Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 18 April 2005, 16:40   #1
Saarah
Girls JustWannaHave Fun
 
Saarah's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 August 2003
Locatie: Heist O/D Berg
Berichten: 2.764
Standaard Waarzeggerij

Wat denken jullie van waarzeggers; geloven jullie in ze of vinden jullie het pure onzin?

Persoonlijk heb ik er nooit in geloofd, tot voor kort. Een grootmoeder van een heel goede vriendin van me ging naar een waarzegster, met een foto van o.a. die vriendin. Ze liet die foto zien aan die waarzegster en heeft ook verteld wat ze allemaal zei. Ze heeft dingen gezegd die ze gewoonweg niet kòn weten. Ze zei verschillende dingen over haar karakter die echt wel klopten, ze zei dingen die maar heel weinig mensen weten en die je niet kàn gissen, dingen die ze echt niet kon weten. En daar ben ik wel even van geschrokken, in de zin van, dat kàn toch niet?

Jullie ervaringen? (En dan heb ik het dus niet over die kaartenleggers ofzo op de kermis , maar over 'serieuze' waarzeggers/handlezers/kaartenleggers/...)
__________________
** You're pulling me close, I just say no...
I say I don't like it, but you know I'm a liar...
'Cause when we kiss, oooh, fire! **
Saarah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 April 2005, 18:23   #2
Joeltja
just myself
 
Joeltja's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 October 2004
Locatie: Lunteren
Berichten: 632
Standaard

kheb der geen ervaring mee, en ik wil dat eigenlijk wel zo houden...

maar ik geloof wel dat er mensen zijn die dingen kunnen zien/ weten, die ze eigenlijk niet kunnen weten, die dus een speciale gave hebben...
__________________
If you could be everything you want to be...
Would you complain that it came to you to easy?
Joeltja is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 April 2005, 19:04   #3
eniT
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

heb er ook geen ervaring mee.
en ik weet niet wat ik er van moet geloven. Misschien kan het wel, maar eerlijk gezegd heb ik er toch wat twijfels over! er zijn wsh wel mensen die "dingen" kunnen zien, maar zo op commando (beroep ed) kan het niet...
  Met citaat antwoorden
Oud 20 April 2005, 07:53   #4
Atjeuh
Amanda
 
Atjeuh's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 October 2002
Locatie: Den bosch
Berichten: 7.665
Stuur een bericht via MSN naar Atjeuh
Standaard

Ik heb er geen ervaring mee en dat wil ik graag zo houden
Ik weet ook niet wat ik moet geloven... bijvoorbeeld net als bijhoroscopen, dat is zo oppervlakkig verteld dat er altijd wel iets van klopt
__________________
Lowlands ja!
Atjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 April 2005, 11:52   #5
koekje
tijd om op te staan
 
koekje's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 January 2005
Locatie: VB
Berichten: 1.038
Standaard

mijn moeder heeft hiervan gebruik gemaakt in het verleden.... en naar haar zeggen , bleek dat wat de waarzegster mocht hebben gezegd, grotendeels uitkwam... maar infeite geloof ik er niet in, ... hoewel er dan weer wordt gezegd dat sommige mensen bijzondere gaven bezitten...maar dan zou ik niet weten waarom sommige mensen die 'gave' wel hebben, en sommige niet....enz....in de veronderstelling dat het echter mogelijk is om jouw toekomst te voorspellen, dan zou ik er zeker geen gebruik van maken, op geen enkel voorwaarde... stel dat je dat wat slechts te wachten staat...dan leefje met het ongerustheid enz....omgekeerd : stel dat we ons verleden konden laten heropleven , dan zou ik er best wel gebruik van maken....maar niet anders.
__________________
De beste van de heeeeeeeele wereld !
koekje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 April 2005, 13:47   #6
trxxz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik geloof er wel in

mn vrienden worden ook zwaar gestoord van me,
aangezien ze niet tegen me kunnen liegen
  Met citaat antwoorden
Oud 20 April 2005, 22:07   #7
Cataclysm
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik heb geen idee.

Ligt er waarschijnlijk ook aan of tijd bestaat.
  Met citaat antwoorden
Oud 21 April 2005, 08:55   #8
EternalShadow
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

hoe wil je dit koppelen aan het wel of niet bestaan van tijd?
lijkt me er volledig los van te staan.
  Met citaat antwoorden
Oud 21 April 2005, 12:57   #9
trxxz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

tijd is geen actief iets,
tijd is niet zoals de meeste mensen denken iets waar je verder en terug in kunt reizen,
tijd is bedacht door de mens, om een gegeven periode die overeen komt met de stand van de zon aan te geven,
dus ik denk niet dat het ook maar iets met de tijd te maken heeft.

wel geloof ik zwaar in hogere machten, en dan heb ik het nie over god bv, maar over oer oude krachten uit 't universem.
energie.

mgoed..
  Met citaat antwoorden
Oud 21 April 2005, 13:02   #10
Cataclysm
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EternalShadow
hoe wil je dit koppelen aan het wel of niet bestaan van tijd?
lijkt me er volledig los van te staan.
Staat er ook los van. Ik was wat dingen door elkaar aan het halen. Opmerkelijk.

Maar goed, het is verder niet zo makkelijk om te zeggen of er tijd bestaat, maar dat is weer voor een ander topic.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 April 2005, 15:36   #11
koekje
tijd om op te staan
 
koekje's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 January 2005
Locatie: VB
Berichten: 1.038
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door trxxz
tijd is geen actief iets,
tijd is niet zoals de meeste mensen denken iets waar je verder en terug in kunt reizen,
tijd is bedacht door de mens, om een gegeven periode die overeen komt met de stand van de zon aan te geven,
dus ik denk niet dat het ook maar iets met de tijd te maken heeft.

wel geloof ik zwaar in hogere machten, en dan heb ik het nie over god bv, maar over oer oude krachten uit 't universem.
energie.

mgoed..
eveneens mee ...
__________________
De beste van de heeeeeeeele wereld !
koekje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 August 2005, 15:54   #12
marie99
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik heb eens een keer een programma gezien over waarzeggers, over oplichters specifiek. Je kan op het internet dialogen vinden die je kan zeggen om "te voorspellen" Ze hebben die dialogen toegepast op 4 mensen. Het trok op deze:

-Ik heb het gevole dat je niet zo zeker in je schoenen staan
-...
-Ik voel dat het iets financieel is, je moet er gewoon voor gaan, de kansen aanpakken
-...
- Er zit veel negatieve energie in bepaald emensen om je heen, je kan die beter mijden want je lijdt eronder, soms moet je jezelf zeggen dat je iemand niet kunt helpen ergens anders gaat die persoon die hulp wel vinden.

enz enz

ze hebben die dan bij die vier mensen gezegd, en later intervieuwde de cameraploeg die mensen
een getuigenis heb ik me nog heel goed herrinnerd:
- ik had het gevoel alsof ze echt in mijn innerlijk groef, ze had het echt specifiek over mij.

er zijn een stel amateurs maar er zitten ook waarheden in maar het is moeilijk om de amateurs van de professionals te onderscheiden...
  Met citaat antwoorden
Oud 1 August 2005, 16:19   #13
kurobu
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

of het nu kan of niet ...
ik vind dat het niet zou mogen dat iemand de toekomst voorspeld .
  Met citaat antwoorden
Oud 2 August 2005, 15:03   #14
marie99
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

't is toch ni erg om u toekomst te weten? als het slecht is kan je je "lot" proberen te veranderen, en als het goe dis heb je zin in het leven en ben je gelukkig. niet?
  Met citaat antwoorden
Oud 2 August 2005, 18:20   #15
kurobu
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

goed of slecht ik hoef het niet te weten ... als het slecht is is je leven verneukt ( om het grof te zeggen ) als het goed is weet je het al :s dus ???
  Met citaat antwoorden
Oud 2 August 2005, 18:59   #16
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie99
als het slecht is kan je je "lot" proberen te veranderen
Daar zit het hem nu net: als je in waarzeggerij en al die dingen uit de truckendoos (?) gelooft, dan geloof je ook dat je lotsbestemming vastligt. Het is zo en kan gewoon niet anders, wat voorspeld is, moet gebeuren.

Ik ken trouwens mensen die kinderen voor de lol hun toekomst voorspellen en hen dan echt doen geloven dat hij uitkomt .


Ohja, marie99: zou je in het vervolg hoofdletters en AN willen gebruiken in je berichten. Zulke berichten zijn vervelend om te lezen en niet altijd even verstaanbaar voor de Nederlanders onder ons. ;p
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 August 2005, 12:59   #17
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie99
't is toch ni erg om u toekomst te weten? als het slecht is kan je je "lot" proberen te veranderen, en als het goe dis heb je zin in het leven en ben je gelukkig. niet?
Als een waarzegger de toekoomst voorspelt, is dat dus de "toekomst" en dat kan je dus niet veranderen.
Ik geloof overigens niet in die onzin, is altijd zo globaal dat het op iedereen van toepassing kan zijn...
Ik denk ook niet dat er mensen zijn die iets "zien" spontaan uit het niets en wat dan later ook echt blijkt te zijn, wat mij betreft pure onzin.
Soort van professor zwamdrift taferelen
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 August 2005, 13:30   #18
volumeknopje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Atjeuh
Ik heb er geen ervaring mee en dat wil ik graag zo houden
  Met citaat antwoorden
Oud 3 August 2005, 14:43   #19
Evel3
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik weet ni zo goed wat ik daar van moet denken. Langs de ene kant kan ik het wel geloven dat sommige mensen een speciale gave hebben, maar echt de toekomst voorspellen, ik zou het toch niet echt geloven.
Maar ik wil er niet te veel mee in "aanraking" komen, want ik weet niet of ik het nu wel zou moeten gelove of niet.
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 14:01.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.