Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 3 May 2005, 20:37   #1
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard Lelijke kinderen krijgen minder aandacht van ouders

Citaat:
EDMONTON/NEW YORK - Ouders zullen het niet snel toegeven, maar ze schenken onbewust meer aandacht aan mooie dan aan lelijke kindjes. Dat hebben Canadese onderzoekers waargenomen. De resultaten werden onlangs voorgesteld op de een conferentie in Edmonton, Alberta.

De psychologen filmden meer dan 400 kinderen met hun ouders in 14 supermarkten in de provincie Alberta. Aan de hand van die observaties beoordeelden de onderzoekers het uiterlijk van de kinderen op een schaal van één tot tien en vergeleken ze de uitkomst met de zichtbare zorg van hun vaders of moeders.
Het onderzoek van het team van Andrew Harrell van de Universiteit van Alberta wees uit dat 13,3 procent van de mooie kindjes door hun moeder in het winkelkarretje werd vastgegespt terwijl de moeders van de minder koddige kindjes slechts in 4 procent van de gevallen hun kind behoedden voor een val uit het karretje. Bij de vaders was dat verschil nog groter. Zij gespten 12,5 procent van de mooie kindjes vast, maar geen enkele van de lelijke nakomelingen. Minder knappe kindjes mochten ook vaker buiten het zicht van de ouders door de gangen van de supermarkt slenteren.

Teamleider Harrell vermoedt dat de verschillende houdingen een evolutionaire reden hebben. Mooie kindjes representeren een succesvol genetisch nalatenschap en worden daarom meer gewaardeerd, aldus Harrell.
Bron.
Ik stel me hier dan toch twee vragen bij:
- Als mooi en lelijk subjectief is, hoe kunnen zij dan oordelen of een kind mooier of lelijker is dan een ander?
- Het is toch als ouder je eigen vlees en bloed, daarom ga je ze toch niet liever of minder graag zien?
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 May 2005, 20:50   #2
Flater
p 0 m p . .
 
Flater's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 June 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 1.453
Standaard

Mooi is niet 100% een mening. Het gaat ook om of het gezicht symetries is (daarom zijn smilies mooi ) En als ouder zal je je kind wel lief hebben met heel je hart, maar het is gemiddeld zo dat er minder aan je gezeten word in de vorm van een knuffel of aai, door de ouders en andere mensen.
__________________
"this is for information purposes only,and although I have done my best to ensure its accuracy, I cannot be held responsible for any errors. I always suggest getting professional help which can be found by contacting your local psychiatrist"
Flater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 May 2005, 15:14   #3
JammyPastei
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Dit is toch echt pure onzin!!
Ik vind dat je niet mag beslissen of iemand lelijk of knap is, laat staan dat het je eigen kind is...
Das gewoon onetisch, die 'onderzoekers' moesten zich schamen!
Dit lijkt mij ook geen echt onderzoek,...

Er staat dat de kinderen vastgegespt werden, de kinderen zijn dus kleuters en dus zeer jong. Dan kan je toch niet beslissen op zoon jonge leeftijd of iemand knap is of niet?
Ik maak me hier dus goed boos over he:@

13 % van de 'knappe' kinderen werden vastgegegespt en 4 % van de 'lelijke'... Das 17 % op 200 % van alle metingen, dit betekend dus dat 8.5 % van alle kinderen die er rondlopen vastgegespt worden. Je kan daarmee toch niet bepalen of de ouders daarmee laten blijken dat ze van hun kinderen houden?
Dat zou betekenen dat er niet gehouden wordt van 91.5 % van al de kinderen
...
Wat als je 2 kinderen bij hebt?
of meer?? Dan kan je toch maar 1 vastgespen...

Dit kan gewoon geen echt onderzoek zijn, dit lijkt me een grap...
En dan dit

En de 'lelijke' kinderen mochten meer uit het zicht van hun ouders.
Als je je voor je kind schaamt omdat het lelijk is (schamen = erges niet van houden) dan neem je je kind toch niet mee winkelen
Dat de kinderen vaker uit het zicht mochten hangt toch van de kinderen en de ouders zelf af en toch niet van hun uiterlijk!

Ziezo een mooi bewijs dat dit onderzoek puur tijdverspilling is of dat dit alles een grap is
  Met citaat antwoorden
Oud 6 May 2005, 16:40   #4
Impressions
Lid
 
Impressions's Avatar
 
Geregistreerd op: 21 October 2003
Locatie: Brabant
Berichten: 10.885
Standaard

Zowiezo zijn alle baby's lelijk
Impressions is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 May 2005, 16:44   #5
MrInsane
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik denk dat dit een onderwerp is dat al nergens op slaat want ik ben niet de knapste uit mijn familie misschien maar het is niet dat mijn broertjes beter behandeld worden als mij dus ik vind het zulke vette onzin dit idee alleen al slaat nergens op en volgens mij gebeurt het echt nergens dat is hooguit het idee wat je zelf hebt maar zo kijken ouders echt nooit denk ik
  Met citaat antwoorden
Oud 6 May 2005, 17:44   #6
annomeisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Uit onderzoek is gebleken dat mooie mensen ook meer kans op succes en een goede baan hebben. Inderdaad met zichtpunt op de voortplanting en de kansen van het nageslacht heeft iemand met een mooi koppie meer kansen dan iemand zonder.
Het verbaast me ook niet dat het overgaat in de ouderlijke zorg.
  Met citaat antwoorden
Oud 6 May 2005, 17:47   #7
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik ken er geen voorbeelden van.
  Met citaat antwoorden
Oud 6 May 2005, 17:47   #8
MrInsane
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door annomeisje
Uit onderzoek is gebleken dat mooie mensen ook meer kans op succes en een goede baan hebben. Inderdaad met zichtpunt op de voortplanting en de kansen van het nageslacht heeft iemand met een mooi koppie meer kansen dan iemand zonder.
Het verbaast me ook niet dat het overgaat in de ouderlijke zorg.
Nou dat ligt denk ik maar net aan wat voor carriere we het dan over hebben in de horeca of toerisme wil je natuurlijk mensen die er uiterlijk gezien goed uitzien dan mensen die wat lelijker zijn van zichzelf puur om zo meer klanten te trekken denk ik zelf
  Met citaat antwoorden
Oud 1 August 2005, 15:46   #9
marie99
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

dat van die carrière zit van nature in mensne hun hoofd, als je een baas bent van een firma advocaten en je moet kiezen tussen een getalendeerde quazimodo of een net ietsje minder getalenteerde mister belgium denk ik dat iedereen mister belgium gaat kiezen want met zo'n quazimodo ga je niet naar een rechtzaak. Je kan wel zeggen van: nee ik doe dat niet maar het is menselijke redenering, spijtig genoeg,...
  Met citaat antwoorden
Oud 1 August 2005, 17:29   #10
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

nou nee, gewoon terecht toch.
natuurlijke selectie heet zoiets en dat bestaat al sedert der jaren.
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 August 2005, 18:29   #11
marie99
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dext0r
nou nee, gewoon terecht toch.
natuurlijke selectie heet zoiets en dat bestaat al sedert der jaren.
hoe zou jij je voelen als je ( ookal ben je beter ) niet werd gekozen vanwege je uiterlijk waar je totaal niets aan kunt doen omdat het door die genen komt fozw?
  Met citaat antwoorden
Oud 2 August 2005, 18:56   #12
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie99
hoe zou jij je voelen als je ( ookal ben je beter ) niet werd gekozen vanwege je uiterlijk waar je totaal niets aan kunt doen omdat het door die genen komt fozw?
Het is wel zoals dext0r zegt, helaas: als je je uiterlijk meehebt, maak je meer kans op een job.

Als je teveel opvalt in de maatschappij (denk aan mentaal gehandicapten of zwaarlijvige mensen), als je niet voldoet aan dat ideaalbeeld, word je op straat gewoon aangestaard.
Je zou het eens moeten doen: gewoon met een rolstoel door een drukke winkelstraat rijden en dan eens tellen hoeveel mensen er echt naar je gapen. En dan zijn dat nog gewoon voorbijgangers, dan moet je eens nagaan hoe werkgevers redeneren...
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 August 2005, 22:30   #13
kurobu
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard



zever
  Met citaat antwoorden
Oud 30 September 2005, 15:10   #14
ImaginaryDreams
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Weet iemand wat je kan doen tegen een luidspreken die onnoemelijk blikkerig klinkt ?...
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 12:43.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.