Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 14 April 2005, 20:09   #1
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard Sciencefiction.

Hoe denk jij dat de wereld er over een 1000-tal jaar zal uitzien?

Vliegende schotels? Wonen we op een andere planeet? Komen de dinosauriërs terug? ... ?
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 April 2005, 17:32   #2
annomeisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Waarschijnlijk net zoals nu alleen met meer moderne apparatuur. De mode is hoogstwaarschijnlijk anders. De mens is waarschijnlijk dikker en ongezonder dan ooit, of juist super gezond. En waarschijnlijk zal bijna geen enkel mens meer normaal communiceren, alles via de p.c en wat je dan nog meer zult hebben.
  Met citaat antwoorden
Oud 15 April 2005, 17:43   #3
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chalyken
100 jaar is wat weinig denk ik
Ik had het dan ook over 1000 jaar .
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 April 2005, 18:28   #4
Fuzzle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

kan volgens mij goed zijn dat de wereld dan niet eens meer bestaat..
  Met citaat antwoorden
Oud 15 April 2005, 19:27   #5
EternalShadow
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

er zal niet echt veel veranderd zijn, kapitalisme zal nog steeds iets zijn waar men zich moeilijk aan kan onttrekken, en men wordt nog steeds geregeerd door de economie waar we het administrative password van kwijtgeraakt zijn.

alles wat we in 1000 jaar zouden kunnen bereiken zal hoogst waarschijnlijk slechts een kleine 5% daadwerkelijk van ontwikkeld worden, aangezien alle knappe koppen in dienst zijn van verschillende bedrijven / landen, en die elkaar nog altijd zoveel mogelijk tegen werken, in plaats van ze allemaal in een kamer te zetten en het eens samen uit te zoeken.

noem me pessimistisch maar ik acht de kans redelijk groot dat we onszelf tegen die tijd toch op z'n minst wel voor zo'n 90% uitgeroeid hebben.
  Met citaat antwoorden
Oud 17 April 2005, 15:16   #6
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

over duizend jaar heeft de mens zichzelf en alles wat hier op deze planeet leeft uitgeroeid, een dorre dode woestijn zoals mars er nu uitziet , zo stel ik me de wereld over 1000 jaar voor.
  Met citaat antwoorden
Oud 17 April 2005, 16:37   #7
koekje
tijd om op te staan
 
koekje's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 January 2005
Locatie: VB
Berichten: 1.038
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTurtle
over duizend jaar heeft de mens zichzelf en alles wat hier op deze planeet leeft uitgeroeid, een dorre dode woestijn zoals mars er nu uitziet , zo stel ik me de wereld over 1000 jaar voor.
je zou er wel is grotendeels op zitten denk ik... De meeste mensen denken drect aan, die typisch dingens zoals vliegende auto's e.d.
maar waar blijven dan die atypische dingens waarover men het nu soms heeft, maar steeds op zij laten liggen ? Iedereen probeert voor zichzelf een soort beeld te vormen van de toekomst,...maar infeite kunnen we het ons onmogelijk voorstellen../ zo denk ik erover..
__________________
De beste van de heeeeeeeele wereld !
koekje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 April 2005, 17:17   #8
Jochemmm
jocking
 
Jochemmm's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 March 2002
Locatie: EnschedeHengelo
Berichten: 2.745
Stuur een bericht via ICQ naar Jochemmm Stuur een bericht via AIM naar Jochemmm
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chalyken
100 jaar is wat weinig denk ik om echt al super grote veranderingen te verwachten Denk dat alles zowat relatief hetzelfde zal blijven...maar alternatieve energiebronnen zullen wel meer gebruikt worden (in voertuigen vooral dan) en domotica zal waarschijnlijk alomtegenwoordig zijn. Vliegende schotels lijken me wat vergezocht
100 jaar weinig? kijk eens naar het verschil tussen 1900 en 2000. In die 100 jaar zijn gigantische veranderingen geweest

Maar over 1000 jaar, damn, das wel erg ver weg

De ruimte vaart zal tegen die tijd in iedergeval wel volop worden benut. Vast ook wel buiten het zonnestelsel, daar vinden ze in 1000 jaar wel wat op
En al het hedendaagse theoretisch mogelijke zal tegen die tijd wel gerealiseert zijn wat het hele leven ook weer veranderd. Makkelijker, beter en sneller, en wellicht ook een hele andere soort economie. Aangezien alles zo gemakkelijk en efficient geproduceert kan worden dat de basis voorzieningen voor de mens gewoon practisch gratis zijn.

Maarja, dat is nogal utopisch gezien. Misschien breken er straks allemaal enge ziektes uit waar onze medicijnen resistent tegen zijn. Komt er nog een leuke 3e wereldoorlog achteraan en is de aarde over 1000 jaar wel een verscheurde planeet met verschillende groeperingen die elkaar nog geregeld in de haren vliegen
__________________
~To alcohol! The cause of, and solution to all of life's problems~
Jochemmm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 April 2005, 19:23   #9
eniT
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTurtle
over duizend jaar heeft de mens zichzelf en alles wat hier op deze planeet leeft uitgeroeid, een dorre dode woestijn zoals mars er nu uitziet , zo stel ik me de wereld over 1000 jaar voor.
ik ook... en vind het een angstige gedachte!
de mens is bezeg zichzelf + de wereld om zeep te helpen en volgens mij gaat dat niet zooo heel lang meer duren
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 13:21.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.