Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > Sport
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Sport Alles wat met sport te maken heeft, professioneel en je eigen sport!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 23 July 2006, 20:58   #101
Eagle_Forest
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Nu ik denk dat de stress die hij zichzelf heeft opgelegd wat te zwaar was en dat hij een beetje was ingezonken ...

Boonen was vorig jaar betrokken bij 2 valpartijen waarbij hij door zijn kwetsuren de tour niet kon eindigen.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 July 2006, 00:14   #102
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

De einduitslagen van de Tour de France 2006:

89 uur fietsen heeft in totaal 57 seconden verschil gebracht tussen Landis en Pereiro..

Het Algemeen Klassement: (gele trui)
renner op
1 Landis (VS, PHO) 89:39:30
2 Pereiro (Spa, CEI) +00:57
3 Klöden (Dui, TMO) +01:29
4 Sastre (Spa, CSC) +03:13
5 Evans (Aus, DVL) +05:08
6 Mentsjov (Rus, RAB) +07:06
7 Dessel (Fra, A2R) +08:41
8 Moreau (Fra, A2R) +09:37
9 H. Zubeldia (Spa, EUS) +12:05
10 Rogers (Aus, TMO) +15:07

14 Boogerd (Ned, RAB) +19:46

Puntenklassement (groene trui)
renner ptn
1 McEwen (Aus, DVL) 288
2 Zabel (Dui, MRM) 199
3 Hushovd (Noo, C.A) 195
4 Eisel (Oos, FDJ) 176
5 Paolini (Ita, LIQ) 174
6 Isasi (Spa, EUS) 130
7 Ventoso (Spa, SDV) 128
8 Moreni (Ita, COF) 116
9 Casper (Fra, COF) 98
10 Landis (VS, PHO) 93

Bergklassement (Bolletjesttrui)
renner ptn
1 M. Rasmussen (Den, RAB) 166
2 Landis (VS, PHO) 131
3 De la Fuente (Spa, SDV) 113
4 Sastre (Spa, CSC) 99
5 F. Schleck (Lux, CSC) 96
6 Boogerd (Ned, RAB) 93
7 Cunego (Ita, LAM) 80
8 Dessel (Fra, A2R) 72
9 Leipheimer (VS, GST) 66
10 Klöden (Dui, TMO) 64

Jongerenklassement (witte trui)
1 Cunego (Ita, LAM) 89:58:49
2 M. Fothen (Dui, GST) +0:38

De rest deed niet echt mee
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 July 2006, 17:27   #103
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

En jawel, ook Floyd Landis heeft zitten snoepen uit de verboden pot.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 July 2006, 20:30   #104
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Tourwinnaar Landis betrapt op doping

Uitgegeven: 27 juli 2006 16:12
Laatst gewijzigd: 27 juli 2006 17:09

AMSTERDAM - Tourwinnaar Floyd Landis is tijdens de Ronde van Frankrijk betrapt op doping. Volgens een mededeling donderdag van zijn team Phonak is bij de Amerikaanse wielrenner een te hoge concentratie van het mannelijke geslachtshormoon testosteron/epitestosteron aangetroffen. Als de contra-expertise dit bevestigt, wordt Landis (30) ontslagen.

De vondst werd gedaan na de zeventiende etappe, die Landis won. Landis revancheerde zich in die rit na een inzinking een dag eerder. Landis had in de zestiende rit veel tijd verloren en maakte dat een dag later goed met een indrukwekkende solorit in de bergen. Hij arriveerde met 5 minuten en 42 seconden voorsprong op de Spanjaard Sastre, die tweede werd.

Verrast

De teamleiding van Phonak zegt volslagen verrast te zijn door het nieuws. Datzelfde zou voor Landis gelden. Volgens Phonak hoopt Landis dat de b-staal zal aantonen dat de ongewone waarden een natuurlijke oorzaak hebben of dat er een fout is gemaakt. De contra-expertise wordt uitgevoerd in het Franse nationale dopinglab van Chantenay-Malabry.

Afzegging

Landis zou woensdagavond zijn opwachting maken in het criterium de Acht van Chaam. De Amerikaan vertrok echter om onduidelijke redenen hals over kop uit Nederland. Ploeggenoot Koos Moerenhout had van het team te horen gekregen dat hij wegens een blessure niet kon starten."Floyd had last van een heup gekregen en ging naar de dokter in Duitsland."

De ploegleiding was donderdag de gehele dag onbereikbaar, totdat Phonak zelf het nieuws naar buiten bracht. De ploeg was woensdag op de hoogte gebracht door de wereldwielerunie UCI.

Wat er met de Tourzege van Landis gaat gebeuren, is nog onduidelijk.

nu.nl

We hadden toch de schoonste tour sinds tijden? Maarja, eerst maar even de officiële bronnen en uitslagen afwachten voordat we iemand weer aan de schandpaal nagelen. Hij staat nu toch alweer met 3-0 achter.
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 July 2006, 22:35   #105
Bobba
Prima
 
Bobba's Avatar
 
Geregistreerd op: 21 July 2006
Berichten: 1.069
Standaard

Ik had eigenlijk al zo'n vermoeden..
Bobba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 July 2006, 01:37   #106
niemand
Super Lid
 
Geregistreerd op: 13 January 2004
Berichten: 11.656
Standaard

het schijnt wel zo te zijn dat als hij die avond na die rit waar ie zoveel tijd in verloor doping zou gebruiken, het nog niet kan werken in de rit waar in ie zo goed terug was gekome..
__________________
Last edited by niemand; Vandaag at 01:19.
niemand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 July 2006, 03:16   #107
Bobba
Prima
 
Bobba's Avatar
 
Geregistreerd op: 21 July 2006
Berichten: 1.069
Standaard

Doping is doping, maakt niet uit waarom of wanneer..
Bobba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 July 2006, 03:49   #108
niemand
Super Lid
 
Geregistreerd op: 13 January 2004
Berichten: 11.656
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door TheSamurai
Doping is doping, maakt niet uit waarom of wanneer..
das waar, maar heel veel mensen zitten nu van:'oh daarom reed ie toen zo hard'
__________________
Last edited by niemand; Vandaag at 01:19.
niemand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 July 2006, 23:34   #109
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Laten we eerst maar eens de contra-expertise afwachten. Als dopegebruik vastgesteld wordt dan is dat heel kut voor de wielersport en is Landis een enorm naïeve, domme rukker om juist in deze ronde dit gemakkelijk te traceren middel te gebruiken.
Maar aan de andere kant las ik vandaag een interessant stuk in de Volkskrant ("Vals spel in de grote wielerrondes is van alle tijden - Thévenet, Delgado, Ullrich, Pantani, Armstrong, Landis: sinds 1966 zijn alle Tourwinnaars met doping in verband gebracht")waarin dope-gebruik wat in perspectief gezet wordt. Pas sinds de dood van Simpson werd het gebruik alom bekend. Sindsdien is het pas echt een issue in de sport. Maar zelfs Merckx en Zoetemelk zijn betrapt (hoewel niet in de Tour). Dus wellicht is dit wel selectieve verontwaardiging en moeten we accepteren dat het onderdeel van de sport. Ik weet het niet, mijn gevoel zegt van niet..
  Met citaat antwoorden
Oud 29 July 2006, 22:51   #110
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Selectieve verontwaardiging is simpelweg een onderdeel van de journalistiek. In vrijwel elke vorm van nieuws zie je het terug. Waarom zou Landis wel clean rijden? Men zegt wel eens dat alleen domme mensen gepakt worden, wie weet heeft dat ermee te maken. Laten we maar afwachten, ik kijk er in ieder geval niet minder graag door..
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 August 2006, 19:07   #111
Ancalagon
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

gekke Landis
  Met citaat antwoorden
Oud 5 August 2006, 21:02   #112
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Ook B-staal Landis positief

PARIJS - Ook de B-staal van de Amerikaanse Tourwinnaar Floyd Landis is positief uitgevallen. Dat deelde de Internationale Wielrenunie (UCI) zaterdag mee. Landis testte na de zeventiende etappe in de Ronde van Frankrijk positief op testosteron. Phonak heeft de renner inmiddels ontslagen.

De UCI verwijst de zaak nu door aan het Amerikaanse Antidopingagentschap. Het agentschap zal Landis vermoedelijk voor minstens twee jaar schorsen. Ook raakt hij waarschijnlijk zijn Tourzege kwijt aan de Spanjaard Oscar Pereiro Sio en moet hij zijn prijzengeld inleveren. Landis heeft nog wel de gelegenheid om beroep aan te tekenen.

Ontslag

Na de uitslag maakte Phonak bekend Landis per direct te ontslaan. Daarmee leeft de wielerploeg de regels van de Pro Tour na. Hij mag nu vier jaar lang niet in Pro Tour-wedstrijden rijden.

"Landis wordt op staande voet ontslagen voor inbreuk op de interne ethische code van de ploeg", zo valt te lezen op de website van de wielerformatie waarvan ook de Nederlander Koos Moerenhout deel uitmaakt. "Hij heeft wettelijke middelen ter beschikking om de resultaten aan te vechten. Dat is echter een persoonlijke zaak. Phonak zal hier niet langer bij betrokken zijn."

Realistisch

De contra-expertise was door zowel Landis als de UCI aangevraagd. Landis zelf gaf vooraf al aan zich weinig illusies te maken. "Ik kan moeilijk hoopvol zijn. Ik ben realistisch", zei hij over de tweede testuitslag. "Ik ben bang dat dit nooit meer weggaat, wat er ook zal gebeuren."

Op een persconferentie in Madrid verklaarde de 30-jarige eindwinnaar van de Ronde van Frankrijk vorige week dat hij altijd al een hoge testosteronwaarde heeft gehad en dat die waarde op "natuurlijke wijze" tot stand komt. "Mijn eindzege in de Tour de France is een gevolg van jarenlange training en toewijding aan het wielrennen. Ik sta voor een schone sport. Ik ben nog steeds trots op mijn eindzege. Ik was de sterkste in Frankrijk."

www.nu.nl

Het frustrerende aan dit soort zaken is dat het altijd tering lang duurt voordat er een resultaat komt. Ik wil verdorie weten wie die Tour gewonnen heeft
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 August 2006, 21:14   #113
Ikkee_1
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

De Tour dit jaar is egt sgandalig !! Normaal kyk k der elk jaar na ma dit jaar eb k nog nii es 1ne dag gekeke !!
Pff al dii mense me hunne doping ;; kunne ze nii 1ne keer zuiver ryde ?! Onsguldige coureurs (vb.: Vino) mogte zlfs nii meedoen omda de helft vn hun ploeg aan den doping zit sgande !! & ovr da geval vn Landis !! DIE HANGT !! Snap nii da dii ma blyft ontkenne,, et is wl duidelyk e !! TE VEEL TESTOSTERON !!
Xx
  Met citaat antwoorden
Oud 8 August 2006, 12:08   #114
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Ik heb het geprobeerd te vertalen, maar wie zegt dat Vino zo onschuldig was? In mijn visie was Vino net zo schuldig/onschuldig als Mancebo, Ullrich, Sevillia en Basso..
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 August 2006, 16:54   #115
Kampie
LuisterNietNaarJeMoeder
 
Kampie's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 August 2001
Locatie: Groningen
Berichten: 9.448
Stuur een bericht via ICQ naar Kampie
Standaard

Ik vond de tour dit jaar juist heel leuk.. je hebt geen dag kunnen voorspellen wie de eindwinnaar zou zijn.. en zelfs na de tour is nog niet duidelijk wie er gewonnen heeft.. verreweg de spannendste tour in 10 jaar.. jammer dat het op het eind zo'n rare nasmaak krijgt..
__________________
Te horen elke woensdag op SluttieFM (http://www.sluttiefm.nl)
WeekBreek LIVE van 19.00u tot 22.00u, met daarna de GrooveMix.
Verhaaltjes?? http://www.plaintext.nl (ook voor de belgen)
Kampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 August 2006, 19:24   #116
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Landis wordt nu weer als enige slachtoffer gepakt..

Als 'ze' echt iets willen doen aan doping zullen ze de structurele inname en het gebruik daarvan moeten aanpakken. Je gaat mij niet wijsmaken dat Landis als éénling handelt. Teams horen hun sporters ook voortdurend te controleren.
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 April 2007, 23:19   #117
guykee
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

een onthoofddeelnemersveld laat me niet laggen het was een betere tour dan de jaren van armstrong.alleen wel jmmr dat landis betrapt is.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 09:21.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.