Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 10 June 2005, 16:58   #1
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard De 4de dimensie.

Oftewel de tijd.

Uit onderzoeken is al gebleken dat ook de tijd beïnvloedbaar is. Zo blijkt ze afhankelijk te zijn van de zwaartekracht. (Als je met een snelheid gelijk aan die van het licht vooruit beweegt zal de tijd veel trager gaan dan de snelheid waarmee wij ons in ons dagelijks leven bewegen.)

Volgens sommigen zou de tijd zelfs kronkels maken en is het mogelijk dat ze ergens kruist, waardoor wij wel eens plots in de toekomst of in het verleden zouden kunnen terechtkomen. Maar aangezien er geen bewijs is, is dit slechts een hypothese die in mijn ogen zelfs volkomen onzin is.

Laatst hadden we in de lessen Nederlands een interessante discussie over het feit dat naarmate je ouder de jaren korter lijken. Dit zou komen omdat je steeds meer levensjaren hebt waarmee je dat ene jaar vergelijkt.

Hoe denk jij over de tijd? Heb je er ooit wel al eens bij stilgestaan of maakt het je niet zoveel uit en heb je nog "tijd" om erover na te denken? Of vind je al het bovenstaande maar onzin en heb je zo je eigen theorie?
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 June 2005, 21:09   #2
eniT
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik heb eens een boek gelezen, met daar die vierde dimensie in verweven...
weet de titel niet meer, zoek het straks mss even op
maar hij was allesins heel ingewikkeld!
en als je daar over nadenkt... ik kan daar echt moeilijk bij met m'n hersens. dat is echt onmogeljk voor te stellen
in harry potter, de derde komt dat ook eventjes voor. Op zich helemaal niet zo moeilijk te snappen, maar als je iets dieper er over denkt... dan snap ik er helemaal niets meer van!
  Met citaat antwoorden
Oud 15 June 2005, 19:18   #3
SpiNe
Trots van het noorden.
 
SpiNe's Avatar
 
Geregistreerd op: 13 August 2002
Locatie: grunn
Berichten: 3.893
Stuur een bericht via MSN naar SpiNe
Standaard

lijkt me wel handig dan kan ik mezelf 5 jaar terug alvast een gitaar in de handen duwen
__________________
Sick liaisons raised this monumental mark the sun sets forever over Blackwater park.
SpiNe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 June 2005, 21:14   #4
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

hoe heet die slimme natuur-sterrenkundige ook alweer die helemaal verlamd in een rolstoel zit? die heeft daar wel tof spul over geschreven geloof ik, onder andere ook over zwarte gaten etc.
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 12:39.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.