Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > Sport
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Sport Alles wat met sport te maken heeft, professioneel en je eigen sport!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 4 September 2004, 18:38   #1
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs up Nederland - Tsjechië

Het EK is nauwelijks achter de rug, de bondscoach nauwelijks op zn plek en een deel van de zogenaamde 'oude garde' nauwelijks vertrokken, of de bijkans belangrijkste WK kwalificatiewedstrijd tegen Tsjechië staat alweer voor woensdag op het programma. Ik heb de wedstrijden onder Van Basten tot nu toe nog niet kunnen zien, maar ik heb begrepen dat het gisteren weinig soeps was.

Voor conclusies is het natuurlijk veel te vroeg en woensdag in de Arena komt pas de eerste echte test, maar ik ben weinig optimistisch. Na het wegvallen van Stam die gestopt is en de blessures en schorsingen (o.a. Van Nistelrooy, Robben, waar Oranje mee te maken heeft en de verdediging die zich zwak en onervaren laat aanzien, denk ik dat het moeilijk gaat worden tegen de Tsjechen.

Spijtig ook dat Kluivert niet opgeroepen is. Neerlands beste 4-3-3 spits lijkt me, zeker als Van Nistelrooy niet mee kan doen. De argumentatie van Van Basten is natuurlijk legitiem (hij heeft alweer een tijd niet veel meer gespeeld), maar als je op systeem selecteert mag Kluivert er van mij gewoon bij. Seedorf verdient wat mij betreft ook nog steeds op zn minst een kans, maar die was geblesseerd. Als we spelers van RKC een kans gaan geven, dan verdient Seedorf op zn minst de mogelijkheid om eens een keer wat te laten zien.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 September 2004, 19:24   #2
Alpha
FORE!!!
 
Alpha's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 April 2003
Locatie: Den Bosch
Berichten: 3.523
Stuur een bericht via MSN naar Alpha
Standaard

jezus gast ... wat zit je nou weer te lullen ... Kluivert Nederlands beste spits ... :s ... nou dus echt niet ... hij was ooit ... let wel ik zeg OOIT een goede spits, maar nu duidelijk niet meer. Naar mijn mening zijn Makaay en Van Nistelrooy de beste spitsen van Nederland gevolgd door Van Hooijdonk. Maar ik denk dat Nederland met die niuwe kracht van de jonkies wel moet kunnen winnen.
__________________
(\_/)
(O.o) This is Hassan bin Ali.
(> <) Copy Hassan bin Ali into your signature to help him on his way to world Domination.
Alpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 September 2004, 20:30   #3
Stevie
Lid
 
Stevie's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 December 2002
Berichten: 13.264
Standaard

hij zegt dan ook 4-3-3 spits.. in een 4-4-2 systeem zijn van nistelrooij en makaay wat mij betreft ook beter, maar dat is niet het systeem wat van basten wil spelen!

en ik weet zeker dat seedorf nog wel een kans krijgt.. alhoewel marco wel heeft gezegd seedorf alleen als rechtshalf te willen opstellen, omdat hij hem niet een speler vind voor het centrum. al denk ik dat seedorf beter zal spelen (al is het maar omdat hij niet graag rechtshalf speelt) in het centrum.
__________________
We were somewhere around Barstow, on the edge of the desert, when the drugs began to take hold.
Stevie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 September 2004, 12:14   #4
Alpha
FORE!!!
 
Alpha's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 April 2003
Locatie: Den Bosch
Berichten: 3.523
Stuur een bericht via MSN naar Alpha
Standaard

4-3-3 of 4-4-2 ... Kluivert is gewoon een baggerspeler
__________________
(\_/)
(O.o) This is Hassan bin Ali.
(> <) Copy Hassan bin Ali into your signature to help him on his way to world Domination.
Alpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 September 2004, 13:04   #5
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Cool

Kluivert heeft niet de laatste tijd weinig gespeeld, maar meer dan een jaar. Ik vind het prima dat deze over het paard getilde gek eens even getemperd wordt. Niks selecteren op basis van het verleden, gewoon de spelers die nu in vorm zijn selecteren.

Dat neemt natuurlijk niet weg dat dit een vrijbrief is om gewoon spelers met een gebrek aan kwaliteit op te roepen.... Maar das een andere discussie
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 September 2004, 15:44   #6
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Maar dat is dus het probleem van Van Basten. Hij wil volgens een aanvallend concept met vleugelaanvallers gaan spelen. Dan moet je daar wel de juiste spelers voor selecteren, en Kluivert is dé uitgesproken Nederlandse spits voor dat systeem. En Alpha, Kluivert kan natuurlijk helemaal niks, zeker niet in 4-3-3. In die systemen won hij echter wel als spits de Champions League met Ajax en is hij topscorer aller tijden van het Nederlands elftal. Blaat eens niet zo ongenuanceerd
  Met citaat antwoorden
Oud 5 September 2004, 16:00   #7
Bird Of Prey
the bearded lady
 
Bird Of Prey's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 6.828
Standaard

Hoewel er bij die Tsjechen ook een aantal mensen niet (meer) bij zijn, heb ik er eigenlijk toch een hard hoofd in dat woensdag de eerste 3 punten op weg naar Duitsland gepakt gaan worden.

Met spelers als Castelen, Hofland en Bouhlarouz zie ik het Nederlands elftal iig niet zo snel van Tsjechië winnen...
__________________
What do the innocent know, except what the guilty teach them.
Bird Of Prey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 September 2004, 16:04   #8
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ar-Tuur
In die systemen won hij echter wel als spits de Champions League met Ajax en is hij topscorer aller tijden van het Nederlands elftal. Blaat eens niet zo ongenuanceerd
Dat is fokking 9 jaar geleden man.. En zijn prestaties in oranje zijn ook al weer zo'n 4 tot 6 jaar geleden..
De laatste jaren heeft hij gewoon nauwelijks iets laten zien, dus ik vind het zeker meer dan terecht dat de bankzitter van Newcastle United gepasseerd wordt ten faveure van de topspits van Bayern (of Manchester als Nistel weer terug is) of zelfs de man die Fenerbahce kampioen heeft gemaakt.. of bv de spits die zich manifesteert als een van de smaakmakers van de eredivisie dit jaar...

Zeer terecht dat Kluivert er nu niet bij zit en hij zal imho nog een heel stuk beter moeten gaan voetballen wil hij er weer bij horen.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 September 2004, 16:41   #9
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
Dat is fokking 9 jaar geleden man.. En zijn prestaties in oranje zijn ook al weer zo'n 4 tot 6 jaar geleden..
De laatste jaren heeft hij gewoon nauwelijks iets laten zien, dus ik vind het zeker meer dan terecht dat de bankzitter van Newcastle United gepasseerd wordt ten faveure van de topspits van Bayern (of Manchester als Nistel weer terug is) of zelfs de man die Fenerbahce kampioen heeft gemaakt.. of bv de spits die zich manifesteert als een van de smaakmakers van de eredivisie dit jaar...

Zeer terecht dat Kluivert er nu niet bij zit en hij zal imho nog een heel stuk beter moeten gaan voetballen wil hij er weer bij horen.
Precies!!

Ik snap echt niet waarom Kluivert voortdurend door sommigen de hand boven het hoofd gehouden wordt Hij presteert nauwelijks iets, en zijn prestaties bij het Nederlands Elftal zijn echt niet zo denderend als doet voorkomen. Topscorer aller tijden.. Met tig oefeninterlantjes tegen voetbaldwergen terwijl je er ondanks prestaties toch altijd opstaat.. Van Nistelrooij had veel eerder een kans moeten krijgen, ten favure van een op beslissende momenten voortdurend falende Kluivert, dan was hij ook geen topscorer aller tijden.

Wat was het spreekwoord nog eens? Resultaten uit het verleden..
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 September 2004, 17:48   #10
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Ook Poborsky ontbreekt tegen Nederland

Na Pavel Nedved, Tomás Galásek en Vladimir Smicer heeft ook Karel Poborsky moeten afzeggen voor het duel met Nederland. Het herstel van de Tsjechische routinier verloopt te moeizaam.
Poborsky raakte deze week in huiselijke kring geblesseerd. Bij het optillen van zijn dochter kreeg de aanvaller van Sparta Praag te maken met fysieke ongemakken. Ondanks extra behandelingen blijft de ervaren rechtsbuiten last houden van zijn nek, hetgeen reden was voor zijn afmelding.

Karel Pitaka was al opgeroepen als stand-in voor Poborsky. De aanvaller van Slavia Praag, die debuteert in de Tsjechische ploeg, is door bondscoach Brückner definitief toegevoegd aan zijn selectie.

Het afhaken van Poborsky is een nieuwe tegenvaller voor Brückner, die in de aanloop naar de eerste WK-kwalificatiewedstrijd te maken heeft met veel afzeggingen. Pavel Nedved, Tomás Galásek en Vladimir Smicer zijn woensdag in Amsterdam niet van de partij. Bij alledrie staat een knieblessure een optreden in het nationale team in de weg.

Marek Heinz wordt mogelijk de vervanger van Poborsky. Op de training koos Brückner voor deze oplossing. Op basis van de ochtendtraining komt Tsjechië woensdag tegen Nederland met de volgende elf aan de aftrap: Cech; Jiránek, Bolf, Ujfalusi, Jankulovski; Heinz, Rosicky, Hübschman, Tyce; Koller en Baros.
Geen slecht nieuws voor Oranje, lijkt me.
Maar dan nog: Wie gaat Baros, maar met name Koller, afstoppen? In de Volkskrant werd gisteren geopperd dat Van Basten maar eens naar Milaan moest om Jaap over te halen, niet eens zo'n slecht idee.. het probleem is dat we nu alleen nog maar jonge, onervaren en fysiek niet bijster sterke verdedigers hebben
  Met citaat antwoorden
Oud 5 September 2004, 18:01   #11
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Red face

Tsjechië zonder Nedved is nog niet half zo goed Maarja, de Nederlandse defensie...
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 September 2004, 10:53   #12
Alpha
FORE!!!
 
Alpha's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 April 2003
Locatie: Den Bosch
Berichten: 3.523
Stuur een bericht via MSN naar Alpha
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ar-Tuur
Maar dat is dus het probleem van Van Basten. Hij wil volgens een aanvallend concept met vleugelaanvallers gaan spelen. Dan moet je daar wel de juiste spelers voor selecteren, en Kluivert is dé uitgesproken Nederlandse spits voor dat systeem. En Alpha, Kluivert kan natuurlijk helemaal niks, zeker niet in 4-3-3. In die systemen won hij echter wel als spits de Champions League met Ajax en is hij topscorer aller tijden van het Nederlands elftal. Blaat eens niet zo ongenuanceerd
ja ... maar dit is allemaal uit het verleden Ar-Tuur ... de laatste 2 jaar presteerd helemaal niks meer
__________________
(\_/)
(O.o) This is Hassan bin Ali.
(> <) Copy Hassan bin Ali into your signature to help him on his way to world Domination.
Alpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 September 2004, 11:10   #13
Nickchange
Lid
 
Nickchange's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 May 2002
Berichten: 2.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Van Nistelrooij had veel eerder een kans moeten krijgen, ten favure van een op beslissende momenten voortdurend falende Kluivert, dan was hij ook geen topscorer aller tijden.

Toen hij nog bij Den Bosch speeld zeker of toen hij in Amerika zat met blessures

Volgens Johan Derksen is Van Basten al bij Jaap geweest maar Jaap heeft er genoeg van.

En zo geweldig doet Makaay het dit seizoen nog niet bij Bayern, maar goed ik heb ook nog liever Kuijt dan Kluivert.

Laatst aangepast door Nickchange : 6 September 2004 om 16:07
Nickchange is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 September 2004, 15:01   #14
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nickchange
Toen hij nog bij Den Bosch speeld zeker of toen hij in Amerika zat met blessures

Johan Derksen heeft Van Basten al bij Jaap gewees maar Jaap heeft er genoeg van.

En zo geweldig doet Makaay het dit seizoen nog niet bij Bayern, maar goed ik heb ook nog liever Kuijt dan Kluivert.
Vanaf het seizoen 1998-1999 speelde Ruud al bij PSV, en werd hij topscorer van Nederland. De toenmalige bondcoaches hebben destijds nooit willen inzien om wat voor exeptioneel talent het ging en a-priori mocht de man al blij zijn met een selectie......

Makaay heeft zijn draai inderdaad nog niet gevonden, maar dat was vorig jaar in het begin ook al zo. De man kan echter wél bogen over een aantal uitstekende jaren..

Ik zie Van Basten inderdaad met Kuijt beginnen, maar dat lijkt mij ietwat overmoedig. Dirk lijkt me iemand die straks tegen Finland of Roemenië de kans moet krijgen, niet nu meteen in de meest cruciale wedstrijd..
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 September 2004, 13:51   #15
Alpha
FORE!!!
 
Alpha's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 April 2003
Locatie: Den Bosch
Berichten: 3.523
Stuur een bericht via MSN naar Alpha
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Vanaf het seizoen 1998-1999 speelde Ruud al bij PSV, en werd hij topscorer van Nederland. De toenmalige bondcoaches hebben destijds nooit willen inzien om wat voor exeptioneel talent het ging en a-priori mocht de man al blij zijn met een selectie......

Makaay heeft zijn draai inderdaad nog niet gevonden, maar dat was vorig jaar in het begin ook al zo. De man kan echter wél bogen over een aantal uitstekende jaren..

Ik zie Van Basten inderdaad met Kuijt beginnen, maar dat lijkt mij ietwat overmoedig. Dirk lijkt me iemand die straks tegen Finland of Roemenië de kans moet krijgen, niet nu meteen in de meest cruciale wedstrijd..
jah ... maar oten hij topscoorder werd is hij ook opgeroepen voor de selectie, maar daarna raakte ernstig geblesseerd en heeft hij volgens mij een jaar niet gevoetbald ... en ja daarna is hij bijna gelijk weer bij de selectie gekomen dus ik zou ik niet weten waar jij het over hebt om heel eerlijk te zijn ...
__________________
(\_/)
(O.o) This is Hassan bin Ali.
(> <) Copy Hassan bin Ali into your signature to help him on his way to world Domination.
Alpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 September 2004, 14:16   #16
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Hij speelde destijds niet, en ook vlak na zijn blessure niet, of hij moest samen spelen met die waardeloze Kluivert. Net als Makaay overigens heeft Van Nistelrooij tot voor kort nooit de waardering en het vertrouwen gekregen dat hij verdiende. Voortdurend werd Kluivert op basis van zijn verleden (wat mijns inziens ook wel meevalt) de hand boven het hoofd gehouden, zonder dat daar een prestatie van formaat tegenover stond
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 September 2004, 15:51   #17
Nickchange
Lid
 
Nickchange's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 May 2002
Berichten: 2.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
of hij moest samen spelen met die waardeloze Kluivert.
pfff dat die 2 samen niks goed deden is allemaal de schuld van Kluivert zeker
Nickchange is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 September 2004, 16:14   #18
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nickchange
pfff dat die 2 samen niks goed deden is allemaal de schuld van Kluivert zeker
Kluivert presteerde zelden tot nooit iets de laatste jaren. Niet bij zijn club en niet in het Nederlands elftal. Maar de enige reden dat hij speelde was zijn verleden, en daarom kreeg van Nistelrooij nooit alleen een kans, wat duidelijk veel beter gaat.
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 September 2004, 20:25   #19
Alpha
FORE!!!
 
Alpha's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 April 2003
Locatie: Den Bosch
Berichten: 3.523
Stuur een bericht via MSN naar Alpha
Standaard

ach ... ik vind Van Nistelrooij ook een goede speler ... maar om nou te zeggen dat hij standaard in de basis staat, zoals nu het geval is (behalve dan zijn schorsing) ... nee daar ben ik het niet mee eens. Naar mijn mening moet van Basten vaker aanklopen bij mensen als Makaay (wat meestal pas als wissel wordt gedaan of als van Nistelrooij geschorst/geblesseerd/verhinderd is) en bij Van Hooijdonk (een qualitatief zeer goede speler, die het naar mijn mening heel goed zou doen in een 4-4-2 systeem samen met Makaay in de spits en twee snelle opkomende vleugelspelers als Robben).
__________________
(\_/)
(O.o) This is Hassan bin Ali.
(> <) Copy Hassan bin Ali into your signature to help him on his way to world Domination.
Alpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 September 2004, 21:20   #20
phantasym
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik zou kieze voor jantje bruin van cambuur leeuwarden als breekijzer en ijskonijn voor de goal
  Met citaat antwoorden
Oud 8 September 2004, 12:59   #21
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

vanavond.
met van Hooydonk dr in

"we gaan winnen"
  Met citaat antwoorden
Oud 8 September 2004, 15:26   #22
LexS
BeHeerser
 
Geregistreerd op: 25 March 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.800
Standaard

Van Hooijdonk? Daar gaan we...
LexS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 September 2004, 16:03   #23
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alpha
ach ... ik vind Van Nistelrooij ook een goede speler ... maar om nou te zeggen dat hij standaard in de basis staat, zoals nu het geval is (behalve dan zijn schorsing) ... nee daar ben ik het niet mee eens. Naar mijn mening moet van Basten vaker aanklopen bij mensen als Makaay (wat meestal pas als wissel wordt gedaan of als van Nistelrooij geschorst/geblesseerd/verhinderd is) en bij Van Hooijdonk (een qualitatief zeer goede speler, die het naar mijn mening heel goed zou doen in een 4-4-2 systeem samen met Makaay in de spits en twee snelle opkomende vleugelspelers als Robben).
Ben ik het helemaal mee eens hoor, ik heb tijdens het EK op dit forum nog een lobby gedaan voor Makaay
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 September 2004, 18:19   #24
Headliner
Slechtst Geklede Forummer
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Berichten: 15.298
Standaard

0-2 voor Tsjechie denk ik
die verdediging van nederland is erg verzwakt na het afscheid van stam en de boer

en een spelertje van rkc zal het nog moeilijk krijgen tegen 1 van de betere spitsen uit de premier league
Headliner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 September 2004, 20:28   #25
Kampie
LuisterNietNaarJeMoeder
 
Kampie's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 August 2001
Locatie: Groningen
Berichten: 9.448
Stuur een bericht via ICQ naar Kampie
Standaard

1-0 al.. op naar de 2e helft
__________________
Te horen elke woensdag op SluttieFM (http://www.sluttiefm.nl)
WeekBreek LIVE van 19.00u tot 22.00u, met daarna de GrooveMix.
Verhaaltjes?? http://www.plaintext.nl (ook voor de belgen)
Kampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 September 2004, 21:58   #26
Kampie
LuisterNietNaarJeMoeder
 
Kampie's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 August 2001
Locatie: Groningen
Berichten: 9.448
Stuur een bericht via ICQ naar Kampie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kampie
2-0 al.. op naar de 3e helft
__________________
Te horen elke woensdag op SluttieFM (http://www.sluttiefm.nl)
WeekBreek LIVE van 19.00u tot 22.00u, met daarna de GrooveMix.
Verhaaltjes?? http://www.plaintext.nl (ook voor de belgen)
Kampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 September 2004, 22:33   #27
LexS
BeHeerser
 
Geregistreerd op: 25 March 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.800
Standaard

Wow netjes. Heb me toch vergist in Van Hooijdonk hoewel het opzich toch wel intikkers waren. Vooral de 1e. De 2e was nog wel een kwestie van positioneren maargoed. Heb ongelijk gehad door geen vertrouwen in Van Hooijdonk te hebben gehad.
LexS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 September 2004, 13:06   #28
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LexS
Wow netjes. Heb me toch vergist in Van Hooijdonk hoewel het opzich toch wel intikkers waren. Vooral de 1e. De 2e was nog wel een kwestie van positioneren maargoed. Heb ongelijk gehad door geen vertrouwen in Van Hooijdonk te hebben gehad.
pi-air is gewoon goed he?
met hem wint nederland het WK

jammer dat t niet zo goed gaat met je vaderlandje Alex
  Met citaat antwoorden
Oud 9 September 2004, 13:10   #29
LexS
BeHeerser
 
Geregistreerd op: 25 March 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.800
Standaard

Ja kut man.

Maar zoals Youri Mulder al zei: Ze boycotten de boel omdat ze de beloofde miljoen niet gehad hebben van de regering die ze bij het behalen van de kwartfinale zouden krijgen.

Maar serieus: Had mezelf voorgenomen om als ze het EK zouden winnen nooit meer te zeuren als ze zouden verliezen. Moet ik me maar aan houden...
LexS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 September 2004, 17:52   #30
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ook al was het geen sterke wedstrijd, had Nederland de scheids en het geluk mee en maakte Tsjechië de kansen niet af, het belangrijkste is dat de drie punten tegen Tsjechië binnen zijn en dat is meer dan ik verwacht had.
Kuijt op rechts vond ik trouwens geen succes, maar dat had ik Marco van te voren ook al kunnen vertellen De voorzetten van Dirk waren van het niveau Loval, maar goed Kuijt is dan ook geen buitenspeler. Vond het wel netjes dat de gewaagde opstelling met 3 verdedigers toch aardig uitpakte. Kansen geef je met een aanvallende speelwijze altijd wel weg, maar vond het verder niet slecht staan. Van Bommel vond ik weer een zeer nuttige wedstrijd spelen, Van der Sar natuurlijk geweldig, De Jong een openbaring en Davids een prima aanvoerder. Met Robben, Kluivert en Van Nistelrooy erbij kun je nog wat meer kanten op.
  Met citaat antwoorden
Oud 9 September 2004, 19:39   #31
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Aan de andere kant is een speler als Kuyt geweldig voor een elftal. Hij sleurt de hele boel mee, maakt enorm veel verdedigende meters... Daar hoef je niet per se rechtsbuiten voor te zijn, maar zoiets maakt het voor andere spelers ook lekkerder spelen.
Daarbij is Kuyt nog altijd een flinke verbetering tov vd Meijde.

En waarom Kluivert er bij zou 'moeten' zie ik ook niet echt... Ik sta 100% achter van Basten als hij zegt dat hij niets kan met vier spitsen. Dan zal van Nistelrooij waarschijnlijk de nummer 1 zijn, als hij de draad weer oppakt bij ManU, Makaay nummer 2 en met een van Hooijdonk kun je heel veel landen verrassen als je met hem als diepe spits begint en als pinch-hitter hoort hij er zeker bij. Dan zie ik eerlijk gezegd geen rol voor Kluivert. En zeker niet als hij bankzitter blijft, wat ik eerlijk gezegd wel verwacht.
__________________
"Groetjes terug."

Laatst aangepast door Tyskie : 9 September 2004 om 19:45
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 September 2004, 20:35   #32
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

van Hooydonk moet gewoon in de basis blijven staan
  Met citaat antwoorden
Oud 9 September 2004, 20:38   #33
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Ik kan het er niet mee oneens zijn op zich. Die man heeft minstens evenveel rendement als Makaay of van Nistelrooy... Misschien kun je tegen kleine landen beter een spits met meer voetbal inbrengen, maar toch een land als Tjechie heeft van Hooydonck toch een verrassende waarde. Qua coaching, enthousiasme, ervaring en de mogelijkheid tot het hanteren van de lange bal heeft hij zeker plussen.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 September 2004, 21:18   #34
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Het mooie is gewoon dat nu de in principe slechtere voetballers de Tsjechen nu wel op zij zetten.

Weg met die ballerina's waren we jaren lang hebben naar zitten kijken, weg met dat 37x keer rondtikken. Nu nog oprotten met Henk kesler, dat idiotenlegioen, weg uit de arena, geen plasticvlaggetjes meer, en opblaashoeden verbieden, en het wordt nog eens echt wat met dat Oranje!
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"

Laatst aangepast door theo tank : 9 September 2004 om 21:20
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 September 2004, 21:19   #35
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

En uiteraard had Kuijt er al bij moeten zitten het afgelopen EK..

Maarja toen moesten er nog genoten worden van de glamourboys.
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 September 2004, 22:37   #36
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Misschien hoort Kluivert nu nog niet te spelen, maar in een 4-3-3 systeem verdient hij als Van Basten consequent is een kans, zeker als hij weer gaat spelen bij Newcastle.
Ik bewonder Kuijt zeker, om zn doorzettingsvermogen, inzet, loopvermogen, ongecompliceerde stijl, mentaliteit en nuchtere en sympathieke voorkomen. Hij heeft ook zeker zijn waarde. Maar ik vind het geen rechtsbuiten in een 4-3-3 systeem. Je gebruikt Kuijt dan verkeerd naar mijn idee, een rechtsbuiten in 4-3-3 moet namelijk de achterlijn halen en voorzetten afleveren. Kuijt kan goed bijsluiten bij de spits en sleurend zn werk doen. Scorend vermogen bezit hij ook. Maar ik vraag me af of die kwaliteiten tot zn recht komen als rechtsbuiten...

Met wie bedoel je precies 'ballerina's', Remko? Bij Seedorf kan ik me dat enigzins indenken, Van der Meyde en Kluivert misschien.. maar verder? De andere mensen die er in vergelijking met het EK niet meer bij, geblesseerd of gestopt zijn; De Boer, Overmars, Stam, Robben & Van Nistelrooy zou ik niet zo kwalificeren
Verder mogen Kesler en de carnavaleske sfeer inderdaad opzouten.
  Met citaat antwoorden
Oud 9 September 2004, 22:59   #37
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Als Kluivert goede dingen gaat laten bij NU dan verdient hij natuurlijk zijn kans, maar dat houdt wel in dat, als van Basten zijn lijn doorzet, hij een andere spits moet laten vallen straks... Wie wordt dat? Als Nistel en Makaay zo spelen als vorig seizoen dan zullen ze in de rangorde boven Kluivert staan.. Van Hooydonk heeft altijd zijn waarde, die moet je zeker niet laten vallen. Dan zie ik niet in hoe je Kluivert in deze selectie wilt inpassen.

Tenzij Nistel of Makaay een slecht seizoen gaat draaien of met blessures te maken krijgen natuurlijk.

Ik vond Kuyt gister trouwens niet zo heel slecht hoor. Oke, maar een echt goede voorzet, maar hij heeft een enorme meerwaarde met zijn arbeid en loopvermogen. En je hoeft niet per se met een krijtlijnvoetballer te spelen voor 343. Zeker als je met zo'n verdediging speelt is een Kuyt de ook rechtsachterin gaten dichtloopt erg belangrijk.
Als je enkel op voorzetten afrekent doe je Kuyt toch echt te kort vind ik.

Maar zoiets is natuurlijk ook afhankelijk van de tegenstander. Tegen een Liechtenstein ofzo is Kuyt natuurlijk niet de beste rechtsbuiten, terwijl hij tegen een sterkere tegenstander een extra wapen heeft.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 September 2004, 09:52   #38
LexS
BeHeerser
 
Geregistreerd op: 25 March 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.800
Standaard

Tja aan de ene kant heeft Kluijvert natuurlijk niks laten zien de laatste tijd maar hij is wél nog steeds topscorer van oranje. En daarom verdient hij best een kans vind ik. Toch?
LexS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 September 2004, 15:06   #39
Alpha
FORE!!!
 
Alpha's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 April 2003
Locatie: Den Bosch
Berichten: 3.523
Stuur een bericht via MSN naar Alpha
Standaard

Ik vond in de wedstrijd Dirk Kuijt zeker naar buiten komen als een van de beste spelers van de wedstrijd. Die nieuwe ... uhm Boulahrouz volgens mij heette die ... die was maar matig maja ...
__________________
(\_/)
(O.o) This is Hassan bin Ali.
(> <) Copy Hassan bin Ali into your signature to help him on his way to world Domination.
Alpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 September 2004, 16:36   #40
Stevie
Lid
 
Stevie's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 December 2002
Berichten: 13.264
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alpha
Ik vond in de wedstrijd Dirk Kuijt zeker naar buiten komen als een van de beste spelers van de wedstrijd. Die nieuwe ... uhm Boulahrouz volgens mij heette die ... die was maar matig maja ...
kuijt was niet een van de beste spelers van de wedstrijd. van bommel vond ik met vlag en wimpel man van de wedstrijd (naast vd sar dan). kuijt was lekker aan het werken maar is geen rechtsbuiten en dat merkte je ook wel.
bouhlarouz speelde maar héél even, maar profileerde zich uitstekend door de brutale tackle op baros waar hij geel voor kreeg. overigens denk ik niet dat bouhlarouz DE verdediger van de toekomst is voor oranje, daar komt hij o.a. opbouwend kwaliteiten voor tekort.
__________________
We were somewhere around Barstow, on the edge of the desert, when the drugs began to take hold.

Laatst aangepast door Stevie : 10 September 2004 om 16:45
Stevie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 September 2004, 17:09   #41
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door theo tank
Het mooie is gewoon dat nu de in principe slechtere voetballers de Tsjechen nu wel op zij zetten.

Weg met die ballerina's waren we jaren lang hebben naar zitten kijken, weg met dat 37x keer rondtikken. Nu nog oprotten met Henk kesler, dat idiotenlegioen, weg uit de arena, geen plasticvlaggetjes meer, en opblaashoeden verbieden, en het wordt nog eens echt wat met dat Oranje!


Dan zou zelfs ík overwegen thuis te blijven en er eens goed voor te gaan zitten!!!
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 September 2004, 18:47   #42
Alpha
FORE!!!
 
Alpha's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 April 2003
Locatie: Den Bosch
Berichten: 3.523
Stuur een bericht via MSN naar Alpha
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stevie
kuijt was niet een van de beste spelers van de wedstrijd. van bommel vond ik met vlag en wimpel man van de wedstrijd (naast vd sar dan). kuijt was lekker aan het werken maar is geen rechtsbuiten en dat merkte je ook wel.
bouhlarouz speelde maar héél even, maar profileerde zich uitstekend door de brutale tackle op baros waar hij geel voor kreeg. overigens denk ik niet dat bouhlarouz DE verdediger van de toekomst is voor oranje, daar komt hij o.a. opbouwend kwaliteiten voor tekort.
ja het klopt ... Vd Sar was duidelijk de beste van de wedstrijd ... ik vond van bommel ook wel aardig voetballen, maar kuijt deed het zeker goed ... jaagde op de bal en bleef eigenlijk continu aanvallend spelen. Daarintegen vond Castelen wat tegenvallen ... maja ... jong en is ook nog een vrij ligte speler.
__________________
(\_/)
(O.o) This is Hassan bin Ali.
(> <) Copy Hassan bin Ali into your signature to help him on his way to world Domination.
Alpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 September 2004, 18:55   #43
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Ik vond Kuijt niet geweldig spelen als rechtsbuiten, maar wel als voetballer. Door de inzet die hij toonde maakte hij erg veel goed. Was daardoor ook bij beide goals betrokken. Kuijt is niet een aagnewezen rechtsbuiten, maar door daarover niet te zeuren en gewoon zijn stinkende best te doen compenseerd hij veel. Dit is misschien nog wel belangrijker dan kwaliteit (en is het niet een kwaliteit op zich?).
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 September 2004, 22:05   #44
Headliner
Slechtst Geklede Forummer
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Berichten: 15.298
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LexS
Tja aan de ene kant heeft Kluijvert natuurlijk niks laten zien de laatste tijd maar hij is wél nog steeds topscorer van oranje. En daarom verdient hij best een kans vind ik. Toch?
als ik elke keer een hattrick scoor tegen teams als San Marino zou ik ook topscorer allertijden zijn

Kluivert is gewoon enorm overschat, alleen op Euro 2000 heeft ie het niveau gehaald wat van een oranjespits wordt verwacht

Laatst aangepast door Headliner : 10 September 2004 om 22:25
Headliner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 September 2004, 22:19   #45
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Thumbs up

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Headliner
als ik elke een hattrick scoor tegen teams als San Marino zou ik ook topscorer allertijden zijn

Kluivert is gewoon enorm overschat, alleen op Euro 2000 heeft ie het niveau gehaald wat van een oranjespits wordt verwacht
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 September 2004, 22:27   #46
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Hebben de andere zogenaamde oranjespitsen wél langer dan een toernooi of een vergelijkbaar aantal wedstrijden op 'het verwachte niveau' gespeeld? Het argument dat Kluivert alles speelde gaat niet altijd op, aangezien hij niet altijd enige spits was en het me ook sterk lijkt dat verschillende bondscoaches hem voortrekken en hem ten onrechte opstelden. In '96 (EK playoff en toernooi zelf, al was dat voor heel Oranje geen onverdeeld succes) en bij vlagen WK'98 was hij ook gewoon sterk.
  Met citaat antwoorden
Oud 10 September 2004, 22:36   #47
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Waarom moeten we voor succesvolle wedstrijden van Kluivert toch altijd terug naar jaartallen van de vorige eeuw? De beste man heeft simpelweg NIETS gepresteerd sindsdien, en dus is het volkomen terecht hem niet langer te selecteren. Toch stond hij (helaas) vrijwel alle wedstrijden tot aan het EK in 2004 in de basis, en kregen spitsen die wél voortdurend goed presteerden zoals Makaay of Van Hooijdonk, nooit een kans.
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 September 2004, 22:58   #48
Kampie
LuisterNietNaarJeMoeder
 
Kampie's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 August 2001
Locatie: Groningen
Berichten: 9.448
Stuur een bericht via ICQ naar Kampie
Standaard

ik heb kluivert maar 1x iets goeds zien doen.. en dat was op 24 mei 1995
__________________
Te horen elke woensdag op SluttieFM (http://www.sluttiefm.nl)
WeekBreek LIVE van 19.00u tot 22.00u, met daarna de GrooveMix.
Verhaaltjes?? http://www.plaintext.nl (ook voor de belgen)
Kampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 September 2004, 23:04   #49
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Wink

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kampie
ik heb kluivert maar 1x iets goeds zien doen.. en dat was op 24 mei 1995
En dat had ie van mij op zich dan maar weer mogen laten

Maar alles goed en wel, dat valt ook wel weer mee. Maar de laatste jaren heeft de man nu eenmaal niets gepresteerd dat ook maar een voorselectie waard is. Natuurlijk breng ik het hier net even negatiever dan het is, maar das omdat ik de mens Kluivert gewoon absoluut niet mag.

Ik hoorde vandaag op Voetbal Insite dat Kluivert buiten Robson om is aangetrokken. De nieuwe trainer wilde dat hij zich bij het 2e meldde voor een wedstrijd waarin hij een spitsenkoppel wilde uitproberen, maar meneer kwam niet opdagen....
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 September 2004, 23:09   #50
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Was Kluivert maar naar Ajax gegaan in plaats van Newcastle, dan speelde hij in een vertrouwd systeem, in de CL, in een vertrouwde omgeving en komt hij perfect tot zn recht. Zou echt een mooie oplossing zijn. Let dan maar eens op wat hij nog allemaal kan. Daarna zou hij altijd nog naar het buitenland kunnen als hij dat zou willen. Ik ga verder maar niet in op ongenuanceerd geroepen zaken als in de post van Kampie
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 01:11.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.