Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 20 September 2005, 15:38   #1
SweetieY
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard te weinig zelfvertrouwen

ik heb het gevoel dat mensen mij tog nooit aardig vinden

wat nu?
  Met citaat antwoorden
Oud 20 September 2005, 16:42   #2
Larsjuh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

zou je het wat beter uit kunnen leggen? Hier kunnen wij niet zoveel mee.

Waarom heb je het gevoel dat ze jou nooit aardig vinden?
  Met citaat antwoorden
Oud 20 September 2005, 16:56   #3
kurobu
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

eerst en vooral je zelf respecteren en graag zien.
eenmaal je dat hebt heb je zelfvertrouwen .
en dan pas ga je je terug lekker voelen.

waarom zou niemand u graag zien ?
  Met citaat antwoorden
Oud 20 September 2005, 21:13   #4
Peut
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Zeg euh, ik vis net dit uit je profiel:
Citaat:
Biografie: sportief, slim, aardig
Volgens mij valt het wel mee met je zelfvertrouwen
  Met citaat antwoorden
Oud 30 September 2005, 14:29   #5
ImaginaryDreams
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Het feit dat ze zichzelf SweetieY noemt zegt al genoeg...
  Met citaat antwoorden
Oud 1 October 2005, 13:17   #6
appelshampoo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Naar mijn mening heeft iedereen wel eens het gevoel dat hij/zij er niet bij hoort cq. door niemand aardig gevonden wordt. Dit hoort bij de pubertijd, maar het kan bij bepaalde mensen een andere vorm hebben, het minderwaardigheidscomplex, misschien helpt het als je het er met je vrienden over hebt en ze vraagt waarom ze jou waarderen.
  Met citaat antwoorden
Oud 1 October 2005, 14:21   #7
SweetieY
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door appelshampoo
Naar mijn mening heeft iedereen wel eens het gevoel dat hij/zij er niet bij hoort cq. door niemand aardig gevonden wordt. Dit hoort bij de pubertijd, maar het kan bij bepaalde mensen een andere vorm hebben, het minderwaardigheidscomplex, misschien helpt het als je het er met je vrienden over hebt en ze vraagt waarom ze jou waarderen.
hier heb k tenminste wat aan tnQzz(K)
  Met citaat antwoorden
Oud 1 October 2005, 15:47   #8
ImaginaryDreams
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

IDD,, Iedereen heeft dat wel...Het feit dat je denkt dat iedereen je mag komt nogal arrogant over...
  Met citaat antwoorden
Oud 1 October 2005, 15:49   #9
ImaginaryDreams
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

En SweetieY,, Onthoud goed : Vrienden hebben is leuk, maar niet iedereen kan je aardig vinden, dat moet je ook kunnen respecteren...
  Met citaat antwoorden
Oud 1 October 2005, 18:33   #10
SweetieY
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

hoe weten jullie dit allemaal zo goed??
  Met citaat antwoorden
Oud 3 October 2005, 12:07   #11
Jamiel
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

uit eigen ervaring denk ik ?

ik werd vroeger niet echt gepest, maar hoorde er ook niet bij.
Wel hoorde ik af en toe dat ik lelijk was e.d., maar later kwam ik erachter dat het door iets anders kwam: Ik zat bijvoorbeeld niet op een sport, of andere hobby's die mijn leeftijdgenootjes deden.
Ik doe van jongs af aan aan muziek en ben me veel creatieve dingen bezig. Dat was men niet gewend, men vond dat raar.
Je hebt daar toch geen toekomst mee? Je kunt daar toch niks mee bereiken? En ja, daar krijg je niet echt veel zelfvertrouwen door.

Nu ik op een school zit waar ze alleen maar bezig zijn met muziek heb ik een andere onzekerheid erbij gekregen: er zitten mensen in mijn klas die allemaal inde toekomst mijn concurrenten zijn.
Kan ik wel tegen hun op? Voelen zij zich nu al te goed voor mij, en zitten ze daarom niet naast mij tijdens de colleges?
Dan ga je daar juist aan twijfelen.

Op den duur ga je denken dat je niks meer waard bent, want als je zelfs slecht bent in dingen waar je je hele leven lang mee bezig bent, ben ik dan wel nuttig in de maatschappij?

Kortom, ik weet precies wat jij bedoeld. Ga niet focussen op 1 ding waarvan je denkt dat je dat niet kan, ga meerdere dingen ondernemen. Ga leuke dingen doen met vrienden, ga een sport doen waarvan je denkt dat het bij je past. Op den duur vind je wel iets waar je je lekker bij gaat voelen, en dan maakt het ook niet meer uit wat ze van je zeggen.

Je leert ook van al die verschillende organisaties mensen kennen, ook verschillende soorten mensen en daartussen zitten ook vast personen die je wel waarderen, waardoor je juist meer zelfvertrouwens krijgt.

Ik zit nu bijvoorbeeld op city-jam.Niet alleen omdat ik dan meer beweeg, maar ook om meer sociale contacten te krijgen. Als we een lastig dansje krijgen en we gaan allemaal tegelijkertijd de mist in, dan lach je met z'n allen erom en dan ga je verder
En op mijn werk, we zitten allemaal in hetzelfde schuitje want dit filliaal is nu pas een paar weekjes open, en het is maar afwachten of het goed zal lopen, en of iedereen het even snel doorheeft met de kassa bijvoorbeeld. Iedereen moet het nog leren.

Ik hoop dat je wat aan bovenstaand verhaal hebt en het toe kan passen op je eigen leven. Ik zit in hetzelfde schuitje als jou, net als heel veel anderen, maar ben ermee bezig.
Uiteindelijk heeft iedereen wel een onzekerheidje, maar daar kom je wel overheen.

En zoals iemand anders al zei: Praat erover! Met vrienden, familie... zij zien beter hoe jij er tegenover staat in de maatschappij ( vooral sociaal ) dan jijzelf.
Jij bent de laatste persoon die objectief over jezelf kan praten.
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 09:09.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.