Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 25 October 2005, 18:10   #1
Jamiel
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Familie gemis

Het zit me met het jaar steeds meer dwars: Wij hebben bijna geen familie meer. Mijn ouders zijn beide enigskind, dus ik heb geen nichtjes,neefjes,ooms of tantes. Maar mijn ouders hadden ook besloten maar 1 kind te nemen, dus heb ook nog eens geen broertjes of zusjes.
Daarbij komt dat ik nog maar 1 oma heb, en zodra die is overleden zijn alleen wij drieen nog over van de familie. De rest is allemaal te ver weg qua bloedverwant (of je moet de kleindochter van de zus van mijn oma meerekenen, en die woont in Indonesie).

Al met al, ik voel me soms verdomd alleen zonder familie om mij heen.
Daarom word ik altijd ook zo jaloers op iedereen als ze vertellen over hun familie uitjes e.d. Dat zal ik nooit hebben. En ook op onze verjaardagen: Alleen mijn oma nog als familie. Klote is dat.

Zijn er meer mensen die bijna geen familie hebben?
  Met citaat antwoorden
Oud 25 October 2005, 18:47   #2
K@rima!
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Hebben jullie niet goeie vrienden van de familie ofzo? Dat kan ook gezellig zijn toch? Maar ik snap wel dat je het mist en dat straks alleen jij en je ouders nog 'over zijn' van de familie is natuurlijk ook geen leuk vooruitzicht. Hoeveel kinderen wil jij later eigenlijk? Ik zou zelf nooit voor 1 kind kiezen eigenlijk.


En mijn familie is groot, ik heb als ik mijn vaderskant en moederskant bij elkaar optel 33 neven en nichten en 6 broers en zussen .
  Met citaat antwoorden
Oud 25 October 2005, 19:04   #3
3rd boetah
Stondvettekakkershierzo
 
3rd boetah's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 June 1999
Locatie: Stasjawahahhala
Berichten: 2.267
Standaard

tering, kleine familie zeg. Ik denk dat die van mij net zoveel neven en nichten heeft als van Karima. Best weird ook dat niet één van me ooms/tantes/neven/nichten ooit is gescheiden. Naja, zal wel familietik zijn, het is bij ons altijd gezellig
Als tip kan ik je alleen maar zeggen een vriend te nemen die een lekkere grote gezellige famlilie heeft, als je dat mist.
__________________
neen, zijt ge zot of zo?
3rd boetah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 October 2005, 19:11   #4
frox
pudiecat
 
frox's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 April 2003
Locatie: lo·ca·tie (de ~(v.)~s)
Berichten: 7.966
Standaard

Ik heb hetzelfde meegemaakt.
Vorig jaar is mijn laatste grootouder overleden. Ik heb ook geen neven en nichten of ooms en tantes. Ik heb dan gelukkig wel een broer en een zus.

Ik zou ook noooit 1 kind willen, lijkt me echt verschrikkelijk...

Een goeie vriendenkring hebben is echt heel anders dan een famlieband. Je doet er niet dezelfde dingen mee... Ik vind het wel belangrijk om het alletwee te hebben.
__________________
zuurkool ≠ koolzuur
Dat je het weet.
frox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 October 2005, 19:37   #5
Atjeuh
Amanda
 
Atjeuh's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 October 2002
Locatie: Den bosch
Berichten: 7.665
Stuur een bericht via MSN naar Atjeuh
Standaard

Ik ben zelfs ook enigskind, mn moeder is enigskind maar mn vader heeft wel weer 5 broers/zussen die weer allemaal kinderen hebben waardoor ik 10 neefjes/nichtjes heb en twee neven van me hebben ook alweer kinderen... verder hebben we een hele goede band met de nichtjes/neefjes van mijn moeder, die kinderen daarvaan zie ook als een soort neefjes en nichtjes.. dus bij mij valt het nog redelijk mee
__________________
Lowlands ja!

Laatst aangepast door Atjeuh : 25 October 2005 om 19:39
Atjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 October 2005, 21:50   #6
Doperwt
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

langs mijn vaders kant heb ik alleen nog maar een oom.
Langs mijn moeders kant leeft alleen nog maar mijn oma en dan een soort van tantes (de zus van mijn oma met der man)
Ik heb nog 1 broer en naar het schijnt een neef in amerika.

Echt groot is het dus niet
  Met citaat antwoorden
Oud 25 October 2005, 22:24   #7
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Mjah.. Je kan je afvragen wat er zo bijzonder is aan het hebben van een grote familie als je ze vervolgens bijna nooit kunt zien, maar alleen bij van die geforceerde familie- avonden of weekenden. Ik denk dat er genoeg mensen zijn die hierop niet zitten te wachten.. Je vrienden die je veel vaker ziet zijn daarin veel belangrijker. Familie denkt namelijk vaak op de één of andere manier dat ze iets te vertellen hebben over je leven, omdat ze nu eenmaal familie zijn en dat is ook niet altijd even leuk.. Vrienden zijn vele malen belangrijker.. Los van je directe familie uiterarder..
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 October 2005, 13:28   #8
Jamiel
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik heb wel vrienden, maar zoals frox ook al zei, het is heel anders.
Je kunt je alsnog heel alleen voelen als je geen familie hebt, en dat kun je eigenlijk alleen ervaren als het ook daadwerkelijk zo is.
Bijvoorbeeld een broer hebben: je weet niet beter, je leeft er al mee sinds je geboorte. Maar stiekem: Zou je zonder hem kunnen?
Broer/zuster liefde mis ik heel erg, het is een ander soort houden van wat ik nooit zal meemaken. En daarom kan ik mijn ouders niet begrijpen dat ze maar 1 kind hebben genomen, gezien zij ook enigskind zijn.
En zeker wil ik meer dan 1 kind later, dat doe ik hem/haar niet aan.

Mijn vriend heeft een aardig grote familie, maar is zelf ook enigskind.
Ik heb hem gezegd dat hij z'n familie goed moet koesteren, maar hij weet niet beter dat hij een grote familie heeft, dus hij heeft het besef niet.
Hij had ook bijv. besloten geen familie uit te nodigen op z'n verjaardag omdattie toch andere dingen gaat doen, wat ik weer niet kan begrijpen

Laat ik het zo zeggen: Als je veel familie hebt, heb je er geen besef van, maar als je weinig familie hebt, valt het op en ga je een gemis voelen.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 October 2005, 13:40   #9
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Ja, oke.. Dat van een broer of zus kan ik wel inkomen.. Ik denk ook dat het voor de één moeilijker is dan voor de ander..
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 October 2005, 15:14   #10
Stefan15
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Is voor iedereen anders,,ik woon in emmen en de rest van me familie aan de andere kant van Nederland dus zie ze heel weinig maar mis ze niet egt,,ik heb meer aan me vrienden
  Met citaat antwoorden
Oud 26 October 2005, 16:02   #11
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazzemans
Mjah.. Je kan je afvragen wat er zo bijzonder is aan het hebben van een grote familie als je ze vervolgens bijna nooit kunt zien, maar alleen bij van die geforceerde familie- avonden of weekenden. Ik denk dat er genoeg mensen zijn die hierop niet zitten te wachten.. Je vrienden die je veel vaker ziet zijn daarin veel belangrijker. Familie denkt namelijk vaak op de één of andere manier dat ze iets te vertellen hebben over je leven, omdat ze nu eenmaal familie zijn en dat is ook niet altijd even leuk.. Vrienden zijn vele malen belangrijker.. Los van je directe familie uiterarder..
Dat is bij mijn familie helemaal niet het geval, altijd heel gezellig en ik vind verjaardagen ook leuk om naar toe te gaan. Moederskant dan. Mijn vader heeft overgens geen familie meer
  Met citaat antwoorden
Oud 27 October 2005, 20:26   #12
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Met mijn eigen familie heb ik echt een goede band gelukkig, wat PFP ook zegt: verjaardagen zijn heel leuk om naar toe te gaan enzo. T heeft echt een toegevoegde waarde.
Maar, kheb ook ervaring met een familie die 1x per jaar bij elkaar komt als oma jarig is om op zondag te brunchen in een Movenpick-hotel. Zo geforceerd, zo ongezellig.. dan heeft het absoluut geen toegevoegde waarde als familie hoor.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 October 2005, 08:35   #13
Doperwt
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefan15
Is voor iedereen anders,,ik woon in emmen en de rest van me familie aan de andere kant van Nederland dus zie ze heel weinig maar mis ze niet egt,,ik heb meer aan me vrienden
ken jij dan arnoud hooiveld, als je in emmen woont.
  Met citaat antwoorden
Oud 28 October 2005, 10:21   #14
Alpha
FORE!!!
 
Alpha's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 April 2003
Locatie: Den Bosch
Berichten: 3.523
Stuur een bericht via MSN naar Alpha
Standaard

ikzelf heb hier in Nederland ongeveer (beide kanten opgeteld) 8 ooms en tantes en 8 neefjes en nichtjes. een groter deel van mijn familie woont in Canada, aangezien daar ongeveer het 5 voudige woont.

En familieuitjes? tsja die hebben wij in de familie ook niet.
__________________
(\_/)
(O.o) This is Hassan bin Ali.
(> <) Copy Hassan bin Ali into your signature to help him on his way to world Domination.
Alpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 October 2005, 18:48   #15
Stefan15
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doperwt
ken jij dan arnoud hooiveld, als je in emmen woont.
Nee sorry nog nooit van gehoord
  Met citaat antwoorden
Oud 2 November 2005, 21:20   #16
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

ik zie mijn eigen broers en zussen niet of nauwelijks..
eens in de zoveel tijd een aantal, 2 broers zelfs helemaal nooit meer..sterker nog .. ik weet niet eens wie het zijn.

je kunt beter proberen vreugde te putten uithetgene wat je nog wel hebt, dan je terneergeslagen te voelen bij hetgene je niet heb.
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 November 2005, 21:44   #17
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Ergens moet je blij zijn. Familie is lang niet altijd zo mooi als het lijkt. Ik zie het in mijn eigen familie. Aan mijn moeders kant (mijn moeder was met 9 thuis) is het ellende. Alleen mijn moeder en 2 van haar broers kwamen nog bij mijn oma thuis, zelfs toen ze op sterven lag. Bij mijn vaders kant is het best vaak 'je inhouden om de lieve vreden te bewaren'. We doen wel eens familie-uitjes, maar ach.. Er is ook zovaak ruzie of onenigheid. Mijn moeder lijdt daar bijvoorbeeld echt onder.

Het was in jou geval leuk geweest als je een broertje of zusje gehad had. En ja, als alles koek en ei is dan is familie ook best leuk, hoor. Maar om te zeggen dat het altijd super is, nee!
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 November 2005, 01:02   #18
Sjanoow
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik heb een suuuuuuuuuuuuper grote familie;;
- Langs vaders kant:
8 tantes & nonkels + hun vriend(in), die hebben dan op 1 koppel na allemaal kinderen (minstens 2) waarvan er ook weer enkele van mijn nichten/neven ook nog is kinderen hebben.

- Langs moeders kant:
9 tantes & nonkels, ook allemaal een vrien(in) & dan heb k een stuk of 20 neven/nichten daar.

-Mijn ouders ook nog is gescheiden, mijn moeder heeft een vriend, dus heb k daar ook nog is "grootouders"

-Dan heb ik ook nog 3 broers en 1 zus.

Maar met die familie langs mijn vaders kant heb ik niet zo heel veel contact, niet veel speciaals aan deze kant
Daarintegen die kant van mijn moeder, zonder hen zou ik niet kunnen (of toch een deel van hen..)

Familie genoeg dus,, jullie mogen er best een deel van hebben hoor..
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 12:52.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.