Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Multi Media > Computers & Internet
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Computers & Internet Problemen met je computer, of weet je niet welke router nu te moeten installeren voor je breedbandje? Dit, en andere zaken vind je hier!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 27 July 2003, 10:12   #1
RandyJC
Lid
 
Geregistreerd op: 3 October 2002
Locatie: Zwolle
Berichten: 3.569
Stuur een bericht via MSN naar RandyJC Send a message via Skype™ to RandyJC
Standaard Router: Dhcp server bereiken

hey iedereen,

ik heb nu al een tijdje een router en ik heb em gewoon ingesteld hoe je em moet instellen alles doet het ook gewoon behalve mijn pc (die boven staat) kan de dhcp server niet bereiken :-/

kan het zijn dat die kabel te lang is want als ik het systeem beneden aansluit doet die het wel gewoon

en de kabel die knippert wel en ik heb er vroeger via een hub kunnen internetten....

bedankt
__________________
skeflau!
RandyJC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 July 2003, 10:54   #2
ik_ben_de_man
www.funing.nl
 
ik_ben_de_man's Avatar
 
Geregistreerd op: 24 February 2001
Locatie: Arnemuiden
Berichten: 1.475
Stuur een bericht via AIM naar ik_ben_de_man Stuur een bericht via Yahoo naar ik_ben_de_man
Standaard Re: Router: Dhcp server bereiken

Citaat:
Originally posted by RandyJC
hey iedereen,

ik heb nu al een tijdje een router en ik heb em gewoon ingesteld hoe je em moet instellen alles doet het ook gewoon behalve mijn pc (die boven staat) kan de dhcp server niet bereiken :-/

kan het zijn dat die kabel te lang is want als ik het systeem beneden aansluit doet die het wel gewoon

en de kabel die knippert wel en ik heb er vroeger via een hub kunnen internetten....

bedankt
kabel te lang lijkt me niet

ik heb hier internet met 18 meter lange kabel , dus moet kunnen.

er kan wel ergenst een knik in de kabel zitten , dus probeer eens met een andere kabel.
__________________
betaal nooit meer te veel voor games, want games vergelijk je simpel en snel op www.budgetgaming.nl
ik_ben_de_man is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 July 2003, 11:03   #3
RandyJC
Lid
 
Geregistreerd op: 3 October 2002
Locatie: Zwolle
Berichten: 3.569
Stuur een bericht via MSN naar RandyJC Send a message via Skype™ to RandyJC
Standaard

dat word lastig.... lol ik heb niet nog zo'n lange kabel... en die nieuwe kabel moet dan helemaal door het huis onder grond en dan naar zolder lol

maar goed maar als me router wel zegt dat die verbonden is dan? tenminste ik zie het lampje branden en als ik em eruit trek is die weg..
__________________
skeflau!
RandyJC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 July 2003, 11:52   #4
Plankje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by RandyJC
dat word lastig.... lol ik heb niet nog zo'n lange kabel... en die nieuwe kabel moet dan helemaal door het huis onder grond en dan naar zolder lol

maar goed maar als me router wel zegt dat die verbonden is dan? tenminste ik zie het lampje branden en als ik em eruit trek is die weg..
als ie gaat knipperen, dan heeft ie verbinding met de computer. Trek maar eens de kabel bij de comp eruit, dan gaat het lampje ook uit . Verder probeer eens te pingen naar je router (vaak is het ip 192.168.0.1)
  Met citaat antwoorden
Oud 27 July 2003, 13:14   #5
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Citaat:
Originally posted by Plankje
Verder probeer eens te pingen naar je router (vaak is het ip 192.168.0.1)
Tof... wat schiet je daar mee op? Dan gaat ie zeker ineens dhcp t wel doen ofzo...
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 July 2003, 12:39   #6
anoesjuh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

RandyJC:nah ik begrijp er nu helemaal niks meer van gister toen ik er een ander netwerk kaart indeed deed die het... kon gewoon internetten bla bla bla maar toen ik opnieuw opging starten deed die het niet meer weer het ze;fde probleem en ik word er echt krank jorus van...


ik ga van de week maar is een nieuw plugje erop doen

hopelijk helpt dat... en pingen naar me router 192.168.1.1 werkt niet

niet meer iig
  Met citaat antwoorden
Oud 29 July 2003, 08:03   #7
FiZz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Als je de DHCP server niet kan vinden heeft het ook geen zin om te pingen, aangezien je van de DHCP server een IP moet krijgen.

Heb je al eens geprobeerd om je systeem beneden aan te sluiten met dezelfde kabel? Het kan namelijk best zijn dat er een paar draadjes niet helemaal lekker zijn. Of probeer een kabel tester.

Een kabel te lang lijkt me ook niet, want een UTP kabel wordt pas slecht na 180 meter (ongeveer).

Controleer ook even of je de kabel in de goede poort van je hub/router hebt zitten. Dus NIET in de uplink!
  Met citaat antwoorden
Oud 29 July 2003, 12:10   #8
RandyJC
Lid
 
Geregistreerd op: 3 October 2002
Locatie: Zwolle
Berichten: 3.569
Stuur een bericht via MSN naar RandyJC Send a message via Skype™ to RandyJC
Standaard

Citaat:
Originally posted by FiZz
Als je de DHCP server niet kan vinden heeft het ook geen zin om te pingen, aangezien je van de DHCP server een IP moet krijgen.

Heb je al eens geprobeerd om je systeem beneden aan te sluiten met dezelfde kabel? Het kan namelijk best zijn dat er een paar draadjes niet helemaal lekker zijn. Of probeer een kabel tester.

Een kabel te lang lijkt me ook niet, want een UTP kabel wordt pas slecht na 180 meter (ongeveer).

Controleer ook even of je de kabel in de goede poort van je hub/router hebt zitten. Dus NIET in de uplink!
nee zit niet in de uplink haha
en nu weet ik het ook niet meer nu kwam ik thuis deden alle computers het ineens niet meer... :-/ en had helemaal niks veranderd meer want ik zou andere plugje plaatsen of handschoen whatever... maar toen ik de router resette deed alles het weer including mines... dus als ik vrijdag thuis kom en hij doet het weer niet ga ik mooi ff terug naar norrod en dan zeg ik dat die router neit spoort..
__________________
skeflau!
RandyJC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 July 2003, 17:42   #9
Kampie
LuisterNietNaarJeMoeder
 
Kampie's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 August 2001
Locatie: Groningen
Berichten: 9.448
Stuur een bericht via ICQ naar Kampie
Standaard

Ik denk idd dat je router bout is. Helemaal als hij soms wel reageert en soms niet.

Had je al geprobeerd zelf een ip adres intestellen? gewoon de dhcp uitgooien. DHCP is imho alleen makkelijk als je veel met de laptops werkt en die veel in en uitplugt.
__________________
Te horen elke woensdag op SluttieFM (http://www.sluttiefm.nl)
WeekBreek LIVE van 19.00u tot 22.00u, met daarna de GrooveMix.
Verhaaltjes?? http://www.plaintext.nl (ook voor de belgen)
Kampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 July 2003, 18:23   #10
RandyJC
Lid
 
Geregistreerd op: 3 October 2002
Locatie: Zwolle
Berichten: 3.569
Stuur een bericht via MSN naar RandyJC Send a message via Skype™ to RandyJC
Standaard

Citaat:
Originally posted by Kampie
Ik denk idd dat je router bout is. Helemaal als hij soms wel reageert en soms niet.

Had je al geprobeerd zelf een ip adres intestellen? gewoon de dhcp uitgooien. DHCP is imho alleen makkelijk als je veel met de laptops werkt en die veel in en uitplugt.
ik ben nog niet zo bekend met routers en ook nog niet met dhcp...

maar goed ik merk het van de week wel als ik thuis ben doet die dan nog zo raar mjah dan gaak terug naar norrod...

ThnQ Anyway
__________________
skeflau!
RandyJC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 July 2003, 18:29   #11
Plankje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Chrizlybeer


Tof... wat schiet je daar mee op? Dan gaat ie zeker ineens dhcp t wel doen ofzo...
nee mogool maar dan weet ie wel of zun draadje kaduk is of niet
  Met citaat antwoorden
Oud 29 July 2003, 20:52   #12
RandyJC
Lid
 
Geregistreerd op: 3 October 2002
Locatie: Zwolle
Berichten: 3.569
Stuur een bericht via MSN naar RandyJC Send a message via Skype™ to RandyJC
Standaard

moeten we er nou bij schelden en dan nog mogool ook nog
__________________
skeflau!
RandyJC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 July 2003, 17:21   #13
RandyJC
Lid
 
Geregistreerd op: 3 October 2002
Locatie: Zwolle
Berichten: 3.569
Stuur een bericht via MSN naar RandyJC Send a message via Skype™ to RandyJC
Standaard

nah ok het werkt allemaal me broer zegt dat die het nog steeds doet... zal wel...


dit is em btw:
__________________
skeflau!
RandyJC is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 10:41.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.