Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 20 June 2005, 09:11   #1
Jamiel
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Drukte zorgt voor geen vrijheid

Vooral dit schooljaar ben ik erg druk geweest met m'n opleiding. Simpelweg omdat ik het wil halen. Maar ondertussen raak ik wel telkens uitgeput en heb slaaptekort, eet ik slecht... omdat ik hele onregelmatige schooltijden heb.

Of dan is het lekker weer, zit je midden in de tentamens. Neem je een bepaalde weg naar school en dan zie je de hele oude markt met bomvolle cafe's. De mensen zijn op het terrasje aan het genieten van het weer en hun drinken. Ze ontspannen.

Maar ook alles in het studentenleven is anders dan de andere fases.
Iedereen denkt maar van: Oh lui van die leeftijd feesten ieder weekend en slapen nauwelijks omdat ze altijd maar aan het ouwehoeren zijn.
Zit er voor mij niet in hoor

En dan heb ik nog niet eens werk ! Als ik dat erbij zou doen zou ik helemaal gek worden. Ik heb al bijna elke dag last van hoofdpijn omdat ik zo voor school bezig ben. En waarschijnlijk ga ik het ook nog niet eens halen

Ben al aan de Hibitane voor mijn keelpijn, rustgevende tabletten.

Alles gaat aan de lopende band, je hebt nooit tijd om er even bij stil te staan, het te kunnen verwerken. Daarnaast gebeuren er natuurlijk ook dingen met je.
Binnen je familie, in de liefde... En dat moet je ook nog eens tussendoor kunnen verwerken.

Op dit moment word het mij even teveel allemaal en ik wil eens een dag meemaken dat ik nergens aan hoef te denken en alleen maar zelf kan kiezen wat ik mag doen...

als ik niet met school bezig ben, voel ik mij schuldig omdat ik dan in mijn eindgesprek misschien ga horen dat ik te weinig bezig ben, dat ik mij niet goed genoeg ontwikkeld heb dit jaar en dat ze daarom geen vordering zien in mij.

als ik niet thuis bezig ben, krijg ik gezeik van mijn ouders dat ik te weinig hier aan het huishouden doe. Waardoor ik weer ruzie krijg met beide, en ook nog moet aanhoren dat ik maar op kamers ga.

als ik niet met mijn vriend om kan gaan, dan voelt het voor hem alsof muziek belangrijker is voor mij dan hij. En dat zou een hele gemene keuze zijn.
Ik zou niets liever willen dan hele dagen met hem spenderen, maar ik heb zoveel te doen

Blehh ik ben het kwijt hoor...
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 11:49.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.