik er bijna zeker van ben dat jij ergens in je jeugd/tegenwoordige leven iets hebt meegemaakt waarmee dit gedrag verklaard kan worden.
Je zit er helemaal naast Chrizly,
persoonlijk heb ik nog nooit een dwangbehandeling of opsluiting meegemaakt in de psychiatrie of in welk ander instituut dan ook.
Ik ben juist uitzonderlijk vrij in doen en denken en altijd al geweest!

Feiten, en deze op een realistische en bekwame manier kunnen inzien en begrijpen, daar draait het allemaal om.

En dat is me aardig is gelukt, denk ik.

Daarom maak ik me over de bio-industrie feitelijk nog bozer dan over de psychiatrie, de dieren kunnen helemaal niets terug doen...

En de stichting "pup in nood" valt dan weer in het niets in vergelijking met "wakker dier".
Het aaibaarheidsgehalte waar de één voor strijd tegen de numerieke meerderheid waar de andervoor vecht(450.000.000 dieren).

De psychiatrie is weer heel wat anders, maar is wel één van de slechtste invloeden gebleken op de mensheid zeker de afgelopen 200 jaar.

Rekensommetjes Chrizly, allemaal rekensommetjes...
1+1=2 begrijp je?

ps. En feiten? Die zijn er genoeg in het voordeel van de anti-psychiatrie, maar je kunt ze pas gaan inzien als je er aan toe bent.
Astrada is offline  
Oud 28 June 2007, 12:40   #126
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Astrada Bekijk Bericht
Je zit er helemaal naast Chrizly,
persoonlijk heb ik nog nooit een dwangbehandeling of opsluiting meegemaakt in de psychiatrie of in welk ander instituut dan ook.
Ik ben juist uitzonderlijk vrij in doen en denken en altijd al geweest!
Helaas gedraag je je niet zo....
Citaat:
Origineel gepost door Astrada Bekijk Bericht
Feiten, en deze op een realistische en bekwame manier kunnen inzien en begrijpen, daar draait het allemaal om.

En dat is me aardig is gelukt, denk ik.
Nee dat denk ik niet aangezien je niet in staat bent feiten van de andere kant te erkennen, ik vind een onderzoek gepubliceerd door een wetenschappelijk instituut nog altijd geloofwaardiger dan een stel bij mekaar gegooide rotzooi van ouderstegenadhd.nl

Citaat:
Origineel gepost door Astrada Bekijk Bericht
Daarom maak ik me over de bio-industrie feitelijk nog bozer dan over de psychiatrie, de dieren kunnen helemaal niets terug doen...

En de stichting "pup in nood" valt dan weer in het niets in vergelijking met "wakker dier".
Het aaibaarheidsgehalte waar de één voor strijd tegen de numerieke meerderheid waar de andervoor vecht(450.000.000 dieren).
Kom op he, wat voor bord heb jij voor je kop zeg; dieren zijn nodig om medicijnen te testen, een muis is voor mij nog altijd ondergeschikt aan de mens. (daarnaast ben je ook wel overal tegen aan aan het schoppen niet? GL?)

Citaat:
Origineel gepost door Astrada Bekijk Bericht
De psychiatrie is weer heel wat anders, maar is wel één van de slechtste invloeden gebleken op de mensheid zeker de afgelopen 200 jaar.

Rekensommetjes Chrizly, allemaal rekensommetjes...
1+1=2 begrijp je?

ps. En feiten? Die zijn er genoeg in het voordeel van de anti-psychiatrie, maar je kunt ze pas gaan inzien als je er aan toe bent.

Onzin onzin en nog eens onzin, je moest eens weten hoe ontzettend veel mensen baat hebben bij de psychiatrie.
Maar ja, feiten? Die er ontzettend veel in het voordeel van de psychiatrie, maar je kunt ze pas gaan inzien als je er aan toe bent....
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline  
Oud 28 June 2007, 12:42   #127
DarkAngel
Looking at you
 
DarkAngel's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 February 2002
Locatie: tuut tuut tuut tuut
Berichten: 8.408
Standaard

Gedeeltelijk ben ik het met Astrada eens, niet over dat ADHD verzonnen is, maar wel dat het veel te vaak wordt vastgesteld, jawel, door leken. 5% van de kinderen heeft ADHD en 1% van de volwassenen. Als je het allemaal moet geloven is dat veel meer in Nederland. Als een kind druk is wordt het door de HUISARTS bestempeld met ADHD. Wat een huisarts niet mag, die is daar niet bevoegd voor. Hetzelfde gebeurd steeds meer met depressie, de huisarts gaat anti depressiva voorschrijven. Terwijl het heel moeilijk is om bijvoorbeeld het verschil te zien tussen een rouwproces en een depressie, beide hebben veel overeenkomsten, maar ook een zeker verschil.
Ik ben niet geheel tegen medicatie (psychofarmaca), maar de laatste tijd wordt het uitgedeeld bij de koffie.
__________________
tuut tuut
DarkAngel is offline  
Oud 28 June 2007, 14:04   #128
Astrada
Lid
 
Geregistreerd op: 19 March 2007
Berichten: 82
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Chrizlybeer Bekijk Bericht
ik vind een onderzoek gepubliceerd door een wetenschappelijk instituut nog altijd geloofwaardiger dan een stel bij mekaar gegooide rotzooi van ouderstegenadhd.nl
Chrizly, ik richt me bijna uitsluitend op wetenschappelijke onderzoeksresultaten.
Ouderstegenadhd? nooit van gehoord, zal eens gaan kijken.
Citaat:
Origineel gepost door Chrizlybeer Bekijk Bericht
Kom op he, wat voor bord heb jij voor je kop zeg; dieren zijn nodig om medicijnen te testen, een muis is voor mij nog altijd ondergeschikt aan de mens. ....
1.Vele onderzoeken zijn tientallen keren opnieuw uitgevoerd wereldwijd zo door de eeuwen heen en nagenoeg onder dezelfde omstandigheden, een verspilling van proefdier-levens dus.
2.Er zijn meestal voldoende alternatieven.
3.De onderzoeken zijn er meestal op gericht op kunstmatige gecreëerde ziekten in stand te houden i.p.v. preventief te voorkomen.
Zeg maar Aids, kanker en Hart- en vaatziekten i.p.v. de pest, de griep en polio.
Big Business!, in Amerika word er alleen al 100 miljard per jaar omgezet door de kanker-maffia!

Maar goed ik had het eigenlijk over de bio-industrie.

Citaat:
Origineel gepost door Chrizlybeer Bekijk Bericht
Onzin onzin en nog eens onzin, je moest eens weten hoe ontzettend veel mensen baat hebben bij de psychiatrie.
Maar ja, feiten? Die er ontzettend veel in het voordeel van de psychiatrie, maar je kunt ze pas gaan inzien als je er aan toe bent....
Ja ,en weet je waarom?
1.Het kortstondige placebo-effect(tijdelijk).
2.De verdoving met chemicaliën(zeer tijdelijk, tot de bijwerkingen het overnemen!).
3.De rust voor de omgeving nadat iemand van straat is geplukt(tijdelijk).
4.Door discipline, routine en dwangmaatregelingen toe te passen op de cliënt(tijdelijk, de mens zit zo niet in elkaar, of hij komt in opstand of hij word een platgespoten zombie).
5.Het manipuleren, indoctrineren, beïnvloeden met de psychiatrie-materie en/of het ontkennen van het bestaan van;
alternatieve genezers zoals orthomoleculairen, vitamine-winkel eigenaren en homeopaten, de media, farmaceuten, de tijd die vanzelf de geestelijke wonden van de cliënt heelt, de eigen genezingskracht van de cliënt, genezingen, de ziel, religieuze instellingen, cliëntenverenigingen, rechtssystemen, familiale- en hulp van vrienden/partner, anti-psychiatrische wetenschappelijke onderzoeksuitslagen, politici, haar eigen pseudowetenschappelijkheid en destructieve uitwerking, verzekaars en huisartsen zodat haar monopoliepositie uiteindelijk (formeel) een feit lijkt(op dit moment nog tijdelijk).

Chrizly, open je ogen toch eens en bekijk het zakelijk...
Hier heeft het bedrijf "de psychiatrie" een toppositie met miljoenen klanten en een omzet van miljarden maar in andere landen krijgt dit bedrijf nauwelijks een voet aan de grond.
Het dus voornamelijk voornamelijk om de centjes en macht!

Of denk eens logisch na.
Waar word je naar toe verwezen door je omgeving als je geestelijke problemen hebt?
...
Juist ja, naar het bedrijf die de meeste frauduleuze en indoctrinerende reclame's heeft gemaakt!
Astrada is offline  
Oud 28 June 2007, 14:07   #129
Astrada
Lid
 
Geregistreerd op: 19 March 2007
Berichten: 82
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door DarkAngel Bekijk Bericht
Gedeeltelijk ben ik het met Astrada eens, niet over dat ADHD verzonnen is, maar wel dat het veel te vaak wordt vastgesteld, jawel, door leken. 5% van de kinderen heeft ADHD en 1% van de volwassenen. Als je het allemaal moet geloven is dat veel meer in Nederland. Als een kind druk is wordt het door de HUISARTS bestempeld met ADHD. Wat een huisarts niet mag, die is daar niet bevoegd voor. Hetzelfde gebeurd steeds meer met depressie, de huisarts gaat anti depressiva voorschrijven. Terwijl het heel moeilijk is om bijvoorbeeld het verschil te zien tussen een rouwproces en een depressie, beide hebben veel overeenkomsten, maar ook een zeker verschil.
Ik ben niet geheel tegen medicatie (psychofarmaca), maar de laatste tijd wordt het uitgedeeld bij de koffie.
De huisartsen schrijven ongeveer 90 procent van alle psychofarmaceutische medicatie voor.
Bijna allen zijn ze DSM-georiënteerd, verlengstukken van de psychiatrie dus.
Astrada is offline  
Oud 28 June 2007, 14:56   #130
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Astrada Bekijk Bericht
2.Er zijn meestal voldoende alternatieven.
3.De onderzoeken zijn er meestal op gericht op kunstmatige gecreëerde ziekten in stand te houden i.p.v. preventief te voorkomen.
Zeg maar Aids, kanker en Hart- en vaatziekten i.p.v. de pest, de griep en polio.


Of denk eens logisch na.
Waar word je naar toe verwezen door je omgeving als je geestelijke problemen hebt?
...
Juist ja, naar het bedrijf die de meeste frauduleuze en indoctrinerende reclame's heeft gemaakt!
2. Zijn er dus niet
3 Ontzettende onzin is dit, volgens mij weet je niet waar je over praat.

Geestelijke problemen, in eerste instantie naar de psycholoog, eventueel een psychiater. En nee het is allemaal niet zo erg als je denkt, als je naar een psychiater gaat krijg je niet bij voorbaat al een pilletje door je strot geduwd.

En op de rest van je obsessieve gebral ga ik nu niet meer in, het is zo oeverloos kortzichtig, dwangmatig en niet onderbouwt dat het geen zin heeft om met jou in discussie te gaan
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline  
Oud 28 June 2007, 15:01   #131
DarkAngel
Looking at you
 
DarkAngel's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 February 2002
Locatie: tuut tuut tuut tuut
Berichten: 8.408
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Astrada Bekijk Bericht
De huisartsen schrijven ongeveer 90 procent van alle psychofarmaceutische medicatie voor.
Bijna allen zijn ze DSM-georiënteerd, verlengstukken van de psychiatrie dus.
Dat is wel een erg hoog aantal, bronnen?
__________________
tuut tuut
DarkAngel is offline  
Oud 28 June 2007, 15:23   #132
Astrada
Lid
 
Geregistreerd op: 19 March 2007
Berichten: 82
Standaard

Chrizzly, dit staat er op marktplaats en is dus een STRUCTUREEL probleem binnen de psychiatrie...

http://www.marktplaats.nl/index.php?...tml%3Fxref%3D1

En daar al mijn bronnen bij voorbaat al worden afgekraakt door Chrizzly en hij tevens weigerd ze via links te bekijken zet ik ze maar voor zijn neus neer op dit forum.

Dit is éénmalig, als poging om van de herhaaldelijke ontkenningen omtrent mijn bronnen door Chrizzly af te zijn, hoop niet dat het gezien word als forum-vervuiling...

2“Suicidality in Children and Adolescents Being Treated With Antidepressant Medications”, FDA Public Health Advisory, 15 Oct. 04.
3“New Warning for Strattera” FDA Talk Paper, 17 Dec. 04.
4“FDA Issues Public Health Advisory for Antipsychotic Drugs Used for Treatment of Behavioral Disorders in Elderly Patients,” FDA Talk Paper, 11 Apr. 05.
5“European Medicines Agency finalises review of antidepressants in children and adolescents,” European Medicines Agency Press Release, 25 Apr. 05.
6“Statement on Concerta and Methylphenidate”, Statement posted on the FDA website, 28 June 05.
7“Suicidality in Adults Being Treated with Antidepressant Medications,”FDA Public Health Advisory, 30 June 05.
8“Accompanying Statement by Joseph A. Califano, Jr., Cairman ans President”, Under the counter: The Diversion and Abuse of Controlled Prescription Drugs in the U.S, National Center on Addiction and Substance Abuse at Columbia University, July 05, pp.i-iii.
9Joanna Moncrief and Irving Kirsch, “Efficacy of Antidepressants in Adults”, British Medical Journal, Vol.331,16 July 05,pp. 155-157.
10“Accompanying Statement by Joseph A. Califano, Jr., Cairman and President,”National Survey of American Attitudes on Substance Abuse X: Teens and Parents, National Center on Addiction and Substance Abuse at Columbia University, Aug. 05, pp. I-ii.
11“Annex II,” Commission Decision of 19-VIII-2005, Commission of the European Communities, 19 Aug. 05.
12Ivar Aursnes, et al., “Suicide Attempts in Clinical Trials with Paroxetine Randomised Against Placebo”, BMC Medicine, Vol.3,pp. 14-18.
13Marian S. Macdonagh, PharmaD, and Kim Peterson, MS “Drug Class Review on Pharmacologic Treatment for ADHD: Final Report,”Oregon Health and Science University, Sept. 05, pp. 13-20.
14Jeffrey A. Lieberman, MD, et al.,“Effectiveness of Antipsychotic Drugs in Patients with Chronic Schizophrenia,” New England Journal of Medicine, Vol.353, No. 12, 22 Sept. 05, pp. 1209-1232.
15Laurent Neergaard, “FDA Commissioner Lester Crawford Resigns,” Associated Press, 23 Sept. 05; Robert Pear and Andrew Pollack, “Leader of the FDA Steps Down After a Short Turbulent Tenure,” New York Times, 24 Sept. 05.
16“Depression in Children and Young People,” National Institute for Health and Clinical Excellence, Sept. 05, pp. 16,18 and 28.
17“Suicidal Thinking in Children and Adolescents Being Treated with Strattera (Atomoxetine),” FDA Public Health Advisory, 29 Sept. 05.
18“Concluding Observations (Australia)”, UN Committee on the Rights of the Child, 40th Session, 30 Sept. 05; “Comcluding Observations (Denmark)”, UN Committee on the Rights of the Child, 40th Session, 30 Sept. 05; “Comcluding Observations (Finland)”, UN Committee on the Rights of the Child, 40th Session, 30 Sept. 05.

Jeannie Russell, “The Pill That Teachers Push,” Good Housekeeping, Dec. 1997
“Survey: 1 in 5 Teens Getting High on Medications, Over-Counter Drugs,” NewsItem.com, 2 June 2005
Joyce Howard Price, “Antidepressant Use by Preschoolers Rising,” The Washington Times, 3 Apr. 2004
Jacqueline A. Sparks, Ph.D. & Barry L. Duncan, Psy.D., “The Ethics and Science of Medicating Children,” Center for Family Services, Palm Beach County & Florida Institute for the Study of Therapeutic Change
Jennifer Washburn, “Tainted to the Core: Why Conflicts of Interest are Hazardous to Your Health,” Institute for Public Affairs, In These Times, 20 June 2005
Fred Baughman Jr., M.D, “Transcript: Calls for Investigation into Diagnosis of ADHD,” ABC Australia Online, 23 Mar. 2000, Internet URL: http://www.abc.net.au; “The White House on Ritalin,” New York Press, 29 Mar. - 4 Apr. 2000
Department of Health and Human Services, FDA, Center for Drug Evaluation and Research, “Psychopharmacologic Drugs Advisory Committee With the Pediatric Subcommittee of the Anti-Infective Drugs Advisory Committee,” Testimony of Dr. Gianna Rigoni from the Office of Drug Safety of the FDA, 2 Feb. 2004
Kate Zernike and Melody Petersen, “Schools’ Backing of Behavior Drugs Comes Under Fire,” The New York Times, 19 Aug. 2001
Karen Thomas, “Back to School for ADHD Drugs,” USA Today, 28 Aug. 2001
“Leading Therapy Classes by Global Pharmaceutical Sales, 2003,” IMSHealth.com, 2004
Op. cit., Karen Thomas
Dr. Tana Dineen, Ph.D., Manufacturing Victims, Third Edition, (Robert Davies Multimedia Publishing, Montreal, 2001), p. 86
“Ten Things That Drive Psychiatrists To Distraction,” The Independent, (United Kingdom), 19 Mar. 2001
Sydney Walker, III, M.D., A Dose of Sanity: Mind, Medicine and Misdiagnosis, (John Wiley & Sons, Inc, New York, 1996), p. 5
Thomas S. Szasz, M.D., The Therapeutic State, Psychiatry in the Mirror of Current Events, (Prometheus Books, New York, 1984), p. 32
David Kaiser, M.D., “Commentary: Against Biologic Psychiatry,” Psychiatric Times, Dec. 1996,
http://www.mhsource.com/edu/psytimes/p961242.html
Bruce D. Levine, Ph.D., Commonsense Rebellion: Debunking Psychiatry, Confronting Society, (Continuum, New York, 2001), p. 277
Elliot S. Valenstein, Ph.D., Blaming the Brain, (The Free Press, New York, 199, p. 4
Joseph Glenmullen, M.D., Prozac Backlash, (Simon & Schuster, NY, 2000), pp. 193, 196
Diagnosis and Treatment of Attention Deficit Hyperactivity Disorder, National Institutes of Health Consensus Statement Online, 16-18 Nov. 1998
“Anatomical MRI of the Developing Human Brain: What Have We Learned? Magnetic resonance imaging; Statistical Data Included. Journal of the American Academy of Child and Adolescent Psychiatry, 1 Sept. 2001
Lisa M. Krieger, “Some Question Value of Brain Scan; Untested Tool Belongs in Lab Only, Experts Say,” The MercuryNews, 4 May 2004
Ibid.
Ibid.
Kelly Patricia O’Meara, “In ADHD Studies, Pictures May Lie,” Insight on the News, 19 Aug, 2003
Elliot S. Valenstein, Ph.D., Blaming the Brain (The Free Press, New York, 199, p. 126
Ibid.
Dr. Mary Ann Block, No More ADHD, (Block Books, Texas, 2001), p.30
“National Institutes of Health Consensus Development Conference: Diagnosis and Treatment of Attention-
Deficit/Hyperactivity Disorder,” Journal of the American Academy of Child and Adolescent Psychiatry, No. 2, Vol. 39, p. 182; Op. cit., Dr. Mary Ann Block, p. 53
Jan Strydom, Susan du Plessis, The Myth of ADHD and Other Learning Disabilities, (Huntington House Publishers, Louisiana, 2001), p. 43
“Drug Scheduling,” U.S. Drug Enforcement Administration Online, Internet URL: http://www.dea.gov
Report of the International Narcotics Control Board for 1995, United Nations Publication, ISSN 0257-3717
“Methylphenidate (A Background Paper),” U.S. Drug Enforcement Administration, Oct. 1995, p. 16
Jim Rosack, “Controversy Erupts Over Ads for ADHD Drugs,” Psychiatric News, 2 Nov. 2001
Physicians Desk Reference, 1998, (Medical Economics Company, New Jersey, 199, pp. 1896-1897
Ibid., p. 1897
Adrainne Jeffries, “Some Teens Abuse ADD/ADHD Drugs,” The Virginian-Pilot, 29 Mar. 2004
Sydney Walker, III, M.D., The Hyperactivity Hoax, (St. Martin’s Press, New York, 199, p. 47
Paul Wenske, “Small Study Links Ritalin, Cancer Risk,” The Kansas City Star, 17 Mar. 2005
Kathleen Fackelmann, “Health campaign Takes Aim at Prescription Drug Abuse,” USA Today, 10 Apr., 2001; Nicole Ziegler, “Recreational Ritalin,” The Associated Press, 5 May 2000; Christine Langdon, “Tired? Pop your Pal’s Ritalin: Students Using RX Drug as Study Aid,” The New York Post, 28 May 2000; Kelly Trahan, “U. Michigan Study Finds More Adolescents Using Ritalin Recreationally,” Michigan Daily, Mar. 2001; Peter Maller, Laura Lynch-German, “Adults are Becoming Hooked on Ritalin’s Caffeine-Like Jolt,” The Milwaukee Journal Sentinel, 12 Feb. 2001; Paul Zielbauer, New York Times Service, International Herald Tribune, 25 Mar. 2000, p. 3
DEA 1996 report, p. 29
Nadine Lambert, “Stimulant Treatment as a Risk Factor for Nicotine Use and Substance Abuse,” National Institutes of Health Consensus Conference on Diagnosis and Treatment of Attention Deficit Hyperactivity Disorder, 16-18 Nov. 1998
“A Drug Disaster?” Doctors for Disaster Preparedness Newsletter September 2001 Vol. XVIII, No. 5, citing Journal of Forensic Science, 1999, Vol. 44, pp. 220-221
DEA Congressional Testimony, Statement by Terrance Woodworth, Deputy Director, Office of Diversion Control, before the Committee on Education and the Workforce: Subcommittee on Early Childhood, Youth and Families, 16 May 2000
Kay Lazar, “School Daze - Kid-Drug Ads Spark Concern,” Boston Globe, 2 Sept. 2001
Op. cit. National Institutes of Health Consensus Development Conference Statement, p. 5
Brian Vastig, “Pay Attention: Ritalin Acts Much Like Cocaine,” Journal of the American Medical Association, Aug. 22/29, 2001, Vol. 286, No. 8, p. 905
Dr. Richard Nakamura, Evidence Before the U.S. Government Reform Committee Hearing on the Over Medication of Hyperactive Children, 26 Sept. 2002
“Adderall,” DrugStore.com, Internet URL: http://www.drugstore.com
Brian White, “Slaying blamed on reaction to hyperactivity drug,” Associated Press Wire, 25 Oct. 1999
Gardiner Harris, “Citizens’ Group Wants Hyperactivity Drug Taken Off the Market,” The New York Times, 25 Mar. 2005
“Drug Report,” Quarterly Report, Ontario Medical Association Committee on Drugs and Pharmacotherapy, 1 Dec. 1999
Jim Rosack, “ADHD Treatment Arsenal Increasing Rapidly,” Psychiatric News, 21 Dec. 2001
“Study Suggests Focalin (TM) LA Capsules (d-MPH-ER) Are Safe and Effective for ADHD in Adults,” PR Newswire, 5 May 2004; A.D.D. Warehouse website
“ATTENTION DEFICIT HYPERACTIVITY DISORDER: FDA Approves Sprinkle Administration for Once-Daily ADHD Treatment,” Pain & Central Nervous System Week, 6 May 2002
ADHDHelp, Internet URL: http://www.adhdhelp.org/metadate.htm
Ibid.; Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders (Third Edition–Revised) DSM-III-R, (American Psychiatric Association, Washington D.C., 1987) pp. 136, 175
Kelly Patricia O’Meara, “Ritalin Could Cause ‘Long-Lasting Changes,’” Insight Magazine, 12 Dec. 2002
“Attention Drug to Get New Warning,” Los Angeles Times, 18 Dec. 2004
“Strattera to Get New Risk Label,” The Washington Post, 18 Dec. 2004
“New Drugs in Pipeline,” Psychiatric News, 21 Dec. 2001
Alice Park, “More Drugs To Treat Hyperactivity,” Time, 10 Sept. 2001
Bupropion Wellbutrin, Prozac Truth website
Ibid.
“Teen Suffers Seizure After Snorting Antidepressant,” HealthScoutNews Reporter, 23 Apr. 2003
Joseph Glenmullen, M.D., Prozac Backlash, (Simon & Schuster, New York, 2000), p. 13
Ibid., p. 203
Ibid.
“Antidepressants Lift Clouds, But Lost ‘Miracle Drug’ Label,” The New York Times, 30 June 2002
Op. cit., Joseph Glenmullen, p. 8
“Worsening Depression and Suicidality in Patients Being Treated with Antidepressant Medications,” US Food and Drug Administration Public Health Advisory, 22 Mar. 2004
Ibid.
“Adverse SSRI Reactions,” International Coalition For Drug Awareness website, Internet URL:
http://www.drugawareness.org; “Medication Profiles: Serotonin Reuptake Blocking Agents (SSRIs),” Anxieties.com website, Internet URL: http://www.anxieties.com; Karen Thomas, USA Today, 14 July 2002
Op. cit., FDA Public Health Advisory, 22 Mar. 2004
Anna Wilde Mathews, “FDA Will Seek to Revise Antidepressant Labels for Youth,” The Wall Street Journal, 20 Aug. 20, 2004; Gardiner Harris, “Antidepressant Study Seen to Back Expert,” The New York Times, 20 Aug. 2004
Ibid.
Labeling Change Request Letter for Antidepressant Medications – FDA Letter, 15 Oct. 2004; “FDA orders strong ‘black box’ warnings on antidepressants used by children,” Associated Press Worldstream, 15 Oct. 2004
Chris Cuomo, “DRUG DANGER COVER-UP? EVIDENCE OF SUPPRESSED INFORMATION,” Prime Time Live, ABC News, 9 Dec. 2004
Jeff Swiatek, “Uncertainty was Driver in Zyprexa Deal,” IndianapolisStar.com, 11 June 2005
“FDA Mulls Antidepressant Warnings,” Daily Press, 21 Mar. 2004
Ibid.
Kevin Lamb, “Increased Fears Over Side Effects Concern Antidepressant Users, Medical Experts,” Cox News, 26 Mar. 2004
Op. cit., Chris Cuomo, Prime Time Live
Robert Whitaker, Mad in America: Bad Science, Bad Medicine, and the Enduring Mistreatment of the Mentally Ill, (Perseus Publishing, New York, 2002), p. 203
Ibid., pp. 253-254; Ty C. Colbert, Rape of the Soul, How the Chemical Imbalance Model of Modern Psychiatry hasFailed its Patients, (Kevco Publishing, California, 2001), p. 106
George Crane, “Tardive Dyskinesia in Patients Treated with Major Neuroleptics: A Review of the Literature,” AmericanJournal of Psychiatry, Vol. 124, Supplement, 1968, pp. 40-47
Op. cit., Robert Whitaker, p. 208
Ibid., p. 286
“Leading Therapy Classes by Global Pharmaceutical Sales, 2003,” IMSHealth.com, 2004
Op. cit., Robert Whitaker, p. 269
Erica Goode, “Leading Drugs for Psychosis Come Under New Scrutiny,” The New York Times, 20 May 2003
Ibid.
Op. cit., Jeff Swiatek, IndianapolisStar.com
Robert Whitaker, “Forced medication is inhumane...,” The Boston Globe, 9 June 2002
“ABILIFY Rx Only (aripiprazole) Tablets,” Package Insert, revised Mar. 2004; “GENERIC NAME: Aripiprazole BRAND NAME: Abilify,” Internet URL: http://www.MedicineNet.com, Last Editorial Review: 9/8/04; “Aripiprazole Brand Name: Abilify,” Internet URL: http://www.HealthyPlace.com, Last updated 3/04
Ibid.
“FDA: Antipsychotic Drugs, Diabetes Linked,” Associated Press Online, 18 Sept. 2003
Op. cit., “ABILIFY Rx Only (aripiprazole) Tablets.”
“The New Anti-Psychotic Drug Aripiprazole (ABILIFY),” Public Citizen’s eLetter, Apr. 2003
Op. Cit., Erica Goode
Op. cit., Sydney Walker, A Dose of Sanity, p. 67
Richard Hughs and Robert Brewin, The Tranquilizing of America (Harcourt Brace Jovanovich, Inc., New York, 1979), p. 15
Schrag and Diane Divoky, The Myth of the Hyperactive Child, (Pantheon Books, New York, 1975), pp. 56-57
Ibid., p. 51
Herb Kutchins, Stuart A. Kirk, Making Us Crazy, (The Free Press, NY, 1997), p. 265
Dave Moniz, “Thousands of Troops Let Go for Psychiatric Troubles,” The Indianapolis Star, 28 Sept. 1999
Op. cit., Dr. Mary Ann Block, p. 84
Raymond M. Lombardi, N.D., D.C., C.C.N., “ADHD, A Modern Malady,” Nutrition Science News, Aug. 2000
Op. cit., Sydney Walker, pp. 73-74
Paul R. McHugh, “How Psychiatry Lost Its Way,” American Jewish Committee Commentary, 1 Dec. 1 1999
Astrada is offline  
Oud 28 June 2007, 15:53   #133
Astrada
Lid
 
Geregistreerd op: 19 March 2007
Berichten: 82
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door DarkAngel Bekijk Bericht
Dat is wel een erg hoog aantal, bronnen?
Ben mijn bron kwijt, ga er naar op zoek.
Astrada is offline  
Oud 28 June 2007, 15:56   #134
DarkAngel
Looking at you
 
DarkAngel's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 February 2002
Locatie: tuut tuut tuut tuut
Berichten: 8.408
Standaard

Oké dan wacht ik
__________________
tuut tuut
DarkAngel is offline  
Oud 4 July 2007, 19:45   #135
BroodjeBeton
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

zal wel
 
Oud 4 July 2007, 21:04   #136
koekje
tijd om op te staan
 
koekje's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 January 2005
Locatie: VB
Berichten: 1.038
Standaard

lacht dat uit
__________________
De beste van de heeeeeeeele wereld !
koekje is offline  
Oud 5 July 2007, 12:55   #137
ScheleKameel
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Wat een kletskoek.
 
Oud 27 July 2007, 20:51   #138
playboyfamke
Fries Famke
 
playboyfamke's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 July 2007
Locatie: Waar me huis woont
Berichten: 175
Standaard

Tjonge jonge dit topic slaat alles.
Verzonnenn ziekte hoe kom je erop
Ik vind dat er geen 1 ding van begin post en de rest van topic van startster iets met feiten met haar obessie(hoe je het ook maar schrijft)

Ik vind het ook dom om er verkrachting erbij te halen.
Dat diegene het zelf moeten uitzoeken want daarvoor heb je vertrouwens personen voor met stichtingen ervoor.
Astublieft praat niet zo dom dat slachtoffers van verkrachting het zelf uit moeten zoeken.

Je kan het leven niet meer gaan zien door de verkrachting want de verwerking is niet makkelijk. Vooral als je *eigen* vriendje het heeft gedaan dus praat astublieft voor je zelf wil je
__________________
Ik ben Ik niet GOED pech voor jou!!!
playboyfamke is offline  
Oud 28 July 2007, 00:12   #139
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door playboyfamke Bekijk Bericht
Je kan het leven niet meer gaan zien door de verkrachting want de verwerking is niet makkelijk. Vooral als je *eigen* vriendje het heeft gedaan dus praat astublieft voor je zelf wil je
Je wilde er toch niet over praten?
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline  
Oud 31 July 2007, 11:37   #140
spiral_design
*****eigenaar
 
spiral_design's Avatar
 
Geregistreerd op: 5 September 2006
Locatie: melkweg
Berichten: 808
Standaard

@ Astrada: dit forum gaat echt wel de slechte kantuit. Nu ga je beweren dat bv. ADHD een verzonne ziekte is en een complot van verschillende psychiaters enzo. Vanwaar haal je het in je kop? Omdat een dom internetsite dat beweerd? ik ken een aantal mensen die ADHD hebben, ga jij het hun zeggen dat ze het hebben verzonnen? alsjeblief hou je mond als je niets zinnigs te zeggen hebt! mensen zoals jij zoeken achter alles complotten en domme theoriën!! Trouwens in mijn famillie zitten een aantal verplegers en die zeggen dat ADHD wel DEGELIJK BESTAAT! wat ga je zo dadelijk zeggen, dat AIDS niet bestaat, verzonnen. Ga toch met je barbie spelen
__________________
een homofiele schizofreen heeft met zichzelf genoeg
spiral_design is offline  
Oud 31 July 2007, 20:47   #141
Astrada
Lid
 
Geregistreerd op: 19 March 2007
Berichten: 82
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door spiral_design Bekijk Bericht
@ Astrada: dit forum gaat echt wel de slechte kantuit. Nu ga je beweren dat bv. ADHD een verzonne ziekte is en een complot van verschillende psychiaters enzo. Vanwaar haal je het in je kop? Omdat een dom internetsite dat beweerd? ik ken een aantal mensen die ADHD hebben, ga jij het hun zeggen dat ze het hebben verzonnen? alsjeblief hou je mond als je niets zinnigs te zeggen hebt! mensen zoals jij zoeken achter alles complotten en domme theoriën!! Trouwens in mijn famillie zitten een aantal verplegers en die zeggen dat ADHD wel DEGELIJK BESTAAT! wat ga je zo dadelijk zeggen, dat AIDS niet bestaat, verzonnen. Ga toch met je barbie spelen
Als je mij een positieve test-uitslag kan overhandigen van iemand met ADHD trek ik mij voorgoed terug van dit forum!

Maakt niet uit of je het mij via het bloed, de urine of via een hersenscan gaat aan tonen, Ik ben heel makkelijk, kom maar op...

Als je het lukt ben je trouwens wel de eerste die de gehele medische wereld versteld zal doen staan!
Inclusief de bedenkers van ADHD.
Waarschijnlijk krijg je dan zelfs een nobelprijs!

En niet aan komen zetten met aannames, symptomen, speculaties, theorieën, afwijkende organen(hersenen), defecte genen enz. Die verhaaltjes kennen we al.

Een directe link graag, zo van; dit is het menselijk lichaam en daar op dat punt is te zien dat deze persoon ADHD heeft, begrijp je?

Succes met je speurtocht, zelf zoek ik al 15 jaar zonder resultaat.
Astrada is offline  
Oud 31 July 2007, 20:56   #142
Astrada
Lid
 
Geregistreerd op: 19 March 2007
Berichten: 82
Standaard

Inleiding;
Vele lezers linken helaas niet of nauwelijks, vandaar een samenvatting van het volgend artikel.
Zeer interessant stuk waar ik al eerder constructieve discussie over heb gevoerd op ander fora.


Placebo's en placebo-effecten, geneesmiddelenbulletin 1997

-In de geschiedenis van de geneeskunde is het aantal werkzame geneesmiddelen nooit groot geweest. Desondanks vonden genezingen plaats die werden toegeschreven aan de behandeling van de heler. Het heilzame effect komt echter soms van de dokter zelf en niet van het medicament of de operatie.

-Veel acute aandoeningen of exacerbaties bij chronische aandoeningen hebben een gunstig, natuurlijk beloop en genezen 'vanzelf'. Bij chronische aandoeningen vertoont de ernst van klachten vaak sterke fluctuaties. Indien een patiënt een arts raadpleegt op het moment dat deze de meeste klachten heeft, is het waarschijnlijk dat hierop in de loop van de tijd weer een afname van klachten volgt. Dit verschijnsel, namelijk dat ernstige klachten of symptomen teruggaan naar het meer gebruikelijke niveau van een patiënt, noemt men regressie naar het gemiddelde. Bij het gerandomiseerde, dubbelblinde en placebogecontroleerde geneesmiddelenonderzoek speelt regressie naar het gemiddelde een grote rol, omdat men hierbij vaak patiënten selecteert met extreme waarden op de te onderzoeken klacht of variabele. In de praktijk blijkt dat het effect van regressie naar het gemiddelde met name een rol speelt bij antidepressiva en antihistaminica. Dit effect is vaak groter dan de invloed van het geneesmiddel zelf. Het fenomeen moet duidelijk worden onderscheiden van het hieronder te bespreken placebo-effect.

-Niet-specifieke effecten
De niet-specifieke effecten van een behandeling worden toegeschreven aan andere factoren dan aan specifieke actieve componenten. Voorbeelden zijn interesse en aandacht van een arts, de verwachtingen van een patiënt en de reputatie van een arts. Deze niet-specifieke effecten worden vaak als synoniem gebruikt voor placebo-effecten.

-Er is op gewezen dat bij de berekeningen van resultaten van een behandeling in klinische onderzoeken de invloed van omgevingsfactoren op het natuurlijk beloop van aandoeningen vaak niet wordt meegeteld, waardoor veel te hoge succespercentages werden gemeten.

-Een ander klassiek onderzoek betrof een groep van 200 patiënten in de huisartsenpraktijk met klachten van hoofdpijn, vage buikpijn, zere keel, hoesten en vermoeidheid.12 De patiënten werden gerandomiseerd over twee groepen. De eerste groep kreeg van de huisarts een 'positief consult': de klachten werden voorzien van een duidelijke diagnose en de patiënten kregen de verzekering dat het binnen enkele dagen zou verbeteren. De huisarts vertelde de andere groep niet te weten wat het was, maar dat ze altijd konden terugkomen wanneer het binnen enkele dagen niet over was. Van alle patiënten kreeg aselect de ene helft een recept voor thiamine 3 mg bedoeld als placebo, de andere niet. Na twee weken voelde 64% in de groep met het positieve consult zich beter tegen 39% in de andere groep. Of de patiënt wel of geen recept had gekregen, bleek geen invloed te hebben op het beloop. In dit experiment was het effect van de arts dus groter dan dat van het voorschrijven van geneesmiddelen.

-De gemoedsgesteldheid van de patiënt, zoals geïnduceerd door diens klachten, houdt wel verband met een gevoeligheid voor placebo.16 Met name erg angstige patinten vertonen de grootste placebo-effecten.

- In de psychoneuro-immunologie is reeds veel bewijs voor de invloed van de gemoedsgesteldheid op allerlei reacties van het afweersysteem.24 Zo is bijvoorbeeld aangetoond dat angst en depressie het immuunsysteem remmen.

-Een groot gedeelte van de cognitieve en emotionele activiteit vindt in het brein plaats zonder dat men zich daarvan bewust is.

-Bewust psychische fenomenen
De verklaring op grond van bewust psychische fenomenen werkt met een aantal hypothesen. Sommigen gaan uit van de werking van suggestie,29 anderen van het verminderen van angst als werkzaam onderdeel van de placeboreactie.13 Anderen, afkomstig uit de hoek van de 'biofeedback', benadrukken de rol van de verwachting bij het potentiëren van een therapeutisch effect.30 Sommigen zien het veranderen van de betekenis van de ziekte als belangrijkste mechanisme,31 terwijl anderen weer wijzen op het effect van de arts-patiëntrelatie.32 33
Samengevat kan worden gesteld dat het placebo-effect niet vanuit neurobiologisch gezichtspunt kan worden verklaard.34 De psychologische en gedragsmatige modellen bieden echter wel aanknopingspunten.35 Aangenomen wordt dat geloof, vertrouwen, conditionering, suggestie en optimisme een substraat hebben op neurobiologisch niveau.36 Met name het conditioneringsmodel biedt toepassingsmogelijkheden in de praktijk.

-Bij een vergelijking van de methoden van westerse psychotherapeuten en psychiaters met werkwijzen van helers in primitieve culturen, bleek dat het naamgevingsproces ofwel de diagnose en de overeenstemming daarover tussen heler en patiënt in beide behandelingswijzen de belangrijkste factor was die bijdroeg aan symptoomverlichting.

-Volgens schattingen heeft 90% van alle uitgeschreven recepten geen causaal, maar alleen een symptomatisch effect op de klachten die ze zouden moeten bestrijden.41 Het placebo-effect is onder meer afhankelijk van het geloof dat de arts in het middel heeft. Wanneer deze sceptisch is over de werkzaamheid vermindert de werking.35 Er zijn aanwijzingen dat de arts diens vertrouwen of twijfel vooral uit door middel van onbewuste non-verbale signalen.42

bron; www.geneesmiddelenbulletin.nl

ps.
LET OP; en de onderstaande feiten waren vaak nog niet eens meegeteld...

Nog een paar extra min- en pluspuntjes A.D. versus Placebo:

Met A.D of andere medicatie;
- bijwerkingen korte termijn
- bijwerkingen lange termijn(jaren)
- verslavend
- kosten
+ geloof in de deskundigheid van de arts(placebo-effect)
+ natuurlijk beloop van de "ziekte"(regressie tot het gemiddelde)


Met placebo;
+ geloof in de deskundigheid van de arts(placebo-effect)
+ natuurlijk beloop van de "ziekte"(regressie tot het gemiddelde)
+ geen bijwerkingen
+ niet verslavend
+ niet duur

Als je dit alles bij elkaar optelt dan heeft volgens mijn berekening de actieve placebo(met minimale actieve bijwerkingen) na een maand of twee de koppositie in handen die ze daarna nooit meer weggeeft...
Astrada is offline  
Oud 31 July 2007, 21:11   #143
Astrada
Lid
 
Geregistreerd op: 19 March 2007
Berichten: 82
Standaard

Andere interessante artikelen;

-Farmacotherapie bij "psychiatrische" aandoeningen op de kinderleeftijd, artikel 1999
http://www.geneesmiddelenbulletin.nl...pie.asp?size=K

-Populaire harddrugs(amfetamine), artikel 1998
http://www.geneesmiddelenbulletin.nl...ugs.asp?size=K

-Antidepressiva bij depressie: een kritische beschouwing, artikel 2002
http://www.geneesmiddelenbulletin.nl...iva.asp?size=K
Astrada is offline  
Oud 1 August 2007, 11:06   #144
Astrada
Lid
 
Geregistreerd op: 19 March 2007
Berichten: 82
Standaard

Als een kind of jongere hyper of depressief is kan dat allerlei oorzaken hebben.
Verkeerde voeding, een (onbewuste) traumatische ervaring uit het verleden of wat anders.
Het is zeer belangrijk de oorzaak te achterhalen van deze gedragssymptomen.

Echter, een commercieel bedrijf (psychiatrie i.z.m. de farmacie) die beweert dat deze jongeren/kinderen "ziek zijn in hun hoofd" en daarom experimenteel verdooft moeten worden getuigt natuurlijk van de grootste onzin.

Elke idioot kan een verzonnen lijstje opstellen met gedragssymptomen en er vervolgens patent op proberen aan te vragen!
Zo is het ook met ADHD gegaan.

Het grote probleem is echter dat het grootste deel van de bedenkers van ADHD de medische wereld, scholen en burgers blijven lastig vallen met de theorie dat hun verzinsel een "echte ziekte" zou betreffen of "een erfelijke psychiatrische stoornis".
Dit is dus één grote leugen...
Enkele bedenkers geven dit ook eerlijk toe sinds 2004.
Ze zeggen; Er zijn GEEN medische diagnostische tests die kunnen aantonen dat ADHD bestaat.
bron: A.P.A. bekentenissen op de dvd "Psychiatrie, een industrie des doods".

Wikipedia zegt het volgende hierover;

BUITEN de geneeskunde
De term diagnose wordt ook buiten de geneeskunde gebruikt voor het proces van onderzoek, waaraan conclusies moeten worden verbonden. Bijvoorbeeld in de psychodiagnostiek, of het onderzoek naar leerstoornissen, gedragsstoornissen.

Conclusie;
Je hebt een "stoornis" omdat een psychiater zegt en vind dat dit zo is.

Iets anders kan ik er niet van maken,

groetjes Astrid
Astrada is offline  
Oud 1 August 2007, 11:47   #145
spiral_design
*****eigenaar
 
spiral_design's Avatar
 
Geregistreerd op: 5 September 2006
Locatie: melkweg
Berichten: 808
Standaard

vooraleer je een mening wil vormen over iets, met name nu in dit geval ADHD, stel ik voor dat je contact opneemt met bevoegde deskundigen(orthopedagoge, psychologe, COS, en andere), je even de vele studies rond ADHD erop napluist en je DAN een mening vormt. ADHD is niet nieuw, is geen "ziekte" gelinkt aan onze tijd, maar wordt nu wel (her)kent.
__________________
een homofiele schizofreen heeft met zichzelf genoeg
spiral_design is offline  
Oud 1 August 2007, 13:58   #146
Astrada
Lid
 
Geregistreerd op: 19 March 2007
Berichten: 82
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door spiral_design Bekijk Bericht
vooraleer je een mening wil vormen over iets, met name nu in dit geval ADHD, stel ik voor dat je contact opneemt met bevoegde deskundigen(orthopedagoge, psychologe, COS, en andere), je even de vele studies rond ADHD erop napluist en je DAN een mening vormt. ADHD is niet nieuw, is geen "ziekte" gelinkt aan onze tijd, maar wordt nu wel (her)kent.
ADHD bestaat 50 jaar zoiets? Is toch vrij nieuw.

Psychologen en psychiaters zijn geen deskundigen van de geest, het is nog nooit bewezen.
Wel zouden ze een luisterend oor kunnen bieden, net als iedereen.
Helaas grijpen de meesten direct naar het pseudowetenschappelijke DSM boek met alle gevolgen van dien.

Psychologen en psychiaters profileren zich echter wel als "deskundigen" en beïnvloeden zo ook anderen, waaronden orthopedagogen.

ADHD word door geen enkele zichzelf respecterende en onafhankelijke wetenschapper erkent.
Astrada is offline  
Oud 1 August 2007, 14:18   #147
spiral_design
*****eigenaar
 
spiral_design's Avatar
 
Geregistreerd op: 5 September 2006
Locatie: melkweg
Berichten: 808
Standaard

heb jij iemand in je naaste omgeving die aan ADHD lijdt? Anders kan jij niet spreken over ervaring, maar over boekenwijsheid.
__________________
een homofiele schizofreen heeft met zichzelf genoeg

Laatst aangepast door spiral_design : 1 August 2007 om 14:31
spiral_design is offline  
Oud 1 August 2007, 14:21   #148
spiral_design
*****eigenaar
 
spiral_design's Avatar
 
Geregistreerd op: 5 September 2006
Locatie: melkweg
Berichten: 808
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Astrada Bekijk Bericht
ADHD bestaat 50 jaar zoiets? Is toch vrij nieuw.
neenee, het is sinds 50jaar gediagnosticeerd MAAR bestaat al veel langer. Kanker bestaat ook langr als 78jaar, maar het is pas 78jaar geleden gediagnosticeerd. Laat het diagnoceren over aan de bevoegde personen en instanties.
__________________
een homofiele schizofreen heeft met zichzelf genoeg

Laatst aangepast door spiral_design : 1 August 2007 om 14:31
spiral_design is offline  
Oud 1 August 2007, 14:42   #149
spiral_design
*****eigenaar
 
spiral_design's Avatar
 
Geregistreerd op: 5 September 2006
Locatie: melkweg
Berichten: 808
Standaard

en trouwens jij zit te zeggen dat er maar tegen de persoon in kwestie wordt gezegd dat deze ADHD heeft? Dat klopt trouwens langs geen kanten!! Voor iemand word gediagnosticeerd met ADHD wordt er éérst een serieus groot onderzoek achter gedaan. Maar ik denk dat je met een persoon zoals jij niet kan praten, want dat is iets wat jij in je kop hebt gestoken, en dat gaat er niet uit! We zullen nog eens spreken als je kind later gediagnosticeerd met ADHD, want dan zal je wel een toontje lager zingen.
__________________
een homofiele schizofreen heeft met zichzelf genoeg
spiral_design is offline  
Oud 1 August 2007, 15:16   #150
Astrada
Lid
 
Geregistreerd op: 19 March 2007
Berichten: 82
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door spiral_design Bekijk Bericht
en trouwens jij zit te zeggen dat er maar tegen de persoon in kwestie wordt gezegd dat deze ADHD heeft? Dat klopt trouwens langs geen kanten!! Voor iemand word gediagnosticeerd met ADHD wordt er éérst een serieus groot onderzoek achter gedaan. Maar ik denk dat je met een persoon zoals jij niet kan praten, want dat is iets wat jij in je kop hebt gestoken, en dat gaat er niet uit! We zullen nog eens spreken als je kind later gediagnosticeerd met ADHD, want dan zal je wel een toontje lager zingen.
Kanker is een echte ziekte die medisch aantoonbaar is.

ADHD is geen echte ziekte en heeft dus alleen maar een bestaansrecht als je er zelf in gelooft.

Als je kind gediagnosticeerd word met ADHD heb je het recht om hier tegen in te gaan omdat het een pseudowetenschappelijke ziekte betreft, de ziekte zal dan niet in je medisch dossier komen te staan.
Psychologische programma's op scholen mag je ook weigeren.
Het blijft allemaal speculatief vandaar.

Daarnaast heb je een lichamelijke integriteit die beschermd word door de wet vanaf 1947.
Een gedwongen experimentele toediening van medicatie(Ritalin, concerta of Strattera) is daarom strafbaar als de motivatie een verzonnen ziekte is.
Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het niet gebeurt...

Spiral Design, als je graag in ADHD als "psychiatrische stoornis" wilt geloven moet je dat zelf weten, de medische wetenschap doet dit echter niet.

Als je hyper bent of concentratieproblemen hebt raad ik je aan om uit te zoeken waar dat vandaan komt.

Je zegt dat meerdere familieleden van je dit ook hebben.
Dat kan wijzen op een verkeerd voedingspatroon in de familie(wellicht al vanaf 9 maand voor je geboorte) of kopieergedrag(vooral in de eerste paar levensjaren) van drukke familieleden...

Heb je wel eens een diëtiste bezocht?
Astrada is offline  
Gesloten onderwerp

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 14:44.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.